1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514975 inlägg · 4114 ämnen

MoDo - Södertälje 2022-12-07

« · 2421143 · » Till forumet

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Bad_Brett: Ja vi har två spelare med minusstatistik. Hugo Styf som knappt spelat på -1, och Svenningsson med -3. Vilket är häpnadsväckande
Kommentera

puffe2:
Vänta bara till vi möter Djurgården och får höra att Kruger är VÄRLDENS BÄSTA BOXPLAY spelare 5-6 ggr period 🥹
Kommentera

Gusse: Förutom första minuterna, måste jag säga att SSK kör över oss. Dom imponerar verkligen.
Det är det här som oroar mig inför slutspel och eventuellt möten mot SHL-motstånd. Att när vi möter dom bästa lagen syns det att vi har stora problem i defensiven, vi har för många defensivt svaga backar.

I serien är det fine när vi oftast möter sämre lag och vi kan glassa. Men i ett slutspel där det blir en mer tajt och fysisk hockey är jag orolig, kanske i onödan men ändock orolig.

Visst vi ska in med Berg och en ny back, och jag hoppas verkligen att det blir en defensivt stark back. Hade gärna sett ytterligare en faktiskt.

Kommentatorn har inte varit tyst en sekund för övrigt.
Kommentera

Tarasov: Gudlevskis är bästa back idag, ska det behöva vara så? Nån skrev att man skulle muta, förstod inte då, men kommentatorn är nog det sämsta jag hört, babblar oavbrutet. Säger han en gång till att Norén är uttagen till J-VM så avbryter jag allt samarbete med Cmore omedelbart
Kommentera

Rödluvan: Står det 0-0 när 3:e är slut så är jag nöjd!
Det är hur lungt som helst vi leder med 13 poäng!
Kommentera

Tarasov: Jag vill inte verka negativ, men som det såg ut i första så ligger SSk kraftigt i förarsätet, man ser starka och stabila ut, dessutom blir det svårt för Modo att nöta ner motståndet när man har 3-4 juniorer i truppen och bågra bärande spelare borta.
Kommentera

TickledDonkey: Haha, ger aldrig upp förän vi ligger under med 3 mål. Men vi brukar ju inte vara grymma i andra.
Kommentera

Rödluvan:
Tror vi kommer köra över dem i andra. 2 mål av Niederbach
Kommentera

Rödluvan: Domedagen på forumet är här!😂
Kommentera

Tyler Durden: Nu inväntar man bara genomklappningen i andra.
Kommentera

Tyler Durden: Det känns som att vi spelat mot sämre lag ett tag. Vi är alldeles för naiva i spel med puck.
Kommentera

Rödluvan: Tycker Ssk ser riktigt stabila ut. Stora starka å jobbar hårt. Märks att dom är byggt i Västervik stilen av Georgsson. Modo måste sätta fart på pucken nu går det för långsamt.
Kommentera

Sigge: För att vara en spelare som är känd för sitt skott är det rätt galet hur ofarligt det känns varje gång han får ett bra läge. Och som sagt, en prestation att vara -3 i ett lag som är +43.
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi ser lite tunna ut idag. Idag syns det att vi saknar/ tappat på forwardssidan.
Fast Södergran ser ut som han kan explodera när som helst. Kan bli en fin bomb lagom till slutspelet
Kommentera

Robin Ztorken L: SSK bättre men Karlin är bra på att ändra matchbilden till nästa period när det varit dåligt. Tror på förbättring i andra!
Ge oss en repris på kvalserien 2011 (tror jag) när Modo gjorde två snabba och Wikegård sa att "stället går bananas"
Kommentera

Rödluvan: Slarvig period, ser ut som någon har tvålat in både pucken, klubborna och skridskorna.

Aja 0 - 0, vi käkar upp dem sen.

OCH HAN HETER JAKOBSSON
Kommentera

Gavelo: skadekänningar
Kommentera

Gavelo: På AW med dunken och släggan, lokala talanger på torget i Ö-vik!
Nej då, kanske en släng av spysjukan?
Kommentera

Robin Ztorken L: Södertälje ska dock ha ligans bästa defensiv. Tvek på den hittills. Vi får ofta komma lätt genom mittzonen och öppna lägen i offensiv zon.
Kommentera

Gavelo: SSK skapar hela tiden tryck och vi har svårt att ta oss ur egen zon.
Dessutom kan vi inte skapa tryck i deras zon.
SSK leder klart på poäng hittills
Kommentera

9233: Vart är AP?
Kommentera

Gavelo: laget tycker inte matchen idag är så viktig.
Mängden gånger våra backar spelat fast oss är otaliga.
Mängden felpass klart över snittet, samt vunna kampsitationer är få.

Hoppas verkligen de får sig wn hyvel i paus
Kommentera

Vikingen: Typiskt Sven noll speluppfattning
Kommentera

Märks att AP saknas..
Kommentera

bollan123: har dubbelnamn heter både Tolopilo o Talapila
Kommentera

Gavelo:

SSK har öppnat riktigt bra, mitt x ser bra ut än så länge ;)
Kommentera

Vikingen: och inte rakt på målvakten...
Kommentera

Tarasov: Södertälje är bättre än Modo ikväll
Kommentera

Tarasov: Passa tidigare där Svenningsson!!!! Dick helt fri ju
Kommentera

Rödluvan:
Jo det har han säkert meni matchsituation så är det svårt.
Kommentera

J F K:
Iaf inte på den positionen, tror Aagaard är lämpligast där i nuläget.
Kommentera

J F K: Just det att han, efter två säsonger, inte FATTAR att han inte kan hålla på och vänta. Han måste skjuta direkt och det måste gå fort. Blir fundersam om Holmström inte borde säga något? För det har han sannerligen inte gjort.
Kommentera

Tarasov: Hat? man kan väl uttrycka att mam inte anser att Svenningsson är tillräckligt bra för att spela pp utan att det är hat?
Kommentera

MoDoNörden:
1-1 i dåliga utvisningar
Kommentera

J F K: Japp in med Theo igen, han må ha ett sämre skott men mycket bättre på att få fart i puck tempot och på att utnyttja Josh nere vid mål.
Kommentera

Gurkan: Korrektum på uttalet
Kommentera

Rödluvan: Har skrivit det förut. Svenningsson har inte tillräcklig kvalitet i passningsspelet. Han borde verkligen inte spela pp.
Kommentera

Färdkost: Hur kan domaren ta den utvisningen men inte crosschekingen på Niederbach?
Kommentera

Färdkost: Skämtar ni med mig?
Kommentera

Färdkost: Vad är det på riktigt för hittepå utvisningar?
Kommentera

Armbågstackling???
Kommentera

Confusius: Var det där inte Sveningssons sista PP så vet jag inte vars jag tar vägen.
Kommentera

bollan123: Vanligt att o:n uttalas a i ryska.
Kommentera

bollan123: Jo han heter det, men denna kommentator är med ett milt ord verkligen skit dålig
Kommentera

Confusius: Varför säger kommentatorn Talapila hela tiden? Heter han inte Tolopilo?
Kommentera

Rurik: Hmm....AP borta alltså, någon som vet varför? Vi får kasta om i kedjorna, känns mindre bra.
Kommentera

Tarasov: Du hade rätt Tarsov, det vart Sveningsson som blev den ny-gamla hackkycklingen
Kommentera

puffe2:
Hatet mot Sveningsson vet inga gränser 😀
Kommentera

Rödluvan: Då gör Sven minst 3 poäng ikväll då. Fantastiskt bra val, att de ansvariga väljer ut Östersund-Djurgården som kvällens huvudmatch. Gillar Östersund, men fanns det ingen mer intressant match som huvudnummer i denna omgång?
Kommentera

« · 2421143 · »