1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507114 inlägg · 4104 ämnen

MODO-spelare i Tre Kronor

« · 318059 · » Till forumet

Sv: MODO-spelare i Tre Kronor
Karin:

Julmust får endast drickas mellan lucia och tjugonde Knut!! Påskmusten får enbart drickas veckan innan och veckan efter påsk. Allt annat är hädelse.
Kommentera

Poffa: Vanlig must då?
Kommentera

Poffa: Alldeles riktigt - men den är ändå god tiden däremellan när man går och längtar..
Kommentera

Poffa: Vem faen är tjugonde Knut?
Kommentera

Frisco: Knut VII + VII + VI
Kommentera

Frisco:

13 januari. Tjugo dagar efter jul. Lärde du dig inget i skolan?
Kommentera

Poffa: Tjugondag Knut kanske. Men tjugonde Knut? Min morfar hette Knut men det är ju bara en. Nån undrade om du menade den 20:e knuten på ett hus.
Kommentera

Karin: Den godaste läsken är Cuba Cola.
Kommentera

Karin:

Finns det vanlig must att köpa ute i affärerna? Jag har aldrig sett det.
Kommentera

Frisco: Conny the Kings farsa heter Knut, det var två.
Kommentera

Frisco:

Tjugondag Knut och Tjugonde Knut är samma dag, enda skillnadne är att jag tog det på Domsjö-mål precis som du skriver vissa saker på Ludvika-mål.
Kommentera

Mustfolk:

Jag har en pojkvän som spar på påskmust, för den är faktiskt godast lagrad. Tydligen vet man att han tycker om en på allvar om man blir erbjuden en sådan flaska, enligt hans familj. Alltså...must funkar jämt, men är godats lagrad - resten var en parentes.
Kommentera

Heja Pepsi Twist.
Kommentera

Lumber Jack: Den närsynta bofinken Knut - det var 3.
Kommentera

knaskamilla: "godats"?

Själv har jag igen pojkvän - man inte skryter jag om det.
Kommentera

Lumber Jack:

Knut stod bakom en knut och knöt en knut. Då kom Knut som bor knut i knut med Knut och frågade:

"Vad gör du, Knut?"

"Knyter en knut", sa Knut, och så knöt Knut knuten.
Kommentera

westerlind: "igen" ?

Vad hette den förra?
Kommentera

Poffa: Låter som ett jäkligt långt luciatåg om man ska lyckas få med tolv personer som heter Knut i processionen.

Hmm, en av killarna i Galenskaparna & After Shave hette väl Knut om jag inte minns helt galet.
Kommentera

Poffa: Apotekarnes tappar must i flaskor med en etikett som det bara står "Must" på. Tror jag såg några på Rimi för flera år sedan, annars brukar Café UH vara det enda stället i stan som har must året om.
Kommentera

Paddan: Va i ... nu kan jag inte räkna och skriva heller, den där högstadieskolan tar knäcken på mig. Tjugo personer som heter Knut skulle det ju vara
Kommentera

Karin:

Där ser man. Ja, must är okej övrig tid på året men bara så länge det är must. Så fort det blir julmust eller påskmust så är det stränga regler på när de får användas.
Kommentera

Frisco:

När det gäller Cola så måste jag lägga en röst på First Choice, men även budget-colan man kan köpa på ica (har förlagt namnet) är en godbit, fast bara hälften, för den andra hälften har en läskig eftersmak av Dr. Pepper (USCH).
Kommentera

Jolt Cola.
Kommentera

Poffa: www.carlsberg.se
Apotekarnes Julmust - Sveriges nationalläsk
Must lanserades 1910 som ett alkoholfritt alternativ till öl. Julmusten har stora likheter med traditionellt öl genom att vara mörk, skumma samt vara smaksatt med malt och humle. Drycken används dock inte som det var tänkt utan har istället blivit hela familjens helgläskedryck under namnet Julmust och Påskmust. Must hör till det svenskaste som finns och idag kan man knappast tänka sig ett svenskt julbord utan must.
Kommentera

Nikki:

Shut up! Pepsi Twist? Du får en chans att skylla det på din ringa ålder. Mitt råd är att ta den chansen...
Kommentera

Poffa: Den eviga tvistefrågan: Är julmust och påskmust samma sak, fast med olika etiketter, eller är det olika dricka?
Kommentera

westerlind:

1-1.
Kommentera

Frisco:
Ang Jul och Must så försöker Coca Cola Company att slå sig in på bordet år efter år, slutar med förlust varje år :-)
Kommentera

Poffa: Jag tar chansen att skylla på min ålder. Drack Pepsi 1,2 L på DIF-FBK idag, aldrig mer.
Kommentera

Frisco:

Jag åt julbord på en Finlandsfärja. Där hade de ingen julmust. Mycket upprörande!
Kommentera

Huge: All must är samma must. Året runt.
Kommentera

Huge:

Självklart är det olika. Skillnaden är hårfin men ändå hur tydlig som helst för oss kännare...:)
Kommentera

knaskamilla: Spelar väl ingen roll om de har must eller inte. Koff dricker man ute på det havet.
Kommentera

knaskamilla: På båtarna så brukar dom ha en svingod Finsk Porter istället, mums
Kommentera

Huge: Julmust smakar i regel bättre än påskmust enligt mig. Det beror nog på att det varit ett längre uppehåll mellan påsk och jul än mellan jul och påsk. Dessutom är julen mer speciell än påsken eftersom Jesus ger en presenter då och till påsken får man ju bara ägg och godis.
Kommentera

Frisco:

Så klart att det spelar roll om de har must eller inte! Det var ju julbord! Ingen rödbetssallad hade de heller, jag fick äta mig mätt på efterrätterna...
Kommentera

knaskamilla: Just det - tänker du börja stava fel så gör jag det oxå.
Kommentera

scim: Usch, Poffa skrev en smiley - jag kräver avstängning omedelbart.
Kommentera

Karin: Håller med om detta. En sak som dock slår både Påsk- och Julmusten är ju Svagdrickan. Smakar mumma, vilket får mig att osökt komma in på en annan höjdare: Mumman.
Julöl, Porter och Sockerdricka blandat...... *hick*
Kommentera

Huge: Måååånga goda drycker finns det.
Kommentera

westerlind:

Gå och lägg dig. Du yrar ju av trötthet.
Kommentera

Huge:

När du uttrycker dig sådär så får jag en känsla av att du sett Galenskaparna & After Shaves lilla fars om sprit vid julen... Mumma!
Kommentera

Poffa: Mumma är ju också en dryck så.
Kommentera

Frisco:

Jo, jag vet. Jag är en stor älskare av riktig mumma... Mumma!
Kommentera

Poffa: Vad har du för stränga regler på Mumma då? Får man bara dricka den mellan Kalle Anka och Karl Bertil?
Kommentera

Poffa: Psch, smileys är det bara Lunar-fjortisar som använder - och personer som har så dåliga skämt så att de måste varudeklarera dem.
Kommentera

Frisco:

Under julhelgen. Dagen före jul till och med annandag jul.
Kommentera

Poffa: Hädelse annars?
Kommentera

« · 318059 · »