1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507102 inlägg · 4104 ämnen

MODO-spelare i Tre Kronor

« · 318123 · » Till forumet

Sv: MODO-spelare i Tre Kronor
Frisco:

Ja!
Kommentera

Poffa: ...kortare & kortare inlägg.

knas: Nu väntar vi på det kortaste man kan göra.
Kommentera

Frisco: Var inte så hård - kan man inte skriva djupt får man försöka med något annat.
Kommentera

knaskamilla: !
Kommentera

Frisco:

Förlåt då. Jag misslyckades lite i mitt Ctrl+C, Ctrl+V:ande.
Kommentera

Frisco: Hej! Jag kör en genomgång av lite trafikregler helt apropå "kugghjulsprincipen" dårå.

Ny varningsskylt lanseras!
Efter helgens olycka i "Svårmodet" i Lappland, då en tysk blev påkörd och dödad när han var i färd med att stjäla en vägskylt, har Vägverket nu utformat en ny skylt som varnar för att det kan finnas tyskar på vägen i färd med att stjäla skyltar som varnar för att det kan finnas älg på vägen.

[bild]w1.605.telia.com/~u60515279/images/tysk_algtjuv.gif[/bild]
Kommentera

Frisco: Usch, jag har blivit Hanson-broder. Nåja, det kunde varit värre - jag kunde ha varit Jansson-broder.
Kommentera

mike: Bra du tar upp lite kugghjulsprinciper. Be Timrå trycka upp dessa regler och dela ut i Trähallen under match så folk lär sig hur man ska åka ut från parkeringen.
[bild]www.vv.se/vag_traf/vagmarken/bild/1_5_1_5_1.gif[/bild]
Kommentera

mike: Hur vet vi att det är en tysk på vägmärket?
Kan ju lika gärna vara en dansk..... (Damgaard?)
Kommentera

Huge:

Damgaard är vänsterhänt och skulle följdaktligen ha haft skylten i sin vänstra hand.

Westerlind:

[bild]medlem.spray.se/poffa77/smileys/classic10.gif[/bild]
Kommentera

Nikki:

Jolt är väl ok, lite väl hög nördfaktor dock.
Harboe heter colan föresten, en godbit.
Kommentera

Poffa: En vänsterhänt dansk som snor vägskyltar och en Westerlind som är släkt med Jansson (Lars?)
Mysterierna i MoDo tätnar.....
Kommentera

Frisco: Själv ska jag ta med och sätta upp en sån här skylt nästa gång jag råkar ha vägarna förbi eran lilleputthall.

Prejning tillåten!

[bild]w1.605.telia.com/~u60515279/images/prejning_tillaten.gif[/bild]
Kommentera

mike: Timrås parkering efter hockeyn.
[bild]www.vv.se/vag_traf/vagmarken/1_11/11_22.gif[/bild]
Kommentera

Poffa: Undrar om det inte är dags att plocka fram ZZZ-tråden nu? Och då är det naturligtvis inte han som gjorde sitt lag mycket bättre genom att sluta i klubben jag menar.
Kommentera

Frisco:

Nja, inte riktigt än. Jag tänkte försöka stå ut mot tröttheten ett tag till.

Nu lite hockey helt plötsligt:

När har J20 sin nästa hemmamatch?
Kommentera

Hittade det själv. 1/11 hemma mot Huddinge. Klockan 16.00.
Kommentera

Poffa: Stormatch på söndag.
2003-11-01 16:00 MODO Hockey - Huddinge IK Kempehallen
2003-11-02 13:00 MODO Hockey - Hammarby IF Kempehallen
Kommentera

Poffa:

ctrl-c ctrl v

2003-11-01 16:00 MODO Hockey - Huddinge IK Kempehallen
Kommentera

Frisco: Ztopp och bromsbelägg nu. ZZZZzzzZZZZZäta
Kommentera

Frisco:

Lördag kan jag inte gå på men på söndag skall jag dit och se MODO spöa de små bostongurkorna.
Kommentera

MoDokickan: Vilka är bostongurkorna?
Kommentera

westerlind:

Internskämt från förr.

Frisco:

Häggströms benämning på dem. Han tyckte de såg ut som bostongurkor som åkte omkring på isen och blev därmed så hungrig att han blev tvungen att åka på Sibylla efter matchen och köpa en Hamburgare med extra mycket bostongurka. Du vet ju hur Häggström är...
Kommentera

Poffa:

Hur ser en hel bostongurka ut föresten?
Kommentera

scim:

Små gröna med lite rött i? Lätt fyrkantigt utseende? Fråga inte mig, det är inte jag som kommit på det.
Kommentera

scim: Som en Timrå-tröja. Fast grön.
Kommentera

westerlind, Poffa:

När jag tänker efter så finns det nog inte hela bostongurkor (per definition).
Kommentera

scim:

Vadå, det finns gurkor - och så finns det Boston. Menar du att det inte finns en djävel i Boston som odlar gurkor?
Kommentera

knaskamilla: "djävel"?
Nu får du skärpa dig - antingen skriver man "djävul" eller "jävel".
Kommentera

knaskamilla:

Jag har hittat en... Tror jag.
Kommentera

westerlind:

Jag tror jag väljer alternativ c) gå och lägga mig.
Kommentera

mike din trafiklus:

Till och med Sundsvalls- och Timråborna har fattat att det är vid träladan intill E4:an som kugghjulsprincipen inte funkar.

Klippt och klistrat från Timrås GB:
[k]
"pasi:

Angående trafikstockningen i samband med match tycker jag ändå att de jobbar på för att lösa med t ex hockeybussar och två filer 90 minuter före/efter match. [f]Sedan håller jag med dig om den icke befintliga kugghjulsprincipen.[/f]

Det finns en orsak till att man parkerar i Tallnäs och den orsaken är inte 10 kr.

Red Rocker @ Sundsvall Idag kl. 09:58 Besvara Visa ämne"
[/k]
Kommentera

Poffa:

Äh, miiiike var säkert bara upprörd över förlusten när han råkade gå upprördheten gå ut över ett inbillat fenomen, och nu är han för stolt för att erkänna att så var fallet.
Kommentera

Poffa: Det där är en orutinerad bilförare precis som Modoiterna!

Jag kör bara rakt ut, har aldrig stått i nån kö, det gäller att vara rutinerad!
Precis som jag o mike :))

Förstår inte vad ni snackar om?
Kommentera

rådbjer:

Vad är det man säger?

Förnekelse är steg två av tolv mot total insikt. Så "snart" kommer även ni att inse vad vi upplysta Öviksbor vetat i urminnes tider.
Kommentera

Poffa: Äh, Jag är så gammal att Insikten har uppnått en högre status! :))

Men jag ska inte gnälla på er trafik, det som händer där övergår tom mitt förstånd! :))
Kommentera

Poffa:

Det var inget snack om +/- kontra BP och PP. Den disk. hade för länge sedan, jag vet hur det räknas nu.
Kanske uttryckte jag mig suddigt, menade att man skall se på hela matchbilden.
Om man får göra täta byten för att tex. försvara sig när någon sitter utvisad (onödigt), så kräver det mycket energi, detta innebär att man inte har samma energi sedan när man spelar 5 mot 5. Det var inte bara menat mot utvisade backar, där har väl Wernblom taget mest onödiga.

Några som gjort ett tufft jobb är Salle och Svarten, som skulle fått ha den energin mer riktad på anfall och att göra mål i stället.

Dåligt humör skulle inte uppmuntras av hejarklacken, det hjälper inte laget ett dugg.
När det gäller MH så var det alla hans skadeper. innan han kom till MODO jag menade.

Öberg har väl en ruggig +/- statestik, får inte så mycket kritik ändå, han är helt klart sämst, men han behövs i sin roll ändå i laget.
Kommentera

kärran:

MH??

Jag orkar inte ta den här diskussionen igen. Du kommer fortsätta hävda att Jansson är bästa back om han så sköt tio puckar i egen kasse och slog av benet på Foppa i hans premiärmatch så jag ger upp. Jag har fått nog.

He ä int lätt att förklara för de som int förstå...
Kommentera

Poffa:

I all hast så blandade jag ihop de finska backarnas förnamn det skulle ha varit K H, K=Kari.

Poffa du pratar mot ditt bättre vetande, ditt påstående är tagit från en fantasivärld, ironi kanske. Trodde du att jag känner det som lätt att förklara för dig ...

Jansson behöver inte vara bäste back i varje match för att platsa i MODO, de behöver mer än EN back, dessutom backar med olika roller.
Kommentera

kärran:

Naturligtvis var det en stor skopa ironi i det jag skrev, det tror jag varenda en förstod.

Men vi har för närvarande skilda åsikter i den här frågan. Med MODO:s samtliga backar hela och friska så är Jansson sjunder eller åttonde back enligt mig. Enligt dig lär han väl vara någonstans mellan etta och trea skulle jag tro.

Varför nu detta fått så stort utrymme igen handlar väl till stor del om att vissa här inne hetsar mig genom att lägga ord i munnen på mig och sådana saker. Skulle dessa personer (Ooh ja, ni vet så väl vilka ni är) sluta med detta så skulle Janssonsnacket minimeras.
Kommentera

Poffa: Kul TIK-tråd: visar sig att man behöver speciella 'håkky'-bilar där, utan nödvändigheter som lås , stereo o X-lys....
Redo att bli tömda på ev.prylar, påkörda o rammade, allt i Jakten på Röd Oktober...nej,Utfart!!
Kommentera

mike: Såg just fight från omgång 4 mellan Styf och Magnus Österby i Percys Pågar. Styf löjlar sig med knytnävarna och ligger 1 sekund senare på rygg. Precis som Sanny Lindström gjorde mot Werner och låg 1 sekund senare på ryggen. Hoppas att Timråspelarna lär sig nånting nångång.
Kommentera

Frisco: Annars kan dom få lektioner av Kupan, vår finske elegant och pugilist. Han vände upp och ner på en Mif:are, men tappade visst handskarna i hastigheten.....
Kommentera

Frisco: Lägg av nu va och löjla dig själv va. I bägge fallen så sparkas skridskorna undan. Fjoll-Werner tycker jag är absolut fjolligast av dem alla. Han skulle inte vinna en fajt mot min famma och hon har varit kall bak i röva i många år nu.

Hoppas nu bara att "gummitrollet" också får upp cyklopögat och inser att Sanny Lindström är värdig en plats i landslaget framgenom. Styf har en bit kvar men tar nog en plats bara formen kommer smygandes.
Kommentera

mike: Sanny Lindström och Styf är inte ens värda en plats i utvisningsbåset.
Kommentera

mike:

Ta och kolla in matchklippet från den matchen en gång till så ser du tydligt att det INTE sparkas undan några skridskor utan att det är Werner som med en perfekt överkroppslåsning välter omkull Sanny så han faller rätt på ryggen. I judo hade Werner vunnit matchen direkt på en klockren "Ippon".

Styf och Lindström kan på sin höjd få fylla på vattenflaskorna åt landslaget, men det är allt.
Kommentera

« · 318123 · »