1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507153 inlägg · 4104 ämnen

MoDo-S/T Hockey

« · 410731 Till forumet

Sv: MoDo-S/T Hockey
Dream Team:
Gode gud gör så att han inte står i kväll...amen..
Kommentera

Kalle K:

Han står ikväll :)
Kommentera

YaQoP:

Själv hoppas jag att han står imorgon, så jag får se honom live någon gång innan ES-starten...
Kommentera

knaskamilla:

Tror samma sak, den som står mot Tjeckien (utan att göra bort sig) får nog fortsätta resten också.
Alltså är det läge för Tellqvist. Tror inte Salo står två dagar på raken.
Kommentera

Dream Team: Repris?
Kommentera

YaQoP: Känns det inte som om Salo måste bevisa sin storhet i just MoDo och elitserien innan han får ett sånt högt betyg? Troligtvis så heter sveriges bästa målvakt Henrik Lundqvist...
Kommentera

Ärligt talat är jag mer och mer orolig över Salo i MoDo. Hoppas han skärper sig där! Billig lär han väl inte varit heller...
Kommentera

Dream Team:

Att jag skrev troligtvis har två innebörder:

1. Ja, han måste visa att han duger i elitserien också, hittils har han släppt in 1mål på två matcher i Modo.

2. Han kommer troligtvis bli elitseriens bästa målvakt efter vad han visat de senaste 6-7 åren. Han har inte varit på uppgång de senaste åren, men det har inte Edmonton varit heller.
Kommentera

YaQoP: Jag håller helt med dig. Sattsa på Salo.
Kommentera

YaQoP: Salo har varit i nedgång både i NHL och landslaget, det är svårt att komma ifrån det...

Men men, han vänder det i MoDo! =)
Kommentera

YaQoP: Salos "räddning" kan bli att tempot och klassen på spelet i elitserien är sämre än i NHL/landslaget, så han fixar det ändå. Vet inte hur många VM han har hoppat in i sedan slutet av 90-talet, men det är ju en klart märkbar nedgång kvalitetsmässigt för honom själv där.

Jag skulle inte alls känna mig speciellt säker på Tommy Salo, sett till de senaste 2-3 säsongerna...
Kommentera

Dream Team:

Personligen är jag inte alls orolig, vem som har rätt får tiden utvisa.

Det jag är mest less på är bara den skadeglädje alla verkar känna när Salo fummlar, och de tycker jag inte för att han står i Modo, var inne på samma linje redan efter Salt Lake City.
Kommentera

YaQoP: Visst tror jag också att det är ren skadeglädje hos många, när han tabbar sig, vilket kanske mest för hans egen del blivit jobbigt, just iom Salt Lake City...
Men det är ju också utav ren och ärlig oro man påpekat detta, inte minst för att man alltid velat Tre Kronors allra bästa i de turneringar som det inte gått fullt så bra för honom som det faktiskt gjort tidigare. Tommy Salo var en absolut världsmålvakt om vi backar bara 5-6 år i tiden. Som sagt, JAG tror att tiden hunnit ikapp honom, men tiden får ju utvisa vad som eg. gäller...
Kommentera

Dream Team: Jag vet hur det känns när man har egna målvakter som inte ser så bra ut, man bli orolig och frustrerad. Hoppas att det ordnar upp sig för er på målvaktssidan innan elitserien startar.

För Modos del ser det bättre ut än på många år.
Kommentera

Frisco: Jag tror inte modoiterna behöver oroa sig, tyvärr (säger det som djurgårdare) men Salo kan nog klara av våra elitserie skyttar, han har en bra målvakt som kommer att flyfta MoDo, men han kan också ställa till det med sina tabbar, så backarna får inte tänka att de har en ex.världsmålis bakom sig utan reagera som han vore den sämsta, för man vet aldrig när en tabb kommer in, men de gynar å andra sidan de andra laget =)

Håller med att det set bättre ut för Modo nu på många år, ungefär tillbaka till 2000, syns i final igen?

//difzi
Kommentera

Frisco: Ja, jag är orolig när det gäller målvaktssidan i Timrå IK, men jag kan inte förstå vad det har att göra med Tommy Salo. Du försöker ju bara ändra fokus FRÅN det faktum att Salo kritiserats och ifrågasatts. Men det är nästan lite rörande att se vilket försvar som Salo får av er främst MoDoiter, nästan till vilket pris som helst..

På papperet har MoDo det mycket bra ställt bland målvakterna, ja. Och jag skulle också tro att Salo fixar spelet i elitserien utmärkt, beroende på redan nämnda orsaker..
Kommentera

« · 410731