Jesse:
Denna mening säger allt om hur insatt du är:
" Brynäs har hittills i år på träningsmatcherna som jag kunnat läst mig till visat betydligt större hjärta än Modo"
Du har alltså LÄST dig till denna slutsats. Imponerande! Fast det är klart det är väl standard för ett brynäsfan att läsa sig till hur matcherna ser ut, för på läktaren verkar dom inte vara iaf.
Dra nu in i Brynäsboken och argumentera för att ni ska ersätta Andersen med en junior och absolut inte en nordamerikan, för det är ju fruktansvärt och riskerar svensk hockeys framtid samt att ni kan få enspelare som spelar utan hjärta.
Kul att du oroar dig för oss, själv har jag sett (ej läst) så pass många matcher och följt så pass många försäsonger så jag är inte orolig än. Gå och läs dig till hur modos försäsong 2007 såg ut och vilka fråtetecken som fanns på t.ex målvaktssidan.
Zappaholic:
Läs detta i ämnet: www.hockeysverige.se/sibner/2015/09/02/for-mycket-utlanningar/
Ett mycket bra inlägg i debatten tycker jag.
Linus Norberg måste väl vara i särklass sveriges sämsta journalist när det kommer till hockey? Hans blogg är ett skämt rakt igenom, förstår inte hur en som honom kan få betalt för att följa hockey när han uppenbarligen inte förstår sig på det.
Jesse:
Återigen... Hur anser du att Modo skulle byggt laget? Vilka spelare i J20 skulle man gett större roller? Något förslag på vilka svenska spelare man skulle värvat ist?
Menar du att exv Elias Lindholm har hjärta för Brynäs?
Amitiel:
Kanske har han känningar av sin knäskada så han står över för att kunna vara med i matchen till veckan.
Vill man vara lite konspiratorisk så skulle man kunna fundera kring ifall han är den som är närmast att lämna, lite oväntat har man ju värvat en annan högerfattad forward under veckan. När alla trodde att det var en extra back man var ute efter. Sedan är väl Haataja den av erfarna/etablerade forwards som visat minst under försäsongen, samt att han lär ha en rätt ok lön.
Ifall han inte kommer att bidra mer i närmsta matcherna så kan han nog vara en forward som är på väg bort.
Lite synd isf kan jag tycka, han har många attribut för att kunna göra en hel del poäng med rätt roll och rätt omgivning.
ULTIMAVICI:
1-0 i första bytet. Richie kedjan sätter enormt tryck, pucken upp på blå till Whitney som lurar bort forward fullständigt och avancerar ner mot tekningscirkeln och sedan slår ett pass rakt över till Olofsson som direktskjuter in 1-0.
Nu BP för Modo.
And Erk?n:
Vet inte ifall det finns någon live-text uppdatering, kolla på allehanda.
Modo har i alla fall en helt annan inställning idag än senast.
känner på mig att returmatchen mot skellefteå kan bli jävligt bra. Lapierre antar jag kmr spela o lär höja energinivån markant kan man ju hoppas.
J F K:
Klockren analys. Det är främst forecheckingen som är problem, vi får inte riktigt stopp tillräckligt ofta. När det dock fungerar så är vi väldigt intensiva och vinner mycket puck, men det sker för sällan. Som det är nu så släpper vi till för mycket spelvändningar emot oss idag igen, detta måste vi fixa till för vi kommer straffas hårt för detta i SHL.
Men i övrigt är det mycket som ser bättre ut, våra uppspel är mycket snabbare jämfört med förra året.
Redigerad kommentar
modomille:Sjukt vad säker och trygg Whitney är på blå.
slarv som bara en nu på slutet..
And Erk?n:
"Vilka spelare tyckte ni utmärkte er bäst/sämst?"
Tycker att Whitney gör en riktigt bra match, äckligt bra med pucken och sättet han skapar tid på blålinjen får en att drömma om ett riktigt vasst PP när vi spelat ihop det. Sedan har han fina uppspel som sitter stenhårt på bladet.
Thomas är något av en favorit för mig, inte speciellt flashig spelare men jobbar hårt och gör få misstag. Han kommer vara nyttig både defensivt och offensivt. Känner ingen oro för flopp på honom iaf.
Richie är alltid Richie, får han inte spelet att stämma så jobbar han stenhårt åt båda håll, ser mer ut som 28 istället för 38.
Överlag var det betydligt mer påslaget och bättre inställning än senast. Vi får till snabba och fina spelvändningar pga bra första pass och det går ganska fort när vi anfaller. PP ser bra ut med mer övning på det kommer vi bli giftiga, fördelen här är att vi har många offensiva och kreativa spelare så vi kan ha tre femmor som spelar PP och de som är hetast bör få mest tid.
Har ingen statistik på det, men känns som vi vinner mycket tekningar. Speciellt viktigt för vårt PP att få chans att etablera PP direkt och börja med pucken.
Negativt är att vi inte riktigt får till vår forecheck, vi stoppar inte motståndarna tillräckligt, spelar dom sig igenom första man så ser det rätt ihåligt ut och vi får rätt många spelvändningar mot oss.
Blir intressant att se de två nästkommande matcherna mot SHL motstånd, nu borde spelarna iaf vara inne i det så vi kan få ett bättre kvitto vart vi står inför premiären.
Klart är att detta är ett mycket mycket bättre lag än förra året, och då har vi inte fått in Lapierre eller Welch än.
Robert P. skrev rätt intressant ang ämnet i veckan som gick.