1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507023 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Timrå 1/12

« · 1855644 Till forumet

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: Var ut med Mattias weinhandl många gånger under sin tid i Modo så redan då hade man inga större krav på sina spelare, nu blev ju Matte relativt framgångsrik ändå men att man tillåter sina spelare att kröka stadigt under säsongen känns ju faktiskt ganska illa.
Possler var mer än lovligt full många gånger under sin tid i Modo då han försökte slå sig in i A-laget.

Nu ska jag inte sitta och döma spelare och deras alkoholvanor men rent generellt så är det ju som du säger, har man inställningen och vinnarskallen så ger man fan i skräpmat och alkohol under säsongen
Kommentera

Gavelo: shit vad dålig koll jag har då. Enögd som man är ibland trodde jag att det var självklart att man undviker alkohol och onyttigt leverne när man elitidrottar. Låter ganska slappt. Fan man borde ju vara stolt och ta vara på att man fått chansen att ilitidrotta och få betalt för det. Visst efter säsong iom semester. Men men man lär sig något nytt hela tiden
Kommentera

Gavelo: Har sett Ritola full som en kastrull både en och två gånger.. men det går hand i hand med hans inställning i övrigt också.
Kommentera

Nucky: Haha apropå fylla, var och såg Sundsvall hockey i sca cupen härom året, sen på kvällen gick vi ut (vilket väldigt sällan händer) och just den gången hamnade vi på Oscars av någon märklig anledning men väl där inne så träffade jag Mattias Månsson som tidigare under kvällen lirat med Sundsvall och han stod i baren å va så packad att en brud fick stå och hålla i honom så han inte ramlade. Vet att Sundsvall den säsongen haft insamlingar för att kunna finansiera värvningen av Mattias, hade jag varit med och skänkt pengar så hade man nog blivit aningen besviken.
Kommentera

Gavelo: Jag tror Modo definitvt siktar på att gå upp i år, även om man kanske har förhoppningen att ha ett ännu starkare lag de kommande åren, med juniorer som utvecklats osv. Det är dock vansinnigt svårt att bygga under lång sikt i HA (även om det är enda alternativet)
när ligan och lagen dräneras på alla talanger varje sommar.

Jag är precis som Ivandrago en obotlig optimist och har ännu inte släppt förhoppningarna på årets lag, men det kanske har med mitt eget huvud att göra;)

Det pratas om loosermentalitet i väggarna osv, trots att Modo gjort rent hus flera ggr om de senaste åren. Nya namn på nästan alla positioner, erfarna ledare med erfarenhet av att vinna(Särki, Sundlöv) och framgångsrika juniorlag, gör att jag har svårt att gå med på det.

Tror och hoppas man rivit och börjat bygga om för sista gången under en lång tid framöver, och detta kan mynna ut i något jävligt bra. Jag tror, men hoppas såklart ännu mer.

I övrigt håller jag med om allt du skriver.
Kommentera

Nucky: Jag hoppas man ger Särken och Sundlöv ett antal år på sig att bygga. Laget tar ju ändå små steg framåt. Ha målsättning att gå upp men låt det ta sin tid. Fungerar inte att kicka varje år. Däremot skall man ha höga krav på spelarna men det har de säkert redan. Bara att jag själv blir så jäkla besviken när de gör sina jäkla dippar men försöker se förbi det och se att de gör små steg framåt. Hoppas bara att de inte tappar för mycket på budget varje år.
Kommentera

Nucky: Tror hockeyspelare och även fotbollsspelare generellt inte drar sig allt för mkt för att festa. Om man inte heter Sedin då.
Gång på gång läser man ju om NHL spelare som hamnat i klistret pg.a. fylla eller droger. En av världens absolut skickligaste spelare, Kane, har ju mer än en gång gjort dumheter på fyllan.

Det är det jag tycker är lite lustigt när det snackas om att man är så sjukt tränade nu för tiden alla spelare och att du aldrig klarar dig om du fuskar.
Jag skulle påstå att hockey är en sport du kan leva rätt mkt på talang i. Du kan såklart inte vara otränad. Men kan du festa under säsong finns det uppenbarligen mer att hämta ur kroppen.

Tror inte du hittar Kalla eller Björgen askalas under säsong särskillt ofta...
Kommentera

Monno:
Generellt uppfattar jag fotbollsspelare som mer skötsamma utan att sitta på fakta, individuella idrottare är dock i en klass för sig.
Kommentera

Tarasov: de engelska lagen i fotboll brukar då inte ta det lugnt. Jag tror att det är skillnad på individuell och lagidrott som någon poängterade.
Kommentera

« · 1855644