1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506668 inlägg · 4103 ämnen

Modo - Timrå 170301

« · 1805139 Till forumet

Modo - Timrå 170301
Säsongens näst sista match?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170301
Tarasov: Hoppas på en bra match och mycket folk på läktarn så det blir en härlig inramning. :) Kommer det några supportrar från er i Modo tro?
Kommentera

Tarasov: Troligtvis men det ska bli skönt att glida ner i soffan och bara njuta av en match och inte känna sig helt nervös innan.
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Webmaster: tycker inte att det var utvisning, men det kanske jämnar ut sig senare.
Kommentera

J F K:

Bytte från Chrome till Firefox och då fick jag igång matchen, fungerar inte i chrome för mig.
Kommentera

J F K: jo, kommentatorn har väl hunnit berömma Timrå och deras juniorer ett tiotal gånger hittills. Det är nästan så man kan tro att de är överlägsna oss på juniorsidan. Det hade ju varit lätt att kolla att våra juniorer spelar klart mest.
Kommentera

Rytter:

Hästen leder med 1-0 nu.
Kommentera

Rytter: Dahlén är bra. Men Hanses är bättre!

Än så länge. :-)
Kommentera

Monno: sskkrroooeeedderrr😀
Kommentera

Monno: Och Skröder är bäst! ;)
Kommentera

Ben Perrault: Så underbart ologiskt med 0-1
Kommentera

J F K: Visst är det väl så men jag tycker också att kommentatorerna är duktig på att prata om spelares rutin så fort de gör en bra sak, trots att de kan ha varit osynlig eller mindre bra fram tills dess.
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Webmaster: Timrå tog över spelet i samband med utvisningen och höll det ett bra tag. Vi jämnade ut spelet ungefär i samband med kvitteringen och efter har det varit jämt.

Fan vad jag tycker att Jakobsson spelar krångligt. Många gånger kan han spela mycket rakare och på mål, men det slutar med att han snurrar eller väljer den lättaste vägen. Han måste börja bli rakare!
Kommentera

Webmaster: Visst är en del slarv såhär långt men det känns ändå hyggligt stabilt.
I vissa matcher har man tidigare gjort det bra i en 5-minuters period för att sedan fullständigt klappa ihop.

Förhoppningen är att man kan höja sig nu i andra så kan det bli roligt.
Kommentera

Snipan:

Timrå inledde klart bäst och hade bud på flera mål, men vi hade lite flyt och stod emot och ju längre perioden gick så jämnade vi ut spelet och flyttade fram lite.

En helt ok bortaperiod, men vi måste se upp med deras spel i mitten som redan givit ett friläge.
Kommentera

Rytter: Känns ändå lite som Bäckman hockey idag. Ser ut som dom försöker spela diciplinerat och kontra in målen. Funkar sådär.. Men skulle vi ha tur och få spela Meca race så kan det faktiskt bli något av detta..
Kommentera

Gusse:

Tänker inte ens på Meca det känns så osannolikt, men det är kul att se hockey mer avslappnat, var länge sedan nu.
Kommentera

Rytter: hur går det i de andra matcherna, kan vi ha nån chans till playoff?
Kommentera

Rytter: Måste imponeras av Dahlens kvickhet både med och utan puck.
Utvisningen tillkommer p.g.a hans rapphet.
Kommentera

Mydar:

Tingsryd leder iaf vilket är bra, men Almtuna har kvitterat och då är det kört.
Kommentera

Domsjö: kommentatorn har koll. Har har väl nämnt alla juniorer i Timrå, men ingen i modo. Att han sedan inte visste att modo vann finalen 2007 var inte annat att vänta.
Kommentera

J F K: jag har räknat till fyra hakningar från Timrå som varit på handskarna när de forechecka. Domaren får gärna ta åt båda håll.

Det ska vara från bakom mål de gör mål. Annars var vi låtit dem skjuta och hållit bra koll.

Förutom då alla passningar upp i mitten. Timrå spelar väldigt lättläst så jag förstår inte varför man går på det hela tiden.
Kommentera

Rytter:

Almtuna har nu ledningen vilket innebär att det är riktigt kört.
Kommentera

Rytter: Haha svårt att inte tycka det där målet var lite flyt.
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Domsjö: Hur vore det om vi fick låna pucken en sekund?
Snälla TIK ge oss ett break tack!
Kommentera

Robin Ztorken L: låt dem snurra på.
Kommentera

Webmaster: Näää nu grabbar får ni rycka upp er! Upp i ringarna!
Kommentera

Robin Ztorken L:

Rymdes inte de där vitklädda ute på planen uppe på läktaren?
Kommentera

NuMo: å nu kan man inte se matchen längre, Timrå -Modo är nu Mora - löven ?!?!
Kommentera

Robin Ztorken L: Det är lugnt, det ser ut som vanligt vi kommer skjuta 15 raka alibiskott på mål sen kommer ni få ett läge och mål. ;)
Kommentera

NuMo: Hur kan tränaren gnälla på offside när det måste varit flera meters marginal?
Kommentera

J F K: seriöst, varför är inte du landslagscoach sedan 10 år tillbaka? Du har svar på allt och ser massor av saker som ingen annan ser!
Kommentera

Gavelo: Får en känsla av att vi kommer få se Brejcak i Fbk nästa år, helt i linje med deras grisspel.
Kommentera

J F K: På tal om att inte spela rakt. Rundqvist måste ju vara Ritolas okände bror så som han sicksackar över planen.
Kommentera

Rytter: Appen funkar typ alltid (IPhone).
Kommentera

Olle: du har rätt. Jag kanske borde satsat på det.
Kommentera

J F K:

Står sig resultatet nu så kommer Löven få kvala.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Man sitter ju inte på nålar direkt som i förra omgången.
Det vore ändå roligt om modo kunde lyfta spelet så underhållningsvärdet stegrades.
9 skott på 2 perioder, rena rama vilda västern ;-)
Kommentera

Ett riktigt bottennapp till period, ingen fart och slarv, onödiga utvisningar osv osv.

Lindgren... spelar han med klubban upp och ner för grabben är ju sämre med puck än Jesper daamgard?!
Hedman... han är tyvärr allt annat än bra.
Kommentera

Monno: jo, han och Jakobsson spelar fruktansvärt svårt. Även när vi är pressade så ska de behandla pucken.

Själv tycker jag att Elias Pettersson är ruggigt bra. Dahlen är jag inte lika imponera av då han inte har samma spelsinne som Pettersson. Jag tror att Pettersson med fler kilo kommer att bli grym.
Kommentera

J F K

Ja Elias kommer bli bra ifall utvecklingen fortsätter. Stämmer det att han är klar för Växjö så har dom rätt grym centeruppställning med Rosen, EP (dä) och EP (dy).

JD kommer nog bli riktigt bra, men tror som du att potentialen hos EP är högre.

Blir spännande att se vad dom väljer att göra till nästa säsong.
Kommentera

Gavelo: 1-1 efter två perioder är inget annat än guds försyn.
Kommentera

Robin Ztorken L:

Välkommen tillbaka, kul att du var kvar och firade och njöt efter vändningen i förra omgången.
Kommentera

Rytter: Haha dog lite nu.. ;)
Kommentera

Rytter: Jag tycker att vi var mycket mer utspelade av mora än i den här matchen. Nu har vi - förutom ett par raka uppspel i mitten - haft rätt bra markering hela tiden. Timrå snurrar och kastar in skott, men de har inte snabba passningsspel om mora så det är alltid någon i skottlinjen.
Kommentera

Rytter: Firade hela natten.
Stark att slå ett avslaget Mora som kunde ledat matchen med 10-0 efter två perioder
Imponerande verkligen!
Kommentera

J F K:

Nej mot mora var det flera resor värre i de två första perioderna, det finns en anledning varför mora vinner serien.
Kommentera

J F K: kom igen löven. Ta minst två poäng så det blir en spännande avslutning. Helst stanna kvar då de derbyna är seriens bästa piblikmässigt.
Kommentera

« · 1805139