1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508356 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Timrå 2019-12-29

« · 2018235 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: Det var definitivt en av de sämsta matcherna i år av Modo. Eller hade du varit nöjd om Timrå agerat så håglöst och tafatt som Modo gjorde från 1–1 till 1-4?
Där gav vi bort matchen helt på eget bevåg.

Na värre..
Låst ämne

hubbenorlen: Du har rätt. Enligt mig är syftet med Allsvenskan att ta sig upp till SHL, oavsett vilket lag som är bättre för tillfället. Vi får väl se om något av våra lag är så pass bra att de ens får chansen att bevisa sig. Den här debatten är märklig, oavsett hur eller vem som ser på den.
Låst ämne

hubbenorlen: Ok. Om du vill fortsätta denna oerhört meningsfulla diskussion får du gärna ta det via pm. (Jag kommer inte svara)
Låst ämne

Trilske:
Fast lövenfansen brukar ju gulla med oss när vi vunnit, tycker det är rätt trevligt. Och det här med och bygga halmgubbar är ju inte så intellektuellt krävande så vill man göra det så måste omgivningen ta lite hänsyn. Det förekommer ju även här då och då om man skall vara helt ärlig.
Låst ämne

Trilske: Dom gullar med Timrå för de är livrädda att möta Modo i ett kval, och hoppas vi ska missa topp 2.
De vet att de tar Timrå 9 ggr av 10.
Låst ämne

Nucky: Ändå. Jag har svårt att förstå vad några missriktade oneliners här på HS skulle kunna ha för betydelse för det.
Låst ämne

Tarasov: Det är det som gör att det skaver i mig, likt en vindflöjel som följer vinden. Och halmgubbarna såklart, för att inkassera ytterligare gillamarkeringar... Och sen lite gnäll över att man är blockad från att skriva härinne för extra sTyRkEkRaMaR.

Svårt att hålla sig för skratt.
Låst ämne

kulltorp: Modo var en grym besvikelse idag, passningarna satt inte och det var svängdörrar bakåt. Visst kan Timrå såklart ha varit riktigt bra och gjort Modo dåliga också. Jag säger toppmatch av Timrå och bottennapp av Modo...
Låst ämne

NuMo: Precis. Och jag ser mycket hellre att Modo går upp än att Oskarshamn är kvar.
Det jag stör mig på är att vissa typer av människor envist hävdar att hens favoritlag som just förlorat minsann är bättre. Egentligen.
Låst ämne

KB: Idag så höll jag inte med tavlan alls. tycker inte att denna 3-7 vinst var rättvis.
Låst ämne

hubbenorlen: äh, varför ska man ens gå upp i SHL? Oskarshamnssupportrarna har säkert lika kul vid det här laget som vi hade vid samma tidpunkt ifjol, dvs. fullständigt överkörda och mosade. Knappt inkvalade till ”B-sidan” av SHL och utan utsikter att någonsin avancera i hackordningen.

Personligen ser jag hellre Timrå möta Modo i heta derbyn i Allsvenskan än avslagna kvartsfinaler mot Växjö eller Brynäs. Så kände jag inte inför året då vi gick upp men SHL, jösses vilken stendöd liga.
Låst ämne

hubbenorlen: Håller med. Timrå var bättre idag, fast i första perioden hade båda lagen uselt passningsspel. Sedan allt ältande hit o dit om vem som ligger före i serien, bla bla bla är väl bara i stundens besvikelse. Men MoDo kan definitivt bättre, vilket lär behövas. Att inte vara heltaggade hemma inför storpublik är svagt

Hälsningar Sivar Ahlrud
Låst ämne

Hockeyoraklet: Jag ser hellre heta kvartsfinaler mot Timrå i SHL än derbyn i allsvenskan(om man får välja såklart..)
Låst ämne

puffe: det håller jag med om, att drömma är gratis :)
Låst ämne

puffe: Personligen skiter jag fullständigt i om vi får spela derby mot timrå i shl. Nej det som spelar någon roll överhuvudtaget är MoDo! Timrå ligger rätt långt ner på min "orka bry sig" lista . Äckligt vad det ska gullas hit o dit. ;)
Låst ämne

puffe: Mamma Hanna hälsar, från Kaptensgatan 13.
Låst ämne

Gäsp: Dom genererar pengar och intresse för MoDo, inte så dumt
Låst ämne

hubbenorlen: Klas o Göran hälsar från ett vintrigt Vindsele
Låst ämne

Hej alla även (JFK polisanmälaren på domare) GOTT NYTT ÅR !!
Låst ämne

Gäsp: märkligt att du blivit så obrydd nu. För sisådär en vecka sen bodde du ju i timråboken...🙄
Låst ämne

Bragd-Birger: Bodde var att ta i. Besvarade tikkares inlägg om varför modoiterna var i er bok. Nej som sagt timjååås vara eller icke vara en klubb i shl bryr jag mig inte om.
Låst ämne

Gäsp: Nä nu vill jag se att man signar en målvakt och en rutinerad defensiv back!
Låst ämne

Gavelo: Det vore fint!
Låst ämne

Gavelo: Kanske läge och kolla över också varför vi släpper in så många mål i början på matcherna/perioderna !!
Låst ämne

Modano: Det var länge sedan, Gott nytt år Modano!
Låst ämne

Smurfen: Jag tror det handlar om press, Timrå gör nästan alltid sina bästa matcher mot Modo medans Modo ofta gör riktigt usla insatser mot Timrå speciellt på hemma is, varför?!, Modo förväntas vara ett topplag och tippad alltid högt av experter, fans och annat löst folk, dessutom pratas det mycket om lagets anor, hur vi år efter år sätter spelare i NHL och att vi har kanske Sveriges bästa juniorakademi, vad pratar man om kring Timrå?!, om Dahlén skall nå Shl eller om man lyckats betala av pensions skulden till Styf ?!
Nä nu var jag kanske lite hård mot Timrå men du fattar poängen, pressen är nog enorm av att vara Modoit och det visar sig i de matcher där det lockas till fullsatt och det nästan krävs vinst, det är då man faller ihop under pressen och underpresterar.

Okej vi slog löven hemma en lördag, men det var första vinsten efter minst 5 raka nederlag, Timrå slog vi efter 7 raka nederlag, Modo pallar inte pressen som kommer när det vankas ”viktiga matcher”

Sjukt tröttsamt.
Låst ämne

Gavelo: Janne Juvonen lär vara på marknaden snart.
Låst ämne

Axle San: Jasså hugger Sundlöf?
Låst ämne

Axle San: Modo behöver en bättre målvakt tyvärr!
Låst ämne

Gavelo: Om inte Glader värvar en rutinerad defensiv back vad tror du då om att ge Wallinder chansen på riktigt? Jag tycker inte att han gjort bort sig alls i de matcher han fått chansen. Han har redan nu bra storlek, spelsinne och är en duktig skridskoåkare enligt mig då.
Låst ämne

Gäsp: Wallinder är en framtidsman, det jag tyvärr tror är lite av felet i backbesättningen är att den andas lite väl mycket ungdom på sina håll och ska vi utmana om shl platserna i vår så behövs det nog förstärkas upp med en defensiv back som kan hålla rent och spela enkelt.

Sen skulle såklart finnen från leksand kunna vara intressant i målet, bra ålder men inte jättefina stats på slutet och både Moras och Leksands försvar påminner en del om Modos, slarvigt så risken är att han inte hjälper laget speciellt mycket, men jag är ingen allvetare kring målvakterna så vi får se helt enkelt.
Låst ämne

Gavelo: Du har nog rätt i det du skriver , dom klarar nog inte pressen när det blir dessa publik matcher.
Det är ju inte precis första gången man ser detta fenomen att dom göra sina sämsta matcher när det är typ derby.

När det gäller mål i baken efter första minutrarna så är det ju INTE bara den igår som det händer , det har ju hänt åtskilliga matcher/ perioder denna säsong, å vad beror det på ???
Låst ämne

Smurfen: Det kan ju inte vara något annat, så har det sett ut flera år, korthus och helt obegripligt usla insatser när det vankas derby eller annan upphaussad match, speciellt på hemmaplan.
Tex har Modo varit så usla som igår denna säsong hemma?, kanske finns någon tisdagsmatch mot Västervik som varit sämre men annars är det gårdagens match som tar priset.

Sen är det tröttsamt att läsa att spelarna/ledare står och ber fansen om ursäkt för sin insats efter matchen igår, ungefär som att det skulle hjälpa det minsta, är väl snarare så att man blir mer förbannad för fan, gör erat jävla jobb ordentlig så slipper ni stå och be oss om ursäkt för att ni bara ställde in skridskorna i säsongens hittills kanske viktigaste match!

Sen varför man släpper in tidiga mål är svårt att säga, tillfälligheter eller att man bara är nervös, jag vill tror att det har och göra med det att ”nu ska vi inte göra misstag fösta minutrarna så kramphåller vi klubborna och så kommer misstagen”
Låst ämne

Kan hålla med om att AS är roligare än SHL i vissa avseenden, Blir en helt annan stämning bland fansen på matcher ... lagen är inte lika inriktade på att hitta spelare till roller, hockeyn blir lite mer öppen. Hursomhelst, jag ser helst att både TIK och Modo går upp. Och att Bert och Oskars spelar AS.
Låst ämne

Charliejfz: Ska Modo spela SHL nästa säsong, så måste vi värva en riktig målvakt.
Dom vi har håller inte för ett avancemang.
Dom är av hygglig allsvensk klass men absolut inga som bär oss upp i ett SHL kval
Låst ämne

Robin Ztorken L: Men är eller kommer de upp i nivå med Christoffer R när han var i Oskars så bör det räcka. Rifalk utvecklades ju fort. Ert lag är ju bra i övrigt och ska ha en god chans.
Låst ämne

Robin Ztorken L: tror inte vårt/Hellkvists försvarskoncept håller i ett kval möjligen om vi inser att det inte alltid går att anfalla med fem man, lite smarthet måste tränas in, Tik visade prov på det igår, har man ledning med några mål i matcherna vet man att motståndarna kommer med mycket folk vilket gör det lättare att lämna en gubbe som fiskar för snabb kontring, Modo vill, enl Hellkvist, äga mycket puck och ligga i anfallszon så mycket som möjligt, mot Shl-lag i ett kval kommer vi få tryck emot oss på ett annat sätt än i allsvenskan, Vvik, läs Karlin, vet hur man vinner mot Modo och har lyckats två gånger, många matcher kvar men de 4-5 lag som nu ligger i topp får slåss om de två första platserna kan bli vilka lag som helst dock har Löven störst chans förstås, blir det slutspelsserien för Modo så blir det också en tuff uppgift, Tik/Modo/Vik alt Bik plus tre lag till, möts i en enkelserie där vinnaren möter förloraren i allsvenska finalen, tufft blir det hursomhelst så spännande se hur Modo står sig nästa år, Gott nytt år alla forumvänner !
Låst ämne

Gavelo: Håller med om det mesta, men att dra skuldkortet på Timrå ska ni i Modo passa er för.
Utan bidrag till allehanda museum(luftslott) mm och allmosor från gamla spelare, så hade ni konkat för länge sen..
Låst ämne

Robin Ztorken L:

Nu får Hagelin banne mig komma tillbaka, hur länge har han varit borta, en månad?
Låst ämne

Heyerdal:Det märkliga är ju att vi mot Löven varit noggranna och bra defensivt förutom tredje perioden i den första matchen. Det är som om Löven är det enda lag vi känner ödmjukhet inför. Övriga lag spelar vi rätt nonchalant emot och saknar helt nogrannheten i försvarsspelet.

Samma sak igår. Visst fick Timrå bra utdelning, men det berodde också på att vår markering i mycket var obefintlig och att vi i defensivjobbet tappade massor av forwards för långt upp i vanan.

Man kan fundera på varför Löven knappt haft en enda odd-man-rush, medan vi bjöd Timrå på massor igår. Jag tror att det är en mycket större fråga än varför vi vek ned oss återigen i en större match på hemmaplan.
Låst ämne

kulltorp: Modos kommunala bidrag är enorma men det är förstås inget fel med det, det är inget fel att ha taskig ekonomi heller. Museet finns dessutom i glasmontrar i FC nu, en riktig attraktion.
Sen upplägget med arenan i Timrå är ju att anse som för Timrå IK väldigt gynnsam affär för där skattebetalarna står för notan.
Låst ämne

J F K: Håller med. Mycket därför jag gärna undviker er i final. Det känns som ni är ett helt annat lag mot oss än mot övriga lag. Sedan om vi passar er bra eller om ni bara har lättare att tagga till mot oss har jag ingen aning om.
Låst ämne

Axle San:
Har börjat svänga åt att jag tycker det är bra att kommunerna lägger lite pengar på klubbar. Det slösas rejält med pengar inom kommunerna på dels onödiga chefer och dels extremt märkliga projekt. Hockeyn ger åtminstone lite arbetstillfällen och är underhållning som berör många invånare.
Låst ämne

Tarasov: Håller med, modocupen, Sedin o Sedin cup, vanns av AIK , Svedjeholmen på andra plats o Tik näst jumbo, Svedjeholmen lekte med Tik...-;)
Låst ämne

J F K: Igår var närmast en defensiv härdsmälta. Man såg redan från första minut vartåt det barkade, var lojt och energifattigt.
Vet inte om det var en kombination av att man går hårt på förstakedjan på sistone samt manfall.

Tror också man tycker lite synd om sig själv när spelidén inte fungerar och man inte tar sig igenom mittzon med fart.
Timrå spelade exakt likt Västervik senast, stänger mittzon och bromsade upp oss för att sedan gå på kontring när tillfälle ges. Märkligt död match överhuvudtaget igår, ingen nerv och märkligt tyst från läktarna om man jämför med Löven- och BIK(hemma)-matcherna.

Vi är som bäst när vi möter lag som vill framåt och spelar en frejdig hockey, då är vi riktigt jävla bra.
Men om vi ska gå långt måste vi kunna hantera lag som Västervik och Timrå också, annars blir det en kort säsong.
Låst ämne

Nucky: Då blir det vårt vanliga problem. När vi inte är på tå är vårt försvarsspel bedrövligt. Det bygger så mycket på att alla gör sitt jobb korrekt och verkligen gör det utan tveksamheter. Försvarsspelet kan vara bra, men när det är dåligt är det katastrof.

Sedan är det märkligt att vi inte har mer tålamod. Med Karla, Johnsson och normalt Tambellini behöver vi inte chansa så mycket. vi måste inte pincha framåt om vi inte är helt säker, men ändå törs vi inte lita på att vi kommer att få våra chanser så småningom. Det är en stor skillnad mot oss där Löven kan spela på sin defensiv i 60 minuter och lita på att de kommer att göra något eller några mål.
Låst ämne

Tarasov: ja håller med där jag. Tycker det ger så mycket till kommun som ger. Små pengar jämnfört med hur mycket pengar de kan lägga på annat skit. Samhällsnytta tycker jag det blir
Låst ämne

J F K:

Irriterande förlust igår. Funderar över det där med försvarsspelet, tycker det har gått framåt på bortaplan så borde gå att rätta till hemma också. Känns som man spelar med bättre tålamod och avvägningar på bortaplan. Tror det var enström som pratade om detta i någon intervju att man ändrat lite i försvarsspelet speciellt på bortaplan, tror det var efter Västerås matchen. Hemma är det som man alltid ska bjuda upp till show och tappar riktlinjer och tålamod.

Synd att vi inte tog chansen att släcka Timrås hopp om andraplatsen igår, att ta in 9p och passera oss och bik hade varit tufft.

Ska vi se något positivt så är vi fortfarande 3p före timrå och har chansen att ta dom i nästa hemma match och få 6/6 i poäng fördelning, vi kan även gå jämnt mot bik och få 8/4 mot löven och 9/3 mot vik. Så viktiga hemmamatcher har vi kvar mot våra konkurrenter, ser vi till att vinna dessa ligger vi bra till.

Har inte kollat vad konkurrenterna har kvar att möta, men de kommer ju sno poäng av varandra också. Racet är öppet och försprånget till löven går att ta in med hårt jobb och flyt om vi skärper till oss. 3 segrar mer än löven på 19 matcher är det som gäller.
Låst ämne

Rytter: Kollade lite statistik och såg att Toby och Öhman hade 22,14 och 19,12 min istid och +1 i +/-, och 0 mål bakåt.
Dom andra backarna hade -3 förutom Hedman som hade -4
Låst ämne

NuMo: Känner att det här med att jag enbart är välkommen tillbaka till MoDoforumet 2022 eller till en final mot Färjestad, är lite väl tufft. Har swishat pengar nu. Jag tror att jag behövs på forumet nu när TIK, Löven och SAIK gått ihop mot oss. Är man stor måste man vara snäll. Kunde ha varit värre...
Låst ämne

« · 2018235 · »