1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494262 inlägg · 4086 ämnen

Modo - Timrå 2021-02-26

« · 2156795 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: Jag tror att det blir sådär för att man inte riktigt vet hur man ska spela ihop. det ser ut som att Timrå ger järnet för man är så trygga i hur man ska åka, passa och göra sig spelbara.

för mig känns det som att alldeles för mycket läggs på spelarna när de aldrig fick en möjlighet. Visst kan en del kritiseras, men att snudd på alla spelare är sämre än ifjol och ingen av de nya lyckats beror på någonting annat än spelarna själva.

kanske dåligt tränade, men framförallt helt i avsaknad av karta.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gavelo: Vi hade ju ett väl fungerande PP med Karla Rocky Öhman + Harju och Sylle.
Gissar det är därför man ser till att dom tre förstnämnda inte får vara på isen tillsammans längre...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Så sant, så sant!
Däremot har Glader och de övriga misslyckats totalt med lagbygget.
Så många misstag begångna, orkar inte ens nämna dom nu, alla vet nog.
Dom är för många för att Glader ska få vara kvar, han har varit en katastrof.
Han har kämpat o slitit men inte fattar vad som gäller i HA.

Han har behandlat vårt lag som om det går att laga med silvertejp o björnklister🥵🥵🥵
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
BoyceBoyceBoyce: Det har jag inte skrivit. Däremot är ni ett bra lag, desto fler konkurrenter som försvinner inför nästa säsong gagnar oss.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K:

Jag tycker inte att vi gör en dålig match iaf i 40 minuter. Det är rätt jämt i 40 min, sedan vid 0-2 så blir det mycket mentalt att vi vet att det inte kommer gå ikapp mot ett lag som Timrå.

För att vinna en sådan här match så måste vi sätta lägena. Vi missade ju mycket idag vid 0-0 och hade behövt mål att gå på. Tänker t.ex på harjus slagga ibribban, Haags styrning i rent läge, Ohlssons inbrytning osv.

Vi möter seriens bästa lag som är fullt med självförtroende men står upp bra i 40 min, sedan sista 20 kontrollerar Timrå matchen i sin 3-0 ledning.

Konstaterar att:

-corrado har varit saknad, överlägset bästa back. Vi hade behövt honom i 10 senaste. Kan glömma att behålla honom nästa år.

-vad tänker man med då man sätter rockwood i fjärde och petar honom från pp? Han kommer inte vilja vara kvar och kommer göra succé i ha om han stannar där.

- Väsby förlorar och nog inte längre ett hot känns det som

- med detta spel och lag från början hade vi inte varit i botten utan mitten minst. Mycket ser bättre ut under Sundkvist, men vi lider av dåligt självförtroende som gör att vi inte får ut max av alla.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bilyaletdinov: Sant, detta är bara pinsamt.
En rent ut sagt genomusel match av Modo, inte mycket alls har blivit bättre under resans gång!
Modo gör precis samma patetiska misstag om och om igen, är det verkligen ingen spelare som förstår grundläggande hockey?!


Man skäms över hur fruktansvärt usel arbetsmoral så många spelare uppvisar.
Sen är coachningen obegripligt

Ja nä nu hoppas vi säsongen tar slut och att vi ser ett led av spelare och ledare som lämnar Modo hockey
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sven Tuta: Fredagswhiskyn har börjat verka märker jag...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: 1. VD och styrelsen rekryterar nye sportchefen från ett damlag = DÅLIG IDÉ
2. VD och styrelsen rekryterar ny huvudtränare som är ifrågasatt i Suomi och knappt kan prata engelska = DÅLIG IDÉ
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Tänkte inte se matchen pga risk för att förstöra fredagkvällen, men jag såg den ändå och känner faktiskt ingenting.. Det är riktigt illa när det har gått så långt..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Är det ngt jag har antytt? Vart du hittar det du påstår i mitt inlägg?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: men att spela.uselt, sett till den kompeyens men uppvisar de två första perioderna, tyder på ett riktigt allvarligt attitydproblem
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: ne något är grovt fel i föreningen. Värvas det för mycket indivualister eller drivs föreningen på fel sätt? Något suämmer ju inte iallafall när vi har sådana möjligheter

Ingen vinnarvilja. Känns inte som man vill göra det där extra när det går emot.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Detta var droppen för mig gällande Sunken!
Jag har gillat honom men nu har jag börjat förstå att han är rätt oduglig som tränare!

När man har ett lag där många spelare är för dåliga så måste man ta bort dessa och spela andra mer, det är trots allt på liv och död!
Vad gör då Sunken!?!

Han splittar våran bästa kedja, resultatet blev värdelöst!
Han tar bort Rockwood från centerpositionen, resultatet värdelöst.
Han spelar Sveningsson, våran kapten och Olsson samtidigt i PP , där ingen är het eller speciellt bra.

Jag är sjukt besviken på att laget underpresterar hela tiden men ännu mer besviken på att Modo alltid tycks hitta inkompetenta tränare som helt saknar fingertoppskänsla
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sven Tuta: Det är lätt att skylla allt på Glader och tränarna, men att vi misslyckas så kapitalt i säsong efter säsong (bortsett från ifjol) trots överlägset bäst ekonomi i ligan, visar att det rör sig om ett systemfel. Om det är ledningen, scoutingen, barmarksträningen, klubborna eller alltihop det är fel på har jag ingen aning om.

Det enda jag vet är att det inte kan förklaras med oflyt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: Man fick väl inte tag på något annat.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper:
Hur skrattar man likgiltigt?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L: Tror att skotten är jämnare idag än de två tidigare matcherna där Peters stal tre poäng. Timrå vann väl mot AIK med 8-0 och är såklart seriens bästa lag. har mycket lättare att acceptera den här förlusten än sådana mot Hästen, Almtuna, KIK och Väsby.

och spelmässigt har vi varit mycket mer utspelade. det här var väldigt långt ifrån när vi verkligen varit utspelade som Väsby exempelvis.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: får lite känslan av att domarkåren försöker snygga till statestiken i pp nu när det inte kan hjälpa oss något i slutet av säsongen. Haha inte ett mål ens. Snarkmatch zzzzzz på det hela🤣🤣 mellanmjölk modoföreningen som släpper in motståndarfans i detta läge likt de gjorde med björklöven med. Visst kanske svårt att stoppa men ändå..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L: Vet inte om det här är så förnedrande.. det är knappast oväntat vid det här laget. Ingen direkt skalp för Timrå att ta med sig hem i a f..

Man är bara likgiltig numera.
Kommentera


Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sven Tuta: Jinxa inte. Effekterna av att ha inkompetens på viktiga positioner skall inte underskattas.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Majbrasan: Jag tror att det gjort varken eller
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Säsongen slutar återigen i Februari, denna gången ingenmansland istället för corona.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: Fast vad hade blivit bättre av att man gjort sig av med honom under säsong?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: moviestar takter på timrå när de leder med 4-0 och har matchen helt. Pinigt^^

Ne skulle va kul och se någon typ av vinnarmentalitet i detta felbygge med åtminstone viljan att göra ett mål!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Bra om de går upp, så slipper vi förnedra lillebror nästa säsong ( positiv inför nästa säsong, kan väl inte bli en sämre säsong än denna😬😖?)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Majbrasan: Harald o co berömmer TIK s förstafemna, vi har inte ens någon 🥵.
Så tandlösa och tur att skiten är slut snart.
Förhoppningsvis, så vi slipper spela vidare i negativt kval 🤢🤢🤢
Förnedrade är vad vi blev i detta derby.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Confusius: Det är ännu mer obegripligt att Glader är kvar!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: Kanske hoppades man att #39 skulle bli sugen på att hoppa in lagom till slutspelet...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Jag förstår inte, är det fel på vattnet i båset?
Alla ser att Enström är sämst på planen och är en stor anledning till att Timrå leder!

Nu spelar Enström vartannat byte?, betalar han tränaren för att spela?!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Domsjö: Det måste väl vara något attitydproblem med Rockwood? Obegripligt hur han använts.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Man får hoppas att Väsby kammar noll i fortsättningen oxå. Samtidigt som vi tar några strö poäng.
Nästa säsong om vi stannar kvar i ha så ska det inte lånas några spelare. Varenda jävla spelare ska vara handplockade för en viss roll
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Tyler Durden: Det finns en anledning varför han inte spelar i SHL. Karla har ett bra skott, men utöver det finns det mycket att önska. Framförallt verkar han vara en ”humörspelare”.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Confusius: varför förlängde man?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Tyler Durden: Jomen man kanske måste förstå att jag är lite ironisk ,då allt Modo gör går åt h-vete.
Så vrf skulle man inte se Karla i Lif och dessutom slarva bort Rockwood 😉
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sven Tuta: Jo, de verkar ha ett kopiöst bekräftelsebehov.Tror vi sparar väldigt många krokodiltårar och terapeuttimmar till Medelpad.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Vilken skräll att Enström går bort sig!

Enström skulle inte klara sig i div 2
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: Enström!!!!??? Fullständigt obegripligt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: haha vilket bygge asså👌💪👍🤣 man kan mest skratta likgiltigt åt detta
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Enström är sämst!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Jag saknar ord. Att stå i knäet på egen målvakt och störa är det enda han tycks vara kapabel till nuförtiden.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Covid är något vi kommer ha många år framöver , men man vet aldrig hur den kommer bli nästa år heller, men med tanke på smittspridningen som är just nu och kan bli värre, så tror jag att säsongen kommer stängas..
lite därför jag står fast vid min sak att denna säsong skulle inte ens ha startas från första början..men hockeyförbundet och dom andra slipsnissarna tycker det var en mycket bra ide, för NU VET DOM MER om detta virus, vilket dom inte visste förra året.

inget snack om att Dahlen och Lööke är för bra för HA samt en hel del andra spelare i timrå är helt enkelt för bra för HA just nu, likt hur modo's / löven's trupp förra året var, Sen vet man ju inte hur dom kommer att prestera på högre nivåer.

men jag tycker ändå Dahlen ser lite mätt ut på isen dom senaste matcherna man har kollat, kan ha fel men ja det är vad jag reagerar på när jag ser han spela just nu. hoppas han tänder till slutspelet ännu mera..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: Ja också en knepig / pinsam värvning. Visst kan man skylla på myndigheter osv men det måste man ju vetat om att sådant kan ställa till problem. Nä den värvningen summerar säsongen ganska bra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Nooky: Nu är lillebröderna inne i sveriges bästa hockeybok och gapar och beter sig när de äntligen kan släppa snuttefilten. Ta nu nappen och gå och lägg er, klockan är mer än läggdax, natti
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Så dåligt vi markerar. Enström är ju fullständigt borta. så kopiöst dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Vi vill se mer Rockwood...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Enström för H-vete, det var väl din gubbe.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Ja och även övriga i laget!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: Mikkelson tillbaka i sin dvala. Maken till loj spelare har jag sällan skådat.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L: ryssen kan stanna hemma!
Kommentera

« · 2156795 · »