1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

MODO-Timrå

« · 141559 Till forumet

MODO-Timrå
Varför skrivs det i den där fejk-tråden?
Kommentera

Sv: MODO-Timrå
Björn VII:

Bra match av Riksman, nu bygger vi på det positiva.
(För att orka läsa ÖA efter matchen, det tyngsta av allt)
Kommentera

Björn VII: OJ, måste Du besvara dig själv???
Tungt nu, men vi får väl hoppas o tro på det bevingade:
'Finns inget så svårt som att leda med 3-0 inför sista perren!'
Vare Leffe DumBurk elr Håcke Södergren som va först??
Kommentera

Björn VII:

Det är en perre kvar, så lalla på nu ;)
Kommentera

Zigge:

Jepp, jag orkar då inte gå in på officiella och ta upp en givande läderdiskussion med den fejkade Alfred iaf. Jag trivs bättre här, där jag kan sitta och titta på mina positivismer, i mörkret.
Kommentera

mike66:

Lall on, lall on!

Tvivlade du på mig?
Kommentera

Zigge: Det var något man hade på känn, att MODO inte ens skulle bjuda upp för match. Det verkar som om MODO bestämmer sig innan match om de kommer försöka spela hockey eller inte...
Sen är det tamme fanken under all kritik att inte Warg blir megabänkad...

Nästa match är dessutom HV71 borta. 3 raka förluster är det upplagt för. För så blir det tyvärr :(

Beroende på hur de lagen som ligger bakom oss spelar, annars kommer vi hamna under strecket..
Kommentera

Wewillwintoday:

Vet inte om du lyssnar på webbradion, men det är just Brithéns coachning som får den största släggan av kommentatorerna. Tydligen så försökte han lite grann i slutminuterna iaf...t.ex. en kdeja med Högardh, Öhman och Wennerberg.

Jag är förvisso hyperpositivistikern på denna gästbok men om saker som går att göra något åt inte åtgärdas, blir jag lite ledsen i alla fall.
Kommentera

Björn VII: Jag har stängt av eländet.

Varför får inte Almtorp och Lindström spela istället för Warg.
Warg är den sämsta spelaren jag sett på en hockeyplan förrutom Green.
Kommentera

Björn VII: En fråga, de sa rent ut att han är värdelös på att cocha?? stämmer det??? Ni som är modoiter vet nog, har svårt att tänka mig att han är så dålig som webbpratarna vill ha honom till
Kommentera

Amb-41: Nja. I slutspelet när vi gick till final ifjol, coachade han riktigt bra och fick mycket beröm.

När det inte går som det ska är det väl ganska självklart att folk ifrågasätter.
Kommentera

Wewillwintoday: Okej, tycker att de är lite väl hård mot honom i radion
Kommentera

Amb-41:

Kan vara känsligt det här, så jag undviker nog att säga något. Du kan nog dra dina egna slutsatser.

Dock kan jag säga att viss coachning av Per Bäckman höll mycket låg nivå och skadade utvecklingen på ett antal lovande spelare. Men vad gör man? Skulle säkert vara jättemysigt att återigen göra en "Stor-Foppa" och låta en ungdomstränare följa med hela vägen upp till A-laget...men skulle en sådan klara av den här typen av kritik när det väl börjar blåsa?
Kommentera

Björn VII: Det är nog så... börjar det blåsa så blir det lätt storm
Kommentera

TIMRÅ DOMINERAR!!!!!

MoDo verkar vika ner sig på hemmais? Det brukar man inte se, kanske möter man ett lag som för dagen är lite för bra...
Kommentera

Björn VII:

Tvivlar aldrig på en lallare ;) Ska också i fortsättningen befinna mig i din närhet och hjälpa till med lallningen på denna gb.

Pucken vill inte in för er idag.

Blir lite lalltrall idag i vilket fall som helst.

Lall on lall on!
Kommentera

Dream Team:

Det tror jag med, grattis till favoritskapet till SM-guld. Hoppas det inte känns betungande. ;-)
Kommentera

Dream Team: Nja. MODO är väl uppenbarligen inte på topp idag. S
Sen har vi för viktiga spelare skadade i för lång tid. Det håller inte...
Kommentera

Björn VII: Det är nog ett favoritskap vi inte vill bära och vi ska inte göra det heller. Den bördan ger vi hellre bort till HV 71 eller Frölunda.

Men det känns helt OK att vara i toppen av tabellen... Vore kul att möta MoDo i en ev. slutspelfight, vilket tryck!!!
Kommentera

Dream Team:

Försök inte, du har redan övertygat mig. :-)
Kommentera

Björn VII: Okej, okej... Kul att se att andra supportrar kan uppskatta när Timrå vinner på eran hemmais...
Nej, man kan faktiskt inte annat än bli impad av hur Timrå spelar just nu. Men det jag menar är att det är ju en bra bit till slutspelet börjar, låt oss se var Timrå står då...
Men det ser som sagt oförskämt bra ut...

Lycka till MoDo!
Kommentera

Grattis. Äntligen bänkas Warg..
Kommentera

Tredje Perioden

49.12 2 min MODO 14. HÖGARDH, Peter HOLDING

49.12 10 min MODO 14. HÖGARDH, Peter UN-SPORTS

47.41 2 min Timrå 4. RAJAMÄKI, Tommi HOOKING
Kommentera

Wewillwintoday:

Nej nu ska jag göra något produktivt och upplyftande...en storfet jävla tvättkorg. Det kan bli skoj, relativt sett.

Go'kväll och lall on, lall on!

HV 71-MODO 0-1
Kommentera

Wewillwintoday: Högardh verkar vara på bushumör idag. 14 utvisningsminuter. Tur att man inte har honom i poängjakten...

Bah! Vad surt att vi ligger under med 3-0. Dessutom leder både MIF och Luleå mot VF resp HV 71. Inte bra! Nä nu ser jag att Frölunda som tur var kvitterade precis. Joel Lundqvists nionde(!) mål för säsongen. Alla lag bakom oss i tabellen bör helst inte ta några poäng alls...
Kommentera

Frölunda vann mot MIF i sudden. Det betyder att MODO fortfarande ligger före MIF i tabellen. Vi kan bara hoppas att HV 71 kvitterar mot Luleå också (efter två perioder leder Luleå med 2-1). I HV:s mål står Boo Ahl och inte Stefan Liv.
Kommentera

Björn VII: Tillbaka på Nygatan efter eftermiddagens match..... Sammanfattning:
Period 1: Whiskey (observera stavningen, Amerikansk whiskey) i ett par små 4cl flaskor.
Periodpaus: Tillbringades vid en Sollefteåregistrerad bil av märket Tyskland, drickandes päronschnaps och whisky..
Period 2: Whiskey och tetrarödvin.
Periodpaus: Lugn sådan med HHögeranhängare och groupies.
Period 3: På HHöger smygandes med liten 4cl whiskey så jag inte skulle få skäll av en viss Kärran.

Resultat??? Ingen aning, Lördagsmatcher är kul.
Kommentera

2-2 emellan HV och Luleå. Bäst om HV självklart vinner. Så de är fortsatt bakom oss..
Kommentera

Frisco:

Lät ju riktigt trevlig det däringa;) Synd att man inte kunde vara med och fira med er.
Kommentera

mike66: Jag får gratulera till 3 pinnar. Ser det på text-tv nu.
Kommentera

HV har vänt matchen. 3-2 till HV...
Kommentera

Frisco:

Man tackar. Jo jag hörde alldeles nyss att det var slut och att Timrå hade turen att vinna i afton. 3 min kvar av Lulä-HV.
Kommentera

Nästa omgång:

13 To 2002-10-24 19.00 Timrå Isstadion Timrå IK - Färjestads BK
13 To 2002-10-24 19.00 Kinnarps Arena HV 71 - MODO Hockey
13 To 2002-10-24 19.00 Malmö Isstadion MIF Redhawks - Luleå Hockey
13 To 2002-10-24 19.00 Leksands Isstadion Leksands IF - Frölunda Indians
13 To 2002-10-24 19.00 Stångebro Ishall Linköpings HC - Brynäs IF
13 To 2002-10-24 19.00 Scaniarinken Södertälje SK - Djurgården Hockey

-----

Inte bra.
Kommentera

samjo: Inte så jättebra att HioHåVe drar ifrån så väldeliga redan nu. Efter nov.uppehållet tror jag MODO kan starta jakten UPPÅT, men fram till desss......får man väl glädjas me TIK..???
/Zigge, TIK-medgångare, men ur-MODOIT.
Kommentera

Domarplusen i AB. Ngn som vågat sig på en gissning innan de läst matchrapporten?

(Två plus. Igen.)

Jejje. Sovdags.
Kommentera

Frisco:

Angående din gårdag. Tänk på att jag i grund och botten är född i Ö-vik och känner en svår dragning åt att sätta mig på sittplats och gnälla i största allmänhet. Att ha så där roligt på en hockeymatch känns nästan litegrann som att jag skulle ha gått och tagit åt mig av utrikiska seder och bruk.

Alkohol på hockeymatcher är f.ö. överskattat, när man embarkerar i exempelvis Kinnarps Arena i smått onyktert tillstånd kan mitt glada humör råka på kollisionskurs med hockeysveriges mest trevliga kycklingar, för att inte tala om den halsbrytande lutningen som ståplats har.

Men mitt mest tydliga exempel på att alkohol och hockey (nog) inte hör ihop har jag fått i Dalarna, derbyna mellan Mora och Falun på 80-talet är nog att betrakta så nära ordet "grisfest" man kan komma. Den mest skräckinjagande upplevelsen under dessa matcher var alltså inte Mats Gröttings skägg, utan snarare de gällivarehäng som istort sett varenda moring som blev omhändertagen för fylleri hade.

Ve och fasa, jag vill ha evenemangsarena nu. :-)
Kommentera

Björn VII: Jag däremot vill ha utomhushockeyn tillbaka. Värmande glögg, god glögg och berusande hockey.
Kommentera

Frisco: De vill inte jag
Kommentera

Riiksman: Nähä, men berätta varför du inte vill det då.
Kommentera

Frisco:

Glöggtält åt folket!
Kommentera

Björn VII: Just det. Glöggtält med kaminer alt. öppen eld.
Kommentera

Björn VII: Det rapporteras på Radio Wästernorrlan att Husum ligger under med 8-0 efter 2 perioder.
Kommentera

Frisco:

Det låter bra, hade spekulerat i tresiffrigt.
Kommentera

Bäst i Västernorrland (ES - Säsongen 2002-03)

Timrå... 2 match ..2 Vinst .. 7-1 i målskillnad . 6 poäng
MoDo... 2 match ..2 Förlust. 1-7 i målskillnad . 0 poäng

TIK POWER -- THE RED MACHINE
Kommentera

« · 141559