1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511881 inlägg · 4111 ämnen

MoDo - Tingsryd 2022-12-16

« · 2426833 · » Till forumet

Sv: MoDo - Tingsryd 2022-12-16
Heyerdal: Fyra på Ingman är ett skämt.
Låst ämne

Bad_Brett: I en match när AP och Dicken var med?
Låst ämne

Sigge: Vi är inte så beroende av Riley. Vi är beroende av att vi har spelare som driver upp tempot. Dvs, vi måste få bort Svenningsson som trots att han har ett ok skott är allt vad vi inte behöver.
Låst ämne

9682: jo men säga o till kontrakt är stort steg. Sam och en sniper o målvakt, back känns inte som ett prio.
Låst ämne

Confusius: Svårt som möjligt att gå upp i SHL? Ni behöver ju i princip bara möta en likvärdig motståndare i hela slutspelet? Kanske två, löven och DIF. Alla andra lag är ju statister. Hur finansierar Modo SHL’s verksamhet?
Låst ämne

J F K: Men alltså känslan är att det inte är någon som pratar med honom om dessa saker?
Låst ämne

297: Men förstår du inte, Djurgården kan ju plocka in Linkan o Dicken o Challe snart, vi orkar inte stå emot......
Låst ämne

puffe2: dicken kan bara spela ner lag, inte spela upp.
Låst ämne

297: Amen
Låst ämne

Rödluvan: Vi får köpa in en psykolog till Svenningsson istället för en ny forward, fast marknaden för psykologer kanske är lika död som för hockeyspelare nu?
Låst ämne

297: Vi ska väl möta ett SHL-lag också?
Låst ämne

Vikingen: Han är fortfarande i utveckling och gjorde mål idag. Liiite respekt tack, vad gjorde du idag som var bättre?
Låst ämne

Confusius: Nästa år ja, då blir det SHL-motstånd ganska ofta
Låst ämne

297: Eftersom dom flesta klubbarna i SHL bygger stora delar av sina ekonomier på Cmores otroligt generösa TV_peng.
Fördelningen av TV-pengarna är 95% - 5% till SHL´s favör. Om tittarsiffrorna verkligen är 95% - 5% till SHL-lagens favör är det ju ok.

Om siffrorna INTE stämmer, vilket verkar troligt eftersom Cmore VÄGRAR redovisa tittarsiffrorna, så är det ju dom Allsvenska klubbarna som är med och betalar stora delar av SHL´s budget.
Låst ämne

Confusius: nej är nytt system sedan ett par år, slutspel, kvartsfinal, semi o final segraren går upp
Låst ämne

Confusius: Icke, Bara allsvenska lag men det blir svårt nog. Löven i playoff är inte att leka med fast spelar Modo på sin högsta nivå ska det mycket till för att vinna 4 av 7 mot oss.
Låst ämne

Confusius: Snälla du bli inte som leksands supportrar att ni kräver att ni hör hemma i shl! För gör ni de då tappar man allt förtroende för er för alltid ditt inlägg är ett krav på att va i shl spela som ni gjort så ordnar de sig säkert men snälla prata inte som knätofsarna gjorde innan dom kravlade sig upp efter ha varit ett pendeltåg upp o ner!!!!🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Heyerdal: Sorry!! Lite rörigt i skallen just nu :) Min skalle var fortfarande kvar i det gamla systemet där man ska möta sista laget i SHL haha.....

Fan nu blev jag helt plötsligt enormt mycket mer positiv :)
Vilken jävla tankevurpa haha.
Låst ämne

JonteD: Vi hör hemma i dyngan, men nu jävlar ska vi kravla oss uppåt. Känns som ett bra år för detta
Låst ämne

JonteD: Jag kräver INTE att VI ska vara i SHL. En plats i högre serier måste man förtjäna, inte FÅ på gamla meriter!

Däremot tycker jag att det lag som vinner en serie alltid ska gå upp, OAVSETT vilket lag det är
Låst ämne

puffe2: Lukas kommer knappast spela mer med oss. Inte om man läser efter intervjun i ÖA iallafall. ”Men du verkar inte ha haft jättetråkigt de här två matcherna”
”Det var kul, absolut”.
Låst ämne

JonteD: Och om det du säger stämmer om Leksands-supportrarna så är det ju både komiskt och ironiskt. Finns väl inget lag som pendlat så mycket upp och ner i divisionerna som Leksand, ska vara Timrå då ;)
Låst ämne

Rödluvan: Kan inte läsa mer, men oerhört trist isåfall. En Wernblom ska alltid finnas här och hans kemi med Niederbach gör en offensiv andralina till vasst vapen.
Då börjar vi närma oss ett slagkraftigt lag, med smärre modofieringar
Låst ämne

puffe2: Jag har en kompis som är Hard Core DIF och han berättade att Garpen tydligen lovat DIF styrelse att Sudden skulle göra come back om han fick ta över laget. Nu blev det inte så för Sudden skulle renovera hemma efter Jul (eller om han inte gillar Garpen? Oklart enligt min kontakt). Klart är att inget annat lag vinner över oss i år om det blir en 7:e. Som Ove säger 'jag kan hockey'.

Ikväll tycker jag att Svenne gör bra ifrån sig. Han kommer igång nu och kommer bli värdefull för oss.

Min perekta Jul
Vigge är på G. Werner har brutit kontraktet med Malmö. Han har gjort klart för Sylvegaa(å)rd att han vill spela hockey, göra mål och vinna matcher. Nordin och Styf plockas hem efter omgång 35. Vi är fullt lag och går upp. Vi går rent i slutspelet.

Sen är det, precis som Confucius säger, trist att en seriesegrare inte får gå raka vägen upp och Oskarshamn raka vägen ner. Sen kan LHC el Leksand kvala mot DIF el Löven.

God Jul
Låst ämne

Rödluvan: Vad ska han säga? Han är ju tydlig med att det inte är hans beslut på en annan fråga. Det var inte som kan märka av någon sprudlande glädje kring att återvända till Malmö heller, om man ska läsa in i saker.
Låst ämne

Esox: Draget du har där är perfekt. Fattar inte vad gäddor ser där, men rödvitt är ett byte(kanske Timrå)?
Låst ämne

puffe2: Intervjun utstrålade inte alls att Lukas ville vara kvar iallafall, eller brydde sig. Sa att han gör precis som Malmö vill, och ska han komma till oss så krävs det nog en del tjat från hans håll.
Låst ämne

Rödluvan: otrivsel är nog en god orsak att få flytta, speciellt om man inte är en drivande pjäs i sitt lag
Låst ämne

Rödluvan: Haha, vad ska han säga?
Låst ämne

KB: Men jag stör mig på att det alltid ska vändas och vridas på saker. Malmö kommer aldrig att släppa Lukas så länge han inte själv vill, och Malmö tror verkligen på honom. Speciellt nu när han gjorde två mål.
Låst ämne

hockey_21: Brukar inte låta så i intervjuer om man är taggad på att stanna. Så är det bara.
Låst ämne

Confusius: Du har helt rätt i de du säger men de är sant dom krävde att få vara i shl bara för att dom drog mycket folk till arenorna o jag vet vi har åkt upp o ner men nu är vi lite bättre än förr!!!
Låst ämne

Rödluvan: Tror inte heller att Malmö kommer släppa honom i nuläget. Då ska det fyllas på med åtminstone en 1-2 spelare för att det ska bli aktuellt. Men att få det till att Wernblom själv inte skulle vara entusiastisk till att spela i MoDo baserat på ett kort citat i text - det är att vända och vrida på saker.
Låst ämne

Confusius: Vilka drar stora tittarsiffror i allsvenskan då? Modo, djurgården/AIK, löven? Resten är ju skräp rakt igenom. Utgår från att tittarsiffrorna i SHL är bättre, hockeyn är ju ljusår bättre. Tv-produktionen och bevakningen också. Men låt säga att det är 50/50 och att man skulle fördela tv-pengarna utefter det, då tror jag att slutprodukten blir sämre. Visst, Modo och övriga topplag skulle kunna köpa några fler spelare men det är ju fortfarande bara två lag som byter plats i serierna varje år ändå. Vad fan behöver ni tv-pengar till, ni leder serien med typ 20 poäng? Du får ju inte Ryan Lasch eller Ejdsell att spela i Tingsryd bara för att dom kan matcha lönen.

Sen visst, tv-pengen är generös men utan produkt så finns det ju inget att betala för heller? Cmore har väl inget egenintresse av att göra SHL sämre och allsvenskan bättre? Vad ska lag som Troja, Pantern och Tingsryd med 20 miljoner till? Dom skulle aldrig tacka ja till en plats i SHL om dom gick upp ändå. Lex Karlskrona.
Låst ämne

297: MoDo - Löven är bland de klart mest sedda matcherna över hela säsongen. Inte en enda match med Timrå eller Oskarshamn drar i närheten av lika mycket tittare för CMore.

SHL är så sjukt tråkigt. Jag har stängt tvn många gånger för att det är så tråkig hockey. Senast igår när Rögle lekte med ett bonnagäng. Nog för att det ändå kunnat vara roligt, men det är för strikt och tråkig ishockey.
Låst ämne

J F K: Håller med. Seg tråkig hockey. Dalle instämmer. Går MoDo upp så blir det kul igen.
Låst ämne

Domaren erkände förövrigt att han blåste för snabbt och att pucken ej var blockerad.

Hade varit surt om det kostat oss sviten.
Låst ämne

9682: MoDo går upp och gör SHL great again... Kommer antagligen byta namn till Elitserien när vi går upp.
Låst ämne

J F K: ” MoDo - Löven är bland de klart mest sedda matcherna över hela säsongen. Inte en enda match med Timrå eller Oskarshamn drar i närheten av lika mycket tittare för CMore.”

Hur vet du det om cmore inte redovisar sina tittarsiffror?

Klart du inte gillar SHL, jag är säker på att du börjar göra det om Modo går upp igen. Då skulle du också se att se att det är ljusår mellan ligorna. Finland spelar också ganska strikt och tråkigt och det har räckt till ganska många medaljer, det kanske är din definition av ”bra hockey” som är fel?
Låst ämne

J F K: Fast, finns dock en nerv jag saknar, spelar man i SHL kan man vinna SM-Guld. Slutade titta på SHL när MoDo åkte ur, men redan några år innan kikade jag hellre på allsvenska matcher än SHL när inte MoDo spelade. Öppnare hockey, lite mer glöd, klassiska lag. Så oavsett om MoDo går upp, hellre kul hockey än möten mellan plast-lag i SHL
Låst ämne

297: Jag läste faktiskt det. Vet inte vart, men matcherna mellan MoDo och Löven drar oerhört mycket. Sedan tror inte jag heller att Tingsryd- Västervik drar mer än närmast sörjande, men matcherna mot Löven är hårdvaluta.

Men redan innan vi åkte ur tyckte jag att det var roligare att se allsvenskan. Annars hade jag kunnat se NHL, men det är ännu tråkigare än SHL trots att kvaliteten är milsvidd bättre
Låst ämne

297: Sportkanalen och TV4 har redovisat deras siffror tidigare iaf. Längesen jag kikade på det, men jag är ganska säker på att MoDo-Löven och MoDo-Timrå hade bättre siffror än flertalet SHL-matcher 19/20 och 20/21.
Låst ämne

297: Är det ljusår mellan ligorna? Förklara gärna skillnaden, så vi vanliga människor förstår.
Låst ämne

puffe2: Karlqvist, Tambellini, Johnsson och Olofsson som gick från allsvenskan platsar helt enkelt inte i SHL.
Låst ämne

9682: Kanhända men man får ju kämpa riktigt för att gå upp och systemet är utformat på ett bra sätt att alla kan ju gå upp oavsett plats i slutspelet de beror ju på dagsform o lite tur elr otur de har vi ju sett flera ggr!!!🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

puffe2: Det är ju också jääävulskt mycket felpass och skit. Såg er match mot Tingsryd idag. Dom hade svårt att slå en förstapass på bladet när dom stod ohotad i burskydd. Dom fick flera spelvändningar på er där dom på egen hand sabbade spelvändningen när dom slog en 5-meterspass 1 meter bakom eller framför medspelare. Slog över till Östersund - Kristianstad. Totalt stendött på läktarna. Östersund kom knappt över halva plan.

Sen ska jag vara ärlig och säga att jag hade hållit med dig om Timrå spelade i allsvenskan, jag tyckte likadant som du då. Där har jag dock helt ändrat uppfattning. Modo, löven och DIF kan spela hockey, resten är skräp.
Låst ämne

JonteD: Jag är en sur-Jämte från 1974. Går alltid upp..
Låst ämne

297: Ja, inte så att jag försvarar kvaliteten på allsvensk hockey, bara mer att det är klassiska lag som jobbar med sin image. Lite mer plast i SHL faktiskt, men Tallarna är homogena. God Jul på Dej Olle.

du skriver oftast väldigt bra, så fortsätt ha det bra då
Låst ämne

9682: Mååånga år yngre än jag!!!! Jag spelade min bästa hockey 75-78!!
Låst ämne

JonteD: Jag kallades Läderlappen, för jag åkte på skinnet t, men var dock god i den nobla sporten fotboll
Låst ämne

« · 2426833 · »