1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514939 inlägg · 4114 ämnen

Modo - Tingsryd 22/9

« · 1762446 · » Till forumet

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Monno:

Blir väl en hedersam förlust där vi inte orkar riktigt ända fram. Men tycker ändå att vi fortsätter ta steg, förutom första perioden så har vi varit helt ok. Betydligt bättre än mot Pantern och VIK.
Kommentera

Monno: Jag tror att kommentatorn pratat om Adam Smith ungeför 323 gånger hittills. Ska han inte berätta att han haft två bra chanser redan igen? Eller att han flera gånger fått beröm av coachen för sitt uppoffrande spel defensivt?
Kommentera

Rytter: Man är sjukt trött på att höra "vi tar ett steg framåt" varje gång man förlorar, får en att undra hur jäkla dåliga man varit från början ;)
Kommentera

MODO Hockey - Tingsryds AIF 2-3
Kommentera

Gavelo:

Om du hade sett matcherna så hade du förstått "ett steg framåt".
Kommentera

J F K: Modo har gått sönder för ett antal år sedan och är fortfarande trasigt.
En äkta slagpåse. Born losers
Kommentera

Rytter: haha :) jag litar blint på ditt omdöme :)
Kommentera

Rytter: Emil Forslund i Tingsryd är förhävla snabb kille, jag hade ögonen på honom redan förra säsongen. Riktigt modern i sitt spel.
Kommentera

Rytter: Gillar inte Lindgrens hemjobb på 2-4. Ja vist det var kört att hinna vända och göra mål. Men där måste fan benen gå det som går vare sig du orkar eller inte. Annars kan han lika gärna skita i att spela sista minuten.

Tycker Foppa sa det rätt bra, när allt kommer ikring handlar det om den som vill vinna mest.
Kommentera

MODO Hockey - Tingsryds AIF 2-4
Kommentera

Robin Ztorken L: Hur kan man vara born losers om det bara var för några år sen man "gick sönder". Normalt tycker jag bara att du är som en riktig gnällkärring, men det där är mer korkat än vanligt uttalande.
Kommentera

Rytter: Som en schackhäst, ett steg framåt och två bakåt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Hur gick det för Björklöven idag? Såg dom bra ut på träningen?
Kommentera

Hoppas vi kan ta en poäng i nästa match! Då kommer jag köpa champagne!
Kommentera

Robin Ztorken L:

Nu vet jag inte vad du spelar enligt för schackregler.
Kommentera

J F K: Hela skiten stinker "Born losers men du kör på och tycker det är okey? Ska du inte hylla dagens insats också.
Allsvenskan har aldrig varit sämre 😊
Kommentera

Mentaliteten är kanske något Modo skulle behöva jobba lite på, har man inte klass eller motivation så har man skapat sig ett enormt problem.
Kommentera

Robin Ztorken L: Du som jag antar inte ser dig som en born loser, vad har du för meriter som toppar Foppa, susse, Macke, Svarten och de övriga som alla varit del i sönderfallet? Jag antar att du lyckats med fantastiskt mycket bättre då?

Sedan är det uppenbart att man misslyckats radikalt de senaste åren, men det är en annan sak.
Kommentera

Ni som tror att Modo kommer hamna i SHL inom en kort framtid? När ni säger SHL? Menar ni nån "Särskild Hockey Liga" som är längre ner än Div 3?
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag skrev att allsvenskan har inte varit sämre sedan viasat klev in med pengar. Det tycker jag fortfarande.
Kommentera

Krap Nek: Det är ingen som skrivit att man tror att Modo går upp inom en kort framtid. INGEN. Ändå slänger du ur dig något korkat.

Men, jag hade förhoppningar om att komma topp fem. Det hoppas jag fortfarande, men visst är jag besviken på det vi presterat hittills.

En stor anledning till att jag inte tror att Modo kommer tillbaka snart är för övrigt att inget lag kommer nog att ha så kopiöst tur som Leksand hade och att det blir sjukt svårt för de allsvenska lagen generellt att gå upp.
Kommentera

Sedinarna och Victor Hedman etc. Borde inte dom typ tänka "Fuck it, vi drar hem till Ö-vik och tar upp Modo, sen drar vi tillbaka till NHL"

De kanske inte kan fokusera på deras NHL matcher när de dag efter dag ser hur värdelösa Modo är.
Kommentera

Rytter: Vi gör ju aldrig mål, eller vinner. Du tillför inget av värde heller.
Se verkligheten istället för att köra ner huvudet i sanden. Dag att du vaknar till liv
Kommentera

J F K: Och idag syntes de ju direkt att Leksand kommer sluta sist i SHL. Men men, sjuka grejer händer ju inom sportens värld. Det Leksand gjorde mot Modo är enligt mig sjukare än Sveriges vändning mot Tyskland...
Kommentera

Monno: Ja. Jag vet vad du menar. Har kastat många Timrå tröjor i väggen av besvikelse.
Tycker dock ni äger mycket puck i denna match men som ngn skrev, skapar väldigt lite. Förmodligen är laget lite stressat av pressen och det påverkar mer än man tror. Ser enkla pass mellan backarna komma fel helt i onödan tex.
Ah men bara att kämpa på och ha tålamod. Laget behöver spela ihop sig.
Åsså är de ju nedtränade. ..?
Kommentera

J F K: ..eller ha turen att möta ett lag som Modo som kan förlora serier på de mest bisarra sätten. Eller få alla dombeslut med sig.

3214 åskådare idag. Det var inte roligt att se. Klarar man en fortsatt sejour i Allsvenskan med de här publiksiffrorna? De som lobbar för fortsatt ekonomiskt stöd av kommunen borde givetvis gå på matcherna och bidra nu istället för att sitta hemma ock äta chips. Dagen före löning, men kom igen.
Kommentera

Krap Nek: Det är en klen tröst att leksand fortfarande spelmässigt är chanslösa mot shl-motstånd. Hur de kunde vinna i sju matcher kommer jag aldrig någonsin riktigt förstå.

Men, nu är det som det är. Modo måste snabbt få ordning på försvarsspelet. Dåligt hemjobb, slarviga uppspel, tokjagande i egen zon och dålig koncentration duger inte i någon division:(
Kommentera

Robin Ztorken L: Snacka om dåligt. Om Modo inte tar 20p på första 10 så lägger jag ner detta efter 30år som supporter 😫😫😫 varför fortsätter detta elände?
Kommentera

Krap Nek: Modos spel är miserabelt, varför alla dessa försök med uppspel in i mitten? Bättre att ta sig fram på kanterna för att också minimera risken att åka på kontringar. Transporten av puck till anfallszon måste bli mycket, mycket snabbare. Väl inne i anfallszon så gäller det att trycka stenhårt mot kassen med både puck och spelare, bolla gris håller inte. Spelet måste bli mycket snabbare och mycket rakare, Modo spelar alldeles för långsamt, förvisso med puckinnehav vilket är bra men det gäller att gå stenhårt på kassen för att lyckas.
Det går inte att se att Modo jobbar hårdare än andra lag utan det känns mer som att de blir bekväma när de tillåts ha ett stort puckinnehav så att tempot omedvetet dras ned.
Kommentera

Monno: Men du är ju en fin människa. "Skriver risigt", om så är fallet är det väldigt enkelt att lyfta på hatten med vetskapen att man själv besitter prickfri svenska.
Kommentera

J F K:

Nej dessa fyra första matcher får ses som en läropeng nu har som 1v på sig att sätta sig ner och analysera och nöta detaljer inför matchen mot AIK.

Folk klagar på publiksiffran 3200, personligen tycker jag det är ok med tanke på att det är dagen innan lön, en veckomatch mot ett osexigt Tingsryd.
Kommentera

7633: Haha är du tillbaka nu? Du tycker verkligen innerligt illa om mig. Jag fattar fasiken inte vad jag gjort som sårat dig så?

Skrev väl mer att Ztorken skriver risiga än dom andra trollen. Vilket gör att man nog inte kan säga att det är samma person.
Sen menar jag inte att man måste skriva perfekt på ett forum. Långt ifrån. Men helt ärligt så skriver man på ett forum får man fan åtminstone försöka.
Och då kan man välja att grina över att folk tycker man skriver dåligt eller t.ex. som modomille försöka förbättra sig och göra så gott man kan.

Men det ska tilläggas att Ztorken skriver bra mkt bättre nu. Än om det fortfarande är samma trollade så förstår man ju iaf vad han försöker trolla fram nu. :-)
Kommentera

Krap Nek: Sedinarna hade ju gärna fått komma hem och hjälpa till.
Att begära att Hedman ska komma hem är väl kanske att begära lite mycket.
Men jag skulle nöja mig rätt bra med Tobbe Enström också. ;-)
Kommentera

Monno: haha hade varit en syn att se Vigge Hedman mot lag som Tingsryd, Vita Hästen och Pantern..
Om man ger upp en SÅDAN NHL-karriär för att spela med sitt kära Modo i allsvenskan handlar det inte längre om klubbhjärta, utan ren och skär dårskap ;)
Kommentera

J F K: det är bra att du tänker på mig så ofta, hedrar dig.. :)
Kommentera

7225: Ja, alltså vad ska vi göra?

Trycka stenhårt på kassen skriver Lejonkräk. Visst det är ju inte att förakta i många lägen, men det känns lite slumpmässigt att bygga hela spelet på.

Ja uppspelen är för långsamma. Har inte tänkt på att vi alltid går upp i mitten, men ska kolla det vid tillfälle. Men kontringarna har man ju märkt...

Vi har ju mycket puck, jag tycker visst vi kan vara rädda om pucken och vänta på läget. Men puckbehandlingen är inte tillräckligt bra. Andreas borde träna dem på det. Behandla pucken i trånga lägen och passa till en lagkamrat med fart. Nu kanske ni tycker att förslaget är naivt och barnsligt, men det är ändå vad jag skulle göra, alltså träna spelarna på puckbehandling, skydda puck och passningar i trånga lägen.

Man kan ju också köra köttmur och försöka kontra. Iallafall mot AIK tycker jag vi ska göra det. Det är ju också lite slumpartat men det är betydligt enklare att genomföra.

Matchningen av laget då, kan vi göra något där?

Molin såg bra ut idag.

Prova att matcha Leman och Jakobsson mer.

Låt Lukas Wernblom spela hemmamatcherna

Jag skulle nog kört så här:

Molin Rundqvist Karlqvist
Jakobsson Richie Wernblom
Farley Edblom Björklund
Wahlgren Heier Ståhl-Lyrenäs
Kommentera

WarEvryPractice:
Hur var Bjurö idag?
Kommentera

Tarasov: Bjurö gjorde ingen riktigt bra match. Svårt att klaga på honom då han räddade allt han skulle, men der såg inte säkert ut.
Kommentera

WarEvryPractice: Jag hoppas vi någon gång lär oss att spela efter materialet.Tråkig hockey och vunna matcher tror jag ger mer publik/stöd än försök till SAIK hockey och denna återkommande känsla av förnedring....
Kommentera

Tarasov: Ja TAIF hade två stolpskott också. Men plus till Bjurö att han tog straffen!
Kommentera

WarEvryPractice:
Detta är nog den största indikatorn hittills på att det trots allt kan vända ;):):)
Kommentera

Tarasov: Att bara byta ut Andreas Johansson skulle vara en typisk Modo lösning.
Att sopa rent i ledningen däremot skulle vara något icke-modoitiskt. Svartvadet skulle säkert följa med ner i division ett, han brinner för det här han.
Kommentera

Tarasov: Tror inte att Modo kommer att vända det här förrän AJ rättar till försvarsspelet. De jagar i egen zon ungefär som då Huras var tränare. Ofta blir motståndarna helt fria framför mål när man går bort sig genom att sätta press på den som har pucken. Tycker man alltid ska ha en gubbe framför eget mål och det bör vara en back.
Kommentera

Alla vet att det tar tid att spela ihop ett lag som är så här nytt, vilket betyder att Modo kommer att förlora flera matcher i början. De som klagar högst nu har förmodligen haft en för optimistisk syn på lagets förmodade prestation i början av serien. Rent realistiskt så kan vi nog inte vänta oss någon vidare klättring i tabellen förrän om några veckor eller så. Men det är klart att man vill se indikationer på att saker börjar fungera. Jag begriper t.ex. inte varför man fortsätter att köra så benhårt på att dumpa in pucken hela tiden, den som dumpar jagar oftast inte efter heller. Det går liksom inte ihop med bilden av att vilja vara det spelförande laget, då det oftast bara leder till att man ger bort pucken och motståndarna kan vända spelet.
Kommentera

WarEvryPractice:Ja, att behandla pucken och polera den så den ser nylackerad ut är nog rätta receptet. .. Och "åka mer skrisko" - fram o tillbaka, runt runt
Skämt åsido, jag skulle ochså vilja se att man testar kasta om i formationerna, håller ochså på Björklund o Karlkvist tillsammans med Molin.
Edblom tror jag är underskattad med, jag tror på hans erfarenhet från allsvenskan sen tidigare, testa honom med firma Björklund/Karlkvist.
Kommentera

Mydar: Hoppas att Byron kan steppa upp och bli den stjärna han borde vara i dena serie, jag är lite besviken där faktiskt.
Kommentera

7225: Visst känns det fräscht med den här nystarten. Att ramla ner och börja om med grannens grabb var nog det bästa som kunde hända..... :P

Problemet är bara att även grannens grabb kommer att spela i andra klubbar f.r.o.m nästa år.
Kommentera

7225: Ja, Byron har mycket att bevisa. Han borde absolut kunna dominera på den här nivån. Han hade fyra poäng efter fem matcher i SHL ifjol, men hittills har inte mycket hänt. Det ser ut som om han inte riktigt har den speed han haft, vilket gör att han får mindre tid med pucken.

Skulle vi mot förmodan vinna borta mot AIK så har vi faktiskt fler poäng än dem efter fem matcher. Det verkar nattsvart om man läser forumet, men det är faktiskt väldigt tidigt än så länge och oerhört mycket kan förändras/förbättras.
Kommentera

J F K: Leksand låg ju sist efter 24 omgångar förra säsongen så hoppet lever ju fortfarande men det gäller nog att ligga i mitten vid jul för att realistiskt vara med i racet. Det gäller ju att bli vårens raket...
Kommentera

J F K: Att det är nattsvart beror nog mest på frustration och därav något onyanserade inlägg, relativt väntat faktiskt.
En tanke jag haft är varför man väldigt ofta sätter sig i situationen där man "måste låta dom spela ihop sig" 10-15 omgångar in i varje säsong, det är ju väntat att det tar längre tid för en ny grupp att fungera när man saknat kontinuitet på tränar och spelarsidan senaste 10åren men likförbannat går på is samma tid vid samma tid varje år!
Borde man inte kunna tex kunna gå på is 1-2 veckor tidigare och lägga lite försäsongsmatcher mot tex ÖSK eller liknande i början för att få ihop gruppen bättre?!
Kommentera

« · 1762446 · »