1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514994 inlägg · 4114 ämnen

Modo - Tingsryd 22/9

« · 1762703 Till forumet

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Jävlar vad bra Timrå är. Dahlén är alldeles för bra för hockeyallsvenskan.
Kommentera

leo: Noterar att TIK fullkomligt krossar Pantern.
Ett lag vi knappt fick låna pucken av och oförtjänt fick med oss en poäng ifrån.
Sett ur det perspektivet så förstår man hur illa det är för närvarande.
Nu kan allt bara bli bättre...
Kommentera

Robin Ztorken L: Och vi slog Västerås borta med 1-4 och Timrå lyckades få in kvitteringspucken i slutet av matchen.

Är liksom ingen mening att jämföra resultat mot olika lag sådär, ibland kan resultatet inte spegla matchen öht
Kommentera

leo: vadå värva tillbaka? Han är utlånad från Frölunda.
Kommentera

Robin Ztorken L: Men. Vi vann våra två sista matcher mot Frölunda ifjol och de vann SM-guld. Alltså var vi bäst i Sverige?
Kom igen. Inte ens du kan väl mena att man rakt av kan jämföra matcher sådär?
Kommentera

Robin Ztorken L: Det kan fortfarande bli sämre, varför tror du att botten är nådd? Motivera gärna eller är du en sån där optimist som bara ser ljuset i tunneln och missar mörkret i andra änden?
Kommentera

J F K: kanske inte resultat för resultat, men man kan se en tydlig tendens.
Varåt det lutar, inte minst att vi följde upp en skitmatch med nytt bottenrekord.
Vi var om möjligt ännu sämre mot Tingsryd.

Vi får väl se nu mot AIK, det blir en värdemätare.
Kommentera

Gavelo: Helt rätt analys, vi borde ha vunnit enklare mot Västerås ;)
Kommentera

Robin Ztorken L: bortser vi från första perioden mot taif var vi bättre där än mot pantern. Då tycker jag att vi var riktigt usla.

Serien är väldigt lång, men visst skulle det vara extremt skönt att se att vi kan varva upp mot AIK. Slår vi dem så går vi om dem i tabellen. Så märkligt kan det vara.
Kommentera

J F K: Läser om nya avtalet mellan hockeyallsvenskan och Cmore.
Med bättre tv-utbud(som det nu gjorts) bör allsvenskan kunna växa ytterligare och närma sig SHL. Detta vore riktigt bra för klubbar som flyttas upp/ner, när omställningen inte behöver bli lika brutal framför allt ekonomiskt sett.
Vad tror ni, finns det utrymme och intresse för en starkare Hockeyallvenskan som närmar sig SHL?
Kommentera

Nucky: skitbra i sådana fall. Jag upplever det som att allsvenskan tappat i kvalité de två senaste åren och med tanke på att många lag brottats med dålig ekonomi (Västerås, bik osv) är det inte så konstigt.
Vad jag anser behövas är att få tillbaka den stekheta kvalserien bara. Det upplevs oerhört svårt att gå upp numera och det är inte bra för allsvenskan. Svårare att locka publik, sponsorer osv.
Kommentera

Tarasov: Ja. det är väl bara att jag erkänna att jag hade fel. Den 26 man stora ledarstaben valde nog rätt taktik mot Team Europa. VI ska vara glada att vi inte förlorade större:/
Kommentera

J F K:
Ibland vinner man ibland förlorar man, tyvärr har väl lunkan inte sin bästa dag på jobbet, vi gör inte mål på våra chanser. Tkr ändå laget gjorde en bra turnering.
Kommentera

Tarasov: Man var riktigt bra mot Ryssarna, men i ärlighetens namn borde vi förlorat klart mot U23 om inte Lunkan varit mycket bättre än motståndarmålvakten.
(Den matcher kan jag delvis köpa då det var andra dagen på raken och att man mentalt brukar ha svårt att prestera lika bra då).

Jag är lite besviken på sättet vi uppträder. Det var liksom traktortempo och beige. Det var inte som vi var desperata att vinna, utan att man väntade på motståndarnas misstag. Från att U23 kan ha varit den tempostarkaste och roligaste matcher jag sett på länge (tack vare ungdomarna mest) till att gårdagens match bara var en enda stor gäspning.

Kul för NHL.? Kan tänka mig att de planera att ha USA i final, men att i andra hand Ryssland hade varit bra (för den rivaliteten). Sverige hade varit helt ok som tredje alternativ, men nu fick man absolut sämsta tänkbara sett ur det kommersiella perspektivet...
Kommentera

J F K:
Ja man undrar när vi skall få en svensk ledarstab som kan coacha...
Kommentera

J F K: Hade vi förlorat igår och kört med samma taktik som senast mot samma lag och där vi också förlorade, så hade Nyström och hans "expertkollegor" lik förbannat talat om fiasko. Det är så kappvändande murvlar funkar, inget nytt.
Kommentera

Verkar som debatten har halkat iväg någon annanstans, Modo-Tingsryd handlar det om här.
Kommentera

Angående kommunalbidrag till Modo, bidraget klubbat, frågan om jämställdhet nedröstat.
Kommentera

Eller: Fram med skumpan !
Kommentera

7225: hick..
Kommentera

Eller: Blev det nedröstat? var kan man läsa det?
Sen kan jag tycka detta är högst märkligt beslut, inte för att jag inte unnar Modo pengarna, men det finns som sagt vettigare hål att stoppa dem i. Dock är jag inte förvånad.
Kommentera

J F K: Mental träning? Börja lyssna på sånt där band med avslappningsövningar? Nej jag vet inte heller o jag tror du har rätt, på samma sätt som vissa lag på nåt vis lyckas skrälla på samma sätt brukar nåt lag floppa. Men jag hoppas detta vänder, jag tycker faktiskt inte Modo har råd med att låta halva säsongen gå för att spela ihop sig. Ketchup effekt efterlyses!
Kommentera

Mydar: ÖA sporten
Kommentera

Mydar: Kommunen har inget alternativ. Går Modo i konkurs kostar arenan kommunen ännu mer...
Kommentera

J F K: Vi får se vad utredningen säger, jag är inte så övertygat om att det kostar kommunen mer med ett kommunalt ägande.
Som det är nu så står ju kommunen för alla kostnader och Modo får alla intäkter.
Med Kommunalt ägande så kan ju Kommunen tjäna pengar på konserter och andra evenemangmen nu får ju Modo (Arenabolaget) dessa intäkter.
Kommentera

Eller: Orkar inte dubbelkolla texten, men om jag kommer ihåg rätt så var det att MoDo inte behövde ge garanti för jämställdhet i förväg. Istället ska det bara redovisa att 10% av bidraget går till damerna i efterhand.

Så det var garantin som röstades ned.
Kommentera

7225: Undrar hur det då står till med istider för allmänheten`? En kommunal ishall har väl skyldighet tillhandahålla detta eller? Ska isåfall snöra på grillorna på ungarna o bege mig dit.
Kommentera

7225: Fast nu svarade du inte på min kommentar eller så förstod du inte min poäng.
Kommentera

« · 1762703