1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507590 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Troja 2021-10-16

« · 2239467 · » Till forumet

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Inga intervjuer inför andra? eller missade jag
Kommentera

Tarasov:

Nja perioden tycker jag inte är ok. För mycket slarv, för dålig forecheck, vinner inga närkamper osv. En av de sämsta perioderna vi gjort.

Det positiva är att trots vi var usla så skapade vinlite lägen, fick några långa anfall och hade mycket puck.

Kan vi bara glöma första och skärpa till oss har vi alla chanser att komma ikapp och förbi. För tröja är inget bra lag.

Men vi måste få in ett mål så vi orkar, får troja trean är det kört.
Kommentera

Är verkligen Tex redo för spel
Kommentera

Rytter:
Är inte så säker på att statistiken skulle visa det men nu skiter vi att tjafsa om det... kapa bromsladarna ock kör 😂
Kommentera

Vore ju kul Om Aagaard kunde göra annat än att sitta i utvisningsbåset.
Kommentera

Kan inte förstå varför erat publiksnitt är som det är, eran supporterskara är ju enorm jämt emot våran? Köper inte dedär om att vi är ett allsvenska lag och ni vill se shl hockey.
Kommentera

Han kan prata denne kommentator
Kommentera

jonsson: Fruktansvärt jobbig att lyssna på.
Kommentera

Tarasov: känns inte som att det kuggar i för MoDo ikväll tyvärr. Viljan verkarfinnas men det knyter sig, bättre pp nu äntligen
Kommentera

jonsson: jag tycker det var för tidigt o finns två andra målvakter, släppte första enkelt men har väl spelat hyfsat ändå bakom ett virrigt försvar
Kommentera

Vår pp tränare Holmström har lite att jobba på
Kommentera

jonsson: där kom spiken,tack igen dahlrot....
Kommentera

jonsson: Alltså, på riktigt, jag stänger av.. tänker fan inte låta det här förstöra min helg. Bänka Dallas.
Kommentera

jonsson: Fråga. Är vad som krävs för att vi ska kunna göra mål, vi måste ju ha sämst målsnitt av alla lag?!

BYT UT TEX NU!
3-0
Kommentera

Jesper Dahlroth din förbannade stjärna
Kommentera

DET HÄR ÄR INTE GODKÄNT

Och hur mycket ska Dahlrot få ställa till med innan nån fatta att han inte är bra
Kommentera

Bössa 68: kicka slöfocken!

vete tusan om jag kommer orka se en enda match till.

thank god för NHL
Kommentera

jonsson: Jag vill aldrig se Dahlrot på isen igen inte i MoDotröjan iaf.
Kommentera

Gavelo: Ett mål på 18 försök i PP också, va?
Kommentera

Gavelo: Tre frilägen i princip. Inte fan är Tex skyldig till att situationerna uppstår.
Kommentera

Gäsp: Undrar hur Wallin känner sig nu, två gigantiska durkslag går före i kön.
Kommentera

Gäsp: Skulle hellre spela på bara Travis Roche och Brett Skinner i alla backpar än att Dahlroth spelar en sekund till i MoDotröjan
Kommentera

dempa:
Den här perioden är däremot inte särskilt bra, känns som att Troja håller undan oss lite väl enkelt. Sen håller varken Lindewall eller T Jacobsson för allsvenskt spel, vilket tränarparet också verkar anse.
Kommentera

Rockson: Nej men han är usel ikväll och är inte redo!
Kommentera

jonsson: Dahlrot och Styf måste bänkas.

Det som är så irriterade med Dahlrot är ju att han konstant sätter sig själv och andra i fullständigt djävla idiotiska situationer. Varenda gång han kan lägga pucken enkelt så hittar han ett sinnessjukt svårt pass. Av situationer där alla defensiva backar i hela hockeyvärlden skulle valt ett enkelt beslut, så väljer han det svårast möjliga.

Det vidriga är att man faktiskt har nytta av honom om han bara skulle inse sin egen begränsning. Förstod han bara vad hans uppgift är behåller jag honom gärna. Nu ser jag gärna att man släpper honom.
Kommentera

Tarasov:

Nu är det kört. Tycker vi låg på bra för 1-2 och hade spelat upp oss en del. Men då kommer dahlroth på att det är dags att ge bort det obligatoriska målet till 0-3 och då är matchen över.

Nej vi måste förändra laget och göra oss av med lite spelare. Skeppa dahlroth och styf, ta in två nya backar, sedan värva två forwards varav en måste vara en riktig stjärna.
Kommentera

J F K:
Helt enig han är inte Erik Karlsson!
Kommentera

Bössa 68: tycker PP går på tog för långsamt. Man tänker efter och vrider sig runt innan pass går iväg.

Då MacMaster o woods är blindgångare så här långt och Vigge avstängd så ska vi leva på blandveden framåt.

Och tittar vi bakåt så är det väl ganska klart att dahlroth och styf inte håller måttet.

Men vi får väl vänta tills våra blivande poängkungar som Modigs kommer igång.
Kommentera

J F K:

Jag tror att dalroth inte alls passar i ett lag som vill äga puck, i ett lag där han bara ska dunka sarg ut kan han funka.

Det jag funderar på är hur fan han kunde fungera och få istid i det iko som gick upp.
Kommentera

MorganaLefaey: Sedan är det väl roligt att man släpper in division sju domare. Kul för dem att döma, även om det är på en nivå de inte ens är i närheten av att klara av.
Kommentera

Rytter: OP visar vart skåpet ska stå iaf
Kommentera

Gavelo: Håller helt med och blev förvånad över beslutet att Tex skulle stå. Det kändes redan där att de tyckte detta var en "mjukstart" mot ett sämre lag vilket brukar slå fel ut.
Kommentera

Oj, 1-3
Kommentera

J F K:
Lite kul vi har gjort fler mål i BP än i PP
Kommentera

bengt88: liket lever! Man bli chockad.
Kommentera

Rytter: Det är faktiskt obegripligt att Modo går in i säsongen med Styf och Dalroth som startspelare i laget, ambitionerna borde vara mycket högre än så.
Kommentera

jonsson: OVERPOWERED
Kommentera

Rytter: Men, han kan platsa hos oss också om han bara väljer det första och enkla alternativet. Han väljer ju ofta att istället för ett lätt pass titta upp, sikta och slå ett svårt pass.

Det måste ju vara den enklaste saken i världen bara spela så enkelt som möjligt. Och som du är inne på ibland spela sarg ut.

Bänka honom varenda gång han väljer ett svårt alternativ. VARENDA GÅNG. Han ska aldrig någonting spela så.
Kommentera

Tarasov:

Säger lite om hur illa pp är i år. Vi verkligen saknar den där högersläggan i pp.

Orkar vi leta fram 2 mål i sista och hålla tätt, eller ska styf göra sitt obligatoriska slarv och bjuda på mål också.
Kommentera

Står i klacken och klackledaren undrade om vi var könslösa, väldigt 2021. :)
Kommentera

Gavelo: Styf är inte en tänkt startspelare. Det är Wiklund som är skadad.

Sedan tycker jag Kevin är betydligt bättre än Styf, men det tycker inte ledarna.
Kommentera

Rytter: Dallas får jätte gärna dunka sarg ut varenda gång, bara han är konsekvent.
Kommentera

J F K: Och. Hinken fick ärva Dahlrot. Styf däremot tycker jag att det är en spelare man ska behålla. Det är klart att vi ska försöka förädla våra juniorer. Lite oturligt att han får så mycket speltid bara.
Kommentera

J F K: Men Viklund visste sedan länge att han INTE skulle vara nära spel ens till säsongsstarten så därför blir Styf en startspelare ellerhur!

Nu är det inte Styfs fel att vi ligger under utan det är för att vi bara är dåliga som lag.
Kommentera

Gavelo: ja det ska va högre än så.
Sen kan man fråga sig varför modo av alla lag börjar med 11 seniorforwards medans alla andra börjar med 13.
Är ju handhavandefel. Juniorer ska få chansen om de är bra nog, inte för att de kommer från övik eller andra orsaker.
Sen vet väl alla vad kag tycker om värvningar av modigs mm. Modo har inte lyckats med många förvärv där det gäller spelare som går nedåt i systemet.
Sen tycker jag Gradin ska ha en känga när det gäller vår spets. Nej så här lång har han lyckats i samma mån som Glader.
Kommentera

Gavelo: Styf är sjundeback och därför hålet jag inte med dig.
Kommentera

Blake:
Känner igen känslan. Jag står i klacken när jag är på match, tyvärr är klackledare inga gentlemän. Ohyfsade skulle jag säga...
Kommentera

J F K: Är du 7:e back så är du startspelare!!
Kommentera

MorganaLefaey: Gradin har misslyckats med spetsen men har har fått ärva halva laget plus ett par värvningar av Glader.
Kommentera

Rytter: Powerplaycoachen vad sysslar han med undrar man ju?
Kommentera

« · 2239467 · »