1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507618 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Troja 2021-10-16

« · 2239732 · » Till forumet

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Confusius: Vilken bonnröta vi har ikväll haha....
Kommentera

Tarasov: Målet i sudden är mycket Sebbes förtjänst grym passning till Woods
Kommentera

DrCox: Karlin väldigt besviken efter matchen, hoppas han tar fram den stora hårtorken i omklädningsrummet nu för såhär jävla illa får det fan inte se ut i fortsättningen.
Kommentera

Gavelo: Såg det bra att Karlin tydligt visar att det inte är okej att spelar så här dåligt.
Kommentera

DrCox: Som jag skrev förut är Sebbe årets utropstecken. Han är i en klass för sig såhär långt.
Kommentera

Gavelo: ingen är mer chockad än jag efter 2 pinnar ikväll, men hårtork funkar ibland men sällan alltid(lex freddan andersson) näe snacka me killarna personligt vad ska göras bättre å peppa dom ordentligt så funkar det oftast bättre än skäll.
Kommentera

Confusius:
Det är ingen jättematch men vi har pucken mer än motståndarna och skjuter mer då kan det gå som det gick för Troja även om man får en perfekt start
Kommentera

Bössa 68: Är minst sagt negativ nu, men tänkte gå in på Timrås forum för att känns mig lite bättre Sedan Brynäs för att bli på bra humör igen.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker Sebbe varit riktigt svag denna säsongen, han lever enbart på sin skridskoåkning, det mesta övrigt är ganska mellanmjölk.

Kanske har vissa av oss för höga förväntningar på honom med tanke på kärleken han har till Modo sant hans enormt fina säsonger i Timrå, men denna säsongen får han ut extremt lite för enormt mycket arbete.
Kommentera

Gavelo: Det här är faktiskt rätt anmärkningsvärt...
Kommentera

Gavelo: o damerna vann också i sudden med samma siffror!
Kommentera

Heyerdal: Glädjande, Damerna känns som en stark kandidat till Sm guldet denna säsong!
Riktigt kul 🙌
Kommentera

Gäsp: Tror det var MacMaster , sedan bryr han sej inte ens om att jobba hem, fast han kanske redan visste att det skulle bli mål i o för sej, men ger inga bra vibbar
Kommentera

Gavelo: Lustigt hur man kan se saker så olika. Tycker han har varit i särklass bäste forward såhär långt.

Han ligger trea i plus/minus-ligan i hela serien, +8. Näst bäste forward i MoDo har +3.
Kommentera

Tarasov: Är tillbaka i Ö-vik som vinnare. Molnen försvann då jag kom med tåget.
Kommentera

J F K: Är det borttaget att det inte är icing om pucken går genom målgården?

Vi måste ställa två av våra tre högerskytter på vänstersidan i PP, skit samma om dom inte spelat där innan.
Kommentera

hk: Japp det är borta. Dock är det fortfarande vem som är först över hastags.
Kommentera

J F K:jo där finns det betydligt större problem, men vi gläds som tusan över MODos chockcomeback.
Kommentera

hk: Men alltså Markus Modigs och Jesper Dahlroth är helt under isen. Främst den sistnämnda som inte alls håller på den här nivån. Sölig, långsam och tar korkade beslut. Nu måste MINST en bra back in så snabbt som möjligt.
Kommentera

Tarasov: Mer positivt, vackra back-mål 2 matcher i rad.

Mindre duttande o fler backskott i PP så är vi snart uppe på 7-8 % åtminstone
Kommentera

Bad_Brett:
Håller med Ohlsson tycker han är riktigt bra om än lite impotent offensivt, han kommer verkligen till sin rätt när laget är välorganiserat. Däremot så tycker jag Svenningsson är riktigt bra och tror det kommer lossna, apropå att tycka olika😂. Btw så tror jag ev Tim Söderlund kan bli ledig hoppas vi kan hugg på honom..... perfekta 3 linan
Ohlsson - MacM - Söderlund... kommer gå undan jag lovar
Kommentera

Costanza: När jag hörde om att det var en brand vid globenområdet tänkte jag att antingen är det Boden eller Costanza som tuttat på hockeyförbundet, men du verkar oskyldig då det verkade vara en lagerlokal.
Kommentera

Bad_Brett: Ja det är lustigt, men jag har betydligt högre förväntningar på honom offensivt och det verkar Karlin också tycka eftersom han får en större och större roll i det defensiva.
Missförstå mig ej, jag älskar Sebastians sätt att spela hockey och jag är grymt nöjd att han spelar i Modo, men jag kan heller inte sticka under stolen med att jag hoppats på lite vassare offensiv från honom.
Kommentera

DrCox:

Nä, lite av det han sa va ”vi måste diskutera vad ishockey går ut på” vinna närkamper m.m
Kommentera

MoDoNörden: Modigs är otroligt lite bang for the buck.
Tycker hela hans spel är rätt dåligt faktiskt. Om man bortser från att han inte producerar.
Ett stort problem är ju att han inte producerar som tänkte stjärnspelare.

Överlag uddlöst framåt idag.
Sen ger vi troja 5-6 frilägen.
Ingen kul match för Tex som får gå från fullt upp att hålla värmen till frilägen.
Kommentera

Tarasov: Har man, som tilltänkt målspruta, en skottprocent på 4,35% så är det inte otur. Då är man helt enkelt en kass skytt. Men det är inte bara det, för ibland kan en lägre skottprocent förklaras med att spelaren skjuter för att skapa returer. Svenningsson siktar alltid på att kruta in slagskott i krysset. I majoriteten av fallen missar han målet helt och hållet, ofta med konsekvensen att pucken dundrar i rundeln och ut ur zonen. När han väl träffar mål, sitter den ofta i bröstet på målvakten.

Rent tekniskt har han alla verktyg. Duktig på skridskorna, fysisk, stenhårt direktskott och kan även slå läckra passningar. Men hans avvägningar är så horribla att det drar ner hela laget. Och jag är tveksam till om detta är något som kommer lösas med bättre självförtroende eller erfarenhet. Vissa har det, andra har det inte. Jämför till exempel med Aagaard, som inte är flashig på något sätt, men likväl ligger i toppen av interna poängligan och har en skottprocent på 25%. Förra säsongen slutade han på 21,65%. Det är inte heller en slump. Han är Svenningssons raka motsats, osynlig långa stunder i matcherna, men lyckas likväl göra sina poäng.

Svenningsson skulle gynnas något enormt av att inse att han inte är någon naturlig målskytt och att han absolut inte skall transportera pucken, utan istället fokusera på hårt jobb utan puck och försöka göra sina kedjekamrater bättre.

Jag utmanar er alla till ett drinking game nästa match, där ni tar en klunk för varje anfall som avslutas på grund av Svenningsson (skott i bröstet på målvakten, skott som studsar ut ur zonen, skott som går på täckande spelare, fipplande med pucken i sarghörnet eller på blålinjen, galen passning över centrallinjen etc.)
Kommentera

Monno: Tycker Modigs gjorde sig bra bredvid Ohlsson och Vigneault, bara synd att de inte fick chansen att fortsätta bygga på det.

Jag har inte räknat ut honom ännu, även om jag varit skeptisk från början. Förmodligen den svagaste värvningen av Glader.
Kommentera

Bad_Brett:
Håller inte med om avvägningar där jag många gånger tycker han tar bra beslut, hans skottprocent lär inte landa kring 4 tror kring 10-12 ingen Karla eller Björklund med anständig. Tiden utvisar en av oss här då kan du sänka din flaska renat 🤣
Kommentera

KB:
Jag vill ha två nya tänker mig då något i stil med
Linus A - Vigge - Woods
Dansk - EJK - BBs favorit
Ohlsson - Macm - X
Sylwande - Modigs - OP
MT
Kommentera

Tarasov:

Var ju inne på att vi skulle vända och vinna. Men trodde det var kört efter 0-3.

Det vi tar med oss från matchen är 2p, att vi inte ger upp samt att Woods fick ett viktigt mål, i övrigt inte så mycket mer.

Men vi måste upp rejält i prestation. Viktigt att vi håller kontakten med topp 6 och inte halkar efter för mycket i början.

En till match utan sam, hoppas vi kan stå upp mot Västerås trots det.
Kommentera

Rytter:
Ja stark och viktigt
Kommentera

Tarasov: Tja, vi får väl se. Förra säsongen såg topp 21 ut såhär:

1. Heponiemi: 28,57%
2. Aagaard: 21,65%
3. Rockwood: 20,05%
4. Strömgren: 20,0%
5. Sylwander: 17,98%
6. Åhström: 17,14%
7. Gagnon: 16,67%
8. Pettersson: 16,67%
9. Hedberg: 15,38%
10. Karlkvist: 15,08%
11. Harju: 13,89%
12. Jellvert: 13,46%
13. Sykov: 13,33%
14. Niederbach: 12,5%
15. Kaut: 11,11%
16. Persson: 9,52%
17. Ohlsson: 8,33%
18. Lindewall: 8,33%
19. Corrado: 8,00%
20. Haag: 7,69%
21. Svenningsson: 6,93%
Kommentera

Tarasov: Jag tror ju tyvärr också att Svens kanonsäsong var ett undantag.

Men vi får hoppas att Tarasov har mer rätt än Brett :-)

Modo måste dock drastiskt göra något åt PP. En rightare såklart men begriper inte hur man i 5mot5 kan lätt komma in i zon och behålla pucken det, få ett PP, och då tar man sig fasiken aldrig in med pucken under kontroll. Ofattbart.
Kommentera

Monno: Jag tycker att Näsen är en flopp. Slår dåliga pass och är otroligt långsam. Vi skulle behöva två bra backar så det blir konkurrens på backsidan.
Kommentera

Monno: Jag hör hela tiden om hans "kanonsäsong". Vilken är det egentligen som avses?

2018-19 IK Oskarshamn HockeyAllsvenskan 43 15 12 27 26 -3

8:e plats i interna poängligan och näst sämst +/- i hela laget. I kvalet gjorde han NOLL mål på 12 matcher.

Han producerade ungefär lika bra i seriens bästa lag som Åhström gjorde i Almtuna. Vi måste sluta se honom som en bubblande supertalang som förr eller senare kommer explodera och istället jämföra honom med spelare Åhström, LP etc.

Problemet är att även tränarna tycks vara övertygade om att han "har det i sig".
Kommentera

Monno:
Brukar ha rätt men annonserar det sällan i efterhand 😂
Kommentera

Bad_Brett:
Vad var hans skottprocent då? Hur mkt istid hade han i förhållande till andra forwards?
Kommentera

Tarasov: Skottprocenten var rätt bra då, 17,05% under grundserie och 0% i kvalet.

Jag menar bara att jag inte skulle klassa detta som en "kanonsäsong". Han gjorde lika många mål som Villiam Haag. Det är väl bra gjort av en så pass ung spelare, men vissa får det att låta som att han dominerade ligan.
Kommentera

Bad_Brett: Modo gör mer mål i boxplay än i powerplay..
Kommentera

Helt sjukt att det inte gick bättre med alla dessa namn i truppen
Kommentera

Tarasov: Ödmjukhet är en dygd, all heder åt Dej. Bristvara i dagens samhälle :)
Kommentera

Bad_Brett:
Rätt bra säsong med tanke på att han var junior då.
Kommentera

Tarasov: Detsamma gäller unge Herr Styf, han är väl 19 år? Trist när han blir nån hack-kyckling här inne, vi är väl inte i den sitsen att vi inte ska låta talanger få spela in sej i A-laget.

Värna om våra juniorer!
Kommentera

puffe: de ska absolut få SPELA in sig. Men som det sett ut nu så har vi haft 3st som fått spela pga att vi inte har något val. Tycker det är en ganska stor skillnad.
Jag klagar på mycket o hackar på många, men jag tycker på intet vis vi bara ska kassera dem o skicka iväg.
Men de kan få sitta som extraspelare o ta någon minut per match. Men nu har jag inte kollat upp detta, men det känns som de har lite mer än så.

Kan mycket väl bli bra allsvenska eller till o med SHL spelare av dem. Men de är inte riktigt där nu och det är tyvärr NU vi behöver bättre spelare.

Men nu har man verkligen glidit iväg på sporttv tittandet.
Från travet till modo till timrå i efterhand, till columbus crew - Miami i MLS. Kanske dags att inse att man kan se NHL i efterhand i stället för se strunt på tv för å hålla sig vaken. Skönt med poäng. Det satt som en smäck.
Kommentera

MorganaLefaey: sen kanske man ska erkänna att man är för trött för detta. Suttit på cmore o nhl matchen har ju redan börjat om man är smart nog å slå på viaplay.
Ridå.
Kommentera

Dahlrot och Modigs är så dåliga att man börjar fundera på om Karlin är blind eller korkad. Modigs kan spela i en fjärdelina tills man fått in förstärkning och sedan skickas till första klubb som är beredd att ta över hans kontrakt. Dahlrot ska dock längst ner i frysboxen bland fiskpinnarna, spelar ingen roll vilken junior man sätter in tills förstärkning kommer!
Kommentera

Är ju inte kört än men jag hade större förhoppningar på Modigs, Dahlrot är för okänd för mig.
Är övertygad att Karlin ser samma som vi, är glad över att tränarn absolut inte är nöjd över hur det ser ut.
Måste steppa upp många steg på onsdag, kan nog inte räkna med samma tur då, eller hur man ser på det.
Kommentera

jonsson: Jag tänker att vi behöver ge dem mer än 7 matcher för att avgöra deras vara eller icke vara i modo.
Kommentera

jonsson: känns som en karlinseger igår med viss hjälp av svensson i troja😁👍 inte fan trodde man att vi skulle göra två mål med tom bur iom de frilägen vi släppte unde4 matchen. Sjukt viktiga poäng så vi kan få lite lugn. Man får hoppas att pandemin hålls fortsatt i shack så att vi får ha publik så vi kan spara in lite pengar till nästa säsong å satsa alt förstärka i år när rätt pjäs kommer
Kommentera

erjo: Modigs har ett poängsnitt på 0,33 poäng per match i Hockeyallsvenskan. LP's snitt ligger på 0,34.

Kanske hade förväntat mig bättre spel över hela banan, men Modigs produktion ligger såhär långt på högre nivå än högre nivå än förväntat, med fyra poäng på sju matcher.
Kommentera

« · 2239732 · »