1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Troja 2022-01-19

« · 2278561 · » Till forumet

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Gavelo:
Tikkanen hade gått av isen mentalt där….
Kommentera

Hakning-Henrik: Snacka om att slänga bort matchen. Fy fan vad dåligt!
Kommentera

Hoppas inte Modo får Troja i slutspel
Kommentera

Hakning-Henrik: Det var helt väntat, Modo är sämsta laget i Allsvenskan att stänga en match!
Kommentera

Dexter : Japp.

Man kan dock inte påstå att dom inte jobbat till sig det där målet dock, de river och sliter, till skillnad från hemmalaget..

Hur många minuter har vi spelat i PP idag? Uselt genomförd match.
Kommentera

hk: Många är sorgligt dåliga idag. Svenningsson, Näsén, Bernhard och så vidare. Makalöst dålig inställning.
Bara tur att de inte fick pp när Hasa hakade nyss.
Kommentera

hk: där kom det ja får hoppas på en pinne iaf, typiskt då vi klarat bp, kanske Tikkanens enda miss
Kommentera

Dexter : Oavgjort mot Troja för tredje gången den här säsongen, vårt Bogeyteam
Kommentera

Sir: Vi verkar ha problem att tända till mot de här bottenlagen.
Kommentera

Majbrasan: Trodde sådan här skitinställning skulle vara utraderad vid det här laget. Men icke…
Kommentera

Dexter : Vi har uppenbarligen många mentalt bekväma spelare
Kommentera

Heyerdal: Karlin måste ta och hitta felet till varför Modo tappar matcherna i slutminuterna, det är ju helt sjukt vad poäng vi kastar bort.
Kommentera

Dexter : Tycker det är grymt onödigt, Att man inte vill tävla varje kväll?
Kommentera

Sir: hade modo haft ytterligare 1 center som kan slå
Smarta pass och faktiskt bära en offensiv formation.
Då hade vi vunnit denna match även med Sam borta.
Jag går så långt som att säga att om modo inte införskaffar sig en ny center inför slutspelet. Ja då vill man inte ens ge laget chansen.
Kommentera

Gavelo: blev ett pp där så lätt hänt
Kommentera

Det var länge sedan jag såg MoDo i straffläggningen,
Vem avgör för MoDo?
Kommentera

Heyerdal:
Synd vi kunde skapa lite luft ner, och haka på HV.
Kommentera

Confusius: Troja för hela pengen i förlängningen sen kunde Ingman blivit hjälte
Kommentera

Heyerdal: Bara glömma matchen. Alla analyser slutar ändå i underskattning och bedrövlig inställning.
Kommentera

J F K: Skämmskudde fram
Kommentera

Tarasov: Kanske bra att vi bryter vår trend att aldrig förlora hemma så att spelarna kommer till jobbet nästa gång.
Kommentera

J F K: förlorar inte i det fyra sista utan alla bortkastade PP.
Kommentera

J F K:
Ja man har sådana här kvällar då och då.
Kommentera

Man får ju huvudvärk av adam.. riktigt dålig match av modo idag tyvärr..
Kommentera

hk: Pinsamt att förlora mot Troja.
Kommentera

modomille:
Sedan kommer dom stå och ljuga säga att dom kämms " Igen"
Kommentera

modomille: verkligen, damerna bär upp klubbmärket vinst mot topplaget Luleå borta efter förlängning!
Kommentera

Tarasov: Ja, där gick nog tåget att haka på HV..
MoDo måste få in en center till för att kunna vara stabila när vi har skador på någon forward. Helt uppenbart idag vi bara har två producerande centrar i laget. Där en just nu är avstängd.
Kommentera

Hakning-Henrik: Blir nog två raka förluster nu för första gången denna säsong? Gissar att man gör en heroisk match mot HV men släpper in ett skitmål i slutsekunderna. Bitter, jodå.
Kommentera

Hakning-Henrik: Säsongens sämsta match, med råge!
Är det sjukdom i laget tro, för det såg så ut.
Vi öppnar 1:a dåligt, sen blev vi sämre och sämre tills vi var helt utspelade av ligans sämsta lag som dessutom hade en enorm skade och sjukfrånvaro.

Tikkanen är överlägset bäst i Modo men ändå är han helt värdelös på straffar, det säger ganska mycket om hur värdelösa nästan alla andra var.
Kommentera

J F K:
Håller med fullt ut!

Total underskattning ikväll och det är bedrövligt. Vill såklart inte ta ifrån Trojas inställning.

Många hos oss som är osynliga ikväll.

Tur att det gäller allt i ett slutspel, vi verkar hetare då!
Kommentera

Dexter : Att det blir förlust mot Hv är jag övertygad om i bästa fall blir det en ytterligare en hedersam förlust.
Kommentera

M Horava:
Gärna en till toppforward också som är kvalificerad att spela i en 1:a lina.
Så vi slippet ha en brunkare där som inte är i närheten i speltanken att lira där!
Kommentera

Silly: Äh. Handlar ju mest om att flera av våra ledande spelare zonar ut i den här typen av avslagna matcher.
Kommentera

Dexter : Men i ärlighetens namn. Vi har haft spelare borta i COVID. Oklart hur hårt det tagit på dem men vi har väl inte tränat så mycket de sista veckorna och det är klart vettigt om de är försiktiga innan de börjar träna stenhårt. När man själv haft flunsan med feber och allmän sjukdomskänsla så är det inte de bästa löppassen man drar efteråt. Brukar ta någon vecka innan man är fit for fight till 100%.

Vi har en nyckelspelare borta, center dessutom, där vi redan saknar 1 center som är långtidsskadad. Modigs är rätt blek just nu men han var väl en av dem som fick covid?

Det blir säkert bra snart igen. Om vi zoomar ut är det väl ingen som på förhand vågade tro att vi skulle ligga där vi ligger idag i början av säsongen?
Kommentera

Bad_Brett: Idag fanns ingen arbetsvilja i laget, jag tycker det är bedrövligt faktiskt.
Kommentera

DrCox: tufft schema nu, först HV fredag sen Ssk hemma söndag sen tre borta onsdag, fredag o söndag, Ssk, Karlskoga o Västerås
Kommentera

Bad_Brett:
Jag tänker inte på den här matchen. Jag tänker på de kommande slutspelserierna.
Då har man inte råd att köra dessa lösningar, HV har största truppen idag, och dom kommer köpa fler till slutspelet. Det gäller att ha en stor trupp med bredd på spets.
Löven kommer också handla!
Kommentera

M Horava:
Ja även om juniorerna gör det bra så offrar vi två kedjor.
Kommentera

Bad_Brett: Det är ju rätt så negativt i de fall det skulle visa sig vara sanning. Men jag böjer mig för att hålla med sett till hur matchen såg ut. Tyvärr är vi inte i det läget att vi kan "Lojja" oss igenom matcher utan snarare så behöver vi ta en 5-8 trepoängare i rad snart för att verkligen ha en chans att utmana om SHL-platsen
Kommentera

Hakning-Henrik: Troja saknade flera spelare, två lån från från Teg sen har de också haft covid, visst såg väldigt blekt ut jämfört med Tingsrydmatchen
Kommentera

Silly: Så sant det är därför Hv Löven lär mötas i finalen.
Kommentera

Tarasov: Vi har idag större och bättre back besättning än HV och Löven.
Bästa målvakten.
Det är på forwardssidan det bör komma in 1 center och en forward
Så blir det inte så kännbart med skador/Sjukdom eller avstängningar.
Det kommer bli ett jävulskt tufft slutspel med flera utmanare och utmaningar med covid med i bilden.
Kommentera

Heyerdal: Känslan är att raset varit på gång i 6-7 omgångar nu, vi har kryssat nästan alla omgångar och spelet har blivit sämre och sämre med några få undantag, idag gör vi en så dålig match att det inte ens går att göra en vettig analys och åter igen kastar bort poäng sista minutrarna.

Noterade dessutom att Modo är det lag som släpper till flest skott från slottet och bakåt i hela As, precis det jag påpekat om att Modo är usla på att sätta press på motståndarna i egen zon.
Kommentera

Hakning-Henrik: Jag tippade MoDo etta och HåVe tvåa så jag är bitter och besviken mest hela tiden. ;-)
Jag vill att MoDo vinner. Det handlar om att vinna. Har man inte fattat det då ska man inte tro att man ska upp i SHL. Lata vinnare säger att "det gäller att vinna sista matchen" HV har lag för att säga det. Resten av lagen inklusive MoDo måste upp till bevis VARJE match. Sån skillnad är det på HV och resten av lagen. Vill man vinna hela skiten så får man fanimej på sin egen hemmaplan köra över ett bottenlag. Det ska inte finnas något annat.
Kommentera

M Horava: Gradin talar alltid om vikten av att tävla hela tiden?
Det har börjat timmats på det när vi såg att vi vann matcherna ändå.
Kommentera

Heyerdal: Det tuffa schemat kanske kan väcka MoDo? Jag hoppas att grabbarna taggar till nu och fattar att nu är det dags att steppa upp.
Kommentera

M Horava: någon som tittade på eftersnack i Modo-Channel? Två intervjuer. Ingen intervju med tränare. Bedrövligt.
Kommentera

M Horava: Modo har varit på nedgång ett tag så jag räknar med några förluster nu kommande vecka och ett litet ras i tabellen.
Kommentera

Silly: Ja, varje intervju jag har sett med Hinken så upplever jag att han inte är nöjd med spelet, men att resultaten har varit bra. När det nu går tyngre blir det intressant om Hinken tar fram storplånkan som han sluppit ta fram tidigare. Hinkens första riktiga prövning?
Kommentera

« · 2278561 · »