1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO-TV

« · 1275231 · » Till forumet

Sv: MODO-TV
Paddan: He was for real, and he was spectacular. Synd att Boork aldrig greppade, men det var väl ingen linje och struktur i den värvningen... :-)
Kommentera

Björn W: Upptäcker nu att Lars Jansson äntligen fått en bild på hemsidan.

www.modohockey.se/spelare_visa.cfm?id=6&sasong=3
Kommentera

renen:

Bosse är min tremänning, morsan och Kabben är kusiner. Borned änd raised om Timmervägen.

Jag cyklade förbi vid Botniabaneinvigningen där Timell och Ahlsing pratade med Macke. Timells stora hockeyidol var just Bosse.

Fst egentligen böjar jag bli lite less på allt från förr. Det börjar bli som att Modoiterlever på minnen snarare än det som är idag.
Kommentera

hellge: Problemet med det som "är idag" är ju inte bristande sportsliga resultat - årgången vi ser på TV ikväll var väl i klass med den vi har i år - missade slutspel och vi satt och hoppades på att frälsaren Foppa skulle få spela så många matcher som möjligt under lockouten.

Felet nämnde jag några inlägg ner i tråden - skridskoåkningen, snabba spelvändningnar och vältajmade passningar ser man så sällan i MoDo nu för tiden. Det blir ett identifikationsproblem.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W:
Det e väl så, man vill ha framgångar....
Kommentera

hellge: Va?
Kommentera

Björn W: Nu är det dålig kvalitet på sändningen. Är det månne en sen Betaversion vi skådar?
Kommentera

NuMo: Autentiska analoga störningar på min 37" HDTV. I am so blessed.

...och Bysse skuttar för 3-2.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: det är den nya epilepsi-tv, skarpt sykosframkallande
Kommentera

Nostalgiafton?
Kommentera

Gustafsson: Förnekelseafton efter 1-0 mot Bobcats.

Edit: Är det möjligen så att Susse, Svarten, Hasse & co tog ledigt från dagens match för en chips- och ölkväll framför Canal+ Hockey?

Redigerad kommentar

Kommentera

Är det någon som brukar beställa och titta på matcher online på csport.se? Är kvaliteten bra?
Kommentera

Gustafsson: Den... duger. Inget du lägger ut på en 42 tums skärm men på datorn är det helt ok, sen kan kvaliten säkert skilja beroende på vilken uppkoppling man har, själv har jag 6mbit.
En sak är säker, det slår webbradion iaf!
Kommentera

InVinoVeritas: Frågan är ju om det är värt 2000 för en säsong bara. Fast verkar ju trots allt vara det överlägset billigaste alternativet.
Kommentera

Gustafsson: Jag har haft klubbkortet där de senaste säsongerna och som det sägs inget kalasbra alternativ men som du säger är det billigt och enligt mig prisvärt i jämförelse med alternativen. Du får 2½ timmas underhållning i 55 dagar för 2000, inte så mkt pengar egentligen.
Kommentera

spud: Behöva betala 2000 kr för 2½ timmes bedrövelse tre dagar i veckan, nej nu ska vi vara optimister.

Men har allting fungerat och så då? Att man verkligen får alla matcher och att sändningarna börjar när det ska och allt sådant där?
Kommentera

Gustafsson: Jag har väl missat 1 match de senaste säsongerna och då var det något teknikfel vid arenan.
Det stora abret är väl att kommentatorerna ofta verkar vara en lokalalkis.
Kommentera

Gustafsson: Det har varit vissa problem för mig, det kan visst ligga gamla sessioner kvar i temp. och/eller coockies men det hjälper att rensa dessa för att lösa problemet. Sändningarna funkar inte i Google Chrome utan jag kör IE för dessa.
Kommentera

InVinoVeritas: Okej, tack för svaren båda två. Får nog bli till att beställa det här.
Kommentera

Gustafsson: Ang webbtv från csports testade jag en sändning på några minuter. Man kan göra det via deras webbplats och var inte imponerad. Jag tror jag lägger ner pengar på C + MAX trots allt.
Kommentera

Nu ligger två klipp från Schweiz ute. Gå via modo.hockeyligan.se eftersom länken på modohockey.se inte funkar för närvarande.
Kommentera

Martin S: ÄNTLIGEN!

Alltså, precis sådant jag vill se mer av. Grymt jobbat!

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Men nu frös bildjäveln mitt i klippet igen. Kan ni inte lägga ut klippen på youtube också?
Kommentera

Gustafsson: Han är inte den bästa kameramannen jag stöt på!
Kommentera

Gusse:

Tyvärr gör många i MoDo ett väldigt trist intryck. Nu är det visserligen många nya spelare, men det känns som att Madsen försöker bjuda upp till en dans som ytterst få är villiga att dansa. Tråkigt.
Kommentera

Bad_Brett: Jag kan hålla med om att vissa hade kunnat bjuda lite mer på sig själva där. Men Madsen bjuder verkligen upp och försöker så all heder till honom. Är hur som helst bland de bättre Modo-tv sändningar jag sett på väldigt länge.

Inget emot om det är ett återkommande tema. Men frågan är vad de övriga spelarna tycker (ja de som verkar lite trumpna då).
Kommentera

Gustafsson: I dagsläget är det inte aktuellt att lägga ut klippen på youtube. Klippen kommer under säsongen att finnas via modo.hockeyligan.se, vissa klipp kommer ni även att kunna se i Canal+Hockey.
Kommentera

Martin S: Såg att de redan visat några kortare snuttar från klubbarnas egna tv-sändningar. Självklart ska ni i så fall lobba för att Morten-Tv skall visas ofta. Förväntar mig iofs inte så otroligt många fler sådana sändningar då jag tyckte mig se att några verkade lite småless på han på slutet.
Men helt klart underhållning på hög nivå.

Men har inte riktigt hängt med om de enbart tänker fylla kanalen med gamla ES matcher från tiden då de ägt rättigheterna med små inhopp av ES-TV.
Vore ju roligt om de kunde köpa in någon annan liga och faktiskt visa fler Live matcher eller något.

Att ha 90% gamla elitseriematcher som visas känns lite segt som sagt.
Kommentera

Martin S: 2 minuter och 46 sekunder kunde jag se. Omöjligt att få igång igen.
Kommentera

Frisco: jag kunde se hela, dock tog det mig typ 5-10 min att buffra upp då jag kör med mobilt inet.
Kommentera

Berka: För mig funkade allt för en gångs skull helt felfritt.
Kommentera

Angående Madsen Tv så är det lite oroande att Timander måste ha hjälp för att ta av sig benskydden. Känns som en rygg som inte är direkt i toppform...
Kommentera

Tarkki och Ritchie gör debut i MTV och därmed har alla nya spelare presenterats i denna kanal. Rosén intervjuade under gårdagen.
Kommentera

Martin S: Tarkkis engelska är ju grym!
Kommentera

HA gör en intervju med challe inför kvällens match, HA ställer som vanligt inte en fråga, utan slänger iväg påståenden som han vill ha bekräftelse på.

Dock finns det ljusglimtar, som när challe säger att han hellre hade sett Styf på isen ikväll, det går naturligvis att tolka på ett par sätt, och det sätt jag valde var rätt roande.. :)
Kommentera

MTV träffade Micke Sundell efter matchen mot Brynäs idag.
Kommentera

Martin S: trodde vi mötte Färjestad
Kommentera

supertrött: Brynäs J20.
Kommentera

Påsen i senaste avsnittet av MODO-TV. Vem tycker ni att jag ska prata med efter matchen på lördag?
Kommentera

Martin S: Ja kanske nån som är het, och inte den iskallaste målskytten i hela Sverige. Eller måste du bestämma det innan?
TTs syn på försvarsspelet vore intressant.
Kommentera

spud & MartinS: Jag är också sugen på att höra Tarkki, både hans syn på försvarsspelet och hur det har gått med anpassningen för honom som han pratade om i förra intervjun.

Han är både verbal och kan kosta på sig att tänka en halv sekund innan han levererar svaren. Sympatisk kille.

Redigerad kommentar

Kommentera

Martin S:
Under säsongen skulle jag vilja att du intervjuar någon som ansvarar för souvenierna, vem designar dem? Jag räknade bara lite snabbt till tio olika typsnitt på produkterna, varför har man ingen styrd grafisk profil? Jag skulle vilja veta lite om det finns ett tänk bakom det som tas fram, jag tycker som Boork att det spretar åt alla håll, ingen röd tråd...
Kommentera

Martin S: Varför ska det behöva vänta till lördag innan du intervjuar någon?
Kommentera

Icing-Ove: Håller med. Vore onekligen intressant att höra vad Roos eller Trollsås tycker och tänker rörande nästa års matchtröjor, vår logga, vår slogan, grönt vs svart och liknande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Martin S: Westin eller Bonsaksen.
Kommentera

shinzawai: Befinner mig i Stockholm hela veckan, flyger hem på lördag förmiddag.
Kommentera

Martin S:

Jag saknar fortfarande en intervju med vår målvaktstränare Bjuhr. Lite intrikata frågor där han får uttala sig om sitt jobb målvakteras utveckling denna säsong, men också angående förra säsongens mördande kritik från Wikegård och Micce-målvakt (som var hånfulla.) samt många av supportrarna.

Gör han rätt för pengarna?
Kommentera

NuMo: Vore inte helt fel. Men om frågan: Gör du rätt för pengarna? ställs till honom så tror jag att svaret blir Ja. :)
Kommentera

Icing-Ove: Ibland blir man faktiskt väldigt fundersam på om det bara blundas och pekas i någon bok sen gör man en modoversion av den saken. Länkades ju till lite knepiga saker här tidigare och har flertalet gånger funderat på varför man har vissa saker i shoppen.
Kommentera

NuMo: Att ställa en tränare mot väggen med frågan om han gör rätt för pengarna är väl inte så givande. Däremot ett reportage om honom där han får visa hur han jobbar, vilka hjälpmedel han har, hur han vidarutbildar sig, vilka han lär sig av och hur han tidsmässigt fördelar sin arbetsdag över de MODOlag han är inblandad i.
Kommentera

« · 1275231 · »