1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504784 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Västerås 161212

« · 1784032 Till forumet

Sv: Modo - Västerås 161212
Steken84: Det är bottenlagens vardag. Sämst när det gäller, som varit vårt adelsmärke i många säsonger nu
Kommentera

Biljaletdinov: Mycket som gått emot mig idag. Förlorar alla mina pengar på betting, farmor dör. Då tänker jag att Modo kanske kan ordna upp dagen lite iaf, men det var givetvis för mycket begärt. Det är tur att det finns Dark Suicidal Black Metal som terapi!
Kommentera

VIK Västerås HK - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Donald: Han är bland det värsta/sämsta jag någonsin hört i form av opartiskhet. Det förstår jag att man gärna tar en kommentator som bor i hallen och förmodligen gärna betalar för att sitta i tv och prata om sitt livs kärlek.

Eidstedt får inte åla rakt hem helt utan att titta upp och ta tredjegubben.

Den där sista utvisningen är dock riktigt felaktig.
Kommentera

J F K: Vilka lägen????
Kommentera

Steken84:
Tkr laget fallit in i samma skit som vanligt, tyvärr! Det blir att satsa på att undvika negativt kval bättre än så är man inte.
Kommentera

Krap Nek: here we go again
Kommentera

J F K: Vad fantastiskt dåliga vi är i BP!
Kommentera

J F K: kass markering. Synd när vi varit rätt överlägsna sedan den sjunde minuten.

Men nu får cmore skicka kommentater som inte är så grymt partiska att de fäller en tår om motståndarna får så skulle få ett skottläge. Det är så uppenbart att man väljer att blunda för det.

Sedan skriker han av glädje när Västerås gjorde mål. Fy fan!
Kommentera

VIK Västerås HK - MODO Hockey 2-1
Kommentera

Alltså vad vill kommentarorn? Han i stort sett jublade vid slovakens tvåminutare....opartisk var det ja....
Kommentera

Total modo dominans efter 1-1 och då gör vik mål. Otippat.
Svårt att vinna mot sämre lagen
Kommentera

Gavelo: tycker jag inte. Inte för att han inte växt ordentligt med Karlkvist, utan för att såhår bra trodde jag att han skulle vara. Minst.
Kommentera

Webmaster: Kristian Jacobsson, blir han årets flipp?!
Kommentera

VIK Västerås HK - MODO Hockey 1-1
Kommentera

J F K:

matchen blir tråkstämplad. Västerås har effektivt låst Modo som inte är tillräckligt kreativa att skapa några anfall förutom solokörning, ständigt med minst en försvarare emot. Lösningen verkar vara lösa dragskott från toklångt avstånd. Saknar lite anfallsspel med 2 mot 1 överlägen.

Men där gjorde vi fan mål! :)
Kommentera

J F K: Sjukt vad partisk kommentatorn är. Påtalar allt som eventuellt kunnat utvisning på Modo, men nämner inte en enda åt andra hållet. Blåser upp alla deras målchanser, medan han knappt nämner om Modo får ett bra läge.
Kommentera

hanzon: när man ser reprisen är det solklart utvisning. Det är riktigt farligt att köra in någon ned den farten rakt in i målgården.
Kommentera

Steken84: Helt rätt, men svårt att få rättvisa alla gånger.
Kommentera

Steken84: Jag hade inte protesterat om det blivit utvisning, men att dra ut teckningen är på ett helt annat plan. Utvisningen kan diskuteras, men att han knuffas in är ju så solklart att man blir gråtfärdig inför domarinsatsen.
Kommentera

jeensen: Tycker Paris varit bra mot slutet.
Man väntar tills han tränat ikapp laget, sedan släpper man honom..
Kommentera

J F K:
Kändes som Alba var förbi backen och blev knuffad in i målburen.
Utvisning enligt mig.
Kommentera

Emil Alba kör som fan
Kommentera

J F K: seriöst. Nu är det ointressant då det ändå var så kort tid kvar, men hur Ingela helvetet kan domaren inte anse att Alba knuffas in i målgården? Är han blind, dum i huvudet eller hur tänkte man där? Seriöst...

Två sekunder hinner man inte göra mål på, så det spelade ingen roll. Jag bara reagerar när domare är så dåliga att de inte borde få döma över u-13.
Kommentera

jeensen: Tror jag också.

Wow. Offside på Västerås. Av tre tveksamma har fe släppt allt åt det hållet och tagit de tre tveksamma på Modo.

Hur som helst vill jag att vi tar fler skott. Vi söker fortfarande för mycket passningar.
Kommentera

Inte offside
Kommentera

Hoppas inte att detta stämmer, tror han kommer bli grym efter jul.
Kommentera

Harry Luras: smart av modospelaren att knuffa in västeråsaren i zonen. Så smart att domaren missade den klara offsiden...
Kommentera

Harry Luras: Och att våra backar aldrig hänger med när en motståndare bryter sig fram lätt. Glidande utedass...
Kommentera

J F K: Blir galen på Lindgrens alla skott på närmsta motståndare!
Kommentera

Monno: Ja, helt ok. Vi har haft fler chanser än dem, men där de hade stolpe in var vår stolpe ut. Fortsätt jobba så borde vi vända.

Jobbigt med en kommentator som är så uppenbart partisk bara.
Kommentera

Monno: Tycker ändå vi inlett bra. Inte det där sista in mot mål.
Och en slappt försvarsspel i en spelvändning som gav Västerås en jätte chans. Men annars så.
Jag har sett värre.
Kommentera

Bambi på hal in brejcak
Kommentera

VIK Västerås HK - MODO Hockey 1-0
Kommentera

NuMo: Otyckt skymning av Modoiten kan jag tycka.
Kommentera

Hälge: klumpigt av Wahlgren, men nog kan man ta för filmning/fasthållning när man håller fast klubban med kroppen och viker sig framåt.
Fast det där med domare och allsvenskan känner vi till sedan tidigare.
Kommentera

Monno:

Dålig start verkligen.
Kommentera

VIK Västerås HK - MODO Hockey 0-0
Kommentera

hockey_21: Beror ju på om AJ lyckats få in i skallen på spelarna att man måste ta i mot Västerås eller om vi som vanligt lallar runt på en skridsko när vi får för oss att vi är duktiga.
Kommentera

hockey_21: Jag tror att ni vinner med tre mål. Det defensiva har ju sett bättre ut på slutet och Hanses agerar lugnt längst bak.
Kommentera

Tarasov: Hur tror ni det slutar ikväll?
Kommentera

Tarasov: Bör nog vinna ikväll , för att skapa lite utrymme nedåt i tabellen
Vi har åkt omkring och agerat slagpåse första halvan av serien, nu är det dags att börja köra i vinnarspåret.
Bli vårens raket!!!
Kommentera

Modo - Västerås 161212
Skall bli intressant att se om defensiven kan hålla i sig.
Kommentera

« · 1784032