1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507153 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Västerås 2021-02-20

« · 2153284 · » Till forumet

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Smurfen: Rocky förtjänar mer speltid, men litar på coacherna att bedöma om han ska sparas eller hållas tillbaka i Gristiderna som nu kommer. Vart ska vi slänga in ryske Psycho då?
Kommentera

En match kanske inte gör nå underverk men hoppas gruppen går starkare ur denna seger.
Kommentera

Skål costanza grattis till seger Vet ej men kolla ifall det är bomull när du tvättar min tröja tack
Kommentera

Monno: Rockwood hade ikväll 11.05 min istid
Kommentera

Jim80: Puh! Äntligen en trevlig Brynäsare. Du måste vara lite tvärtom och gå runt med bomullströja.
Kommentera

J F K: Det finns några detaljer som vi har slipat till det bättre.
* Boxplay och förvarspelet i helhet, står inte så djupt längre utan ligger närmare deras backar.
* PP börjar resulterar mer nu.
Med Ytterell och snart Coorado tillbaka så kommer det bli ett vapen. Positvt att 2:a formationen börja leverera också!

* Våra backar börja skjuta bättre nu, mer för styrningar ser det ut som. Det finns en tanke med skotten.

* Vi säljer oss inte lika lätt i vår forchecking nu i deras zon.

# Nu måste vi få ordning på bytena som kostar oss väldigt mycket onödiga 2:or.
# Och spela smartare och inte ta så många onödiga 2:or på den offensiva
Planhalvan, Sluta med. Efterslängar och crosscheckingarna i ryggen.
Kommentera

Rytter: Skulle bli förvånad om Rockwood stannar efter fått lira 4e kedjan halva säsongen.
Skulle gissa att Västervik eller liknande nyper honom.

Men jäkligt imponerande spelare/person. Kanske den mest tekniske spelare vi har tillsammans med Karla. Bra spelsinne också.
Men han gör sina minuter med "begränsade" kedjekamrater och sliter hårt och spelar hårt. Totalt vilse i egen zon ibland men han ger verkligen allt.
Kommentera

Costanza:
Vad i helvete 6-1 det är ju rena tennis resultatet trodde du höll på med baseball skärpning :)
Kommentera

Costanza: Nu JEFFVLARRR blir det S-H-L!!😁😎
Kommentera

Tarasov: Det är väl som alltid med lag man ska försöka få ur det bästa ur alla.
Aagard är uppenbarligen inte en spelfördelande center. Snarare en blandning av uppspelt valp och grythund.
Sätt honom med spelare som kan få in pucken mot mål och han kommer vara där och leverera.

Sen tycker jag helt klart vi ska behålla honom än om han är ojämn. För chansen är att han precis som JJ och Olofsson tar enorma kliv av att vara proffs på heltid en hel sommar.
Kommentera

Tarasov:

Riktigt bra match, visst det var lite stort med 6-1 men att vi var det bättre laget och styrde matchen är det inget snack om.

Tycker Sunkens spel börjar sitta bättre, mindre dräll med puck och rakare spel som leder till snabbare vändningar, vi vågar även bara lägga ut på yta ifall vi är pressade. Hoppas spelarna inser att detta är effektivare och att det är roligare att vinna än att förlora matcher så de orkar hålla upp spelet och följa direktiven.

Vår trupp ser mer stabil ut nu när vi inte behöver ge Åhström,Strömgren och Lindewall stora roller samt när speltiden för Styf och Wallinder dragits ner. Wallinder spelade ca 7 minuter idag och när han var inne klarade han att hålla fokus och spela stabilt, stor skillnad från när han spelade 15-18 minuter. Styf klockar in på ca 4-5 minuter idag och det märks också i försvaret.

Aagaard vill jag verkligen ha kvar, men som ytter. Tycker han kommer till sin rätt där med sitt fysiska och intensiva spel samt att han slipper att fundera på det defensiva ansvaret och positionering som center. Han var en av de bättre idag tycker jag och enheten med Svenningsson-Niderbach-Aagaard tyckte jag överglänste förstakedjan.

Öhman diskuteras här, visst han har förbättrat sig men är fortfarande ojämn, om han avslutar sista 10 matcherna med ett stabilt spel så kanske han kan tänkas ta en plats som sjätte/sjundeback, men helst ser jag att vi byter ut honom och hittar mer av en stabil tvåvägsback.

Ytterell är en bra värvning, har snabba pass, kan öppna upp spelet, vågar hålla i puck och är rätt bra på skridskorna. Sedan har han en betydligt bättre defensiv än Öhman. Känns bra att ha honom på kontrakt nästa år.

Sylwander-Jellvert-Haag är tunga och stabila, det är en kedja jag gärna skulle se som fjärdekedja nästa år.

Rockwood har jag gillat från dag 1 men gillar honom mer och mer för varje match, när hade vi senast en sådan playmaker som kunde diktera tempot i offensiv zon, det måste ju vara Filppula senast. Jag vill gärna ha kvar honom nästa år, är övertygad att med en riktig försäsong samt anpassning till ligan och spelet så kommer han göra runt 40p. Han är dessutom en garanti för att få ett kreativt PP. Sätter man honom med rätt medspelare i en producerande enhet så kommer han göra bra med poäng.
Kommentera

DrCox: Håller med. Tycker ändå det är rätt sansat här ändå. Vi vet att det kan ändras snabbt. Viktigare att laget kommer ihop som stabil kämpande grupp. Kommer att behövas i vilket fall.
Kommentera

Costanza: Skola om Aagaard till tjeck alternativt slovak? Galen är han redan.
Kommentera

Skön seger helt klart men jag väntar med dom stora orden till man visar att man kan vinna flera matcher i rad.
Kommentera

Djuunaz: Såg det nu att det var 7 backar som spelade !!
Kommentera

Robin Ztorken L: Boxplay är betydligt bättre. Nu vrider man boxen mot den som har pucken, utan att lämna mil av ytor till de andra två motståndarna I paraplyet.
Kommentera

Sven Tuta: Du får bunkra till onsdag.
Tar vi en pinne då kan du stänga pillerskåpet, för då slipper vi kvala👍🏾
Kommentera

Costanza: MoDo just nu:
Kommentera

mikenomad: Han kanske utser Modo till hetaste och formstarkaste laget. Tror han redan nämnt övriga 13 lag hittills...😂
Kommentera

Monno:
Den dagen Dansken lämnar kommer vi ogilla det, såvida inte kontraktet bryts efter denna säsong. Tycker man börjar se fler och fler uppåkningar från honom.
Kommentera

Bra griseri och grävlingstakter framför mål ikväll MoDo-grabbar. Plånboken Harald är visserligen tömd. Slut på rubel....
Aagaard påminner lite om en Döme eller Blatny....
Kommentera

Monno: Håller med om Aagaard, han är sjukt oberäknelig, men han har ju uppenbara kvalitéer och gör ju faktiskt en hel del mål där han är framför kassen och bökar.
Underskattat med sådana spelare i dagens hockey.
Kommentera

Gusse: Är alltid bra att göra mycket mål, ni skulle må bra av att förbättra er målskillnad om ni siktar mot topp 10...
Kommentera

En gång ingen gång. Två gånger en vana. Är det så man säger. Jag hoppas Modo gör detta till en vana nu då. Två segrar i rad har inte hänt i år. Tror vi har fin chans att vinna mot Mora om vi visar samma inställning. Att göra många mål idag var bra för självförtroendet. Kändes som vi var på gång redan mot AIK. Förhoppningsvis är det Sunkens hockey som börjat sätta sig.
Kommentera

Gavelo: Fast frustrerande med Mikelsson som skjuter halvkrokiga skott och lägger i rundeln i offensiv zon bara.

Dansken gillar jag ändå. Tror han nog kan poleras till något bra.
Han är överjävulsk på att stå på rätt plats framför mål. Oberäknelig på gott och ont också.
Men lite polering, flyttas på kant och rätt kompisar kan han nog peta över 20-25mål på en säsong.
Kommentera

hockey_21: okey då, vi säger då.
Kommentera

Djuunaz:
Kraften som kommer av att köpa skall inte underskattas.
Kommentera

Silly: Jag har så svårt att se någon fördel med backar som är ”offensiva”.
Öhman är stark offensivt men en inte bra defensivt och det är väl ändå själva grejen som back.
Ska man vara offensiv så måste man behärska defensiven, iaf hyggligt, och där är inte riktigt Öhman idag.

Jag föredrar defensiva backar som kan hota lite från blå med sina skott, men en renodlad Erik Karlsson vill jag inte ha.
Kommentera

Smurfen: Nope 7 st, hoppas Lovric får chansen nästa match annars känns det ju som en rätt bortkastad värvning.
Kommentera

Silly: Han är lite för dålig i defensiven för att ta en plats bland sex backar.

Ytterell har samma offensiva uppsida fast är även stabil i egen zon.

Gillar verkligen Haag. Hoppas vi kan behålla honom.
Kommentera

AddMan: Bortsett från två vinster mot löven och två matcher mot Timrå så är väl det här typ första gången på 43 matcher som det faktiskt var kul att se på hockey...

Skön vinst!
Kommentera

AddMan: Visst spelade vi med 8 backar ikväll ???
Kommentera

Tycker vi spelade som ett lag ikväll. Alla bidrog.
Hur många mål gjorde vi med backskott och styrning??
Kommentera

Nisse på Mon or: Vi har tagit 1.5p per match mot både er och Västerås, ni är lika dåliga😉
Kommentera

Gavelo: Vad har vi för hållning till Öhman i dag, skickas eller behålla han kvar? Han har verkligen knutit nävarna och kämpat på!🤔
Kommentera

wolper: vi vann 2a och 3e perioden😀 så jäääävla sköööönt! Sunkens intervju är skön😀

Idag tänker jag njuta för ovanlighetens skull och laddar om inför onsdag😊
Kommentera

Sunken gör bra intervjuer.
Kommentera

gokar: Länge sedan jag slapp öppna pillerskåpet, grym skön vinst och samtidigt lyfter jag på hatten för laget. Hade galne Ivan varit med hade vinsten varit tvåsiffrig
Kommentera

Riktigt skönt, lite islossning med lite tur på vissa mål.
Härligt för grabbarna på isen oxå.
Kommentera

Herregud vad alla höjer sig när det blåser positiva vindar ikväll.
Grattis till alla modoiter. Medgång är vi värda!
Kommentera

wolper: Glader får lova Karlkvist 2st riktigt roliga lekkamrater som ska leda laget :)
Kommentera

gokar: Resultatet speglar inte riktigt matchbilden, men 3 poäng är livsviktigt i kampen för överlevnad.

Härligt!!
Kommentera

wolper: fyfaaaaan vad skönt med en trea och ett antal mål!😀
Kommentera

Grattis för 3 poäng. Starkt jobbat men Västerås är usla.
Kommentera

J F K: ja ska det var utvisning för sånt där så blir det fullt i utvisningsbåset... Otroligt märklig nivå emellanåt på domarna
Kommentera

wolper: haha västeråsaren håller wallinders klubba men wallinder åker för holding^^ annars bra domarnivå😀
Kommentera

Silly: Måste vara nytt rekord, nu har Modo tagit en utvisning när det är två minuter kvar i tre raka perioder. Skit samma bara vi vinner
Kommentera

J F K:

Kolla reprisen västerås spelaren greppar wallinders klubba med vänsterhanden och trycker sig sedan in mot mål. Hur fan kan Wallinder åka där? Ska någon åka är det ju västeråsspelaren för holding the stick.
Kommentera

jonsson: Gubbar !!

Min första tre poängare sen 11/11 !!!!
Kommentera

« · 2153284 · »