1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507164 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Västerås 2021-02-20

« · 2153284 · » Till forumet

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Smurfen: Rocky förtjänar mer speltid, men litar på coacherna att bedöma om han ska sparas eller hållas tillbaka i Gristiderna som nu kommer. Vart ska vi slänga in ryske Psycho då?
Kommentera

Monno:

Ja trots att han är ganska liten har han en rätt intensiv och elak sida, går in fullt i närkamper och är orädd. Tycker ändå han vinner rätt många närkamper längs sargerna i offensiv zon, för att han har bra spelsinne samt att han rör på fötterna och är svår att få tag i.

Gillar framförallt hur han agerar när han går in i offensiv zon, har han ingen med sig drar han ner tempot och väntar in laget, slår inte bort många pass i onödan eller dumpar ner pucken. Skapar tid för sig själv och laget när han har puck.

Visst han är svag i egen zon, men han verkar vara smart som spelare så med rätt coaching och rätt spelare runt sig kan man nog förbättra detta.

Jag tror att han kommer vara grym säsong 2 i HA om han väljer att stanna, oavsett ifall han väljer modo eller annan klubb.
Kommentera

Costanza: Kanske kan slänga in honom med rockwood och sebbe kanske, då kan vi sätta max som trettonde.
Kommentera

Costanza:

Jag tror att ryssen går in med Karla och Harju och man flyttar på Persson. Persson kommer få gå med Ohlsson och Rocky och Tjärnström blir extraforward.

Får Rocky denna omgivning kan han sätta upp persson till lägen och Ohlsson bidrar med sin fart och energi.

Karla-Harju-Psyko

Svenningsson-Niderbach-Aagaard

Ohlsson-Rocky-Persson

Sylwander-Jellvert-Haag

Extra: Tjärnström
Kommentera

Rytter: Bara 22 vinster kvar till shl, låter väl ändå inte helt omöjligt😂
Kommentera

Rytter: Kan vi få in Corrado på backsidan på det också så känns det grymt !
Kommentera

Rytter:
Tror också det blir den uppställningen
Kommentera

Rytter: Börjar se mycket bättre ut! Kollat lite klipp idag på Zykov, han har bättre speluppfattning än vad man trott. Spelare från lägre ligor får alltid en annan roll i NHL än de roller de haft då de tokproducerat tidigare. Killen har trots allt vunnit skytteligan i AHL. Här ett litet samarbete med Aho i Carolina:
Kommentera

hockey_21:Undra om inte Svenningsson gjorde en av sina bättre matcher i Modo dressen
Kommentera

Smurfen:

Verkligen, man hade ju önskat att Corrado och Viklund bägge hade spelet en längre tid. Hade förmodligen gett en annan trygghet i det defensiva spelet.

Men man ser ju nu att våra försvarare ser betydligt bättre ut när man börjat korrigera i defensiven. Mikkelsson ser ju nu ut som den spelare vi värvade, han är riktigt stabil i egenzon och åker inte runt och funderar vart han ska vara lika mycket.

Det enda negativa är att det skulle ta så länge innan man genomförde förändringar.

Nu har KIK 13p upp med 9 matcher och Väsby 10p med 8 mather. Det ska mycket till för att de ska orka med och nå oss.

Imorgon håller vi på AIK och då kan vi nog räkna bort Väsby.
Kommentera

Smurfen:
Han mår bra av att Niederbach förstår spelet, den kedjan kommer göra mkt nu på slutet.
Kommentera

Tarasov: Han kanske spelar till sig ett kontrakt till nästa säsong
Kommentera

Smurfen: I offensiv zon möjligtvis.
Kommentera

Smurfen:
Relativt ung, spelat JVM och bra talangnivå, finns en uppsida tycker jag.
Kommentera

Rytter: Till skillnad inför den här säsongen så har vi grunden till en stark backsida till nästa säsong. Med Mikkelson, Ytterell, Dahlroth, Viklund & Styf.
Och så har vi ? På Coorado & Öhman
Wallinder sticker.
Enström slutar förmodligen
Boivin släpper vi
Kommentera

Silly: Tycker också att det känns bra på backsidan , vi måste börja att få slippa byta ut 15 - 18 st varje år i truppen !!
Kommentera

En fråga. Är det största segermarginalen i år?
Kommentera

Tarasov: Vi får hoppas att vi kan låna Niederbach nästa säsong. Han passar bra som center i 2:a el. 3:e.
Kommentera

Padrone78: nä, VH 6-1 och Väsby 7-2 tydligen...
Kommentera

Silly:

Jo det är en bra grund att bygga vidare på, speciellt ifall Viklund kan komma tillbaka. Själv är man ju orolig att karriären är över för honom.

Anågende Dalroth och Mikkelson så lär de kunna lyfta under rätt tränare som prioriterar försvarsspel.

Ytterell-Mikkelson - Spelar ihop idag och tycker de passar ihop
x-Viklund
x-Dalroth

Är en bra grund. Kan vi behålla Corrado och sätta honom med Viklund så behöver vi värva en till tredje backpar och en sjundeback. Styf får varva J20 med inhopp. Sjundebacken skulle kunna vara Öhman.

Men det är ju nästan samma backar som vi hade i år lär vissa säga, ja det är det men jag vägrar tro att dessa namn kan vara så värdelösa utan tror mycket ligger i spelsystemet. Med rätt tränare så borde det finnas mycket mer att hämta ur dessa.
Kommentera

Padrone78: Vi vann mot Hästen med 6-1 när Ville var här också. Dansken gjorde ett riktigt hattrick.
Kommentera

Rytter: Då skulle jag föredra en till förvarsgeneral som skulle kunna gå in i vilket bakpar som helst, Men är en stor stark defensiv spelare utifall Viklund inte håller!

Kan det finnas en chans att Edler kommer hem? Hans kontrakt går ut, vill dom skrivacett nytt med en 34 åring?
Kommentera

Grattis äntligen som Gert Fylking !!
Kommentera

Silly: Då tror jag oddsen är större att Vedman kommer hem...

Edler är väl från Östersund och flyttade till nordamerika redan som junior för att steka med Paris Hilton. Känns inte som killen som blir sugen på att åka buss till Väsby.
Kommentera

Bad_Brett:
Hedman har kontrakt till 24/25 tror inte han bryter det före!
Kommentera

Rytter: Om Ivan Drago är lite trött:

Karla-Harju-Persson
Svenningsson-Niederbach-Aagaard
Ohlsson-Rocky-Ivan Drago
Sylwander-Jellvert-Haag
Extra: Tjärnström
Kommentera

Costanza:

Absolut ett bra alternativ om man inte vill störa förstakedjan. Andra ska vi inte röra tycker de börjar hitta lite kemi,

Men allt bygger ju på att man vågar ge Rocky förtroendet som center igen.

Kommer man våga det?
Kommentera

Rytter: Det är ju positivt att MoDo har seniora alternativ över alla kedjor. Därför jag var så positiv över att man tog in tyngd i både Haag och Persson. Lättare nu att lyfta in Strömgren och Liljevall vid behov också.
Kommentera

Silly: varför släppa boivin?
Kommentera

Nucky: Haha!! Nästan så att jag ska boka Sjöbris på Dyngdiket om vi blir 10:a.
Kommentera

Costanza: Har inte du bokat sen tidigare🤔
Vill minnas att jag redan har en biljett till festen.
Fri öl och paprikachips skulle du bjuda på 🤪
Kommentera

Costanza:
Josegonzales och Francis Perron kommer också
Kommentera

Sven Tuta: Om vi går upp sa jag väl då, Sven, men du kan komma och fira även tionde plats. VIP på Sjöbris. Förfest hos mig, paprikachips och öl är redan inköpt.
Kommentera

Tarasov: Du tar tåget till Dyngdiket om vi blir tia?
Kommentera

Costanza:
100% 50 vid borden med alkohol efter kl 20.
Kommentera

Costanza: Japp, jag kommer. Tar med mig ett äkta grillat småländskt vildsvin. Tillsammans med Brutale Ivan beter vi oss som Obelix.
Kommentera

Tarasov: Märker att jag har lite svårt att ge upp säsongen ändå. Tycker att laget är riktigt bra nu. De åker och köttar i varje byte som vi inte sett tidigare. Svenningson trampade och tacklade som aldrig förr. Det är nog bra med senior konkurrens.
Kommentera

Costanza: Tror att Ytterell hade med sig en pall med finsk trocadero, ska visst innehålla extra mineraler
Kommentera

Costanza: Jag är full och mätt vid ankomst! Men kan behöva påfyllning 😜
Kommentera

Domsjö: Välkommen, hoppas du tar tåget bara, om du ska vara full vid ankomst..7 min promenad till den eventuella förfesten, från Umeå C.... Nu hänger det på Zykov och truppen, nästan tufft att kunna bli tia. Då får vi väl ta nederlaget.
Kommentera

Haft lite familjeangelägenheter så såg klart matchen just nu,

Varför skulle du ge upp säsongen nu? Den slutar ju inte förrän i slutet av april, med pompa och ståt. Enda hindret hitills är att vi inte kunnat spela stabilt mer än en match i rad. Mosar vi Mora på onsdag lär inget lag välja oss frivilligt i slutspel.

Har på känn att Zykov kan bli bäste debutanten nånsin. Hossa behövde ju 78 sekunder för att göra mål i debuten , tror Zykov nätar tidigare
Kommentera

puffe: Det är kört. Även om vi skulle snitta 2 p per match, vilket vore en bragd med tanke på spelschemat, kommer både Hästen och Almtuna behöva ligga på omkring 1 p per match. Det händer helt enkelt inte
Kommentera

Bad_Brett: Större mirakel har hänt. Ta nu inte bort det lilla hopp och glädje som vi brandskattade modosupportrar har fått i och med segern igår, vi är inte direkt bortskämda med det. Visst, det blir tufft men galne Ivan inger hopp och kommer i slutänden passera Dahlen i skytteligan. Kom ihåg vart ni läste det först😉
Kommentera

Bad_Brett: Slutspel är öht inget Modo skall fokusera på, nu gäller det att avsluta bra och kontraktera spelare för nästa säsong så att vi har en produkt att sälja in till kommande ”stjärnvärvningar”, fans och sponsorer.

Skulle vi ta oss till slutspel så är det en bonus men inget som ligger i våra händer.
Kommentera

Smurfen: Sven har ju riktigt bra känsla i händerna. När han får lite självförtroende råder inga tvivel om att han kan åstadkomma saker i offensiven.

Men, det klagades på LPs riskbedömning. Sven är ju precis likadan.
Vet att Tarasov är lite anti grannens grabb konceptet. ;-) Men man kan ju fundera lite på vart LP varit om han fått lika mycket chanser som Svenningsson?
Tror nog han producerat fler poäng...
Kommentera

Bad_Brett:

Det som är mest surt är att Almtuna och VH var de som tjänade mest på nhl lånen. Gissar att utan Söderlund, Sörensen mfl så hade vi varit före dem och de slagits i botten med KIK och Väsby. Surt också att vi mötte vh 3 ggr när de hade Sörensen i laget.
Kommentera

Monno:

Fast att svenningsson går före LP tycker jag inte är konstigt. Svenningsson är en bättre spelare i dagsläget och kommer vara en bättre spelare när deras karriär summeras.

Visst att sven slarvar, men han har ju en helt annan intensitet och aggressivitet i sitt spel samt en fysisk sida som inte LP har. Dessutom har sven en mycket bättre skridskoåkning.
Kommentera

Gavelo: Timrå o Löven vill säkert inte ha oss med i slutspelet så de lär vara motiverade mot oss, bara vi slipper kval får man vara nöjd som det nu blivit, inte nöjd förstås men lättad kanske är rätt ord
Kommentera

Bad_Brett: det sköna är att det är i princip samma sak åt andra hållet för väsby och kristianstad
Kommentera

« · 2153284 · »