1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504914 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Västervik 2020-10-30

« · 2094851 · » Till forumet

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Confusius:

"Våra tilltänkta spetspelare Heponiemi, Hedberg, Svenningsson, Gagnon, Aagard har tyvärr visat sig vara endast komplementsspelare."

Jag köper inte att det är materialet det är fel på, det är förmågan att få ut max av materialet samt få spelarna att ta steg.

Vi får ut typ 40% av heppo just nu och det beror inte på att han inte räcker till som spetsspelare det är pga att vi inte kan sätta ihop ett lagspel så vi får ut max av honom. Namnen som du nämner ska vara spets och stjärnor på denna nivå, men när vi inte får ihop spelsystem och laget ser de mediokra ut och presterar därefter.

Så istället för att börja byta ut spelare kan vi börja med att få ihop ett spel som håller.
Kommentera

Monno: tur vi har damerna.. nej juste dom fick också stryk...
Kommentera

Smurfen: Du kan väl skriva lite mer om MoDo då...
Kommentera

Rytter: Jo det stämmer att jag är chef på ett stort företag, jag har XX antal anställda och jag förstår problemet, men i affärer så tycker jag (utifrån det jag vet) att modo gav vika!

Hade jag haft en controller som var oerhört bra för företagets ekonomi men som började göra sig omöjlig och fick erbjudanden av andra företag, så hade jag väl inte för något i världen släppt den människan om vi haft ett sådant kontrakt, enda gången jag tillåter liknande är när familjelivet står mellan för oavsett hur värdefull medarbetare jag har så är dennes privatliv och hälsa viktigast.

Det går heller inte att jämföra en tränare och en anställd i ett vanligt bolag, en tränare är där väldigt mycket för sin egen karriär och gör han ett dåligt jobb så är det svårt att komma undan med det och få ett nytt medans om du som anställd gör ett dåligt jobb så kan man få sparken och ändå hitta ett nytt liknande jobb ganska omgående.
Kommentera

Confusius: Nej Modo skulle inte dö av att åka ur. Lugna ned dig.
Eller menar du att SSK har mycket bättre förutsättningar än oss?

Med det sagt tycker jag vi ska försöka låta bli att åka ur...
Kommentera

J F K: Iofs kan mitt intryck att av Heppo inte får komma in i det bero på att vi spela BP hälften av tiden.
Och att han helt enkelt inte kommer in i det...
Kommentera

Handlar inte denna tråd om kvällens skit match mellan Modo - Västervik ?
Hellqvist är väl i Leksand 🤔
Kommentera

jonsson: För mig har det varit uppenbart länge att vi måste förändra, och det skulle ha skett redan. Som det ser ut nu kommer vi att åka ur, vi är inte bättre. Och det skulle vara dödsstöten för klubben, på riktigt!

Det är även uppenbart att vi har en trupp full av komplementsspelare, och det håller inte på den här nivån. Möjligtvis skulle man kunna kalla Peters, Corrado, och Kaut för spetsspelare, men dom är alldeles för ensamma.

Vi har 3st tredjecentrar i Gagnon, Aagaard, och Jellvert. och en 4:e center i Tjernström. Vi har endast 1(!!!) målskytt i Kaut. Vi är i total avsaknad av 2st toppcentrar. Och har man inte vettiga centrar spelar det ingen roll vad man har på kanterna.

Våra tilltänkta spetspelare Heponiemi, Hedberg, Svenningsson, Gagnon, Aagard har tyvärr visat sig vara endast komplementsspelare.

Den här truppen är så otroligt felbyggd, och det får naturligtvis Glader ta på sig!

För att undvika nedflyttning behöver vi akut 2st toppcentrar, 2st utpräglade målskyttar(bröderna Olofsson?) och även en skridskoskicklig back med ett snabbt förstapass. Dessutom behöver vi byta ut ledarstaben, och då alla 3(Nieminen, Styf, Omark) och framförallt, vi behöver göra det NU!!

Och det är bara det akuta!
Kommentera

Costanza:
Tror att HV blir nästa anhalt, faktiskt redan nästa säsong.
Kommentera

Gavelo: Trodde att du skulle fatta.. på riktigt.. att Åsnebrottaren fullständigt skiter i MoDo. Snart kittlar ett jobb hos Brynäs. Du läste det här först...
Kommentera

wolper: tror inte hellqvist hade klarat av ett lag från scratch. Han gled på ett bananskal. Den mannen har inte lyckats med ett skit i modo. Han demolerade bara modo tsm med shl.sedan håller jag med om att det är sjukt av hellqvist att inte följa ett nyskrivet kontrakt. Men björn är ju mycket speciell. Som leksand....
Kommentera

Costanza: Vilka oklädsamma saker gjorde Hellkvist
Kommentera

Det märks tydligt att spelarna inte har någon motivation. Det är väl inte Nieminen som ska vinna duellerna vid sargen. Det är väl inte Nieminen som står still och spelar hockey? Spelarna klarar ju inte av ett skit!
Står och säger att motståndarna var lite hetare ikväll. Då är det ju motivationen som det hänger på. Man är inte beredd att bli heta i matcherna och ta kampen helt enkelt
Kommentera

J F K: Min upplevelse är att tränartrojkan nog har sagt att de ska slappna av och hitta kreativiteten själva. Svelander var inne på detta i Uppsnack för några matcher sedan. På era kommentarer här verkar det inte ha hjälpt. Jag har inte sett de fyra senaste matcherna så jag killgissar bara nu.
Kommentera

Gavelo:

Om du nu är chef som du påstått tidigare så borde ju förstå vad "göra sig omöjlig" innebär. Samt att det inte går att tvinga någon kvar som inte vill vara där.

Dessutom hade förmodligen samtliga spelare som var kvar tappat förtroendet för honom då dom vet att han inte vill vara där eller kommer dra så fort tillfälle ges.

Så efter den första artikeln i media var det solklart att han var körd, det handlade bara om att maximera ersättningen.

Björn är en bra tränare men som visade upp att han har en vidrig personlighet, glad att han är i Leksand nu istället för hos oss.
Kommentera

J F K: hellqvist bevisade att han är opålitlig, feg,svikare och något stämmer inte med honom. Något stämmer som sagt inte med den karln...
Kommentera

Monno: Hepo är väl den spelare som fått överlägset mest chanser? Ja, jag gillar inte vissa delar av LPs spel, men är den första att erkänna att han i sina bästa stunder är riktigt bra. Han är dessutom så obrydd att han törs spela sitt spel när alla andra blir låsta.

Sära Kaut och Hepo för allas skull.

Varför inte köra Kaut, Jellvert och Svenningsson? Eller byta jellvert med Aagaard där. Den kedjan var klart minst dålig och kanske kan Kaut få igång någonting som lyfter de övriga.
Kommentera

J F K: Har säkert inte lika bra info som dig, men jag har också hört mindre klädsamma saker om BH. Han behövde nog miljöombyte oavsett hur det hade gått förra säsongen
Kommentera

Gavelo: Jag tror det finns en anleding att Björn drog. Mer än att Tjomme ringde.
Vi tappade precis alla "core players" utom Hägga och Sylle som lirar 4e kedja.
Hellkvist har alltid kört sina lag i steg per år.
Jag tror inte vi varit ett självstyrande piano med Hellkvist kvar heller. Han hade ju fått börja om från noll. Eller åtminstone från 10 av 100.

Sen att sponsorer har åsikter om laget etc. Får man ju räkna med.
Det är sponsorer som ser till att Modo hockey existerar. Man måste stryka dom lite medhårs ibland. (Till hur stor grad kan man ju diskutera)
Kommentera

Gavelo: När ska du fatta att Hellkvist inte ville vara kvar i Ö-vik?
Kommentera

Gavelo: Som sagt. Du har ingen aning.
Det hade aldrig gått att behålla honom. Släpp det.
Kommentera

MorganaLefaey: Ja, HA är en väldigt speciell serie men det borde er SC haft koll på när han valde tränare... Svårt för Nieminen också att komma in helt utan (?) erfarenhet av Hockeyallsvenskan.
Kommentera

J F K: Om man som sponsor väljer att försöka påverka den produkt man sponsrar så kan man dra åt...
Hellkvist må ha gjort sig omöjlig och det förstår jag, han hade samma känslor som dom flesta av oss hade efter säsongen, men modo skulle ha behållit honom, det hade varit det sportsligt bästa.
Några vinster i säsongsupptakten och dom sponsorer som ”Velat dra sig ur hade varit tillbaka”

Hellkvist var inte perfekt men de bästa tränaren vi haft på många många år, Modo skulle ha stått starka och tydligt visat att Hellkvist tränar säsongen 20/21 oavsett vad han säger eller gör!
Att många drog i Hellkvist var väntat efter den säsongen, en stark ledare hade tagit ner Hellkvist på jorden och klargjort att han tränar Modo kontraktet ut.. punkt!
Kommentera

Där kom det från Åhström
”Dom va lite hetare än oss”
Kommentera

Modano: du verkar ha känslor för styf du. Du kanske får försöka bjuda hem honom på middag för lite gos😉 bered dig på att bli dissad
Kommentera

Tarasov:

Ställer mig på er sida jag med, hade velat avvakta tills omgång 10-15 för att se hur det utvecklas, och ifall man kan få fart på laget, men känns inte som det kommer bli bättre, så varför inte byta direkt och ta in en ny röst och börja om med målet att säkra slutspel.

Det enda jag funderar kring är vem fan det ska var vi kan ta in.

Visst Ville får mycket skit med all rätt men tycker Styf/Omark kommer för billigt undan, dom skulle ju vara de som stod för att föra vårt spel vidare och hjälpa den nya tränaren. Det har ju inte gått speciellt bra.
Kommentera

Knafus: Västervik fick vi stryk av ifjol när vi var topplag. Så förlusten i sig är väl som det är.
Sen är dom ju ett riktigt brandprov för vårt bristande uppspel. Dom är grymma på döda uppspel.

Men, det har sett lite för dåligt lite för länge. :-)
Man kan skylla på "nytt lag, träna ihop sig etc ". Men har ett proffslag i modern tid någonsin haft så mycket tid på sig mellan matcherna att justera spelt och träna på saker?

Sen kan jag tycka att man ska testa spela Kaut och Heppo 20min en match. Se om dom hinner uträtta något då. Kan ju inte bli sämre.

Det klagas på LP. Men det är imponerande att han lyckas åstadkomma nånting när han spelar så lite att han knappt behöver duscha efteråt.
Kommentera

Gavelo: Hellkvist betedde sig mycket värre än det som framkommit. Att behålla honom var inte möjligt. Släpp det, för man hade inte haft sponsorerna med sig i att behålla honom.

Samtidigt kan jag egentligen inte bry mig särskilt mycket om vi kommer tia eller etta, förutsatt att vi spelar vår bästa hockey i vår. Då krävs det naturligtvis en gigantisk förbättring.
Kommentera

Gäsp: Ja, feamförallt Dahlrot och Mikkelson har problem att spela så fort, men det är mycket som inte fungerar så jag tycker inte att det går att bara peka på en sak.

Värst är passiviteten. Att spelarna inte har fart under fötterna. Man står still och väntar på att något ska hända. Det fungerar inte.

Släpp loss spelarna. Låt dem själva lösa uppgifterna utan att behöva tänka för mycket.
Kommentera

Modo är avhängda, avsågade, utspelade och utskrattade, våra derby konkurrenter bygger vidare på sina framgångar och ställer starka lag på isen, hårt jobb, tydliga spelidéer och väl sammansatta lag, Modo bränner pengar på ”status” och blir åter igen ett skämt i svensk hockeys andraliga!

I 5 år byggde vi ett topplag, sen efter Covid så är Modo tillbaka på ruta 1 medans våra konkurrenter skrattar åt oss, i deras lag har man härdat ut,överlevt, behållt spelare och blivit starkare medans Modo släppt sin bästa tränare i mannaminne och sedan stått handlingsförlamade när lagen i allsvenskan kört över oss.

Frågan är när man tänker reagera?
Kommentera

Gäsp: Västervik är ett riktigt bra och mycket tungt lag att möta. Löven hade stora problem med dem. De kommer ta många poäng.
Kommentera

Bad_Brett:
Ja är också generellt skeptisk men är på din sida 😘
Kommentera

Tarasov: Jag har aldrig förut någonsin känt så instinktivt att ett tränarbyte är lösningen. Inte ens med Huras. Laget är inte dåligt på pappret, visst det saknas en bra center, men är i övrigt komplett.

Det är uppenbart att det är motivation/självförtroende/taktik som spökar.

Bort, schas, iväg!
Kommentera

Tarasov: jo, den kedjan var klart minst dålig, men då ingen vettig människa kan se Heponiemi som center så måste vi nog sära den..

Jag kan liksom inte förstå hur Häggström och Sylwander helt slutat forechecka. Den kedjan har kanske inte gjort så många poäng, men man har varit jobbiga att möta och ofta flyttat ned spelet till anfallszonen. Hur kan bara allt ha försvunnit? De var ju bra under början av försäsongen och Hägga såg sjukt rapp ut.

Det är liksom som att någon bytt ut skridskorna mot ett par som är 20 kilo tunga. Inte ens Ohlsson ser snabb ut.

Är det träningarna som ändrats? Med Hellkvist hade man korta träningar för att behålla tempot. I början med Ville var det längre sessioner, men vad jag förstått det så har man gått ned till kortare pass innan serien började.
Kommentera

MorganaLefaey: jag är beredd att hålla med, men jag tror sitsen vi sitter i beror på att vi bestämt skulle lira likadant som förra året. Vet inte hur intressanta de vanliga HA-coacherna blev då man redan bestämt att vi skulle spela med Hellkvist spöke i båset.
Kommentera

Tarasov: det ligger något i det du säger om Glader.
Kommentera

Gäsp:
Nej det går inte tillräckligt fort med pucken, jag tycker mig kunna se att när det går tillräckligt fort så kommer också anfall. Öhman får fart på pucken två ggr.
Kommentera

Nucky: precis. HA är en speciell serie. Lika bra att ha en tränare som vet vad som fungerar.
Kommentera

Nucky: Är osäker på om någon annan tråkig svennebanan hade gjort saken så mycket bättre. Vad man sett i intervjuer (Styf och Omark) så har der varit väldigt tydligt vilken hockey man skulle spela och då gäller det att ha en tränare som fixar det.
Kommentera

Tarasov: Eftersom jag har Com hem som leverantör så missar man troligen matchen på söndag. Kanske lika bra det..
Kommentera

Tyler Durden: Våra försvarare klarar inte av Hellkvist-systemet om det nu är det vi försöker spela.
Kommentera

Nucky: Kolla in eran nr, 2 vid timeouten, vänder sig inte ens om när man går igenom kris planen. Helt ointresserad.
Kommentera

J F K:

Hoppas man slutar med detta experiment nu och kan spela ihop kedjorna.

Kaut-Gagnon-Ohlsson
Hedberg-Jellvert-Heppo
Åhström-Aagaard-Svenningsson
Sylle-Max-Hägga
LP/Olhaver

Så vill jag se att man tränar och nöter ihop laget.

Kaut fick inte mycket att jobba med, men han såg skottvillig ut och hade några fina aktioner. Stark på pucken och ville vara delatig offensivt. Kan bli väldigt nyttig när han kommer in i spelet och laget.
Kommentera

Nucky:
Ja börjar luta åt att det är dags för Karlin.
Kommentera

Dagis: Långsamma uppspel med pass på grillorna eller bakom forwarden. Forwards åker solo tills det tar stopp. Nog hade man lite högre förväntningar på det här laget. Man längtar inte direkt till matcherna mot topplagen.
Kommentera

Bad_Brett:
Ja sen bör man allvarligt fundera över om Glader skall få bygga fler lag.
Kommentera

wolper: Skulle vara fruktansvärt intressant att höra tanken bakom värvningen av Nieminen.
Är det återigen antalet NHL-matcher som imponerat, och hans lite osvenska stil som lockat?
Hur många gånger ska samma jävla klubb upprepa sina misstag?

Hade varit intressant att se vad Karlin(eller någon annan tråkig svennebanan som kan HA) hade åstadkommit med detta lag.
Kommentera

Djuunaz: Wallinder spelade inte i j20 , de vann med 1-0 på straff
Kommentera

jonsson:
Sveningsson- Jellvert- Aagaard står för 8 av våra 22 avslut från slutet. Plus minus någon puck Kaut står för 3 och Linus P för två.

Sveningsson- Aagaard-Jellvert stod för 10 av våra 40 avslut på totalen. 10 av 27 på Fw sidan. Tycker vi kan fortsätta med den kedjan.
Kommentera

Villervalla: oväntat att snuttefiltsmaffian skulle dyka upp...

Ne något måste hända såhär dåliga skall vi ej vara. Heppo ären besvikelse. Alla ser trötta ut. Pettersson skapa ju något iallafall på den lilla tid han spela och han va typ bänkad

Sjukdom i laget??
Kommentera

« · 2094851 · »