spud: Ja, precis.
Jobbig sista minut nu.
Vilken jäkla otur!!!!
Redigerad kommentar
NuMo: 30x22?
Nu gäller det att bita i på slutet. Vi kommer få några BP emot oss. KÖR HÅRT.
Bad_Brett: Äntligen Susse!
Och jag tror jag har en tretting gånger 22 på honom.
Men såklart är målet viktigare. ;o)
Bad_Brett: Ritola bevisar att han inte har i en producerande kedja att göra.
Det tråkiga med 5-3 spel är att de brukar vara jämnt fördelade i matcherna sällan nåt lag har fler chanser än andra.
Gusse:
MoDo måste börja lägga in puckarna lågt mot mål istället för att försöka passa igenom Frölundas box helat iden.
bisterfinnen: Måndags matcher är ju lika attraktivt som söndagshuvudvärk.
Däremot är det ju rätt behagligt att se matchen hemma.
Mano: Anton är dock starkare defensivt än Hari, vilket gör att jag i alla fall har viss förståelse för varför han kan gå före. Hari kan vara lite lat i hemjobbet och fladdra runt en del i egen zon, men nog hoppas jag att han får chansen i en producerande enhet någon gång.
Själv skulle jag villja ha Hari i andrakedjan och Anton kan få slåss med K Fopp, Madsen och Anton Hedman om platser i tredje- samt fjärdekedjorna. Tyvärr verkar Samuelsson inte ha samma tänk när det gäller juniorer som man brukar ha i modo-led. (Förutom Bäckman då som verkade hata juniorer).
Salle: Hur var Byström senast mot HV? Eftersom han får fortsätta så måste han väl ha gjort en godkänd insats?
Personligen hade jag hellre sett Janos den platsen.
Tippar på förlust med 1-4.
Goalies | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
32. Tellqvist, Mikael 1. Forsberg, Anton | ||||||
1st Line | 55. Tollefsen, Ole Kristian | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||
44. Danielsson, Nicklas | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
2nd Line | 22. Pöck, Thomas | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||
23. Svensson, Björn | 18. Ritola, Mattias | 37. Byström, Anton | ||||
3rd Line | 27. Skinner, Brett | 28. Cedergren, Patrik | ||||
26. Forsberg, Kristian | 19. Schremp, Rob | 17. Madsen, Morten | ||||
4th Line | 53. Bohman, Marcus | |||||
14. Kalus, Petr | 13. Andersson, Fredric | 25. Hedman, Anton |
J F K:
Skulle man inte kunna testa att ha exempelvis Tollefsen framför mål i powerplay? Någon lite elak som kan vara som ett irriterande fluga framför målvakten.
bisterfinnen: Kul om det är sant. Sen kommer han till Modo. Bara han inte är för gammal då.
Wikegård tycker att perioden är usel. Själv tycker jag att lagen tar ut varandra med mersmak Modo.
Modos 5-3 spel är det som drar ner betyget.