1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Västra Frölunda 27/9 2005

« · 582340 · » Till forumet

Sv: MoDo - Västra Frölunda 27/9 2005

modo_foppa:

Nej, det är LHF och LHC.

Kommentera

Är Timander skadad? Hörde att Wargh spelade.
Kommentera

mok: Luleå och linköping är inte det LHC och LHC.
Kommentera

modo_foppa: LHC och LHC? Möter dom sej själva? Isåfal tippar jag på oavgjort
Kommentera

hur går det mellan LHC och LHC
Kommentera

Poffa: jo det är ju en pajas regel men det är bra tänkt i grunden.... kanske touch icing hade vart bättre att införa
Kommentera

Timmy av banan av någon anledning. Ska vi gissa på toalettbesök?
Kommentera

modo_foppa:

Nähä?! Är det därför? Spelar ingen roll, det är en pajasregel som kommer skapa irritation och pinsamma situationer.

Kommentera

Poffa: Regeln beror på att man inte ska käna på att slå pucken över sarg istället för icing (min teori)
Kommentera

Och Green är målskytt, inte Salomonsson. Sak samma.
Kommentera

65selander: MoDo briljerar just nu. Frölunda inte alls med!
Kommentera

65selander:

Problemet är att regeln finns. Bort med den och ha som tidigare där det bara var dirket avsiktligt spel över sargen som beivrades. Jag har lovat mig själv att säga pajasregel så fort någon spelare åker ut, oavsett klubb. Två gånger hittills.

Och där blev det 2-0. Salomonsson på pass av Svartvadet.

Kommentera

Poffa: Problemet är att dessa var så uppenbara rensningar
Kommentera

Poffa: skönt
Nån som lysnar på webradio?
tycker att den är bärte än föra året.
Kommentera

Två utvisningar hittills i matchen. Båda för pajasregeln med puck över sargen. Snälla förbundet, slopa skiten helt. Det här kommer bli parodi om det skall fortsätta såhär.
Kommentera

Sådär ja. 1-0 på mål av Pardavy, pass Pavlikovsky.
Kommentera

Poffa: Tråkigt att det inte funkar, för jag måste säga att det hela funkar mycket över förväntan. Lite klen signal vad gäller ljud, så stereovolymen ligger i botten. Bildmässigt är det helt perfekt. Samma kvalitet som under TV-sändningarna.

Ja, nu har ju jag mina sympatier vad gäller lag på ett helt annat håll, men då matchen i sitt upplägg är rätt intressant blev detta ett experiment för att som sagt testa kvaliten på det hela. Slutsatsen blir således att det kommer att ses en hel del elitseriehockey i vinter via webben!
Kommentera

Sannes: Åh fan, en lokalkonkurrent som manövrerat ut sin motståndare.. det doftar nästan lite Dallas/Falcon Crest över det usla sättet att agrera.. ;-)
Jag trodde själva konkursen redan var klar, men det är den kanske inte?
Kommentera

Dream Team:

Klart att vi har handbollslag, ett lag i div 1 (Uddevalla HK) och så ett lag i div 3 (Kroppskultur)
Raskt marscherat av Kropps att från Elitserien till div 3 och dessutom så är snart hela föreningen i konkurs.
Kommentera

Sannes: Men inget handbollslag längre, vad det verkar.... riktigt tråkigt att höra!
Kommentera

Poffa:

Du skulle ha varit i Uddevalla denna vecka istället, för här finns det både Canal+ och säsongskort.
Kommentera

Poffa: okej. Vet att det är svindyrt för en Pub att sända Canal+ eftersom priset beräknas på hur många puben tar in.

Hittade igen länken på Canal+ också om vilka som får sända (se länk)
Kommentera

Dream Team:

Jag har testat att köpa den där, men då jag angett kontonummer osv så får jag meddelandet att något gick fel vid köpet. Irritersamt, kan man lugnt säga.

Kommentera

65selander:

Jag har ringt runt och frågat på ett tiotal ställen. Ingen har tillstånd att visa C+ eller säsongskortet.

Kommentera

Poffa: Hockeyn dog väl när dom sålde Wallenberg mfl. Det finns ett Brittpub inne i stan vet jag men om den har sport TV vet jag inte.

Vi var där och värmde före KS-matchen i våras och jag har för mig att dom hade TV där.
Kommentera

Poffa: Har du en fast och snabb uppkoppling där du sitter? Är datorn hyfsat vass och snabb? Köp hem festen till din dator!

[url=www.canalplus.se/cmoreonline]www.canalplus.se/cmoreonline[/url]
Kommentera

Undra om man som exilflykting i helvetets Nyköping kommer vara enda MODO-it på HS? Hur kan en stad vara helt utan Sportsbar? Jag begriper det inte. Håla!
Kommentera

Salle: Ja ni får nog kämpa men det blir nog förlust i kväll ändå! På torsdag blir det en te förlust.
Kommentera

Salle: Skall bli intressant att få Salos mottagande i kväll. Kör er trötta nu så att ni är totalt slut på torsdag ;-)
Kommentera

Salle:

Jag är inte alls bitter. Se på hockey ni. Jag klarar mig. Det är ju inte så att Nyköpings totala avsaknad av sportsbar på något sätt ger mig skäl att vara bitter.

Kommentera

Poffa: Ta inte illa upp nu. Mot Templet.

Kommentera

Slovakerna spelar mot Frölunda

ÖRNSKÖLDSVIK. De har inte varit i Sverige ett dygn, men det hindrar inte slovakerna Rastislav Pavlikovsky och Jan Pardavy att debutera för Modo mot Frölunda i kväll.
De anlände till Ö-vik strax innan midnatt, var med på värmningen i morse och gör Mododebut om några timmar.

– De såg riktigt, riktigt bra ut på morgonens värmning.. De är proffs ut i fingerspetsarna och är rejält förberedda till den här premiären. De kommer att spela ihop med Pasi Tuominen, säger andretränaren Fredrik Andersson.

Däremot spelar inte lårskadade backen Hans Jonsson.
– En ren försiktighetsåtgärd. Vi vill inte att han ska slå upp skadan, säger Andersson.
Kommentera

kommer du aldrig gå den bomben :D luleå klarar inte 3 mål kan jag garantera
Kommentera

Nalle Sjuh: Dagens vinnande Bomben-kupong ser ut så här:

Luleå
3 4

Linköping
2 4

---------------

MODO
2 4

Frölund

2 5 6
Kommentera

Paddan: Smurf (typ)!
Kommentera

Hmm...hade inte MoDoTifo köpt 600 flaggor till kvällens tifo? Om jag räknar rätt har det sålts 517 ståplatsbiljetter till kvällens match. Tur att läktaren är målad i en trevlig färg.

/Nalle - viftar med fjärrkontroll only.
Kommentera

Frisco: Heja ståplats, eller nåt

Ståplatser kvar
MODO-Frölunda 27/9

1210

Kommentera

Frisco:

Synd för dem i så fall.

Kommentera

Poffa: HAHA. Snart har väl innebandydomare rosa tröjor med ljusgröna elefanter.
Kommentera

Frisco: Vinnerborg, tja med tanke på att domarkåren blir allt mindre genom olika avstängningar och andra orsaker så är han väl snart den enda domaren vi har... om man nu vill kalla honom för domare.
Kommentera

Poffa: Märkligt, jag som tycker mig ha sett Clearys namn bland poänggörarna denna NHL-försäsong. Fast hjärnan har säkert blivit utsnyten vid det här laget och behöver en omstart precis som datorn.
Kommentera

Hinner de fram? Kommer MODO värva Cleary? Klart är att Hasse inte spelar i kväll. Han har ajaj i ett lår.
Kommentera

Frisco:

Hans tröja har jag inte. Och även om jag hade den så skulle jag aldrig ha på mig tvärrandigt.

Kommentera

Poffa: Nej inte Mika utan Marcus.

Marcus Vinnerborg

Klas Nilsson
Åke Andersson
Kommentera

Paddan:

MIIIIKA!!!

Kommentera

Paddan: Vädret förutspådde värme och vind fråb sydost så den svale finnen är ju självskriven.
Kommentera

Salle: Då har man då det här problemet med klädseln för imorgon. Ska man välja en sval och sofistikerad crosschecking i nacken eller ska man välja en fumlig vilding?
Kommentera

Gusse: Synar och höjer med:

Målvakter:
GK Tommy Salo
GK Mikael Sandberg
Line 1:
LD Ronnie Sundin
RD Tom Koivisto
LW Niklas Andersson
CE Jonas Johnson
RW Tomi Kallio
Line 2:
LD Jan-Axel Alavaara
RD Antti-Jussi Niemi
LW Jonas Esbjörs
CE Martin Plüss
RW Peter Högardh
Line 3:
LD Johnny Oduya
RD Arto Tukio
LW Jari Tolsa
CE Joel Lundqvist
RW Magnus Kahnberg
Line 4:
RD Richard Demén-Willaume
LW Anton Axelsson
RW Sebastian Karlsson

Må bästa lag vinna
Kommentera

2005-09-27, kl 19:00

Matchinformation »

Kommentar
Elitserien tjuvstartade med fyra matcher i går, läs måndag. Tisdag kväll är det dags för MODO Hockey - regerande mästarna Frölunda kommer på besök till Kempehallen.
- Känns bara bra, säger Harald Lückner. Frölunda hemma i första matchen blir en riktig utmaning. Bättre motstånd går väl inte att få i dagsläget.
- Ser man till experternas tips får vi också slå ur underläge, vilket inte alltid är fel. Själv är jag van med det sedan tiden i Mora.

Förutsättningarna?
- Kunde förstås ha varit bättre, men vi klagar inte. Det har varit en orolig försäsong, där man knappt vetat vilken trupp man haft. Jag hoppas också att våra fans och folket i Örnsköldsvik har realistiska förväntningar. Vi är på väg bygga ett helt nytt lag och det kan ta sin tid.

Överraskningar under försäsongen?
- Framförallt Milo Horava. Han har visat sig vara en naturlig målskytt och det är förstås hur viktigt som helst.

Slovakerna Pavlikovsky och Pardavy?
- Klasspelare. Pavlikovsky hade jag själv i Mora förra säsongen och han är mycket bra. Synd bara att de inte hann med ett träningspass med laget i övrigt inför starten. Men så här är det och det är bara att gilla läget.

Noterbart om laget
Noterbart 1: Elitserien fyller 30 år i vinter. Det första målet gjordes av Färjestads Benny Andersson efter 2.31 i Karlstad den 5 oktober 1975. För framspelningen till målet svarade Harald Lückner och det var MODO och Färjestad som möttes. MODO vann till sist matchen med 8-7 - duon Thomas Gradin och Bosse Berglund svarade för n i o poäng i matchen, varav fyra mål.

Noterbart 2: MODOs trupp är helt skadefri.

Målvakt
30 Michal Zajkowski
60 (Karol Krizan)

Backar
3 Mattias Timander
6 Tobias Enström

7 Jesper Damgaard
24 Vladimir Sicak

5 Hans Jonsson
32 Tobias Viklund

Kedjor
13 Morten Green