1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507671 inlägg · 4105 ämnen

Modo - Växjö 15-02-12

« · 1661669 Till forumet

Sv: Modo - Växjö 15-02-12
ULTIMAVICI:straffar på träning är inte samma sak som på match skröder är ju jätte bra på straffar när det är träning sa AF men han gör nästan aldrig mål när det är straffar på match jag hade blevit glad såklart om till exempel persson hade gjort mål men tror att det skulle vara lite tur att han gjorde mål .finns en anledning vrf han inte spelar i pp eller gör så mycket poäng.
Kommentera

modomille: Men det spelar väl ingen roll? De som är bäst på träning ska även slå straffar på match. Sedan att vi inte har någon direkt straffskytt värt namnet är det stora problemet.
Kommentera

ULTIMAVICI:olofsson har vi ju men han är ju utlånad :(.
Kommentera

ULTIMAVICI:-

Fanjag missade lite. Men om jag förstår Challe rätt så borde Önerud bli avstängd.

Kommentera

modomille: Tydligen var det Ullmark som ville att Persson skulle ta en straff.

Men visst är det så att en av de stora sakerna att läsa en straff under match är pressen.
Kommentera

Monno: Konstigt det där med straffskyttar och att tränarna ofta tar de som är bäst på träningarna istället för de som är vana målskyttar. Samma sak i Brynäs där tex. Djoos är en självklar straffskytt trots att han inte lägger bra straffar i skarpt läge.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, men hur ska man plocka fram de bästa straffskyttarna. Normalt är det inte alltid de bästa målskyttarna som är bäst på att lägga straff, även om det ofta är så.

Därför försöker man skapa strafftävlingar på träning som verkligen gäller någonting. Det är därför vissa har "striffstraffar", någon form av straff då man missar som innebär att åka skridskor eller att man tävlar om någonting. Det är helt enkelt oerhört svårt att simulera skarpt läge så att inte spelarna latjar lite istället för att känna kniven på strupen.

Här föreslog en del att vi skulle köra med Kempe, men han har inte gjort mål sedan i november. Är det en het målskytt?

Kommentera

J F K: Sett till spelet i matchen tycker jag han förtjänar 1 eller 2 försök!

Ganska ensam att bidra med någon form av kamp o bättre skridsko åkning ,

känns som om alla andra är totalt nedtränade eller ointresserade!

Redigerad kommentar

Kommentera

locken:  Vet inte om man kan "förtjäna" att slå straffar.

Ger ett exempel ur verkligheten, jag valde bort hockeyn åt fotbollen vid 13 års ålder och lyckades hyffsat men inte hela vägen, år 2002 spelade jag div.2 och tryckte in 29 mål på 18 matcher vilket gav skytteliga seger och ett erbjudande från Umeå FC i superettan som jag dock tackade nej till, jag levde på vinnarskalle och snabbhet( teknik hade jag 0) trots detta var jag troligtvis den siste i laget som tränaren skulle tagit ut till att slå en straff, jag var klappkass på det och detta berodde inte på någon mental spärr utan var helt enkelt något jag hade noll talang för.
(Skall tilläggas att straffar i fotboll är något jag fan generas än idag över att ha varit så kass på, jag menar säg någon annan sport där det är så "enkelt".

Redigerad kommentar

Kommentera

locken: Jo, han var oerhört mycket bättre än han sett ut efter JVM, men han har rätt iskall när lägena gavs. Visst kan man premiera att han försökte, men ska vi ge straffarna till de som jobbat hårdaste eller till de man tror kan göra mål också?

Frågan är inte jättelätt.

Jag tycker att det var väldigt märkligt att inte Tambellini fick chansen tidigare och menade att det är Hallams förbannade skyldighet att veta hur oerhört skicklig Tambellini är på straffar.

Kommentera

locken:

Välj ut 3st straffskyttar och se till att dom specialicerar sig. Det handlar om så pass många poäng att dessa tre borde träna straffar seriöst ett par timmar i veckan. Som det är nu så kör man "går det så går det" metoden vilken är helt värdelös. 

Det man tränar på blir man bra på helt enkelt.

Kommentera

Sawchuk: Det är faktiskt ingen dum tanke!
Kommentera

Sawchuk:

Det är väl ingen dum tanke, reagerar mest på det val av straffläggare som nu blev,

Ock då gjorde ju Skröder ändå mål o han var man väl mest emot. att sen Hossa får chansen är väl väntat ock då Possler är iskall i matchen tycker väl jag att den som huvudtaget visat någon form av puck behandling i matchen bör få chansen.

Ser ju ut som alla är livrädda den!

Kommentera

« · 1661669