ULTIMAVICI:-
Fanjag missade lite. Men om jag förstår Challe rätt så borde Önerud bli avstängd.
Carl Lejonkräk: Ja, men hur ska man plocka fram de bästa straffskyttarna. Normalt är det inte alltid de bästa målskyttarna som är bäst på att lägga straff, även om det ofta är så.
Därför försöker man skapa strafftävlingar på träning som verkligen gäller någonting. Det är därför vissa har "striffstraffar", någon form av straff då man missar som innebär att åka skridskor eller att man tävlar om någonting. Det är helt enkelt oerhört svårt att simulera skarpt läge så att inte spelarna latjar lite istället för att känna kniven på strupen.
Här föreslog en del att vi skulle köra med Kempe, men han har inte gjort mål sedan i november. Är det en het målskytt?
J F K: Sett till spelet i matchen tycker jag han förtjänar 1 eller 2 försök!
Ganska ensam att bidra med någon form av kamp o bättre skridsko åkning ,
känns som om alla andra är totalt nedtränade eller ointresserade!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
locken: Jo, han var oerhört mycket bättre än han sett ut efter JVM, men han har rätt iskall när lägena gavs. Visst kan man premiera att han försökte, men ska vi ge straffarna till de som jobbat hårdaste eller till de man tror kan göra mål också?
Frågan är inte jättelätt.
Jag tycker att det var väldigt märkligt att inte Tambellini fick chansen tidigare och menade att det är Hallams förbannade skyldighet att veta hur oerhört skicklig Tambellini är på straffar.
locken:
Välj ut 3st straffskyttar och se till att dom specialicerar sig. Det handlar om så pass många poäng att dessa tre borde träna straffar seriöst ett par timmar i veckan. Som det är nu så kör man "går det så går det" metoden vilken är helt värdelös.
Det man tränar på blir man bra på helt enkelt.
Sawchuk:
Det är väl ingen dum tanke, reagerar mest på det val av straffläggare som nu blev,
Ock då gjorde ju Skröder ändå mål o han var man väl mest emot. att sen Hossa får chansen är väl väntat ock då Possler är iskall i matchen tycker väl jag att den som huvudtaget visat någon form av puck behandling i matchen bör få chansen.
Ser ju ut som alla är livrädda den!