Sawchuk:
Boork är så pinsam nuförtiden att jag skäms. I eftermiddags skulle han ge Mats Ahdrian en läxa i ekonomi och nu vägrar han ge sig mot Janne Karlsson. Otroligt pinsamt.
Men vilken härlig match av MoDo! Kalus gjorde en riktigt bra match, kan han fortsätta såhär kommer han bli grymt viktig.
Är trots allt det positiva lite orolig för Axelsson och Ritola. Det känns som att de försvinner mer och mer för varje match som går.
NikkiNine:
Det är så här hockey en lördagkväll ska vara. En go känsla i magtrakten och ett leende på läpparna.
Bra jobbat Modo!
Bra jobbat!
Orättvist att döma spelare efter en match, men Kalus har en del trevliga egenskaper. Snabb som attan, tacklas, helt ok klubbteknik. Det kan nog bli en bra värvning.
Tyvärr blev det som vi alla trodde, Schremps kedja var inte jättehaja i försvarszon. Något att arbeta på.
Redigerad kommentar
spud:
Fan vad skönt att bara få slappna av och njuta för en gångs skull.
Forza Modo!
Booooooooom
Hoppas verkligen att Skröders möte med sin agent handlade om att fullfölja sitt kontrakt och inte att avbryta det.
Monno:
Nej där fick man se deras svaghet, dom hade varit inne länge, Dick försöker sig på en svår dragning,vi åker på en kontring, får tryck på oss och sedan mål.
Även om jag har svårt för Räkan emellanåt, så vore det otroligt intressant att veta hur han kan prestera med en säsong i ryggsäcken på stor is.
Ja jag börjar gilla tanken på att ha kvar honom nästa år. Istället för Menlös Dick.
Jag får svårt att hantera informationen nu..
Janne Karlsson "Modo är ett spelskickligt lag"
Ricky Wallin "Modo spelar igelkottsförsvar"
Går det att vara både och? I sådana fall grattis oss!
spud:
Nu tänker jag inte ens jämföra BIF med Växjö. BIF spelar ju verkligen inte lika tillknäppt som Växjö gör. Känns som det är extra viktigt mot lag som Växjö att få hål på dom tidigt.
Men som du säger, är absolut inte en säker ledning eftersom vi lyckats att tappa sådana tidigare.
spud: Måste säga att oavsett målet så har denna cedergren imponerat på mig. Han har en väldigt fin blick för spelet och hans skridskoåkning har verkligen imponerat.
Otroligt märkligt att inte något av Dalarnas 2 mediokra elitlag fått ögonen för honom.
spud:
Viktigt att vi fått 2-0 tidigt i matchen så vi tvingar Växjö att öppna upp sig lite. Annars spelar dom ju sitt tighta försvar och väntar på kontringar.
Monno:
Ritola - Shremp - Axelsson har börjat bra, ja hela modo har börjat bra.
Wayne Gresky:
Andrakedjan känns dock hemsk. Lagets tre mest puckkåta spelare tillsammans. De lär dessutom vara horribla i egen zon.
J F K:
Ja, sedan var det ju någon som på allvar menade att Schremp var den största floppen i MoDos historia...