1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507137 inlägg · 4104 ämnen

MoDo-Växjö 3/3-2016

« · 1732020 Till forumet

MoDo-Växjö 3/3-2016
Ikväll är vi lite blasé verkar det som.

Målvakt: Adam Reideborn (Jonatan Bjurö).

Förstafemma:
Oscar Hedman-Nichlas Torp/
Bill Thomas-Ilari Filppula-Victor Olofsson.

Andrafemma:
Otso Rantakari-Emil Djuse/
Carl Grundström-Emil Pettersson-Gustav Possler.

Tredjefemma:
Albin Carlson-Shaun Heshka/
Bobby Butler-Byron Ritchie-Per-Åge Skröder.

Fjärdekedja:
Kristian Jakobsson-Patrick Dwyer-Ludwig Nilsson.

Extraspelare: Axel Ottosson, Joel Kwiatkowski.
Kommentera

Sv: MoDo-Växjö 3/3-2016
NuMo: Tycker att AJ ska testa en ny variant när Modo får PP.
Ta en utvisning själv för vi spelar bättre 5 mot 5 och 4-4
Kommentera

Sven Tuta: Pettersson är faktiskt imponerande usel i PP med tanke på hur han spelar annars.
Det är som att när han får mer yta vet han inte vad han ska ta sig till och håller i pucken tills han tappar den...
Kommentera

NuMo: Varför spelar nte Noha?
Kommentera

Robin Ztorken L:

Enligt AJ så vill man inte riskera något angående hans skada, som inte skall vara så allvarlig.
Kommentera

Sven Tuta: Rena rama bandy uppspel när modo har pp.
Kommentera

Monno: Är Modo nominerad till Nobels fredspris för ofarligare PP får man leta efter
Kommentera

Robin Ztorken L: Spelar man på detta viset i kvalet så får man nog se upp.
Kommentera

jämtland: Reideborn är bra iallafall. ..hitintills.
Kommentera

jämtland: Jo, tyvärr sitter man bara och väntar på den där. Hoppas det inte blir så i kväll, tänk om Torp skulle träffa mål med sina slagskott.
Kommentera

hk: Men varför tränar man inte PP??? Fattar dom inte att det kan vara avgörande i många matcher?
Börja med det nu inför kvalet.
Kommentera

Robin Ztorken L: Det tränar man garanterat. Men verkar inte ge så mycket.

Rätt seg match. Sitter mest och är spänd på om AJ tar ut målvakten om det står 0-0 med minuten kvar. :-)
Kommentera

Monno: Skott mot mål blir ibland mål, vi borde prova det också.
Kommentera

Monno: inte mycket folk där ser det ut som ..

Jaha mål också.. Så behöver du inte fundera mer på det längre.
Kommentera

hk:

Sitter och skratta när possler är inne,
Det är inte många rätt den grabben gör.
Kommentera

Monno: Äsch där sprack nog spänningen.
Inget vidare försvarsjobb av FW där. Skymde mest bara sikten...
Kommentera

MODO Hockey - Växjö Lakers HC 0-1
Kommentera

Monno: Och där låter vi motståndaren glida genom vårt försvar och sätta spiken i kistan för säsongen 2015/16.

Visst är det lite lustigt att Byron varit i Modo två säsonger med 5års mellanrum men båda säsonger slutar med kval?
Kommentera

Ja nu är vi klara för kval som vi varit länge enligt mig. Men det är bättre att vi är avsågade nu så man vet det i tid och inte det blir sista matchen.

Nu är det bara använda 2 sista matcherna att öva på pp och box play och träna träna.
Kommentera

MODO Hockey - Växjö Lakers HC 0-2
Kommentera

Haha han är bra skön Aj om vi inte spelar shl nästa år får du 10.000 av mig. Hahaha
Kommentera

Dundee: Kvalet va klart för jul.

Två raka torsk mot Malmö, det satte nivån. Vi kunde alltså inte ge två nykomlingar en fight inpå mållinjen om att undvika kval! Fy faan så dåligt!!

Nu är det bara att träna pp, vilket man inte kan ha gjort någon träning denna säsong.
Dags att börja nu...
Kommentera

Monno: Bra känsla av Svarten, det gäller att ha spelare med kvalrutin ;-)
Kommentera

Monno: Det var Carlsson han gick rakt igenom. Albin var så dålig ikväll att jag undrar hur han kal ha fått speltid tidigare. Djuse är en katastrof stundtals, men kan i alla fall reda upp en del genom sin skridskoåkning, men Carlsson var nattsvart. Timrå får ta tillbaka honon direkt!!!

Och hur kan det komma sig att vi har dubbelt så många målchanser mot djurgården bara i första perioden än vi hade på hela matchen idag?

Enda trösten är väl att aik - taif verkar ha varit intergalaktiskt urusel.
Kommentera

jämtland: Oskarshamn - Leksand igår var sämre än den här matchen. Taif - aik dagen innan ännu sämre. Spelar vi såhår lär vi ändå räddas av att de allsvenska lagen är ännu sämre. Inte på att vi uppvisat något vidare spel.

Det är synd om Butler. När han för en gångs skull vill åka skridskor och göra mål så har man monterat ankelkedja med kula på de andra kamraterna i den kedjan.
Kommentera

J F K: Det som gör mig mest besviken är hur lite folk det är på matcherna. Tänk hur mycket fans vi har förlorat efter dom här sista åren,tillslut så kommer hoppet vara över för Modo fansen och inte bara för dom utan för hela Ö-vik. Nästa år så måste vi vinna matcher annars så vette jag fan om det inte blir konkurs.
Kommentera

modomille: Det som krävs är två saker.
1. Framgång. Der är många medgångssupportar.
2. Engagemang. Folk vill se att spelarna brinner för klubben, hockey och framgång. Nu ser det stundtals ut som om spelarna inte bryr sig.
Kommentera

J F K: Lite Magnus Wernblom eller Peter Forsberginställning, knäckta klubbor, svordomar, besvikelse, temperament och glöd. Precis som när Brynäs förlorar nuförtiden så är det med Modo varken tränarna eller spelarna verkar speciellt besvikna eller förbannade, ingen sågar sig själv och inga ögon är svarta av vrede tyvärr.
Kommentera

J F K: Rimligen borde de allsvenska lagen vara sämre, har själv inte imponerats av det jag sett, såg bland annat Tingsryd-AIK häromdagen. Det finns dock ett litet problem, det är Modo det handlar om. Laget som genom alla tider, eller åtminstone sedan Väsbysyndromet drabbade föreningen, haft en förmåga att spela som allra sämst mot de allra sämsta lagen. I teorin borde det inte vara några problem, men med Modos historik i ryggsäcken så kan det bli nog så nervöst framöver.
Kommentera

Petey21: Bortaspelet är förstås ett problem, ponera att ni torskar en eller ett par matcher borta, då kommer pressen att vara enorm, framförallt på målvakten och försvaret. Ska jag gissa så reder ni ut det hela då jag inte tror att ni torskar hemma.
Kommentera

Petey21: Jag håller med om att de Allsvenska lagen "rimligen" borde vara sämre, men vi lyckades under försäsongen torska mot de som hamnade sist (Asplöven och Sundsvall), samt hade det tufft mot laget som slutade ovanför dem (Björklöven) i två matcher.

Nu är det flera som kommer att säga "försäsong är försäsong" och "Det är ett helt annat Modo med AJ och FO". Det kanske stämmer, men försäsongen visade sig vara en bra indikation och att vinna matcher har bara blivit marginellt enklare med nya tränarna.

Oavsett vilka vi får möta tror jag det blir en jämn historia som iaf inte är slut efter 4:a matcher.
Kommentera

Petey21: Inte var vi så dålig mot hästen ändå ifjol...
Väsbysyndromet är såklart som mkt annat bara båg.

Lejonkräk: Nog tycker jag AJ är rätt mörk i ögonen och förbannad efter en förlust.
Sen är problemet med vår publiksiffra att vi har lite galet stor arena.
En arena för typ 6000 hade kanske varit vettigare i långa loppet. Kempis på slutet rymde väl knappt det vi har i snitt nu? (Officiellt alltså)
Det är rätt få städer som har den uppslutning vi har. Trotts att vi varit värdelösa i flera år.
Skellefteå t.ex. Växjö en annan. Brynäs har nog också sämre snitt sett till per capita.
Kommentera

Monno: Saknar Kempis .... det var roligare med hockey då:(
Kommentera

Monno: Öberg och ullmark hade gärna fått varit tillgängliga i årets kval då de var riktigt bra ifjol.
Kommentera

J F K: Helt rätt JFK , precis ALLT handlar om är det som händer på isen !
Det är det som avgör hur mycket folk det är på matcherna inget annat.

Det som gör mig mest förbannad är just vad du skrev JFK är när man ser att spelarna inte bryr sig och inte verka vara engagerad , hur Modo som arbetsgivare till dessa spelare tillåter det är för mig en jäkla stor gåta.

" Jag skall skruva in fyra skruvar men jag orkar inte bry mig så jag skruvade bara in två st istället "
Undra hur länge man skulle få ha jobbet kvar ??
Kommentera

J F K: Du behöver inte vara orolig med världsspelare som thorp ludde nilsson emil petterssonHedman A carlsson nordamrikaner med modolidhjärta kan bara sluta med segrar över alla. Tränare AJ ger ett bra intryck smart som en groda inte omtyckt av spelare o tränare där pajasen vart tidigare
Kommentera

jämtland: Jo men samtidigt var ju Timander och Susse jäkligt bra i kvalet 2010. Men jag tror helt enkelt vi får klara oss utan dom...

Tycker ändå Reideborn var stabil igår. Gör honom till 1a valet nu och bygg honom inför kvalet. Han har ju även rutinen från att ha gått upp med DIF, och som sagt jag tror inte pressen var mindre på honom då än nu. Och då var han ju riktigt bra.

Försvaret blandar ju riktigt jäkla grymt med misstag knappt ÖSK J18 gör.

Jobbigare då är att vissa lag tydligen kan stänga ner vårt anfallspel totalt. Och då vi inte kan falla tillbaka på vårt PP så kan det blir krångligt på den punkten.
En sak som mot DIF då Armalis var jätte jätte bra. Men mot Växjö släppte ju Steen oändligt med returer, ändå fick vi inte in något.
Kommentera

Monno:
AJ verkar bli rätt lack vid förluster...
Kommentera

Monno: Det var som om luften gått ur igår. Man kan inte basera allt på en enda bedrövlig match, utan jag hoppas att vår normalkapacitet är någonstans mellan den lysande djurgårdsmatchen och den igår. Dessutom med en rätt stabil Reideborn i målet.
När det gäller PP och boxplay verkar de generellt sämre i allsvenskan. Det är lite märkligt att lagen har klart sämre pp-statistik än i SHL, men jag antar att de helt enkelt är sämre i den spelformen. Dvs, inte mycket bättre än oss:) I boxplay är kanske inte skillnaden lika stor som i SHL.
Kommentera

mr_brasco: Minns 80-talet som var som en lång golgatavandring. Nej, då tycker jag inte att hockey var så mycket roligare än den var nu. Dessutom i en dragig ishall som köerna till och framförallt från var ruggigt långa.
Men, jämför du med vad som började från och med 94 kan jag definitivt hålla med.
Kommentera

Monno: Vi har spelat 50!!!!!! omgångar och vi har ingen utpräglad förste målvakt.
Det kan inte vara lätt att känna förtroende som målvakt när man inte vet från match till match vem som ska stå i mål. Ordet kontinuitet är ett väl använt ord från ledningen under längre tid, börja och bestäm vilken målvakt som ska prioriteras.
Vi får väl ett uppehåll på 12 dagar (om jag räknat rätt), det måste bara under denna tid tränas åter tränas PP. Vad hade vi inför gårdagens match, 28 PP utan utdelning plus några till igår. Det är måååånga missade poäng som skulle ha varit på intäktskontot istället tack vare ett sånt uselt PP. Att det bara går att ha så dåligt PP, begriper inte det. AJ är verkligen skön att lyssna på efter en match, klockrena analyser. Tänk att en sån sak som att lyssna på honom efter matchen, var gårdagens underhållning.
Kommentera

J F K: Men håll med om att korven smakade bättre när det var uterink ;-)
Kommentera

Sven Tuta: Glöm inte kaffet när man fryser.
Kommentera

J F K: grillchipsen smakar bäst kalla..
Kommentera

J F K: Jo, men kaffet det måste vara spätt med lite "Norrländskt lantvin" för att det ska vara riktigt bra ;-)
Kommentera

Sven Tuta: Vi hade ju Reideborn som solklar etta i ett helt gäng matcher.
Gick sådär. Sen kom Bjurö in och var stabil, då fick han 1a rollen. Sen har Adam kommit tillbaka och AJ förklarade ju igår att eftersom Adam varit värdelös mo DIF tidigare gav man Bjurö chansen.

Det är ju inte så lätt att välja förstamålvakt när ingen av dom presterar. Inte driekt så vi står och väljer mellan två högpresterande målvakter...
Kommentera

« · 1732020