1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

MoDo - Växjö, TORSDAG 22 OKTOBER 19:00

« · 1706057 · » Till forumet

Sv: MoDo - Växjö, TORSDAG 22 OKTOBER 19:00
Gusse: Det är då fan vad avslaget det är.
Kommentera

Gusse: kan bli säsongens första tvåsiffrigt!
Kommentera

tjern: men han FÅR ju spela så. Vi har en backcoach som aldrig ställer krav, som aldrig instruerar spelarna och som förmodligen är seriens fullständigt överlägset tystaste coach.
Djuse tillåts spela som han gör. Samma sak med Torp.

Alavaara måste gå!
Kommentera

henkeiskogen: Målvakterna har inte tagit någon poäng åt oss. På lördag så möter man Skellefteå borta. Då tänker jag göra mig själv en tjänst och skippa matchen.
Kommentera

tjern: Låna ut till Husum?
Kommentera

NuMo:

Som väntat blev Masken vår tyngsta förlust inför den här säsongen. FBK's målvakter ligger 2:a och 4:a i målvaktsligan,

Vidare är det orimligt att förvänta sig att publiken ska betala för att titta på det här. Det är en sak att stötta ett lag i motgång, men nu har vi ett lag som är riktigt,riktigt bra på pappret, men som drivs som ett korplag. Det är provocerande att ödsla sin tid på det.
Kommentera

S-vikaren:

Uppsnappat från Modos bås.

- Så, vad ska ni göra i helgen då? Blir nog tacos imorgon.
- Är det Greys ikväll?
- Den här sportdrycken är rätt god, har vi bytt märke?
- I wonder if I forgot to walk the dog before the game.
Kommentera

Steken84: Jag har försvarat Huras länge, men valet att spela man-man måste upphöra. Det är ju pinsamt. Alla andra lag måste ju skratta bakom ryggen på oss.

Min lösning är att skeppa bort dupond och dupont. Ta in en riktigt bra backcoach som får ansvar för backarna och försvarsspelet i egen zon.
Kommentera

Steken84: Där var det färdigtittat. Man hoppas och hoppas, men det är som de andra säsongerna. Modo är inte bättre. Nu har vi 2 målvakter som är värdelösa. Försvarsspelet är under all kritik men nog fan måste de göra några bra räddningar lite då och då. Allt trillar ju in, hela tiden.
Kommentera

Steken84:Hmmmm vad ska man skriva? Tycker iallafall att Lapierres lina ser anständig ut.....
Kommentera

Robin Ztorken L: nej tack för mig, vi ses på lördag antar jag, för jag är så jävla dum o kommer lägga pengar på det här skit gänget igen. Ha en trevlig kväll folket.
Kommentera

Steken84: Haha ja vad säga. Tur vi skickar iväg spelare som blir stjärnor i andra lag 😀
Kommentera

Robin Ztorken L:

Ja, inget fungerar i egen zon. Inte när motståndarna har pucken och lika illa när vi själva har pucken.

Att Rosén så där lätt kan åka igenom är ju skamligt. Inget motstånd över huvud taget.
Kommentera

Steken84: Heshka är den slappaste djäveln jag någonsin har sett.
Kommentera

Herregud vad värdelös modo är i egen zon. Växjö spelarna kan ta en promenad in i zonen och Modospelarna "står" och tittar på. Pinsamt skit!!!!
Bjurö har en bra dag på jobbet!
Kommentera

NuMo: Något är ju allvarlig fel i Modo. Frågan är vad?
Kommentera

J F K:
Ja tvillingarna har sitt eget spel. Två nittonåringar som låg i ES-toppen poängmässigt i mål, resp. assist. Utan sitt spel hade de nog bara vare vanliga endimensionell spelare. Något gjorde de rätt. Kommer ihåg att det var många som ville att de hellre skulle bli raka och endimensionella. Wikegård t.ex.

Supergeniet Hardy Nilsson var ju smart nog att peta en av dem i ett VM t.ex. Då har man inte fattat mycket.

Tyvärr lär vi aldrig se dem fräsa hörn i svensk hockey igen.

Det är fan vad vi är usel i egen zon.
Kommentera

hellge: Hoppas han är hygglig i målet...
Kommentera

ut med Bjurö tack:)
Kommentera

Grulle visar varför han jämförs med Foppa.

Centerkrisen brer ut sig?
Kommentera

Värvamålvakt.com
Kommentera

henkeiskogen: Bjurö håll dig i mål för fan.
Kommentera

Sa inte Huras efter förra matchen att Bjuru var bra med klubban?
Harry Luras som vanligt
Kommentera

NuMo: Lite foppamanér!
Kommentera

NuMo: Tvillingarna var lite för ofta i hörnen, men de tog sig ändå in till målet till slut.
Kommentera

Gäsp:

Grundström gör en viljeprestation. Skulle vara bra om vi kan hänga med i uppförsbackarna.
Kommentera

NuMo: blev ju mål i pp iaf... Grundström snyggt!
Kommentera

tjern: Ja, det börjar hända lite för ofta. Annat var det när tvillingarna snurrade i sarghörnen. Då var det välputsat där.
Kommentera

NuMo: Håller med dig i det du skriver och framförallt om P. Öberg!

Bjurö (sargjävel) vad gör karln. Suck
Kommentera

eHaha!

Sämsta PP hittills. Vi fick knappt låna pucken. Vi hade den en gång en chanspassning som inte gick hem. Sen så är det såklart missflyt (om man får säga flyt) av Bjurö.

Ja, vi behöver ju lite uppförsbacke. Dt är för lätt annars.
Kommentera

snowden: Dags för nya sarger.
Kommentera

Måste väl backa och säga att en målvakt ändå behövs, herregud.
Kommentera

Bad_Brett: aaaaaaaaaargh!!!'
Kommentera

hellge:

Patric Dwyer. Pefekt. Bra jobbat Hellge. ;)
Kommentera

Monno:

Då ersätter vi ny med Dwyer! :)
Kommentera

Dwyer är klar. Presenterades på jumbotron precis
Kommentera

dempa: Han gjorde en jätte bra ikapp åkning å tackling i offensiv zon. Men det var allt.
Defensivt gör han för mkt misstag. Offensivt oduglig.
Jäkla scen förändring fram till powerplay break dominerar vi totalt. Sen tappar vi verkligen allt! Är som att hela laget fick mjölksyra....
Kommentera

J F K:

Jag vet inte, jag är rätt förtjust i Lapierre trots allt. Han kanske inte är någon Sundström, men han är betydligt kvickare i tanken än Pettersson och jag tror att han han bli ruskigt bra ifall väl laget kommer igång. Han bidrar även med mycket tyngd som skapar ytor åt Butler.

När vi får tillbaka lite skadade spelare, skulle jag kunna tänka mig Pettersson som ytter bredvid Lapierre och Butler:

Pettersson-Lapierre-Butler
Skröder-Ritchie-Olofsson
Possler-Wilson-Thomas
Grundström-Ottosson/ny-Öberg
Kommentera

J F K: Håller med. Lapierre ska spela special teams och hänga med grabbarna i tredjekedjan.
Då samtidigt som Kiwi vid tekning, eftersom det bara är han bland backarna som kan skjuta.

Kan tillägga att jag inte direkt gillar värvningen av Heshka.
Kommentera

Bad_Brett: Ludvig har dragit ned Pettersson och Possler hela hösten. Dags att prova något nytt där. Sedan kanske Pettersson skulle få centra istället för Lapierre. Lapierre är riktigt bra, men någon spelfördelande blir han inte som sagt. Jag tror att han skulle göra sig bra som ytterforward i förstakedjan.
Kommentera

Bad_Brett: håller med dig, jag har knappt sett en sekvens där jag känner "åh den där Nilsson är ju faktiskt bra!" Men så här jag inte sett mer än 4-5 matcher heller..
Kommentera

J F K:

Det är ju något uppenbart fel i uppspelstänket när man hela tiden drar de där livsfarliga passningarna som motståndarna redan skurit av. Nu gjorde Possler likadant.

Jag tror faktiskt att det var första matchen hemma mot Växjö ifjol som Växjö helt neutraliserade våra försök till uppspel gång på gång. Jag tycker de gör likadant den här matchen, även om de började dåligt..

I mitt tycke är Peter Öberg Modos bästa spelare så här långt.
Kommentera

NuMo:

Jag tycker inte att Ludvig Nilsson är redo för att spela på den här nivån. Korkade utvisningar och fattar överlag dåliga beslut ute på isen. Är Nordgren ledig fortfarande?
Kommentera

Näe fytusan vad trött jag är på det här, Jag bor i ett varmt land lägger ner sjukt mycket tid och pengar på att se alla matcher, fast jag borde göra annat. Nej snart har jag faen fått nog. usch år ut och år in av ångest varför fortsätter man?
Kommentera

NuMo: Vad hade man väntat sig med samma backcoach? Definitionen av galenskap är väl bland annat att göra samma sak gång på gång och hoppas på ett annat resultat.
Kommentera

ULTIMAVICI:

ÅÅÅÅHHH!

Passningar från back rakt i gapet igen!
Kommentera

tjern: Var korven god Heshka?
Kommentera

tjern:

Vi hade mycket väl kunnat göra ett mål till, men Växjö hade också en chans när Bjurö höll på att glida utanför mål.

Modo hade riktigt svårt att få ut pucken ur zonen, tycker det var lite nonchalant spel av Modo då.

Nu kom målet i baken i stället. Vi behöver en muskelknutte framför vårt mål emellanåt.
Kommentera

NuMo: Kan bli mycket mål i kväll, Växjö missar lika mycket i egen zon som vi gör.
Kommentera

Sven Tuta:

Nu såg jag på bild på teven att Gradin skrev på sin stora taktiktavla och Huras skrev på sin papperslapp, samtidigt. Sen skrek Gradin något pushande till spelarna. Det gjorde inte Huras.

Fotnot. Sam Hallam stod med armarna i kors och gjorde ingenting, trots att Växjö nyss släppt in mål.

- Fan vad man ser mycket sanningar på teven.
Kommentera

« · 1706057 · »