1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503457 inlägg · 4098 ämnen

MoDo - Växjö, TORSDAG 22 OKTOBER 19:00

« · 1706328 Till forumet

Sv: MoDo - Växjö, TORSDAG 22 OKTOBER 19:00
hanzon:

Så vem som helst duger, bara det inte är de vi har nu.

Det känns inte så väl underbyggt, vare sig åt ena eller åt andra hållet.
Kommentera

NuMo:
Nu är väl knappast Foppa vem som helst, eller hur?
Kommentera

hanzon: Jo, i coach/tränarsammanhang vill jag nog hävda att Foppa mer eller mindre är "vem som helst". Har jävligt svårt att se honom göra ett bättre jobb i båset och på träningar än vad era nuvarande assar gör.
Det är Huras och vågspelet med alltför omvälvande försök till nytt spelsätt som vi nu ser resultatet av.
Om man nu inte ser upplägget mer på lång sikt och riktar in sig på att i första hand undvika kvalspel och räkna med att upplägget ger resultat först nästa säsong.
Kommentera

Huge: ser ut att bli många i Fjällräven på Lördag iallafall om man tittar på sektionerna.Om nu en målvakts värvning är aktuell så skulle det här vara ett bra alternativ tror jag.
Kommentera

Huge: Fast vem som helst skulle nog kunna göra ett bättre jobb än våra andrecoacher gör. Det är en stor del av problemet.

Min handlingsplan skulle vara.
Skicka iväg Alavaara och ta in en rutinerad backcoach som får uppgiften att styra upp backar och försvarsspel. Våra backar är för dåligt grundtränade. Lille Aho i Skellefteå klarar av att stå framför eget mål för att han instruerats i hur man spelar blad blad och plockat bort motståndarna. Lindgren och våra yngre har ingen aning om hur man markerar så.

Resonera ihop sig med Huras.Det är nog i grunden inte fel på hans spelsystemstänk, men försvarsspelet måste styras upp bättre. Man måste också få spelarna att tro på det, för just nu litat man inte på sig själva.

Ta hem Anton Forsberg.
Kommentera

Så kommer fler skador.
Persson 6v och Nilsson 3v.

Tror lättast blir att göra som någon sa på twitter: säga upp alla kontrakt och köra med j20 fram till fönstret just skall stänga och då köpa in ett helt AHL lag.
Då behöver de inte få publik för att gå runt.
Kommentera

MorganaLefaey: Hade det varit gratis att säga upp kontrakt så...
Elakt att skriva detta, men att Nilsson är skadad blir lite äntligen! Inte för just å slippa honom, men för att Pettersson och Possler får spela i någon annan miljö!
Kommentera

Monno: synd om Persson, han har fått ett lyft i år!
Kommentera

Monno: Hehe. Jo så är det väl. Knappast så att spelare godkänner att säga upp sina kontrakt utan någon form av ersättning.
Men var lite fyndigt skrivet.

Sen kan jag hålla med om att Persson inte är värst. Djuse och Heshka verkar sakna allt vad muskler och defensiv heter. Lindgren verkar väga lika mycket som en dammtuss och Torp fortsätter göra galna saker.
Imponerande att Djuse ligger på plus måste jag säga.

Tråkigt nog så skulle jag nog säga att man behöver welsh + 2 backar och dwyer + 1 fwd och en målvakt samtidigt för att få tillbaka lite självförtroende och tillräckligt bra spelare. Ingen idé att pytsa in spelare en och en då de hinner sabba sitt självförtroende innan alla är på plats.

Men får väl hoppas att ett antal spelare höjer sig när de nya kommer in.
Kommentera

MorganaLefaey: målvakterna håller inte. Tyvärr.
Vi får minst ett enkelt mål mot oss per match, och det klarar inte detta lag av.
Jag har försvarat dom länge nu, men så är det.
Sedan ställer jag mig återigen frågande till scoutingverksamheten:
Man säger att man värvar rätt typ av spelare, och att INSTÄLLNING var prio 1 men det syns verkligen inte.
Märkligt att man har problem med exakt den del av spelet man uttalat hela sommaren ska bli bättre..

Många har menat att man måste låta laget spela ihop sig, och att vi kommer bli bättre ju längre in i säsongen vi kommer.
Just nu känns det som det är precis tvärtom: Alla andra lag går framåt medan Modo faktiskt om möjligt blivit lite sämre.
Kommentera

Nucky: visst får man dem känslan. men nog tycker jag spelet sitter oftare nu. I stället är det idiotiska saker från enskilda spelare / slarv mm som är orsaken. Men systemet börjar nog sätta sig.
Sen är det inte så enkelt med en stöttepelare borta direkt o tätt därefter en till. O sen 6 matcher för Wilson som borde fått 2-3.
Inte så att vi fått nyttja våra äldre stöttepelare direkt. O när du självförtroendet åker i botten förstår jag de är nervis. Tyvärr är det därför vi måste få in flera spelare på en gång så vi börjar om från scratch.
Kiwi är ju redan trasig om man säger så. Men då det lär kosta så får man hoppas de kan brunka sig tillbaka o att spelet kan släppa.
Kommentera

Nucky: Ifjol gnällde det på att ingen ställer krav, men det känns likadant i år. Heshka ska vara en riktigt bra back i shl. Djuse likaså. Problemet är att det är ok att inte gå på max. Det är ok att slå horribla passningar eller dribbla som sista man. Den kille som är tillsatt som coach ställer inte de kraven. Man blir inte bänkad oavsett vilken inställning man visar upp och det blir en miljö där det är ok att inte göra sitt yttersta.
Kommentera

Nucky: håller med ang målvakterna. Adams största problem är returkontroll, det studsar och far alldeles för okontrollerat. Den rappande Mark Owyua ser ut att vara ledig. Han har potential och karaktär.
Med det bristfälliga försvaret vi har så behöver vi en sista utpost som kan vara tungan på vågen och ge de andra lite trygghet
Kommentera

SIF#29: Owyua är rejält överskattad enligt mig... Ska vi värvat en målvakt får det inte misslyckas. Chansningen ska vara nära noll.
Kommentera

Monno: visst man ska minimera chansningen men som det verkar vara i hjärtelaget så lastar man hellre en hög pengar på utespelare än på målisar.

Marky Mark är kanske en liten chansning men jag gillar hans storlek både fysiskt och mentalt/ego
Kommentera

MorganaLefaey: jo, självklart lider laget av alla avstängningar och skador, vilket också är förståeligt.
Men borde man inte från första början jobba stenhårt med vårt genomusla försvar, och inte bara tolerera(som JFK är inne på) att folk gör samma misstag om och om igen?
Spelar ingen roll om vi känns aningen vassare framåt, när vi fortfarande tappar matcher på en period och tränarnas förklaring är närmast en trött axelryckning och konstaterande om att vi förlorar pga av individuella misstag.
Att sedan en snubbe som Kiwi blir klappkass på 3 omgångar skvallrar BARA om en sak: Svagt ledarskap och alldeles för lågt ställda krav.
En 38-åring glömmer inte sina skills så snabbt..

Kanske är överdrivet pessimistisk, men känns som allt snurrar som en repig LP-skiva.
Känns inte dessa problem väldigt bekanta?
-Uselt försvar i väntan på försvarsgeneralen som kommer lösa allt(Ahnelöv ifjol, Welch i år)
-Bottennapp blandat med hedersamma uddamålsförluster.
-Kvalserieplats.
-NOLL inställning och jävlaranamma från spelarna.
Kommentera

Nucky:
Skillnaden var att det var färre bottennapp förra året vid motsvarande tid. Då kom bottennappen mot Saik, sedan var det mest uddamålsförluster... Nu har det iallafall varit 4 kanske 5(ser Djurgårdsmatchen som ett bottennapp). Är orolig för ett rejält bottennapp imorrn.
Kommentera

J F K: Jag har sagt det förut och säger det igen backbesättningen håller inte. Jag förstår inte vad ni ser som jag inte ser. Heshka värvad på gamla meriter (som halva laget), Djuse platsade inte i Frölunda i fjol. Åker vi ur så är det max 1-3 backar som spelar på SHL nivå nästa säsong.
Kommentera

« · 1706328