1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504381 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Vita Hästen 7/10

« · 1765486 · » Till forumet

Modo - Vita Hästen 7/10
Då önskar vi bättre målvaktspel...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 7/10
Tarasov: Förstår inte grejen, Modo om någon måste ju veta vikten av att ha en bra målvakt, guldet hade aldrig bärgats utan krizan och utan ullmark kanske vi redan spelat allsvensk hockey några år?!

Bjurö kom till Modo för att han vill utvecklas under Marcel men i samma veva gick MS han till FBK så då stod vi med en besviken målvakt som kanske inte ens ville vara där längre?!
Sen om man tittar på Bjurös Cv så har jag bara sett han göra en stark säsong och det var hans sista i Västerås, utöver det så är det inget att skryta med, är han något att satsa på undrar jag?!
Jag har aldrig sett Bjurö eller Olsson som några första målvakter i ett lag som skall ta sig an allsvenska toppen och shl, Olsson kan vara joker men Bjurö känns alldeles för ojämn där lägsta nivån visat sig på senare dagar och även under många tillfällen i fjol.
Kommentera

Gavelo: Jag tycker att det är lite orättvist mot Bjurö. Han var ok ifjol och fram till matchen mot SSK har han varit riktigt bra. I skenet av de två sista matcherna räcker han givetvis inte till om vi ska tänka oss att ligga i toppskiktet med en chans att gå upp.
Det trista med de två senaste matcherna är att det är två grundläggande fel han gjort. Spelat krångligt bakom mål, samt använt helt fel teknik på vinkelskott (som sawchuk så tydligt demonstrerat). Egentligen är det inte ens överdrivet svåra saker att korrigera.

Sedan har man givetvis en förhoppning om att Marcus Olsson ska ta ett steg till i vinter och göra en Ullmark.

Dessutom är vi långt ifrån det enda laget med målvaktsfunderingar. Löven byter målvakt ikväll. Västerås har inte varit nöjda osv. Bra målvakter är dyra och svåra att hitta...
Kommentera

Gavelo: Så jäkla missnöjd kan han ju inte vara med Helin då han valde att vara kvar trotts degradering. Eller gällde Bjurös kontrakt i HA också?

Men ja, att tappa Masken var en ultramegajättemiss.
Kommentera

J F K: jag har bara aldrig sett storheten i han, blev förvånad att man behöll honom inför denna säsong men jag antar att ledningen har bättre koll än mig där. Kan han justera sina enkla misstag så är han naturligtvis en mycket bättre målvakt men kan han det?!,han har ju visat sig göra enorma tavlor förr också.
Kommentera

Monno: Nä kontraktet gällde inte i HA, men Modo har ju hela tiden sagt att dom skall up igen och några andra anbud från shl tror jag inte han fick.
Minns att han var ut å sa att han var missnöjd med att masken lämnade "han ville skolas av honom" och därför valde Modo
Kommentera

Gavelo: Jag tycker ändå att Bjurö är relativt fri från tavlor. Nu har vi sett en massa exempel de två senaste matcherna, men annars är det sällan det jag reagerat på. Det jag inte gillar är att han ofta blir liten och kryper in nära mållinjen. Dock brukar han ta det mesta som han "ska ta", men han är inte som Krizan som tog mycket mer än det som kanske kan förväntas.

Krizan var en målvakt som såg ut att ha röntgensyn. Det spelade ingen roll hur många som skulle skymma honom, den lille slovaken verkade ändå ha järnkoll precis på var pucken skulle dyka upp. (Då var Reideborn Krizans motsats och släppte in alla skott som skymdes).
Kommentera

Gavelo: De två senaste matcherna har Bjurö verkligen inte varit bra, men tror det är mest avlastning han behöver.
Han var under perioder rätt bra när vi spelade i SHL ifjol, och om han fått stå iaf. de två sista matcherna i kvalet hade vi varit kvar. Det är jag helt övertygad om.
Kommentera

J F K: Ser f.ö att många lovande unga spelare Modo fostrat går som tåget i SHL.
Bröderna Olofsson, Pettersson, Grundström med flera..
Kommentera

Nucky: Ser löven mot bik. Ärkepuckot Carl berglund startar en fight. Pavels handske fastnar så han tappar den och vips får han matchstraff, medan den som startar fighten bara får två plus två.
Domarna i den här serien är så djävla dåliga att man skäms.
Kommentera

J F K: SSK har varit riktigt bra, men så kom en liten tavla och Timrå gör 1-0. SSK var ju direkt dåliga mot oss, men de har varit bätte än Timrå märkligt nog.
Kommentera

J F K: Tycker också SSK gjorde en bra första period. Vi gör målen dock, plus att Dahlén själv bränt 3 fina lägen.
Kommentera

jå1: SSK tappade i slutet. Dahlen måste man ta fysiskt. Han är för spelskicklig när han får utrymme.
Kommentera

dempa: Vet inte. Vi fick inte ersätta skadade spelare, men...
Den där fjanten från lhc kanske ska gå igång den här gången också eller gör han det bara när det drabbar hans lag?
Kommentera

J F K:
Tydligen är det tillåtet numer, eller det var tillåtet om klubben bröt.... Eller hur det nu var;);)
Kommentera

jå1: Verkligen grattis, ni ångar på och Mattsson håller åter igen nollan.
👍🏽
Kommentera

J F K: ca 3050 var på plats i plywood velodromen.
Lite trist, gillade Hallin skarpt, en trotjänare som han borde fått lite mer folk att söka sig till arenan kan man tycka.
Kommentera

Gavelo: Hur många var det i Kvarnstenen Center när Timander hyllades? 5000 ?
Kommentera

Nucky: Har lite dålig koll på era spelare men vilken Pettersson menar du är Modofostrad som spelar i SHL? Om det är Emil Pettersson som du refererar till så kan man ju knappast kalla honom för Modofostrad då han spelat i princip hela sin karriär i Timrås organisation(förutom 2 säsonger hos er och nu hos Skellefteå) nu kanske du menar någon helt annan Pettersson i och för sig.. :)
Kommentera

Sputnik: Nucky kör med Frölunda retorik. ;-)
Frölunda har ju fostrat Janmark och Wennberg t.ex..........
Kommentera

Sputnik: nejfan, var Micke Pettersson jag menar.. ;)
Du har rätt. Pettersson är fostrad av Timrå.
Kommentera

Per HApps: Ja nått sånt har jag för mig
Kommentera

Nucky: Hallin var alltid en sådan där spelare som man ogillade som motståndare. En sådan där grovjobbare som aldrig vek ned sig och som alltid verkade dyka upp runt målburen eller i sarghörnen. Stort av honom att följa Timrå ned.
Kommentera

Per HApps: 3800 som någon skrev är den rätta siffran, ursäkta för det, blandade ihop siffrorna med löven-Modo matchen som hade 5400
Kommentera

Gavelo: Då hade vi också gått riktigt tungt på slutet, medan Timrå spelat bra och varit i serieledning.
Kommentaren jag skrev var därför att det såg rätt tomt ut vid tillfället. Jag såg verkligen inte hela matchen, utan bara stunder av första perioden där som sagt SSK såg riktigt bra ut. Betydligt bättre än mot oss där de knappt hade en målchans.
Kommentera

Monno: Och Erik Karlsson som gjorde hela 2 säsonger där. ;)
Kommentera

Knerten:
Kan jag iofs tycka är rätt rimligt med tanke på att stack över när han var 19.
Kommentera

Knerten: Ja Karlsson är väl något gränsfall. Men han var ju iaf inte redo för A-laget som många är nu.

Men dom har haft ett gäng nu där dom är duktig på att ta på sig äran.
Vänta bara tills att Olofsson och Grundström sticker över pölen. Då kommer vi höra hur duktiga Frölunda är på att exportera spelare till NHL.
Kommentera

J F K: Krizan var ju grym, gjorde ju ål dessutom: )
Kommentera

Tarasov: Nej, det är inte rimligt att se en spelare som sin egna produkt efter 2 säsonger. Eller bli fostrad efter 2 säsonger i en klubb.

Inte fasen känner jag att Modo fostrat Zuccarello iaf.
Kommentera

Knerten: Där skulle jag säga att det är skillnad på att utbilda en junior än att vidareutveckla en senior.
Kommentera

J F K: Sen skall kanske inte klubben i fråga ta åt sig allt för mycket av äran heller för talangen sitter i skallen på spelaren.
Kommentera

Carl Lejonkräk: I och för sig är det viktigt med bra träning och utbildning, men du har helt klart en poäng.
Det är väl trots allt typ 15 spelare per år man tar in till B-juniorer och endast ett fåtal blir SHL-spelare eller bättre. Alla får i princip samma utbildning inom ett lag, men ändå blir inte fler stjärnor alltså. Dvs, det är i en väldigt stor utsträckning individen som skapar sin egen framgång, givetvis med hjälp av laget.
Kommentera

J F K: Skulle vilja säga att där är kanske modo gyllene generation ett litet undantag. Där lyckades man nog i mångt och mycket dra med varandra.
Men det är ju en sån där grej som inte händer igen.
Dels två supertalanger där en har grym träningsdicipling och den andre kanske har historiens största vinnarskalle.
Samt att dom var hyvens killar som fick med sig dom andra killarna på att träna och tävla än fast dom kanske inte satt på samma grundtalang.

Sen är det väl också det klassiska man säger att man får ha hur mycket spelkänsla och bolltalang man vill. Men ska man bli bäst krävs en "talang" för att träna.
Kommentera

Knerten:
Lite slarvigt av mig men tycker JFK/Monno/CL uttrycker det rätt bra. Att vara stolt över EK tycker jag FHC kan kosta på sig då han spenderade sina första seniorår där, däremot är det kanske inte lika stort att Wennberg/Janmark gått via FHC då de redan hade "hugg" på en åtminstone ett försök över atlanten.

Det som intressant med Övik är att PF, MN födda 73, Sedin x 2 födda 80, VH född 90 blir stora stjärnor i NHL... Kanske kan LW lyckas på samma sätt... Nåt är det :) kanske slump iofs
Kommentera

"Ett skott från Travis Roche på backplats styrdes i mål av den store kanadensaren efter exakt en minut. Ett mål som gav Modo ledningen i matchen."

Lär inte bli lätt i kväll utan BIG D.
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Känns som Vita Hästen har riktigt många som är riktigt snabb på rören
Kommentera

Tarasov: Stolt, ja! Det kan jag hålla med om.
Kommentera

Knerten: en femma på ritchie är ohyggligt hårt dömt. Onödig slashing, men fantastisk filmat. Borde varit en tvåa eller möjligt två plus 10.
Kommentera

J F K: Björklund tillbaka?
Kommentera

Jävligt onödigt av Ritchie!
Modo är ju inte alls med i denna matchen. Vita hästen skapar tid i modos zon utan problem. Modospelarna passar ju pucken som krattor.
Dålig match hittills
Kommentera

Steken84: BJURÖ din sopa!"!!!!
Kommentera

Steken84: Sjukt. Återigen en tavla. Fy fan vad pinsamt.
Kommentera

J F K: Exakt samma ställe ovanför axeln som tidigare! Vad är det med karln..
Kommentera

dempa: Ja, mycket sämre än första perioden kan det inte bli.

Det här går inte. Varenda djävla lag vet att Bjurö inte kan ta vinkelskott. Han är helt ok på det mesta annat, men är kanske Sveriges sämsta målvakt när man skjuter från ingen vinkel.
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 1-0
Kommentera

dempa: Men nu måste vi hitta en ny MÅLVAKT!
Dessutom 13 -3 i skott?
Vakna!!!
Kommentera

« · 1765486 · »