1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507491 inlägg · 4105 ämnen

Modo - Vita Hästen 7/10

« · 1765687 · » Till forumet

Sv: Modo - Vita Hästen 7/10
J F K:
Tydligen är det tillåtet numer, eller det var tillåtet om klubben bröt.... Eller hur det nu var;);)
Kommentera

jå1: Verkligen grattis, ni ångar på och Mattsson håller åter igen nollan.
👍🏽
Kommentera

J F K: ca 3050 var på plats i plywood velodromen.
Lite trist, gillade Hallin skarpt, en trotjänare som han borde fått lite mer folk att söka sig till arenan kan man tycka.
Kommentera

Gavelo: Hur många var det i Kvarnstenen Center när Timander hyllades? 5000 ?
Kommentera

Nucky: Har lite dålig koll på era spelare men vilken Pettersson menar du är Modofostrad som spelar i SHL? Om det är Emil Pettersson som du refererar till så kan man ju knappast kalla honom för Modofostrad då han spelat i princip hela sin karriär i Timrås organisation(förutom 2 säsonger hos er och nu hos Skellefteå) nu kanske du menar någon helt annan Pettersson i och för sig.. :)
Kommentera

Sputnik: Nucky kör med Frölunda retorik. ;-)
Frölunda har ju fostrat Janmark och Wennberg t.ex..........
Kommentera

Sputnik: nejfan, var Micke Pettersson jag menar.. ;)
Du har rätt. Pettersson är fostrad av Timrå.
Kommentera

Per HApps: Ja nått sånt har jag för mig
Kommentera

Nucky: Hallin var alltid en sådan där spelare som man ogillade som motståndare. En sådan där grovjobbare som aldrig vek ned sig och som alltid verkade dyka upp runt målburen eller i sarghörnen. Stort av honom att följa Timrå ned.
Kommentera

Per HApps: 3800 som någon skrev är den rätta siffran, ursäkta för det, blandade ihop siffrorna med löven-Modo matchen som hade 5400
Kommentera

Gavelo: Då hade vi också gått riktigt tungt på slutet, medan Timrå spelat bra och varit i serieledning.
Kommentaren jag skrev var därför att det såg rätt tomt ut vid tillfället. Jag såg verkligen inte hela matchen, utan bara stunder av första perioden där som sagt SSK såg riktigt bra ut. Betydligt bättre än mot oss där de knappt hade en målchans.
Kommentera

Monno: Och Erik Karlsson som gjorde hela 2 säsonger där. ;)
Kommentera

Knerten:
Kan jag iofs tycka är rätt rimligt med tanke på att stack över när han var 19.
Kommentera

Knerten: Ja Karlsson är väl något gränsfall. Men han var ju iaf inte redo för A-laget som många är nu.

Men dom har haft ett gäng nu där dom är duktig på att ta på sig äran.
Vänta bara tills att Olofsson och Grundström sticker över pölen. Då kommer vi höra hur duktiga Frölunda är på att exportera spelare till NHL.
Kommentera

J F K: Krizan var ju grym, gjorde ju ål dessutom: )
Kommentera

Tarasov: Nej, det är inte rimligt att se en spelare som sin egna produkt efter 2 säsonger. Eller bli fostrad efter 2 säsonger i en klubb.

Inte fasen känner jag att Modo fostrat Zuccarello iaf.
Kommentera

Knerten: Där skulle jag säga att det är skillnad på att utbilda en junior än att vidareutveckla en senior.
Kommentera

J F K: Sen skall kanske inte klubben i fråga ta åt sig allt för mycket av äran heller för talangen sitter i skallen på spelaren.
Kommentera

Carl Lejonkräk: I och för sig är det viktigt med bra träning och utbildning, men du har helt klart en poäng.
Det är väl trots allt typ 15 spelare per år man tar in till B-juniorer och endast ett fåtal blir SHL-spelare eller bättre. Alla får i princip samma utbildning inom ett lag, men ändå blir inte fler stjärnor alltså. Dvs, det är i en väldigt stor utsträckning individen som skapar sin egen framgång, givetvis med hjälp av laget.
Kommentera

J F K: Skulle vilja säga att där är kanske modo gyllene generation ett litet undantag. Där lyckades man nog i mångt och mycket dra med varandra.
Men det är ju en sån där grej som inte händer igen.
Dels två supertalanger där en har grym träningsdicipling och den andre kanske har historiens största vinnarskalle.
Samt att dom var hyvens killar som fick med sig dom andra killarna på att träna och tävla än fast dom kanske inte satt på samma grundtalang.

Sen är det väl också det klassiska man säger att man får ha hur mycket spelkänsla och bolltalang man vill. Men ska man bli bäst krävs en "talang" för att träna.
Kommentera

Knerten:
Lite slarvigt av mig men tycker JFK/Monno/CL uttrycker det rätt bra. Att vara stolt över EK tycker jag FHC kan kosta på sig då han spenderade sina första seniorår där, däremot är det kanske inte lika stort att Wennberg/Janmark gått via FHC då de redan hade "hugg" på en åtminstone ett försök över atlanten.

Det som intressant med Övik är att PF, MN födda 73, Sedin x 2 födda 80, VH född 90 blir stora stjärnor i NHL... Kanske kan LW lyckas på samma sätt... Nåt är det :) kanske slump iofs
Kommentera

"Ett skott från Travis Roche på backplats styrdes i mål av den store kanadensaren efter exakt en minut. Ett mål som gav Modo ledningen i matchen."

Lär inte bli lätt i kväll utan BIG D.
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Känns som Vita Hästen har riktigt många som är riktigt snabb på rören
Kommentera

Tarasov: Stolt, ja! Det kan jag hålla med om.
Kommentera

Knerten: en femma på ritchie är ohyggligt hårt dömt. Onödig slashing, men fantastisk filmat. Borde varit en tvåa eller möjligt två plus 10.
Kommentera

J F K: Björklund tillbaka?
Kommentera

Jävligt onödigt av Ritchie!
Modo är ju inte alls med i denna matchen. Vita hästen skapar tid i modos zon utan problem. Modospelarna passar ju pucken som krattor.
Dålig match hittills
Kommentera

Steken84: BJURÖ din sopa!"!!!!
Kommentera

Steken84: Sjukt. Återigen en tavla. Fy fan vad pinsamt.
Kommentera

J F K: Exakt samma ställe ovanför axeln som tidigare! Vad är det med karln..
Kommentera

dempa: Ja, mycket sämre än första perioden kan det inte bli.

Det här går inte. Varenda djävla lag vet att Bjurö inte kan ta vinkelskott. Han är helt ok på det mesta annat, men är kanske Sveriges sämsta målvakt när man skjuter från ingen vinkel.
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 1-0
Kommentera

dempa: Men nu måste vi hitta en ny MÅLVAKT!
Dessutom 13 -3 i skott?
Vakna!!!
Kommentera

J F K: Tänkte när han sköt,
'Ingen fara, Bjurö står upp, kan inte vara någon lucka där...'
Kommentera

J F K:

Bjurö har ju varit bra i början, men alla tavlor har satt sig i huvudet på honom. När vi inte har en vettig backup som kan gå in och ta 2-3 matcher från honom när han slarvar ja då blir det såhär.

In med mini-werner nu som center i första istället för Byron.
Kommentera

J F K: Håller inte med. Nog är det en spearing från honom.
Kommentera

Robin Ztorken L:

Snälla, riv kontraktet med nr 37. Jag kör hem honom själv.
Kommentera

Edblom kommer nog inte få tillbaka synen i sitt öga😢 Han ser bara lite konturer...
Kommentera

Hälge: Det som är märkligt är att linjedomaren ska döma för det större straffet om han ser det. Dvs, om en linjedomare ser en femma ska han blåsa direkt. Det ska alltså aldrig finnas ett tillfälle där man tar den i efterhand. Det är en helt annan sak med en tvåa, för det får inte en linjedomare blåsa för eller ens påtala om inte huvuddomare frågar.
Dvs, egentligen ska man bara kunna ta en femma i efterhand vid skada och det är inte en skada.
Kommentera

Robin Ztorken L: VH har haft pucken men tycker vi hållit dom utanför rätt bra. Känns som att vi spelade en tråkig defensiv med väntan på misstag på Hästen.
Dock styper taktiken lite då Byron tar en dum jävla spearing (vare sig det får tas via jumbon eller inte så är det ett klubb blad i mellangärdet. Dumt nå jävulskt) och en målvakt som inte vet vart stolpen är tydligen.
Att Bjurö släppt 4 likadana mål på 3 matcher är verkligen inte bra.
Och som sagt ingen kan ju byta av honom och låta han fundera på sitt spel och förbättra det...
Kommentera

Randy Marsh: jag hjälper gärna till med körningen. Han är från Skåne, så det är långt..
Kommentera

hockey_21: källa?
Kommentera

hockey_21: Det kan ju dock bli bättre med lite tid. Men ja helt perfekt lär det aldrig bli. Men får han så han kan uppfatta något med det trasiga ögat så är det ju inte omöjligt att han kan spela igen.
Dock sekundärt det nu. Hoppas främst han kan leva ett normalt liv till att börja med iaf.
Kommentera

J F K: Ja, det är möjligt. Jag kommenterade bara det att du tyckte att det var en slashing och en filmning.
Kommentera

Hälge: Jag tror det var meningen som en slashing, men den verkade ta under byxan.
Oavsett finns det ingen tillfälle egentligen en femma ska tas så sent om inte spelaren är skadad. Slarvigt av ritchie, men jag tror att domarna tittade på jumbotronen eller möjligen rent av chansade.
Kommentera

Nucky: Hans pappas syster
Kommentera

hockey_21: Hästen borde fokusera på vinkelskott från förlängda istället för att ha skymning framför mål.
Kommentera

J F K: Ok. Nu börjar andra perioden och det måste nog till en bättring om det ska bli poäng ikväll.
Kommentera

« · 1765687 · »