1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508228 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Vita Hästen

« · 1777892 · » Till forumet

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: Bänka Jr nu.
Kommentera

Monno:

Tyvärr så klarar inte Werner spelet i förstakedjan idag, den är ju verkligen under all kritik och tyvärr är det werner som spelar mjukt och ger bort mycket puck. Flytta ner honom och upp med Alba kanske.
Kommentera

J F K:

Nu är nog fan denna match körd, ser inget i spelet som tyder på att vi ska vända detta.
Kommentera

Rytter: Ja grabben är 16 bast. Fattar inte vrf han inte får dominera i J20 någon vecka eller två som avlastning?
Vi är horribelt i BP också. Föga oväntat.
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Rytter: Nu måste AJ lämna, detta håller inte.
Kommentera

Monno: Förstår varför han får spela, men när han är så pass svag idag borde han få vila.
Kommentera

Monno: Ojojoj detta PP kan bli något för historien det.
Kommentera

J F K: Grabben är 16 år...... Att flytta om i kedjorna kan man göra . Vet inte riktigt vad man vill uppnå genom ta bort en pojkspoling ur laget.
Kommentera

Rytter: Modigt vette fan,alla lag vet ju hur dåliga backar vi har så självklart sätter dom hög press!
Och med tanke på vår ekonomiska situation är det bara att be till hockeygudarna att vi håller oss kvar.
Kommentera

Monno: Lindgrens pajken är duktig i PP. Det får man ge honom..
Kommentera

J F K: Hur kan du få det till offside?
Hästen spelaren hade ju kontroll på pucken och så länge du har det så får du ju t.o.m backa in i zon före pucken.
Eller har dom ändrat regeln?
Kommentera

jämtland: Kanske att vinna matchen? Wernblom är klart sämst idag. Förmodligen en rekyl.
Men ska försöka vinna matchen är det lättare utan honom just idag.
Kommentera

Monno: Är det såhär det kändes att hålla på Leksand ifjol alltså?
Kommentera

J F K:

Nu får vi se vilket sätt vi hittar att förlora på.
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 3-3
Kommentera

Rytter: Tycker att det börjar att bli dags att ta för alla attacker på målvakten nu. Den här gången sparkade de på plocken, men de har slagit på Hanses rätt många gånger nu. Framförallt kallin...
Kommentera

Rytter: Ja att vara uppenbart värdelösa verkar ju inte funka så.

Eidstedt är duktig på brottas. Bra det. På planen är han sisådär. Men han står då upp bra iaf.
Kommentera

J F K: Ja herregud! Det är psykologi i klass med Mike Keenan.
Kommentera

jämtland: Ja, verkligen. Bänka en kille som gör en riktigt dåligt match. Det har aldrig hänt förut...
Kommentera

Ni är grymt effektiva idag iaf: 3 mål på 9 skott!
Kommentera

jämtland:

Vi hjälper inte honom heller genom att låta honom vara värdelös. Han känner nog själv att han gör en dålig match, att flytta ner eller bänka honom är inte en så farlig signal som du vill ha det till.
Kommentera

J F K:

Där blåste han nog lite för fort.
Kommentera

Monno: Ja det var det ;( och betänk att ni har ett bättre poängsnitt i år (LIF 27 p på 24 matcher).
Kommentera

Rytter: Ja, där snodde domaren ett mål från oss tyvärr. Rätt tydlig tripping i samma situation också.
Kan köpa det missade målet. Svårt för domarna att se, men trippingen borde han tagit, som kanske ritchies fasthållning där.
Kommentera

Rytter: Bänka är väl hårt som första steg men iaf ned till sin vanliga hierarki och roll.

Ja nu tappa vi ett mål a typiskt.
Härligt grinigt börjar det bli både.på.planen och läktaren. :-)
Kommentera

Monno:

Nu har Jakobsson klivit in istället för werner i första och vips får den kedjan tryck i offensivzon.
Kommentera

Rytter: Visst flytta om i kedjorna som jag också skrev. Att låta en 16-åring bära hundhuvudet genom bänkning tycker jag är fel.
Kommentera

jämtland:

Det som stör mig lite är att en ung spelare bänkas snabbt..... En äldre däremot
Kommentera

Rytter: gillar inte att Jakobsson verkar vara vänster igen. Han ska spela högerforward för annars har man inte så mycket nytta av honom i spelvändningar. Han ska antingen vika in och skjuta eller runda backen. När han kommer på vänsterkanten är han rätt ofarlig.

Eidstedt har bara en sak att göra. Skjuta. Det tar honom flera sekunder innan han lägger en myra. Skjut för fan.
Kommentera

jämtland: Nu undrar jag om han inte är helt bänkad dock?
Jäklar vad bra Berglund är!
Kommentera

Tarasov:

Vi har ingen äldre som varit lika kass som werner varit idag, han var inte alls med och hade inte ett rätt.

Man ska inte ha någon dispens bara för att man är ung, däremot ska man få chansen i en ny match snart igen.
Kommentera

Nämen tar Ritchie en onödig utvisning? det var oväntat...
Kommentera

J F K: Patetiskt om han åker ut. Situationen skapar hästenkillen helt själv. Satan så dåliga domare vi har. Ritchie kan helt omöjligen göra något åt det där.
Kommentera

Monno:

Alltså jag har svårt för dom där situationerna, när en spelare tror det är innebandy och har ryggen ut mot plan och inte skyddar sig bättre.
Kommentera

Rytter: Kul iallafall att se att Rundqvist, Molin och speciellt Karlqvist lyckats ta emot passningar som vi normalt tappar.

Surt att bli snuvad på Wahlgrens mål.

Har fortfarande inte smällt vad den gode Hedman pysslade på under första målet. Ser ut som han glider runt och tänker på något annat där.

Bra att Paris har bufflat runt lite. Han borde dock tagga ner lite och passa pucken lite mjukare.

Nåja, det här vinner vi.
Kommentera

Rytter: I Modo har ju många ggr juniorerna varit bärande långa perioder av säsongerna. Medan många äldre rutinerade många ggr fått förtroendet trots mediokert spel.

Men det har ju också lett till att tillslut hamnade vi i HA
Kommentera

J F K: Gnäller du igen på domaren ?
Kommentera

WarEvryPractice: solklart slashing tripping mot rundqvist. Han ramlade inte, men tappade fart och balansen.
Det här är förvisso rättvist, men återigen en horribelt skrämmande insats av domaren.
Kommentera

jämtland: Tycker nog Hanses ska ha fyran!
Kommentera

jämtland:

Ja men du kan ju inte snacka om historiskt, jag snackar om werner idag och jag tror inte någon annan spelare i modo varit så otroligt blek denna säsong, det var ju inte ett rätt tyvärr.
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 4-3
Kommentera

wxp: Japp. Han gav bort ett mål för oss och han har givit dem chansen i fem mot tre helt horribelt. De är inte bara djävligt dåliga. De är helt enkelt mycket sämre än så i den här serien.
Kommentera

Signature: Ja jag fattar inte varför han går in så djupt i målet när pucken är vid backlinjen? Trött?
Onödigt av Eidstedt och åka för interference med en man mindre.
Tycker också Byrons var hård. Byron räknade med att han skulle stå emot lite. Istället dör han. Tycker det ser rätt tydligt ut som att han bara vill låsa honom.
Kommentera

J F K:

Man förstår ju att HA är en skitliga, man snackar om att man ska ha mer tv-pengar och att det är orättvist. Men med tanke på underhållningen så ska man fan ha mindre stålar.

Börja med att se till att man har samma domare i HA och SHL och utbilda domarna i HA så kanske nivån höjs, och inför fyrdomarsystem omgående.

Visst att det är rättvist att hästen leder då dom varit bättre.
Kommentera

J F K: undrar om man inte ska göra ett practical joke mot domaren. Göm hans vita käpp så kommer han inte ut till bilen...
Kommentera

Rytter: Jo det kan jag i och med att det handlar om min åsikt . Och du får ju ha din .

Finns ju en del äldre spelare både i år och rent "historiskt" som klarat sig undan bänken trots kassa insatser i specifika matcher.
Kommentera

J F K: Hur var det nu med Hästens 2-1?
Fortfarande solklar offside?
Apropå vit käpp, menar jag......😉
Kommentera

jämtland:

Ja klart du kan, men då förstår jag inte varför du ger dig in i en diskussion om werners insats i denna match och ifall han borde bänkas eller flyttas ner i kedjorna.

Känns dumt att snacka historia när alla andra pratar nutid.
Kommentera

Rytter: På något vis känns det ändå som vi kan komma ur detta med poäng. Vilket vore synnerligen oförtjänt.
Kommentera

« · 1777892 · »