1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507147 inlägg · 4104 ämnen

MoDo vs AIK 200220

« · 2295465 · » Till forumet

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Man kan ju tycka att en videogranskning ska sluta med ngt besked, men så icke.
Kasst sekreteriat på Hovet
Kommentera

jonsson: Berna vill stanna i As och Modo som det ser ut, han spelar så iaf.

Sen kan jag verkligen inte sluta förvånas över hur våran 4:e kedja som är ihopsatt för att vara hårt jobbande och starka defensivt är våran helt överlägset svagaste formation i egen zon.
Kommentera

Heyerdal: Jag har ingen koll (som vanligt) ang. Lindewall..
Kommentera

Gavelo:

Lite glest på golden hill
Kommentera

Bad_Brett: Efter tacklingen och det som hände så stoppade sekretariatet matchklockan för dom trodde att spelet var avblåst, jag såg själv att klockan stod still ganska länge, sen när Modo fortsatte att spela och gick till anfall fast halva motståndarlaget stod och samtalade i mittzonen så startade man klockan igen.

Ganska bra period av Modo, dock är effektiviteten inte riktigt där jag önskar att den var, som någon skrev, 3,5 mål senaste 10 omgångarna är ganska dåligt om man ser till alla målchanser.
Men vi leder och jag hoppas vi kan fortsätta trumma på.
Kommentera

Gavelo: Haha ännu en gång man får se KLARA besked på en utvisning, typ 14 gånger på skärmen, kommentatorn ser det också men han säger INGENTING om vad han tycker. Domaren totalt skiter i det och bryr sig om att tv tiden stämmer istället.. Haha 4 sekunder hit och dit, men Ingmans rygg skiter vi fullständigt i.
Kommentera

KRM: Dom videogranskade nåt med klockan.
Kommentera

KRM: Jag upplever det som att domarna är oense och ville få mer tid att kika på det. Man är måna om att denna match slutar i tid och därför fortsätter överläggningen i periodpausen.

Edit: Eller så granskade de bara tiden, låter rimligt.
Kommentera

KRM:
De granskade tiden
Kommentera

Bad_Brett: är på plats. Fattar inget. Det bli vidrogranskning och sen skickar domaren spelarna av isen med 3 sek kvar på klockan. Nån som ser tv och vet mer?
Kommentera

Filiphm: Rimligt beslut tycker jag. Domarna behöver mer tid och då det enbart är sekunder kvar väljer man att blåsa av och spela en längre andraperiod. Helt rätt.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker den är solkar.
Tacklingen i sig är inte hård men han använder ju klubban så det borde inte vara så mycket att diskutera.
Dock är ju detta Allsvenskan så jag räknar inte med att det blir någonting
Kommentera

Gavelo: Har jag räknat rätt så har vi 3,5 gjorda mål per match senaste 10 omgångarna😁 Har då räknat bort straffavgörandena
Kommentera

Bad_Brett: Kanske en tvåa men ofta kommer man undan de tveksamma när man redan har boxplay. Aldrig en femma på något sätt.
Kommentera

Varje gång ja kollar på hockey så blir jag mer och mer förvirrad
Kommentera

Gavelo: Men det kommer en lett...
Kommentera

jonsson: Inte så hårt, men farligt avstånd och han trycker på precis det ställe man har pratat om att domarna ska vara extra petiga med.

Svårt.
Kommentera

jonsson: Solklar haha
Herregud det kan ju inte blir mer tydligt, Timo använder ju klubban och trycker in Ingman i sargen.
Kommentera

jonsson: Man blir ju skitnödig så fort vi får en tackling med tanke på skador
Kommentera

Gavelo: MoDo borde gett bort pucken direkt där nu blir utv splittrad
Kommentera

BOARDING??
Är det videobedömning på allt
Kommentera

Gavelo: Aagaard är bättre än man tror på att hålla i pucken. När han saknas blir det för mycket flipperspel.

Kan tycka att det är klubban i ryggen. Egentligen crosschecking, men kan inte tänka mig att det blir en femma så det lär inte bli något.
Kommentera

jonsson: Aagaards intåg i 2:a kedjan är 100% betydelsefull och jag tror att 1:a kedjan lider utan en bra 3:e länk.
Kommentera

jonsson:
Svenningsson har skärpt till sig
Kommentera

Fy fan så snabb han var där Svenningson. Snyggt!
Kommentera

Snipan:

Svennebubbis😄😄
Kommentera

Bad_Brett: Hans match mot VH var heller ingen höjdare
Kommentera

Heyerdal: AIK tagit över sista 5 gårdagsmatchen känns säkert
Kommentera

eltifoso: Synd att hen som räknar skott somnat bara
Kommentera

J F K:
Ibland kan det vara riktigt tråkigt också
Kommentera

J F K: Fortsätter Näsén spela såhär har vi nog en liten chans att behålla honom.
Kommentera

Hakning-Henrik: Det känns oroväckande att vi har så förtvivlat svårt att få in pucken, Effektiviteten senaste 10 omgångarna kan inte vara något att skryta med precis.
Kommentera

J F K: Yes! Utan tvekan
Kommentera

eltifoso: kan lika gärna vara inne men svårt se
Kommentera

eltifoso: Allsvenskan är väldigt rolig att se. Mycket öppnare än SHL och internationellt.
Kommentera

Gavelo: Tycker det är underhållande , chanser byts mellan lagen . Hänt mer denna period än i semifinalerna och finalen i OS sammanlagt
Kommentera

Gavelo: Inget skönspel, dock tycker jag att vi flera gånger väljer det enkla säkra i egen zon när vi riskerar att spela oss fast. Synd att Nordin inte kom först på den pucken.

Fin tackling av Ingman och helt otroligt bra löst när han får en kompispass direkt efter med en AIK spelare precis bredvid.
Kommentera

Bra start av Modo, men varenda skott går i magplattan
Kommentera

hk: Ingen Lett idag, synd..
Kommentera

Saleva: Tex igen.
Kommentera

Saleva:

Mera Channel på roadtripp tycker jag
Tex vaktar
Kommentera

hk:
Modochannel är med på roadtrippen, synd att de inte lägger ut nåt innan match.
Kul med intervjuer efteråt iaf.
Kommentera

Saleva: Borde vara Tikka.
Kommentera

KB: antog det men Horava har Lindevall som målskytt lite längre ned i tråden så tänkte att han blivit kallad pga skador
Kommentera

Gavelo:
Vem står?
Kommentera

Tarasov: Jäkla dålig tid för en match, söndag, soligt och så måste man sitta inne
Kommentera

Rytter:

Vi måste hålla BIK bakom oss, KRIGA MODO
Kommentera

Steken84: Nu vill jag att du först går fram till Black Army, spänner musklerna och framkallar starka MoDo-ljud, som typ ÖÖÖÖHH! ÖH!
Kommentera

På plats i Stockholm och hovet. Gör dom en usel prestation idag så får dom höra det😀
Kommentera

Heyerdal: Han spelar med ÖHF. Förväntar mig nog att han fortsätter där om vi inte råkar ut för typ sjukdom eller något.
Kommentera

« · 2295465 · »