1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507147 inlägg · 4104 ämnen

MoDo vs AIK 200220

« · 2295519 · » Till forumet

Sv: MoDo vs AIK 200220
Bad_Brett: Samtidigt. Sett till hela matchen har vi varit bättre än AIK som bara har BIK och HV framför sig gällande form. Att det skulle bli jobbigt med tanke på matchen igår var extremt väntat och absolut inte något tecken på annat än att vi är trötta.

Tror ändå vi vänder det baserat på Gavelo.
Kommentera

Bad_Brett: markeringen el avsaknad av den vid 2-1 målet blir man brydd på, stor svartklädd spelare borde de se
Kommentera

Bad_Brett: Vi är trötta, vissa orkar ju inte åka skridskor i mer än 20 sekunder, blir vi tillbakapressade i egen zon så ser vi ut som koner efter 40 sekunder.
Åter igen, säg ifrån, aldrig spela match 2 dagar i rad, här är beviset.
Kommentera

Gavelo:
Detta är ju en hängmatch från omgång 31 pga coviden, tror tom MoDo ville lägga den i samband med vh för att slippa resor.
Kommentera

Heyerdal: Vi får också in två potentiella topp två-spelare med Mcm och Niko
Kommentera

Heyerdal: Grejen med boxplay är att man är en spelare mindre på plan..
Kommentera

J F K: Förstår bara inte varför så många tränare har en sådan förkärlek till att spara time-out:en tills att det är för sent. Trötta spelare, icing, AIK har momentum... tydligare än så torde det inte kunna bli.

Men ja, Gavelo har jinxat till vår fördel förut, så jag är försiktigt optimistisk.
Kommentera

Saleva: Jag vet, men det är ju så jävla korkat så man tappar andan. Det finns inget gentlemannamässigt med att ge sig själv nackdelar i matcherna.
Kommentera

TickledDonkey:
Ja inte mkt som skiljer för mot förra säsongen
Kommentera

Gavelo: Ja, det är ingen tvekan om att just det är ett problem i andra perioden med långt till båset för byte.
Vi får väl skylla oss själva för det är inte optimalt.

Sedan är det BP som slitit under slutet av andra. Förhoppningsvis har vi krut i tanken på de offensiva spelarna. Vi vinner på straffar
Kommentera

J F K: det är mitt fel alltihop
Kommentera

Gavelo: Mot almtuna hade vi 2256 besökare, hv snittar 2000 mer än oss per match.
Tycker du verkligen det verkar rimligt att lägga 3 miljoner på värvningar i februari?
Kommentera

Bad_Brett: Man får inte ta t.o vid en icing.
Kommentera

J F K: Mja. Tenderna var tydliga redan före första utvusningen.
Kommentera

J F K: Hade Modo haft en stor trupp som Hv så hade det varit mer ”förklarligt” att godkänna spel 2 dagar i rad, men som nu med en tunn trupp så blir det tydligt att vi inte har samma energi som AIK.
Modo börjar bra och är det klart bättre laget i första perioden, men sen tar AIK över mer och mer tills vi knappt ser ut att orka spela hockey.

Modo behöver slumpmål om detta ska gå hem, men jag tror det blir 4-1
Kommentera

Padrone78:
Är du där eller är du inte där?
Kommentera

hk: tre modospelare stod en meter ifrån
Kommentera

J F K: Visst är det väl lite så att vår svacka startade i samband med Modigs sorti.
Våra poängspelare är för närvarande isande kalla, händer inte mycket där.
Spelmässigt är vi bättre än gnaget men saknar skärpan
Kommentera

Robin Ztorken L:

Kom inte ens ut ur zon typ, slarv
Kommentera

Tarasov: är på plats och MoDo vinner ALDRIG på Hovet med mig på plats.
Kommentera

hk: Vem har sagt att Modo skall lägga 3 miljoner?!
Det är bara en idiot till klubb som spenderar sådana summor.
Modo hade kunnat lägga en miljon och fått hit ett par spelare för att skapa bredd och lite spets, att Hv köper spelare för överpris visar bara på att dom är desperata.

3-1, bara 1 mål kvar nu.
Kommentera

Hur står det till med spel i egen zon, uselt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Tycker Tex varit ganska svag idag.
tycker väl det mesta varit pga slarv och tveksam inställning än någon tydlig svacka förutom förstakedjan.
Kommentera

Gavelo: Det verkar inte funnits spets, men visst hade vi säkert kunnat spendera en mille på två mannberg
Kommentera

Hur kan man lägga 2 matcher inom 24 timmar? Jävla skämt.
Kommentera

Gavelo: Håller med om att truppen är alldeles för tunn. Men det har jag sagt flera gånger vi har ej råd med en skada eller tex Aagard är på OS det märks direkt.
Kommentera

J F K: Vore lite kul att se hur lång tid det tar för Modo att släppa in ett mål om man tar ut målvakten i slutet som jag pratade om igår.

Hoppas Modo kan hålla undan fram till slutet så inte 4-1 kommer för tidigt
Kommentera

Dundee:

Hög klubba men ingen åtgärd
Kommentera

J F K: Vi hade fått 6 Mannberg för en miljon
Kommentera

jonsson: Åk till båset Sveningsson. Höll på bli 4-1 pga hans glidande till båset.
Kommentera

Gavelo: Inte nu. Jo, McKinnonen fanns för 700 000, men det var den enda.
Kommentera

Tyler Durden: Väldigt märkligt att man inte spelar Tikkanen idag
Kommentera

Nucky: Ja, Tex har inte varit sitt vanliga jag
Kommentera

Nucky: Ja brukar vara tufft å stå 2 dagar i rad. Sen var ju Tex inte jättehet igår heller.
Kommentera

Tyler Durden: Man kanske skulle ta och slänga i Aagaard i första kedjan sista 10
Kommentera

J F K: Vilket gör det ännu mer bisarrt att släppa sin bästa spelare, med tanke på att man har haft överseende med Pikkarainen, Krizan, Döme med flera.
Kommentera

Bad_Brett: jäkla tjat på dig varje gång modo spelar angående Modigs, om du har en rejäl energi tjuv i laget där varken tränaren eller en del spelare inte går ihop med en viss spelare, kommer du alltså att behålla honom vilket fall?
Kommentera

Gavelo: Tror du inte hinken hade agerat om det fanns spets för en rimlig summa? Det finns en anledning varför hv betalade det de gjorde.

Fan stolpe och puck out efter.
Kommentera

Padrone78:
Ansvarslöst i detta viktiga läge
Kommentera

Bad_Brett: Jag misstänker att du inte varit i omklädningsrummet med någon av dem, vilket gör kommentaren oerhört spekulativ.
Kommentera

J F K: Förmodligen mycket värre attack än den Vigge fick matchstraff och avstängning för.
Kommentera

hk: Jag tror inte man tittade på rätt ställe, man tittade nästan uteslutande på Khl och man borde tittat i div1 ist, norska ligan, danska ligan etc för vi har för tunn trupp helt enkelt.

Synd på stolpen.
Kommentera

Nooky: Om resultaten faktiskt blir bättre så är det såklart rätt. När man går från att vara ett av seriens hetaste lag med seriens bästa kedja, till att framstå som ett orkeslöst mittenlag, så måste man såklart ifrågasätta beslutet, inte sant?
Kommentera

J F K: Varför blåser inte domaren direkt när han lyfter armen?
Ge honom tre matchers avstängning också nu.
Kommentera

hk: 5 minuter snälla MoDo nu har vi chansen
Kommentera

J F K: Om skadan är så pass stor borde resultaten bli bättre. Allt annat vore helt ologiskt.
Kommentera

bollan123: hoppas det gick bra
Kommentera

bollan123: Många mentala kalhyggen på läktarna hör jag, nästan så man förväntar sig att sekretariat spelar introt till romper stomper vid lineupen.

ÖöÖhÖöH Hata Modo hata Modo ÄÖhhÖh Aaaaaaaikåååå aaaaikåååå
Kommentera

Gavelo: Fast det stämmer väl inte att Hinken kollade uteslutande på KHL? Han sa ju i någon intervju att han började titta på khl-spelare måndagen innan fönstret stängde.
Kommentera

Gavelo: Efter att ha blivit helt överkörda i 1.5 period så tar äntligen Karlin timeout! Synd bara att det är lite försent nu......
Kommentera

« · 2295519 · »