1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507163 inlägg · 4104 ämnen

MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17

« · 383031 · » Till forumet

MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Jaha, då var det dags för en derbygruppsmatch, barnslig derbygruppsmatchtråd och tre poäng för MoDo Hockey igen. Jag undviker att prata om tråden i sig och dess eventuellt vederkvickande effekter, utan konstaterar bara att nu är den på plats och det är fritt fram att börja delge omvärlden sina tankar runt matchen.

Inte för att tankar i sig kring utgången av matchen är nödvändiga, men ändå - för sportsnackandets skull.
Kommentera

Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Björn VII:

Jag konstaterar kallt att norraste laget "bääävar" att bli avsågat från resten av Sverige i och med den här förlusten. Det kan bli katastrofatmosfär oppåt. Låt dig inte luras av diset som ligger stilla och tyst om du åker uppmot ödemarken i 40 minusgrader. Det är inte dis, det är ångest.

För oss skulle en eventuellt förlust vara försmädlig, just för att den är mot lulio, inte mer. Vi har ett surspel att falla tillbaks på och jag hyllar det.
Kommentera

NuMo:

Eftersom Portello besöker Kempis imorgon så borde det väl med största säkerhet bli en hemmavinst? Jag har iofs för mig att han råkade få se en lulingvinst en gång, men det måste ju ha varit undantaget som bekräftade regeln.
Kommentera

knaskamilla: Sådärja, nu börjar det likna något. Du har nyss gjort en matchanalys och du har gjort det i en tråd för det tillägnad. Det är sådant som får mig och scim och LJ att återigen fundera på din status på våra regelbundna möten.
Kommentera

NuMo: Tycker iofs att hon redan hade gjort en matchanalys bara det att hon inte själv visste om det. Något lag får ris och spelet faller ihop som en pannkaka, i varje fall om jag tolkar den där bilden i Zzzz-tråden rätt.
Kommentera

Målvakt
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backpar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard -

8 Oscar Hedman,
4 Jan Öberg -

27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen.

Extraback:
43 Lars Jansson.

Kedjor:
14 Peter Högardh,
29 Morten Green,
15 Andreas Salomonsson -

9 Magnus Wernblom,
17 Fredrik Warg,
11 Tommy Pettersson -

10 Anders Söderberg,
23 Magnus Hedlund,
26 Mattias Wennerberg -

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
12 Jonas Almtorp

Pirro inför matchen:

Klart jag är nöjd med nyåret

16 poäng av 24 möjliga under 2004. Dessutom vinster fyra av fem bortamatcher. MODO:s facit de senaste åtta omgångarna går inte av för hackor.
- Självklart är jag nöjd med vad vi gjort under 2004 så här långt, säger också Pirro Alexandersson. Kan vi nu bara ta minst tre poäng på de två återstående matcherna innan uppehållet ser det hyfsat ut.

Luleå Hockey tisdag hemma och Brynäs IF i Gavlerinken på torsdag är de matcher som återstår innan Sweden Hockey Games.
- Naturligtvis siktar vi på full pott, men det handlar om ytterst svåra matcher, säger Pirro. Mot kvällens motståndare Luleå har vi gjort tre dåliga matcher borta och också förlorat alla tre. Däremot gjorde vi en bra match hemma mot Luleå sist, då vi vann med 5-1.

- Förhoppningen är att vi kan upprepa spelet från de två senaste hemmamatcherna, Linköping och Timrå, då tror jag vi har en klar segerchans.

Noterbart om laget

Skadeläget?
Hans Jonsson (mellanhandsben), tillbaka efter Sweden Hockey Games, Kari Haakana (handled), åter mitten av februari, Per Svartvadet (fotled) och Joakim Lindström (axel), borta säsongen ut.
Kommentera

Någon som vet om Husum-Åke ska vara linjeman imorrn? Om så är det nog bäst att jag gömmer mig för honom.
Kommentera

Portello:

Vet inte om du hunnit surfa fram det ännu, men nu var det fastslaget att Klas får en ny kompis på denna högriskmatch.

MODO Hockey - Luleå HF

RÖNNMARK, Ulf
NILSSON, Klas
LUNDGREN, Jörgen

För Jörgens stats, se:

www.aidk.nu/aidk_domare.asp?id=107
Kommentera

Björn VII:

Jörgen måste vara en bra domare. Det hörs ju på efternamnet.
Kommentera

Poffa:

Japp, får se om han klarar av att lyfta lagprestationen bara. :-)
Kommentera

Poffa:

Jaså? Jag har hört ett rykte om en domare med det efternamnet inte är sådär jättebra... Fast det var iofs i innebandy. Och han kan förstås ha vuxit in i domarrollen på sistone.
Kommentera

Björn VII: Jörgen Lundgren passar bra i denna match. En gammal Luleådomare? nu boende i Bonäset.
Kommentera

knaskamilla:

Det ryktet är helt felaktigt. Den domare du tänker på är otroligt bra. Världsfenomenaljättebäst för att vara exakt.
Kommentera

Poffa:

Som person, ja, men som domare? Jag har förresten hört en annan variant, och det är att han är totalt värdelös. Eller något sådant.
Kommentera

knaskamilla:

Återigen helt fel. Personen är världsfenomenaljättebäst både som person och som domare.
Kommentera

Målvakter:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backpar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard -

8 Oscar Hedman,
4 Jan Öberg -

27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen.

Extraback:
43 Lars Jansson.

Kedjor:
14 Peter Högardh,
29 Morten Green,
15 Andreas Salomonsson -

9 Magnus Wernblom,
17 Fredrik Warg,
11 Tommy Pettersson -

10 Anders Söderberg,
23 Magnus Hedlund,
26 Mattias Wennerberg -

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
12 Jonas Almtorp
Kommentera

Poffa: VAAAA, ingen Martin Wilde i dagens laguppställning? Nää, usch vad orättvist, då vetesjutton om jag vågar köpa matchtröjan...
Kommentera

Poffa: Men en duktig hockeyback vet han inte hur han ser ut, om han så satt som sjundeback på bänken...
Kommentera

Lumber Jack:

En duktig hockeyback ser man för närvarande i gästbokens överskrift. Dagens sjundeback är väl inte speciellt mycket att skriva hem om.
Kommentera

Poffa: Han lär ju peta ut Kingen idag, om Le king håller samma Div. 1klass han visat senaste omg., halvskadad som han är.

Mot Kempis, ära och tre poäng!
Kommentera

Lumber Jack:

Äääh, Frisco tar på sig Kingens tröja och stöttar sin favvo till 100%. Därmed så kan ju sjundebacken se sig i stjärnorna efter istid.

Jag hoppas du fixat värmepaketet. Vi vill inte se den stelfrusna LJ den här gången.
Kommentera

Lumber Jack:
Lika bra du stannar hemma idag, ni loooosar stort idag serru.
:-P
Kommentera

Krokstaexpressen avgår nu. Tag plats. Se upp för dörrarna, dörrarna stängs. Nästa hållplats: Kempis.

Kvällens mest spelade låt i Kempis: "Imperiet - Var e Wargen?"
Kommentera

Poffa:

Va inte för fulla då ni säger destinationen till busschauffören, då kan ni hamna här (se länk), och det vore ju inte så bra.
Kommentera

Boarding-Bob: hahahaha
"Jaaa ska till kempissssch, ja kempisssch!"
Kommentera

Björn VII: vi kommer att krossa er tror på 2-6 till vårt kära luleå hockey
Kommentera

De vart ett noll nu! Va roligt.
Kommentera

NuMo:

Jag tänker säga så här: det är en månad minus en dag sedan Magnus Wernblom gjorde mål i Elitserien.

Alldeles för länge.
Kommentera

Björn VII: Ja, det var lång tid det. Fast har vi tur så låter lulio oss att göra ett mål till. Det kan ju bli Werners tur då. Blir set så så blir jag mycket lycklig och glad. Heja modo. Nu var det nära att lulingarna gjorde mål i stället. Man blir väl olycklig snart i stället.
Kommentera

Björn VII: qwertas det.
Kommentera

NORDMARK, Robert. Jaha. Det kanske är världens bästa back som gjort kommback.
Kommentera

Det verkar som att lulio kommit på våran svaghet. Man försöker vinna matchen från utvisningsbåset, en taktik som i första stund kan tyckas idiotisk. Lulingarna är dock inte kända att vara idioter för intet, de har naturligtvis kommit på att man kan tjäna på det. Modo är som sagt var säms i PP av alla lag. Man släpper hellre till chanser än skapar under de pissiga förhållandena. Nu blåste dock domaren fel plötsligt och visar ut en modoit. Ingen dålig taktik det heller om man gillar destruktiv hokky.
Kommentera

Nu blev det 2-0. Skoj för Söderberg. Kanske Wernblom får göra mål snart. Det skulle jag unna honom.
Kommentera

Hedlund verkar ha blivit helgalen, Roughing hela tiden, coolt!
Kommentera

Jaha, då var det återigen dags att avrunda en derbygruppsmatchtråd med adekvat bröl-bild.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/jubel.JPG[/bild]

5/5, f.ö.
Kommentera

3 härliga poäng, laget kämpar som just ett lag och visar sig från sin bättre sida. Dessutom är Riksman elitseriens hetaste målvakt just nu. Ett enda insläppt mål på fyra matcher, spelar enkelt och oerhört stabilt och man är inte ens orolig då det blir PP för motståndarna längre.

Dessutom oerhört roligt att Söderberg äntligen lyckas. Han gör dessutom två Werna-mål. Först ett slagga från blå (som Hento borde tagit) och "sedan ett stöta pucken i mål från en centimeter i hård kamp med försvarare"-mål.

Nu ser vi till att spela ner Brynäs närmare kvalserien på torsdag också så kan man med glädje gå till uppehållet.

Viva la Riksman!
Kommentera

Björn VII:

Varför skriver vi inget? Tja... Vad ska man säga? Det börjar kännas stensäkert med Riksman längst bak, den här gången tar han nog Lassila i alla fall! ;)

Kul att Antos målade. Det syntes att han var fast besluten att inte missa ett friläge igen, när han satte 2-0.

MaJo riktigt, riktigt usel igen. En klar säkerhetsrisk! Vad fan, varför sitter Jansson fortfarande i båset??

Domaren hade knepiga bedömningsnivåer, som vanligt. Både uppåt och neråt och för (eller mot?) bägge lagen.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva, så det är bäst att jag inte fortsätter.
Kommentera

Alla: (eller ingen rättare sagt) Vart är alla glada inlägg och putslustiga kommentarer. Nu får vi lov att skärpa till oss.
Kommentera

knaskamilla:

Jansson är på bänken av den enda anledningen att han är ännu sämre än MaJo.

MaJo gjorde en märklig match idag. Han blandar riktigt bra ingripanden med riktiga indianare. Tyckte dock att han var bättre idag än de senaste två matcherna.
Kommentera

knaskamilla:

Instämmer i allt du skrev, och tilläger att nu fick vi äntligen(?) se lite boxning i Kempehallen igen, Peter Öberg och Skrbec hade en liten dispyt på bästa NHL-manér, och tyvärr vann väl GroKos bidrag på poäng.
Kommentera

Poffa: Jag måste tyvärr vara så där jobbig igen, juniorälskare som jag är.
Hur var Hedman?
Kommentera

Alla: Jag är jätteglad för att:

1. MoDo fortsätter vinna.

2. Ett lag något längre söderut fortsätter förlora.
Kommentera

Poffa:

Jag tror dig inte. Jansson kan omöjligt vara sämre än Johansson. Nej, det måste bero på något annat - t.ex. att han inte är helt okej i kroppen än.

Annars så undrar jag - ska man måsta planera sportlovslägret så att det finns möjlighet att ta ut lite komptid på måndagen?
Kommentera

AudibleGiraffe: Hedman var bra. En tvivelaktig utvisning emot sig är väl det enda negativa jag kommer på så här. Han spelade tom bp idag.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Stabil, som vanligt. Gör sitt jobb och det med beröm. Syns inte så mycket varken framåt eller bakåt men blir inte överspelad och slår inte bort pucken i panik.
Kommentera

Poffa: Wildematchtröjan vs LHF 3-0
Kommentera

Paddan:

Men nästa match får vi nog kräva att någon har på sig sin MaJo-tröja...
Kommentera

knaskamilla: Tja, jag förväntar mig att MaJo har sin matchtröja på sig men om han får spela eller inte är ju en annan fråga. Han kanske känner självförtroendet svika när han inte ser sin gamla matchtröja på läktaren utan där står istället någon person i Danmarks landslagströja. Inte undra på att MaJo underpresterar å det grövsta och slår värre blindpass än en blind kille som, samtidigt som han skjuter, håller i ledarhunden...
Kommentera

« · 383031 · »