1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO vs. FBK 050127

« · 496037 Till forumet

MODO vs. FBK 050127

Sju raka utan förlust på ordinarie tid, tolv matcher och bara en förlust. MODO Hockey är inne i en fin trend, men coachen Kent Forsberg tar numera bara en match i sänder.
- Det som hänt är historia. Vi måste fortsätta jobba stenhårt, då får vi också framgång.

Småslitna kroppar lite här och var gjorde att en del spelare tog det lugnt på träningen efter derbysegern mot Timrå.
- Enorm intensitet och fart på träningen ändå, säger Forsberg. Vi har många spelare som vill spela och de som tillfälligt är utanför fightas verkligen för att få chansen. På det sättet är allt bra.

Kent Forsberg var mycket nöjd med derbysegern mot Timrå.
- Länge sedan vi genomförde en så bra arbetsinsats sett över 60 minuter, säger han. Vi blir också mer och mer stabila bakåt och höll ihop laget bra. Timrå skapade trots allt inte så mycket.

Mot Färjestad har det den här säsongen varit täta och tuffa matcher.
- Riktigt bra hockeymatcher, betygsätter Kent. Det är bara så att vi spelar bättre mot bättre lag. Fråga mig inte varför. Nu handlar det om en riktig "sexpoängsmatch", som vi till varje pris inte får förlora om vi har målsättningen "en fjärde plats i grundserien" kvar i sikte.

Noterbart om laget

Skador: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm), Peter Forsberg (handled), Joakim Lindström (rygg).

Kommentera

Sv: MODO vs. FBK 050127
MODO tar inte ut något lag inför matchen mot Färjestad. Det blir en trupp, där man inte spikar vilka som spelar förrän efter värmningen matchdagen.

MODO Hockeys trupp mot Färjestad.
Målvakter:
35 Tommy Salo,
30 Mikael Zajkowski.

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
24 Adrian Aucoin,
32 Tobias Viklund.

Forwards:
4 Jan Öberg,
12 Daniel Sedin,
13 Mattias Weinhandl,
15 Andreas Salomonsson,
17 Fredrik Warg,
18 Peter Öberg,
19 Markus Näslund,
20 Henrik Sedin,
26 Mattias Wennerberg,
27 Alexander Steen,
29 Morten Green,
39 Per Svartvadet,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote
Kommentera

Vill påminna om att MODOTifo kommer gå runt och samla in pengar till Foppas blombukett under matchen imorgon. Vill ni skänka en liten slant så gör gärna det, vill ni inte så skiter ni i det helt enkelt. :-)
Kommentera

Nikki:

Underbart med valfrihet.
Kommentera

knaskamilla:

Nån gång måste man vara snäll.
Kommentera

MODO Hockey - Färjestads BK

RYHED, Lars Johan

KARLBERG, Anders
TAKULA, Leo
Kommentera

Frisco:

Det var ett tag sedan man såg Ryhed i Kempis nu. Kan det vara så att han är den som skall hålla uppe domarstandarden i ES?
Kommentera

Poffa: Vi får hoppas att det är Ryhed som är standarden.

Fast själv hade jag gärna sett Vinnerborg som domare i afton. Det är ju framtiden inom domarkåren.
Kommentera

Frisco:

En sak är säker, med Vinnerborg som domare hade det inte blivit tråkigt i alla fall. Publiken i uppror, fult och tufft och en domare som funderar på vad han skall äta till lunch i morgon.
Kommentera

Poffa: Föreläsning -> Genom skogen -> Templet !
Kommentera

Jaha, dags att ladda upp med rätt tråd, det är ovanligt tyst. I kväll blir det framför teven för mig i alla fall. Hoppas det räcker för att skölja bort två dagars hockeyabstinens.
Kommentera

NuMo: Mot Kempis var det. NU!
Kommentera

Frisco: Nää, jag vägrar åka nu. Jag väntar i 50 minuter till, sådeså...
Kommentera

Paddan: Det får bli en ramsstund då.

Hela pucken in i målet, Mackes näsa hittar hålet. Macke, Macke. Macke!
Kommentera

NuMo: Den här ramsan ( länktips) får jag väl bidra med då.
Lite åt Talking Heads-hållet. 
Kommentera

Paddan:

Nu mot Templet för lite religion...
Kommentera

Grattis till en arbetarseger. Det gjorde ni bra.
Var det ett spökhus som matchen utspelades i?
Dödstyst första 35min sen hörde man Fyll-Börje nån gång
Det påminnde faktiskt lite om NHL på läktaren: tyst, rapande, smaskande en och en annan fis.
Men å andra sidan har man köpt så många spelare från NHL så följer väl beteendet med (8^(/)
Kommentera

Kronblom: Om en av C+s mikrofoner var utplacerad vid pissrännan skulle man höra skvalpande hela matchen.
Kommentera

Frisco: Sicken skön seger. Den var kanske inte rättvis men vem f-n bryr sig.

Souray var en fet besvikelse. Trodde det var en "spelare" inte en feg krake, men kanske Nordström har smittat av sig...
Kommentera

Salle:

Souray var allt annat än bra idag. Spelade fult och dumt. Inte det spel som tog honom så långt i NHL förra säsongen. Värst var ändå drasuten Chara som tillåts göra vad som helst. I PP då Hasse J gör 2-1 så borde det varit 4 utvisningar för Crosschecking och en för Tripping på Chara. Han mer eller mindre våldtog Sedin framför mål.

Dessutom borde Gerber, den fege f*n, fått matchstraff för sin spearing på Hasse J. Hasse ligger försvarslös efter att ha gjort mål och Gerber vänder klubban med bladets spets neråt och yxslår klubban i magen på Hasse J.

I övrigt en tämligen snäll match. Åtminstone i 45 minuter, sedan blev det grinigt åt båda håll, allt medans Ryhed valde att titta åt ett annat håll.
Kommentera

Klockren och ursnabb banner.

Kommentera

Salle: Snyggaste bannern sedan MIKA.
Kommentera

Frisco: Snyggare banner än MIKA-bannern finns bara inte!

Hörde via ryktesvägen att Muir blivit helt frälst i Trocadero. Tydligen hade han funderat med Timander om det skulle gå att beställa en pall med Trocadero ifall han skulle bli hemskickad.
Kommentera

Frisco:

"Färjestads coach Leif Strömberg rasande efteråt sedan publiken kastat grejor ner i Färjestads bås."
Kommentera

Poffa:

"Leif Strömberg hävdade dessutom med emfas att 2–1-målet föregicks av flera regelbrott från Modospelares sida.
– En av tvillingarna Sedin stod ju i målgården hela power play-spelet och Gerber blir överkörd vid målet, sade han argt."

Undra om karln behöver glasögon?
Kommentera

Poffa: Vattenflaskor kastades ut på isen från Färjestadbåset efter 2-1.

Strömberg borde kanske ta det lugnt. Han har ju 2 år villkorligt på sig.
Kommentera

Poffa: Märkligt att han tydligen noterade en Sedin i målgården, men han noterade inte en Chara som med våldsamma crosscheckingar tilläts härja framför mål medan Ryhed verkade egendomligt upptagen av sina egna skridskor eller om det var iskvaliteten han studerade. För inte sjutton kollade Ryhed på spelet i varje fall.

Egendomligt, hade för mig att FBK var ett mer spelande lag och inte ett småfult och ruffande lag med Souray, Berglund och Chara som "härförare".
Kommentera

Paddan:

Man undrar dessutom hur han får det till att Gerber blir påkörd innan 2-1. Hasse kommer med fart, stöter in pucken och brakar sedan in i målvakt och målbur. Men det är ju solklar utvisning i Värmland, tydligen.
Kommentera

Paddan: Snygg slashing av kåberg efter trean vid teket, mot Sedin där kunde handen rykt.
Kommentera

renen:

Vid 3-1 så valde Kulon att sätta in fem spelare som kan och vill slåss. Hela tanken med sista 30 sekunderna var att få till ett bråk. Skönt att MODO inte gick på det.
Kommentera

Poffa: Den långe 33 körde ju över Gerber en stund innan målet. Hur 33 kunde hamna över egen målvakt vet jag inte men det är nog därför Gerber var syrak. Ja han kanske inte var så glad över målet heller?
Kommentera

Frisco:

Så ilskan som borde varit riktad mot Chara tog han alltså ut på Hasse genom att slasha/speara honom i magen efter målet? Ja, orättvist äro herrens vägar. Stackars Hasse...
Kommentera

Poffa: Så var det nog tror jag. Han tog första bästa spelare. Och när han såg en försvarslös, liggande, snygg? Hasse tog han chansen.
Kommentera

Poffa: Det vet väl alla att man kan bli litet retlig av för mycket kaffe...

Enl C+ hade Aucoin en istid på 31,10 minuter i kväll. Såg aldrig ut att byta under pågående PP och utmärkt backspel i övrigt. Det är vad jag kallar en kvalitetsspelare och något som jag uppskattar i Modo idag. (Chara hade tom någon minut mer istid men spelade helt klart fulare...)
Kommentera

Frisco: Vid timeouten på slutet passade Gerber också på att speara sargen vid spelarbåset. Jäkla ligistfasoner...
Kommentera

Paddan:

En flaska i huvudet, det hade han förtjänat. Du skulle gjort en insats du som har lite närmare än mig...
Kommentera

Apropå backar och speltid. Nån som vet varför Timmy bänkades i 3:e? Jag såg han bara på isen efter full tid. Sämre har han ju varit och fått förtroende. Såg inte mycket av Viklund heller i sista.
Kommentera

Poffa: Kastar in saker på isen gör jag inte, däremot verkar mina bänkgrannar tycka att det är helt okej att göra så.

Jag nöjer mig med att svära och sträcka upp händerna mot himlen i ren förtvivlan mm.
Kommentera

Paddan:

På isen? Det sa jag väl inte. I huvudet, sa jag...;-)
Kommentera

Poffa: Här ska jag då be att få citera vad den treåriga plastbrorsdottern sa till min bror: Äh, tönt!
Kommentera

Paddan: Det var lite onödigt att börja kasta in flaskor och dylikt faktiskt!
Dom fortsatte ju tom. när hasse tryckte in pucken, konstigt?
Kommentera

Dawidovski: sittplatshuliganer du vet tror alla lag har såna typer som inta kan låta bli sådana dumheter
Kommentera

berghult: Om inte annat så spelade Chara bättre än Aucoin, chara blev ju matchens lirare i FBK.
Kommentera

Dawidovski:

De flesta siktade nog på isen, även om det är lika förkastligt.
Kommentera

Dawidovski: Lite svårt för Aucoin att bli det kanske.
Kommentera

Modoante: Jo så är det nog.
Kommentera

Dawidovski: Chara spelade dock fulare än Aucoin tycker jag
Kommentera

Dawidovski:

Att Chara valdes till matchens lirare säger ingenting. De som väljer är några lätt berusade personer från matchens företag. Chara spelade inte speciellt bra, mest bara fult.
Kommentera

Frisco: Antagligen så hade Aucoin blivit matchens lirare i modo, om han kommit upp i charas standard.
Chara hade väll inte nån utvisning på sig under hela matchen?
konstigt att ni tycker han spelar fult isåfall.
Kommentera

Dawidovski:

Bara för att Ryhed valde att blunda så innebär det inte att man inte spelat fult. Se bara på händelsen framför mål i MODO:s PP. Fyra crosscheckingar, en tripping och allmänt ful.
Kommentera

Dawidovski: Att han inte åkte ut betyder inte att han inte borde åkt ut
Kommentera

« · 496037