Saxat från Aftonbladet:
"Stefan Danielsson, Ulf Rönnmark, Thomas Andersson och Marcus Winnerborg.
Där har vi de fyra huvuddomarna i kvartsfinalerna i morgon.
Poffa: Det betyder alltså att det inte blir ett riktigt tvådomarsystem utan någon skvadervariant. Det märks ju om inte annat på huvuddomarna som väl mest liknar "en blind leder en blind".
Förresten, hur sjutton ska Husum-Jocke kunna se något om han ska stå bakom ryggen på huvuddomaren?
Poffa:
Otroligt. Finns det verkligen bara tre domare som är bättre än Vinnerborg? Jag är skeptisk.
Paddan:
Nä, inget tvådomarsystem, utan mer makt åt linjedomarna. Bra, för med tvådomarsystem hade det blivit kaos på banan. Men vad jag inte förstår är hur Vimseborg kan få döma? Han är ju alltid ute och cyklar, om det nu blir hårdare spel dessutom, ja då kan han lika gärrna sitta på läktaren och äta popcorn istället för att vara i vägen på isen.
Poffa: Det kanske är så att i dom matcherna så utrustas Vimmelkantig med en öronsnäcka och domarkontrollanten sufflerar.
Nä, in med Jörgen Grundström och Sven-Erik Sold, det var riktiga domare det! Speciellt Sven-Erik...
Paddan:
Grundström är numer domare i en riktig sport. En mycket duktig domare i en mycket riktig sport. Grundström/Sandström är ett av distriktets bästa domarpar.
Paddan:
Haha, ytterligare en som inte har någon som helst koll på sporten, hör jag. Dessutom håller domaren på bilden som du syftar till, INTE i sig i madrassen. Den madrassen hänger nämligen tre-fyra meter upp i luften.
Paddan:
Sven-Erik! Hujenamej, han är den ende domare mig veterligen som blev portad i Rosenlundshallen. Under sina sista säsonger som ES-domare satte han aldrig sin fot i Jkpg. Bortplockad av dåtiden domarbas som ansåg att han förtjänade sitt domararvode bättre på andra arenor :-)
Paddan:
Jag tycker att det låter som en bra lösning på domarproblemet. Förstår egentligen inte varför linjedomarna inte varit så delaktiga i bedömningarna tidigare. Innebär detta förresten att Claesson kommer att vara alldeles extra uppmärksam om han råkar få döma någon slutspelsmatch?
Frisco:
För att citera en av kvällsdrakarna för några veckor sedan, "Med Vinnerborg i ett slutspel kan det bli... intressant. Man vet ju aldrig vad den mannen hittar på."
AM:
Ge domarna en andra chans? Är du full på en torsdag? Har någon kidnappat ditt användarnamn? Du har inte slagit i huvudet?
AM m.fl.:
Åååhh...hur svårt kan det vara? Karl'n heter Vinnerborg, inte Winnerborg.
Poffa:
Jag gissar på att han har varit hemma för mycket på sistone... ;)
Frisco:
Det är väl iofs av underordnad betydelse. Heter man Vinnerborg heter man Vinnerborg, inte Winnerborg. Heter man Vestin lär man inte stava sitt efternamn Westin from time to time, liksom.
AM:
Ja, oavsett vad som orsakat ditt sanslöst oväntade inlägg så verkar det vara allvarligt.
Frisco:
Vilken hockeyfråga? Om det är domarfrågan så har jag redan skrivit mina åsikter. I övrigt tycker jag att du är extremt omogen ibland, som t.ex. i ditt senaste inlägg.
AM:
Såja, nu börjar jag känna igen dig igen. Lika bra att gå in med inställningen att domarn kommer vara värdelös och kanske bli positivt överraskad än att bygga upp falska förhoppningar och sedan få dem krossade...
Martin S:
Jag gissar på tunt om kandidater att välja bland. Fast så har jag också noll koll på alla ES-rookies, men det känns inte helt omöjligt att de är ganska få den här säsongen.
Frisco:
Om du absolut vill bli anklagad för något kan jag stå fast vid barnsligheten (p.g.a. din parentes). Annars verkar det väl som en ganska vettig idé att jobba och sen gå på match.
Kent Forsberg: Nu börjar det roliga
Noterbart om lagetDags för SM-slutspelet 2005. MODO Hockey börjar kvartsfinalserien mot Färjestads BK - i final f y r a år i rad! - hemma i Kempehallen och har ny hemmamatch på tisdag till veckan.
- Nu börjar det roliga, säger Kent Forsberg, coachen. Det är ju det här vi jobbat för sedan i maj.
Forsberg ser med tillförsikt fram emot kvartsfinalspelet.
- Vi har bara förlorat en match mot värmlänningarna i vinter. Det handlar om två mycket bra lag. Jag tror det blir jämna, tuffa och ovissa matcher, som kommer att gå till minst sex matcher i den här bäst av sju- serien.
MODO har allt eftersom fått tillbaka sina skadade spelare och i dag är det bara långtidsskadade backen Lars Jansson och Peter Forsberg på skadelistan.
- Klart det varit perfekt om Peter varit spelklar, men vi får väl se till att vi är kvar i slutspelet tillräckligt länge så han hinner vara med, säger Kent.
Forwarden Andreas Salomonsson är åter i laget, sedan han på grund av sjukdom varit borta fem matcher.
- Salle har sett bra ut de två träningar han varit med om efter sjukdomstiden, säger Kent. Hur som helst brukar han tillföra laget fart och fläkt.
Tror på ännu tuffare matcher jämfört med seriespelet?
- Knappast även om slutspelet alltid blir upphaussat. Det är ju samma regler som gäller nu.
Skadade: Lars Jansson (knä) och Peter Forsberg (handled).