1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

MoDo vs Malmö Hockeybemanningsbolag

« · 802702 Till forumet

MoDo vs Malmö Hockeybemanningsbolag

Kvällens ceremonimästare är Morgan Johansson och hans vänster- och högerhänder är Per Sondell och Husum Jocke.

Kommentera

Sv: MoDo vs Malmö Hockeybemanningsbolag

Salle: Tja, man kanske skulle undersöka Poffas "glögg"... och det var väl därför som Poffa fick så bråttom att flyga iväg på jobb, helt plötsligt.

För övrigt så finns det i pappersupplagan av ÖA en artikel med Pasi där han ställer sig frågande till uppgifterna i kvällspressen att han skulle vara på väg från MoDo.
"-Det är bara skitsnack. Jag är inte på väg ifrån MoDo, inte frivilligt i varje fall, säger Pasi. Men han sticker inte under stol med att han inte är nöjd med hur mycket istid han får i laget."

"-Men det här är mitt problem och jag ska lösa det. Jag är naturligtvis inte nöjd med den istid jag fått, men nu är det upp till mig att bevisa att jag är värd mer, säger Pasi och erkänner att han är lite skakad över ryktet att han skulle vara på väg från MoDo Hockey.
-Jag trivs fantastiskt bra med klubben, folket i den och arenan och familjen trivs jättebra i stan. Jag hoppas bli kvar här ytterligare en säsong och jag vill bevisa att jag är värd en plats." 

Kommentera

Är det någon som vet var Övikshem har sin loge? Kommer man att se målen bättre eller sämre om man sitter där jämfört med på 401?
Kommentera

knaskamilla:

Är den inte i kurvan mitt emot där ni sitter?
Alltså bredvid restaurangen till vänster, bredvid Kommunens loge?
Kommentera

Gidde:

En kille på jobbet ska sitta där ikväll (också)

Vann han samma "lotteri" som dig?
Kommentera

Gidde:

Är du shizofren? Det är möjligt att den är där, jag har ingen aning alls. Då bör man alltså egentligen bara se matchen från den logen i andra perioden. Och jo - det är nog så att de lottar ut mer än en matchbiljett/match.
Kommentera

knaskamilla:

Hehe, meningen var ju inte riktigt att svara mig själv, utan svaret var ju riktat till dig.

Men det förstod du tydligen :)
Kommentera

Paddan: Vad är det för sinistert påhitt att sluta lägga ut viktiga artiklar på nätet? :/

Härligt att höra Pasis attityd!
Kommentera

shinzawai: Kanske väntar man med att lägga ut såna artiklar tills dess att Allehanda och TÅ kommer att utkomma med gemensam layout, eller vad det blir.

Bara att hoppas att vi får se den där kedjan med Pasi, Hella och Öberg bli lika obehagliga för motståndarna som de kunde vara under stora delar av fjolårssäsongen. Fast så länge förstakedjan fortsätter med sina trollkonster och Justin kan visa samma explosivitet i närkampsspelet som mot TIK så är jag nöjd.

Kommentera

Här är artikelenenen.
Kommentera

Hawerchuk: Fenks mister.
Kommentera

Paddan: Skönt att läsa att det som aftonbladet skrev vara bara trams angående Pasi. Ska bli intressant och se ikväll om Öberg,Hella,Pasi kommer igång som i fjol. Då har vi 4 mycket bra kedjor :)
Kommentera

Cyklob: Det är bara att hoppas att den kedjan inte blir en "motionscykelkedja" dvs att de trampar och trampar men producerar inget nämnvärt resultat utan står i princip still när man kommer in i motståndarnas zon. Dessutom hoppas jag att en av mina personliga favoriter Oscar Steen inspirerats ytterligare av landslagsuppdraget och fortsätter att imponera med ett stabilt spel i offensiv zon där han sliter som en furie.
Kommentera

Börjar krypa nära 6000 strecket på denna match också.
Drygt 5800 sålda nu.
Kommentera

yaqop: Riktigt bra med tanke på att det är Malmö som kommer på besök.
Kommentera

Cyklob:

Japp, förra gången dom kom på besök var det 6377 pers på plats, och då var det en lördagsmatch.
Kommentera

yaqop: Fina fisken det, klubben hade väll budgeterat med publiksnitt på 5500 ? om jag inte minns fel. Så denna säsong kommer garanterat bli ett lyft ekonomiskt.
Kommentera

Nu har jag testat en loge också. Överskattat, säger jag. Man var liksom nästan helt avskärmad från själva supportandet, kändes nästan fånigt att klappa när de gjorde något bra - och att ställa sig upp och jubla vid mål? Nja. Dessutom har man (naturligtvis) mycket bättre översikt från sektion 401.

Logen: två mynt.
401: fem mynt.

Är det förresten någon som har den minsta aning om vad de menade med /so i "Åke, du är alltid en av oss! /so"?
Kommentera

19.50 2 min Malmö 9. ÖBERG, Jan ROUGH
Kommentera

knaskamilla: Funderar på om det skulle stå /support eller /supporterklubben eller något sånt men p g a dålig planering så fanns det ingen plats kvar på plasten... eller om man så vill plast kvar på platsen.

Eller så var det inte så

Kommentera

Frisco: Det är ju trevligt att se att Öbergs två skallningsrörelser mot Susse inte gav några extra utvisningsminuter. Grattis domarn
Kommentera

Paddan: Äh, de är väl arbetslösa hela bunten.
Kommentera

Paddan:

Ja, om det är så hade ju ett alternativ inte varit att klippa bort den sista biten...eller...eh.
Kommentera

Poffa:

Räknas man som arbetslös när man fortfarande går i högstadiet?
Kommentera

Paddan: Inte snyggt av Snygg-Janne att försöka skallas, dock ska han ha cred att han som enda Malmöspelare hade ett sorgeband i afton.
Kommentera

Martin S:

Jag missade att han hade det. Fast jag såg iofs inte MoDospelarnas sorgband heller, inte förrän jag slutade leta efter svart och kollade efter andra tecken...

Snyggjanne kanske bara försökte föra över lite av sin snygghet till...vem det nu var han skallade?
Kommentera

knaskamilla: Ja, man kan räkna in de där i de arbetslösas gäng redan nu.
Kommentera

knaskamilla: Han försökte skalla Susse.
Kommentera

Poffa:

Susse är iofs redan snygg. Han kanske tänkte fel.
Kommentera

Martin S: Han ska inte ha cred för sorgebandet, däremot ska resten av Malmö ha O-cred för att de inte hade sorgeband.
Kommentera

knaskamilla: Öberg försökte att skalla Susse två gånger och Sondell stod alldeles bredvid med perfekt sikt, men han valde tydligen att se ut som om det regnade.

Jo, Öberg hade ett tunt sorgband på ena armen.

Kommentera

Paddan: "... men han valde tydligen att se ut som om det regnade."

Fällde han upp paraplyet?

Kommentera

Poffa:

Han kanske var våt, helt enkelt.
Kommentera

Poffa: Jepp, och det uppfällda paraplyet måste han sedan hållit framför Morgan Johansson under hela sista perioden, med tanke på hur mycket domaren släppte.
Kommentera

Vad är det för konvalescenstid på urhoppade axlar egentligen?
Kommentera

yaqop: Tja, Hockeyförbundet rekommenderade väl en "konvalescentstid" på 8 månader på en urhoppad Jan-Axel 
Kommentera

yaqop: Kim Thorsen tippar att Salle blir borta någonstans mellan 4-6 veckor.
Kommentera

« · 802702