1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507180 inlägg · 4105 ämnen

Modo vs Troja-Ljungby 17/2

« · 1872425 · » Till forumet

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Den här upplagan av Modo är väl som alla de andra sen guldet-2007. Kan inte minnas när laget kunde spela en match i 60 minuter. Varför kan man inte hitta en väg att vinna, när man kan hitta hur många olika sätt som helst att förlora!. Jag blir helt stum av laget, man läser hör intervjuer att nu jävlar är det slutspelskaraktär de sista 10 matcherna. Och, vad händer? Meelon känns mer spännande än att följa detta lag. Jag den sanne optimisten av Modo är såååååååå grymt besviken återigen av detta lag. Var finns viljan, ambitionen, krigarhjärtat , stoltheten att få bära MODO-emblemet på bröstet!?
Kommentera

dempa: Säcken har verkligen tillfört en bra spelidé, han får ut mycket av sitt material och laget känns homogent och starkt.
Sen att han sätter ihop laget perfekt och verkligen vågar gå ner på folk för att plocka dom sista poängen som behövs är stort.

Herregud
Kommentera

Man har ju bevisligen för höga förväntningar på detta lagbygget, självklart borde man städa av Troja och ta 3 poäng i detta läget. Suck...
Kommentera

dempa:
Synd. Nu hade man chansen att befästa sin slutspelsspelaplats. Ah nya tag på måndag mot SSK, kan vara bra att tänka på en sån här kväll. Gissar att motorsågarna går friskt ikv.
Kommentera

Tarasov: Såg ssk mot Timrå idag, skulle vilja säga att Ssk var avsevärt mycket bättre än Timrå och såg starka och rappa ut så där tror jag Modo kommer få det tufft, håller ssk som klart bättre än Modo
Kommentera

Confusius: En gång för alla , ts bort Öhman.
Han ska spela division ett hockey och inget annat!!!
Kommentera

Tarasov: Min kedja är nyslipad, såååååå dåligt att det finns inte på världskartan eller stadskartan i Ö-vik som laget uppträder. Har alla s.k etablerade spelare redan gjort upp om fortsatt karriär för nästa säsong så de fullständigt skiter i att riskera någonting.
Kommentera

Sven Tuta: Ställer Modo upp med exakt samma lag i nästa match då anser jag att säcken är en idiot
Kommentera

Confusius: Hoppas Frycklund får sitta på läktsrn.
Då får väl Säcken sitt lystmäte .
Är ju allvarligt fel på karln.
Kommentera

Tarasov: ok ingen bra match av Modo men Troja är ett starkt hemmalag sen början november är det bara Modo som vunnit där, straffar då, de har slagit alla 6-7 topplag, Tik 2 gånger, AIK , Almtuna Löven, Leksand nyss med 6-2, så egentligen ingen katastrof förlora där men i det här läget borde Modo spelat smartare
Kommentera

Gavelo: Haha, vad såg du för match? Sen är det ju bara att kolla tabellen för att inse att SSK inte är klart bättre än Modo.
Kommentera

Gavelo: Avsevärt mycket bättre än Timrå? Undrar vilken match du tittade på? 🤔
Första perioden vann vi skotten med 15-4 och borde haft ledning med minst 3-0 om vi inte sumpat så mycket lägen. Vi hade väl 3-4 stolp/ribbskott med under matchen. Förutom 1:a perren så jämnade spelet ut sig, men Södertäljeövertag håller jag inte med om.
30-21 i skott till oss med...
Kommentera

jå1: Såg dagens match, ssk var vassare och Timrå såg avslagna ut, erat mål kom efter dom 2 kanske sämsta powerplay jag sett denna säsong, missförstå mig rätt, det är en styrka att gneta sig till poäng när spelet inte stämmer.
Kommentera

jå1: Nu vet inte jag vad Gavelo läser för tabell, men Modo verkar läsa avgångstabellen till Mallorca eller någon annan ort där de serverar paraplydrinkar.
Jag bitter, vad får dig att tro det?1
Kommentera

Sputnik: Ah okej, jag såg inte så mycket av 1 perioden, så om det var sådan skillnad på Timrå så kontra det 2 efterföljande perioderna så får jag väl säga att det var jämt då, min poäng tidigare var att SSK spelat och spelar riktigt bra med tanke på hur man började säsongen och att det verkligen inte blir en lätt match för Modo
Kommentera

Gavelo: Det går att vinna på olika sätt. Även om Tälje kändes hetare så är 3 poäng ändå 3 poäng till Timrå. Ganska så enkel matematik när allt kommer omkring.
Kommentera

Sven Tuta: Jag läser innehållsförteckningen på pillerburken jag fått från Modos kansli som tack för lång och trogen tjänst som supporter
Kommentera

Gavelo: Nu kommer jag inte riktigt ihåg alla dina inlägg, men hade inte du spelat för Modo?
Kommentera

Sven Tuta: Känns skönt att denna säsong snart är slut för vår del, om vi nu inte hamnar i nego kvalet.
Sen ska det byggas nytt med liknade losers och våra förhoppningar är ställda upp i det blå.
Hoppas verkligen vi slipper Säcken en säsong till!
Sämre gubbe får man nog leta efter.

Trodde ett tag att han kunde, men NEJ!

Dessutom vad gör Styf i båset, kliar sig i skägget?
Kommentera

Gavelo: Ja SSK va absolut inte dåliga, de är riktigt tunga när de får tryck i anfallszon. Har väl varit för ojämna över det hela för att blanda sig in i leken på riktigt.
Kommentera

Gavelo: Gå ner på folk???
säcken har nog inskrivet i kontraktet att Öhman måste spela i alla väder.
Som någon skrev, Frycklund var en värvning bskom hans rygg .
Kommentera

Robin Ztorken L: Har alltid tyckt att det har och är bra med en bred trupp men för våran del så verka ju det bara vara tvärtom eftersom dom fortsätter att mata med samma spelare i match efter match typ som Alba , Wahlgren å Öhman .
Kommentera

Rip Kirby:
Ja varför komplicera det hela!
Kommentera

Gavelo: SSK var riktigt bra idag i 2 perioder. Överraskande bra. Tror ni får fullt upp med dem om de är på samma spelhumör..
Kommentera

kulltorp: Det handlar inte om SSK är på spelhumör, utan om Modos knektar är det.
Kommentera

Sven Tuta: Exakt för våra grabbar är ju knappast påslagen så då behöver ju SSK bara vara lite på för att enkelt ta sina tre poäng !
Sen gammalt !!!!
Kommentera

Robin Ztorken L:
Kanske mer komplicerat än att man bara kastar in en tränare som fixar allt? Som du själv varit inne på så håller inte materialet högsta klass i alla delar. Särki har trots allt gjort ett rätt bra jobb i många klubbar så vi kanske inte skall leta felet där i första hand.

Såhär i efterhand så är de många hemmaförlusterna kring jul/nyår mkt kostsamma. Och en del felbeslut, Häggströms centerkarriär/Tobbe E på backen, samt att man gick in med lite för stor tilltro till juniorer.

Nästa år vill jag inte se att vi spelar 4-5 junisar kontinuerligt, enstaka matcher går bra men över en säsong klarar de flest sikte det. Wallin/Sellgren/Whalgren har fixat det, övriga har varit ok som komplement.
Kommentera

Tarasov: vi kan vända och vridas på säsongen, men bokslutet är det som gäller, varken mer eller mindre. Med detta mtrl så ställer jag frågan till alla Modofans, varför är inte vi bättre än så här?. Varför får sådana klubbar som Almtuna, Vita Hästen, Troja m. fl. uuuuuut så mkt mer av sitt mtrl än Modo?
Kommentera

J F K: Har Timrå en trupp som inte är topp tre i serien? Uppenbarligen är truppen topp ett i serien.
Eller bedömer du alltid folk utifrån gamla meriter eller hur bra dom är på papperet?
I så fall kommer du aldrig ha rätt, eftersom idrottsmän alltid är exakt så bra som dom är för stunden, och inte så bra som dom var i fjol.
Kommentera

Tarasov:

Problemet med juniorer är att det är en chansning. Slår det väl ut kan man få enorm utväxling på investerat kapital.

Men tyvärr har ju Alba och OSL inte tagit de steg man trodde, Wahlgren tycker jag är värd att köra vidare på 1 säsong till om han vill stanna. Han har potential att bli en stabil tvåvägscenter.

Sedan tycker jag inte man ska spela alla juniorer i samma kedja, bättre att sprida ut dessa så de får draghjälp och erfarna runt sig.

Men är väl främst backsidan man måste hålla senior, finns som jag ser det två som är värda att satsa på och kan vara 7-8 backar och jobba sig uppåt, dessa är Walfridsson och Berglund som båda kan bli stabila spelare, speciellt Berglund har ju en offensiv uppsida. Aronsson och Deutsch är det bara att skeppa, ser inte att vi har plats för dessa i laget.

Nej se till att säkra kontrakt, fortsättningsserien är bonus, sedan börja bygga för nästa år.
Kommentera

Rytter:
Tror Popovic kan göra en Sellgren och bli ordinarie nästa säsong.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Gick inte säcken ner på folk i sista perren? sett till den officiella statistike ang istid verkar set så iaf.
Kommentera

Confusius:
Kanske de testar detta
Bjöka - Frycken - Molin
Karla - Ekarv - KJ
JE - Tobbe - Marklund
Alba - Wahlgren-Häggström/Öhman

Ekarv funkade bra med Karla och KJ innan kansk värt att pröva igen.
Kommentera

Tarasov: sista 5-6, tog även målvakten med 30 sekunder kvar av PP med ca 2,5 min kvar av matchen. Satte även in Ekarv i slutet vilket gav Modo bättre tryck i offensiven, dessa förändringar skulle kommit långt tidigare, redan i början av 3:e borde man gått ner på 3 formationer och släppt på Ekarv, nu höll det ju på att gå ändå, en tveksam hög klubba satte stopp för poängen men jag tycker det visar vilken feg tränare säcken verkar vara, för lite vinnarskalle och det är ju märkligt med hans meriter?!
Kommentera

Sven Tuta: Den fråga är du nog inte ensammen om att fråga !!

Vad är felet ?
Kommentera

Smurfen: Sven Tuta , undra om vi har någon expert här inne som kan svara på denna svåra fråga ?

För jag tror knappast att någon inom föreningen verka kunna ge oss det svaret !
Kommentera

hubbenorlen: nej, jag tycker inte Timrå har trupp för att leda serien.
Ditt resonemang tyder ju på problem med läsförståelsen.

Jag tycker att Timrå välförtjänt leder serien just för att man får ut så mycket ur varje spelare. Just nu är varje spelare väldigt bra, men det beror ju på att man köper spelsystemet, systemet medger att man åker väldigt mycket skridskor och har fart i spelvändningar åt båda håll. Man har väldigt bra självförtroende och vågar spela ut samt vara aggressiva.

Annars är resonemanget att Timrå har bäst trupp för att man leder serien, som att säga att usa hade bästa spelarna och den bästa truppen i os 1980 för att man vann.
Kommentera

Gavelo:
Vem fick Ekarv lira med?
Kommentera

J F K: Ditt citat "Jag tycker att Timrå välförtjänt leder serien just för att man får ut så mycket ur varje spelare. Just nu är varje spelare väldigt bra, men det beror ju på att man köper spelsystemet", varför är det inte så hos Modo?
Kommentera

Sven Tuta: Undra om Modo själva funderar samma som vi gör ?
Kommentera

Sven Tuta: förmodligen gör Fredrik andersson ett väldigt bra jobb. De fick en bra start så man har självförtroende att våga spela som man bestämt. Man har en väldigt bra grupp som drar åt samma håll och förmodligen pushar varandra.

Ifjol var det väl ännu värre för oss, men jag hade verkligen hoppats vi skulle vara mycket bättre. Första perioden ikväll var väl bland få exempel på hur vi borde kunna spela.
Kommentera

Tarasov: Rätt av dig, klart som fan att det inte är Säckens fel att det sett ut som det gjort dom senaste 10 säsongerna, det borde ju en normalintelligent förstå.

Men så länge vi inte styr upp back- och centersidan kommer det att se ut såhär oavsett tränare.
Den är tillsammans med målvakten dom viktigaste delarna i ett lag. Men i den här klubben har vi gjort tvärtom, vi har satsat på vassa ytterforwards av någon jävla anledning. Det ger ju som ingenting att ha vassa ytterforwards om dom inte har en stark stomme att falla tillbaka på.

Med dom yttrar vi har kan jag lova att vi hade varit ett topplag med en ok back- och centersida.
Kommentera

J F K: Så Timrå leder serien eftersom vi får ut oväntat mycket ur varje spelare?
Och Modo ligger typ sist, trots att ni hade seriens på papperet bästa lag?
Så, hur mycket är dina teorier värda egentligen?
Kommentera

hubbenorlen: nu räknade jag inte in Modo i toppen, men helt korrekt. Timrå leder serien för att man får ut mest av varje spelare enligt mitt sätt att se det. Leksand och därefter AIK har de två bästa trupperna om man tar spelare för spelare.
Kommentera

Confusius: Dövblinda organisationen MoDo har kontinuerligt kunnat gömma sig och lägga sin inkompetenta skit på nya tränare, nya sportchefer och nya importer som får ta skulden år efter år. Fegt och slött att inte ansvara för sin misskötta organisation, den utan några tydliga krav och utan styrning.
Kommentera

hubbenorlen: tar vi Fredrik Forsberg så var han en medelmåtta i Leksand, men en stjärna i BIK. Det är samma spelare och han har ju inte över en natt blivit fantastiskt mycket bättre. Han presterar helt enkelt bättre i BIK för han har förtroende, passar bättre in i spelsystemet osv.

Det är alltså samma spelare, men som presterar helt olika under olika förutsättningar. Det är just där jag tycker Timrå "skapat" bäst förutsättningar för sina spelare så att de alla kommer närmare sitt max än något annat lag lyckats med.
Kommentera

J F K: Eller så tar vi det här exemplet:
Timrå har värvat spelare med utvecklingspotential, spelare man scoutat väl, och som man känner kan bli bättre under rätt förutsättningar.
Man ger spelarna dessa förutsättningar och får valuta för pengarna.
Vad tror du om det?
Kommentera

hubbenorlen: fast det där med förutsättningar är ju precis det jag skrev, men som du uppenbarligen inte förstod...

Sedan hade ni inte freddan klar innan nästan hela truppen värvades, så att alla skulle passa in i det system han implementerat är givetvis en efterhandskonstruktion.

Men för all del. Njut medan ni ligger där uppe.
Kommentera

J F K: Har du över huvud taget funderat på hur mycket en spelare kan utvecklas från en säsong till en annan? Tror du att det är en slump att vi producerar nya lovande unga spelare från vår egen organisation varje säsong, dom senaste åren?
Vår framgång i år beror på lika delar bra ungdomsverksamhet och lyhörd tränarvärvning.
Ni å andra sidan, fortsätter att värva gamla uttjänta tränarnamn och förlita er på poängmaskiner utan klubbkänsla.
Jag fattar inte hur du ens kan argumentera emot det.
Särkilt med tanke på att Timrå IK:s metod funkar så in i helvete mycket bättre än Modos
Kommentera

hubbenorlen: jag har inte ens diskuterat Modo. Jag har till och med berömt Timrå för att ha ett system och en miljö där spelarna presterar riktigt bra.

Du är bara så sjukt fokuserad på att gnälla på Modo för att ens märka att jag inte ens behandlat Modo i diskussionen. Vad är din hangup på Modo? Mindervärdeskomplex?
Passa på att njuta nu, medan ni är bra.
Kommentera

« · 1872425 · »