Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
qwertas: De två andra lagen med nya sidan, Lakers och LHC, börjar sin meny på exakt samma ställe på sidan. Modo börjar sin meny betydligt mycket längre ner. Gör om bannern, så den har samma höjd som det Lakers och LHC har.
Dessutom bör man snegla på deras bakgrunder. De har någon, eller några, spelare på bild. Vi har några streck.
Dirigo: Har man orginalformatet sparat, i tex Photoshop CS, så tar det i runda slängar 10 minuter att göra om det hela. Är det ett så stort problem att man väljer att göra sidan skitful, då bör man inte hålla på med hemsidor.
Vore man lite aktiv skulle man istället ha flera olika bakgrunder som det slumpas mellan, så att det är olika spelare som dyker upp på bilden. För en van hemside-byggare är det ungefär lika enkelt som det är för gemene man att snyta sig.
Wayne Gresky: Håller med. Att rätta till informationen kan dock ta tid, att fixa bakgrunden tar några minuter.
Det jag förvånas mest över, det är att man sjösätter en hemsida utan att alla länkar fungerar. Man borde ju provat det hela i en testmiljö innan. Men så kanske man inte gör på whatever bolag som haft i uppgift att lösa detta.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Salle: Undra om den indikerar en ökad fuktighet vid lördagsmatcher?
Paddan: Kan vi inte försöka lista allting som är fel med Modohockey.se? Vore kul att se faktiskt hur mycket det är som är fel...
- Pressidan är helt tom, förutom en liten del till höger där det står att man ska kontakta Patrick Edlund.
- Fyra klick för att komma till spelschemat, som är en pdf på en helt annan sida...
- Inget forum. Kanske inget fel i sig, men det bör ta bort en del trafik från hemsidan och i sin tur intäkter från annonsörer.
Fortsätt gärna om ni hittat något...
Nikki Nine:
Är väl betydligt lättare att lista vad som är bra, som att... tja... domännamnet känns logiskt och färgschemat är ju korrekt (även om det ser ut som att en lågstadieelev har stått för designen).
Bad_Brett:
Men ska man ta upp det med någon som kan göra ändring så kanske man ska akta sig från att säga: "allting suger" och istället precisera sig lite :)
Nikki Nine:
Jo, men jag har gett upp hoppet. Faktum är att hemsidan på många sätt var mer användbar för ~10 år sedan. Det är uppenbart att det råder brist på såväl kompetens som resurser. När de sedan i ett desperat försök att modernisera sig börjar spreta åt alla håll och göra reklam för bloggar, Twitter-konton och Facebook-sidor, ja, då var det bäddat för katastrof.
Givetvis ska ett företag som omsätter över 100 miljoner om året ha en heltidsanställd specialist på det här området. Sådana tenderar att växa på träd nuförtiden och är i regel villiga att arbeta för en relativt låg lön. Denna specialist får sedan i uppdrag att:
- Uppdatera hemsidan
- Uppdatera Twitter
- Uppdatera Facebook
- Göra repotage
- Ta hand om frågor/klagåmål angående souvenirshop etc.
Innan MoDo inser behovet av detta lär ingen större förbättring ske.