Björn W: Jag ställer mig skeptisk till den där uträkningen du har. :-)
I vilket fall så är det slutsålt, nu. Grymt.
Redigerad kommentar
NuMo: Eftersom hellge inte är inloggad får jag väl ställa frågan:
Vad tar Timrå in?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Igår efter matchen stannade jag kvar i FC efter matchen och spenderade en del kulor i puben på entréplan. Att så många andra tänkte samma tanke är både förvånande och oerhört glädjande. Här har Modo en stabil inkomstkälla och förhoppningsvis fortsätter publiken att stanna kvar efter matcherna.
Jag skulle dock önska att man underlättade försäljningen något. Som igår kväll var det sånt enormt tryck att jag är rädd att vissa drar sig för att stanna kvar.
Jaja, det var riktigt trevligt i vilket fall.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Poffa: Det som skulle vara intressant var att sitta på alla elitserieklubbarnas årsredovisningar och jämföra dessa med varandra. Visst kan man som nu sitta och tycka att något belopp verkar stort eller litet, men i ett sammanhang skulle det bli väldigt intressant.
I sin krönika tycker jag att Björn använder väldigt många ord till att skriva det som står svart på vitt i årsredovisningen, för den som orkar öppna pdf-en. Det är möjligt att den är för odetaljerad för att han verkligen ska få glädje av sin ekonomkompetens. Jag tycker även att krönikan helt glömmer bort att det som faktiskt säljer produkten MoDo är ett vinnande lag och helst med många egna produkter. Upnås detta så kommer publiksiffrorna och även ekonomin att förbättras. Någon miljon extra i souvernirförsälning är givetvis välkommen, men de riktigt stora summorna ligger i att locka publik till arenan.
Paddan:
"Helst skulle hela hallen vara en ständigt föränderlig hockeyutställning med interaktiva inslag. Gärna då med möjlighet för besökarna att få mer information genom att kunna använda sina mobiltelefoner."
Fina ord men vad innebär det rent konkret och hur inbringar det ökade intäkter? Det låter lite som ökade kostnader för en oinsatt.
En Fjällrävenshop låter annars bra med en liten provision till Modo på sålda varor.
Tydligen är MODos budget forsatt stram även kommande säsong och Eklöf säger också att stänga elitserien för nerflyttning kan vara något för framtiden.
Till sist hur ska MODO/Övik kunna finansiera en arena för 240 miljoner kronor som det talas om? Om nu kommunen står för 50 miljoner så fattas det 190 miljoner. Sedan betalar Fjällräven 30 miljoner och inte betalar EU ut 160 miljoner i EU Stöd?