1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508317 inlägg · 4106 ämnen

Mora - Modo 2020-01-31

« · 2030049 · » Till forumet

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Gavelo: Ta det lugnt alla. Huvudsaken vi vinner mot Löven och sen ett SHL lag. Som sagt in med en klassforward (Kangasniemi) sen Bartosak i mål 👍
Kommentera

wolper:

Riktigt usel match från oss. Saknar Öhman idag, hans förmåga att starta anfall saknas de dagar övriga backar bara vill transportera puck.

Nej detta var riktigt riktigt illa.
Kommentera

Gavelo: Jag tycker att Hellkvist är den största anledningen. Jag har nog aldrig sett en så djävla handfallen coach. Signalerna man skickar när förstakedjan får spela massor fast man är sinnessjukt dåliga är faktiskt värre än Liss.

Vill man inte vinna?
Kommentera

J F K:

Nu stämmer inget
Kommentera

jonsson: exakt, vad hände med timeout?? Byt ut Hanses!
Kommentera

Heyerdal: ja vinsten mot björklöven känns ju sådär om vi loosar såhär idag då och björklöven vinner. Men iof redan gett upp första plats. Rörigt och noll framåt. Fan vi måste steppa upp i slutspelet som fan om vi skall ha chans. Svårt för vårat bergochdalbanespel. Men man får ju då aldrig slappna av med modo. Alltid spänning
Kommentera

Foppatofflan: Grattis till kommentatorn flesta match. Han kan aldrig ha sett hockey förut?Matchen som sådan är på sin höjd medioker.
Kommentera

wolper:

Samtliga lag däruppe tar poäng utom vi
Kommentera

wolper: Transistorradiokommentatorn pratade nyss om att Modo klarade sig undan den mest solklar utvisningen hittills. Stämmer det?
Kommentera

jonsson: Blev det för mkt segerskumpa efter löven matchen? Man verkar i typisk Modoanda ge bort matcher efter en riktig victory matchen innan. Gruppsykologi i all ära men visst fan är det intressant att Modo oftast faller in i detta mönster
Kommentera

J F K:

Ja idag skulle dom haft reducerad istid. Dock är ju problemet att vi inte har något att ersätta dem med idag. Samtliga kedjor har varit kassa. Andra kedjan har väl knappt skapat nått idag så dom är inte mycket att sätta in istället.

Vi behöver nog en ny spets forward till andrakedjan.
Kommentera

wolper: jag kände på mig förlust idag men inte att det skulle se ut såhär
Kommentera

Rytter: Men, men kan skicka en signal. Att spela dem så mycket är ett tecken på att man faktiskt inte bryr sig. Ett haveri av coachning.
Kommentera

Rytter: Säsongens sämsta match?
Kommentera

J F K:

Ja det håller jag med om. Dom skulle fått reducerad istid idag.

Kan det vara draget att spela på tre kedjor tidigt mot löven som straffar sig idag?
Kommentera

wolper: känns ju så sjukt segt på alla håll och kanter så det finns ju inte!
Kommentera

NuMo: Nej, Morakillen tjafsar och får igen.
Kommentera

Foppatofflan: seg match
Kommentera

J F K: Precis! Rör om i kedjorna å markera att det inte är ok, men med denna coach så kan man känna sig säker på sin plats än hur dålig man är.
Kommentera

Foppatofflan:

Är det inte lite sent med timeout nu
Kommentera

Rytter: så dåligt tränade kan de inte vara.
Kommentera

Foppatofflan:

Så jävla dåligt
Kommentera

jonsson: sjukt irriterad över den här dåliga insatsen!
Kommentera

jonsson: Perra j tar över Oskarshamn !!
Kommentera

Foppatofflan: Bedrövlig match från våran sida. Men man ska ej ta ifrån Mora något dom spelar med en helt annan fart och attityd en vad vi gör idag. Första kedjan har varit på nedåtgående en längre tid.
Kommentera

wolper: kass match nee orka inte se skiten mer nu
Kommentera

Foppatofflan: Nej, man ville inte.
Och som sagt. När coachen signalerar att man skiter i allt så blir det sådär.

Ja, det är sinnessjukt dålig känsla att inte ge andra, tredje och fjärde mer istid. Jag har aldrig sett motsvarigheten till brist på engagemang av en coach.
Kommentera

hk: herregud, väldigt taktisk så tidigt o slarvigt jaja orkar inte se mer, som sagt tidigare andraplatsen lång ifrån klar är min känsla iaf, möter alla lag som jagar placeringar
Kommentera

Heyerdal: Fyfan vad förbannad Hanses måste vara, spelar för att hålla kvar första spaden och det här är vad laget presterar.
Kommentera

J F K: tycker det är helt oacceptabelt av proffs att inte kämpa och ta i.
Kommentera

Heyerdal: Ingenting är klart förens det är klart. Men det fick man ju skir för när man skrev. Nä går fort i hockey.
Kommentera

J F K: Ja när man tar ut målvakten istället för första kedjan då undrar man. Björn i all ära men ikväll blev det inge vinst på trisslotten
Kommentera

J F K: jag gillar hellqvist som fan men idag misslyckas han...
Kommentera

Heyerdal: Statistiskt är det omöjligt att tappa andraplatsen. Jag har varit med för länge för att en enda sekund tro att det skulle ske.
Kommentera

J F K: Och där fick jag😂
Kommentera

Dundee: Hungrigt Mora som spelar effektivt med få misstag. All cred till dem.

Det motsatta för oss, kan vara bland det sämsta den här säsongen. Ingenting som stämmer. Hoppas att det är urladdning från Löven matchen...
Kommentera

hk: ja exakt, å nästa match kommer Bartosak spela och då är Hanses självförtroende sänkt i botten.
Kommentera

hk: enda positiva är att Bartosak troligtvis får spela nästa match.
Kommentera

J F K: Jo men spelar vi så här kommande 2-3 matcher så är det långt ifrån klart med något. Visst ska det vara svårt att gå ikapp men omöjligt ej.
Kommentera

Dundee: fick slå på igen...
Kommentera

Dundee: Vi har ju definitivt inget i ett Shl kval att göra med detta lag när vi uppträder såhär!

Men
Kommentera

Gavelo: Du har inte varit inne på nätet idag va?😉hehe
Kommentera

Nucky: Nja snabbis, har suttit i möte större delar av dagen.
Kommentera

hk: enda positiva är att Bartosak troligtvis får spela nästa match.
Kommentera

Dundee: Det är för många dåliga lag, så vi tar för många poäng. Timrå vinner inte alla och då måste vi tappa sjukt många poäng för att ens vara nära. Det händer inte.
Kommentera

Foppatofflan: mora har ju förvisso varit ganska bra senaste tiden. Jag förstår att både Björklöven och Timrå torskat mot dem. För visst har de det?

För övrigt är mitt tips på TIK och BIK (vid 2-2 resp 3-4) på väg att gå in med 15x pengarna xD. Synd att jag bara lade en 5:a på spelet
Kommentera

J F K: ja länge har jag också varit med men är inte lika trygg som du är
Kommentera

Foppatofflan: Det mest positiva är att vi vinner allsvenska finalen, sen kan allt hända
Kommentera

Foppatofflan: Vill inte skylla förlusten på Hanses, fick inte den backup som han förtjänade
Kommentera

Hakning-Henrik: Mora har väl vunnit mot BIK, Löven och Timrå, men ikväll var det inte de som vann. Vi förlorade. Vi var sjukt dåliga. Jag kan köpa det, för det händer ibland. Det som jag stör mig mest på är coachingen som verkade handla ske från en person som inte brydde sig.
Kommentera

« · 2030049 · »