1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507070 inlägg · 4104 ämnen

Mora - MoDo 220211

« · 2289137 · » Till forumet

Sv: Mora - MoDo 220211
Idbyn: Hade helt missat att vi förlängt med Riley!
Trevliga nyheter, även om kontrakt nuförtiden verkar ha värdet av ett använt skithuspapper
Kommentera

Idbyn: Det har hänt:

Kommentera

Bad_Brett: Tänk om han varit rightare och fortsatt....
Kommentera

Idbyn: Samma Mora som Bik Karlskoga städade av med 4-0?
Kommentera

Bad_Brett: tvåa för hög klubba och en tvåa för klubb stöld
Kommentera

jonsson: Helt jävla bisarrt. Den måste de ta i efterhand oavsett vad fan de inte sett. Den går ju inte att missa... Klubban sitter under visiret. UNDER visiret.

Parodi...

Sen att han spelar med Bernhards klubba är ju också FETutvisning bara det...

"Stealing equipment"
Kommentera

J F K: bland de sjukaste domarmissar jag sett!
Kommentera

J F K: Han spelar alltså vidare med Bernhardts klubba, eftersom hans egen är inkilad mellan hjälm och visir. Helt otroligt.
Kommentera

Nooky: Som att det är Tikkanens fel att vi inte nätat heller, väldigt onyanserat. Vi är väldigt "mjuka" idag, tyvärr. Sen är Mora riktigt bra, vi känns så långa, dom spelar lätt förbi oss i uppspelen.
Kommentera

J F K:

Rätt imponerade hur de kan missa när klubban sitter fast under visiret.

Det där var rätt uselt.
Kommentera

HÖG KLUBBA tycker jag, jäkla muppar som skriker fjolla från läktarn
Kommentera

Foppatofflan: Där var matchens solklaraste utvinning, men domarna är sjukt bedrövligt värdelösa idag.
Kommentera

Gäsp: riktigt kasst spel! Ingen skärme i någonting! Och jäkligt mjuka i allt vi gör.
Kommentera

Nooky: Jag har inte klagat mycket på Tikkanen tidigare så där har du fel.. Igen!
Kommentera

Nooky:

Inte enbart hans fel. Men tyvärr ger han inget förtroende för backarna. Släpper många konstiga returer och är fladdrig i målet. Tror backarna känner av detta jämfört med när tex står. Han sprider lugn till backarna.

Vi ska väl inte hänga honom, men han är klasser sämre än tex. Med tex skadad i ett slutspel skulle jag vara väldigt nervös.

Sedan måste man ju ha förståelse för hans prestation när han knappt matchas. Där skulle ledningen kunnat ge honom mer matcher för att hålla igång honom.

För i grunden är han ingen dålig målvakt, det visade han i början av serien.
Kommentera

Gäsp: Nja men man ser hur du hugger direkt när han har en liten sämre match i sig, när han knappt har fått stått något
Kommentera

jonsson: Såg inte fult ut. Men väldigt illa detta...
Kommentera

Nooky: Och där är nog Ingman borta för ett tag, såg inte bra ut det där.
Högerknät !
Kommentera

jonsson: Nja, kanske för matchen, men sannolikt inte många matcher.

Inte ens nära att träffa kroppen, men inte säkert att det blir en femma.
Kommentera

Nooky: Har jag sagt det? Tycker du själv att Tikkanen är en stabil målvakt?
Kommentera

Är Ingman borta nu?
Kommentera

Gäsp: är väl tikkanens fel med det också eller hur?
Kommentera

Rytter: Tycker vi känns jätte svaga i denna match. Kommer ju aldrig in på mål till o med poweplay känns svagt !
Kommentera

Nooky: Jo, jag tycker att kritiken är sjukt orättvis och okunnig.
Kommentera

Silly: 1 skott på mål har tydligen Modo mäktat med i1:q perioden.
Kommentera

jäklar vad ni rostar Tikkanen ikväll, tycker ni ska rosta mer än bara honom ikväll! helt ärligt.
Kommentera

Silly: Oj den ändringen har jag helt missat
Kommentera

Det övergår mitt förstånd hur vår sämsta spelare kan vara vår lagkapten. Jag får inte ihop det alls. Och att vi förlängde...
Kommentera

Gäsp: Det är ju tyvärr så att det är ingen forward som gjort mål på fem perioder.
Vi är helt beroende av våra vassa backar just nu och det håller inte!
Kommentera

macke.n: Tycker inte att man ska skylla på Tikkanen precis när hela laget spelar skit. Oavsett vad så har han kanske släppt något lätt mål men inte så att han är anledningen till varför vi ser ut att bli nollade. Sedan så kan man inte leva på att Tex ska ha en kanonmatch varje kväll heller för det håller inte långsiktigt.
Kommentera

Gäsp: Har svårt att se den långsiktiga fördelen med att sälja Modigs Om det var för att kunna förlänga med Woods så kommer han att säga tack och hej så fort ett bra kontraktsförslag från SHL ligger på bordet.
Kommentera

bengt88:
Det finns inte längre, Borttaget!
Nu bedömmer man skaderisken!
Kommentera

Själv har jag aldrig förstått värvningen av Tikkanen och jag tror att Wallin gjort jobbet minst lika bra. Jag hoppas att Tex håller sig hel resten av säsongen.
Kommentera

Rytter: OP är inte bra nu. Dags att ta ett snack med honom. Bidrar inte med något
Kommentera

bengt88: Inte längre, men det där är ett katastrofalt dåligt beslut av domarna. Det är inte ens en otillåten tackling för damerna.
Kommentera

J F K: Ja hade bytt Hasa Mot Sissons åtta dagar i veckan.
Kommentera

MODOJohan: Varför står tikkanen? modo spelar mycke ängsligare med tikkanen i mål☹️
Kommentera

J F K:

Inte vår match. Missat öppet mål sedan BP och mål direkt. Nej detta vänder vi ej tyvärr.
Kommentera

Säger godnatt till 3-0
Kommentera

Gäsp: Kul att de tagit in praos som domare. Borde man inte kunna reglerna?
Kommentera

Är inte definitionen av en charging för många skär in i en tackling? OP glider in i tacklingen
Kommentera

Hakning-Henrik: Jag tycker att första kedjan saknar Modigs eller rättare sagt den spelartypen tyvärr. Ohlsson gör ett grymt jobb men det hände mer med Modigs i den femman tyvärr.
Kommentera

Robin Ztorken L: vi kan få till långa anfall ibland, men det är mestadels på utsidan o få avslut.
Nej det ser tungt ut.
Tror faktiskt jag går från hockey till travpoddarna om inget hänt innan 2a paus.
Ni får tacka mig om vi vänder i 3e.
Kommentera

J F K:

Känns inte som vår match, stundtals rätt bra och hårt tryck mot Mora. Men vi kommer inte in i de farliga lägena. Samtidigt som Mora är giftiga i kontringarna.

Vi kan vända detta, men skulle behöva ett mål. Får Mora nästa är det kört.
Kommentera

jonsson: Sjukt uselt av Hasa att gå på en syrgasfint. Jag ser gärna att man hittar en bättre back där inför slutspelet. Han håller inte måttet defensivt
Kommentera

Modo skulle bli bättre på att försvara mittzonen. Det är ett hav för Mora att komma med fart in i Modos zon och där måste man tajta till spelet
Kommentera

KRB: Det är inte särskilt mycket vi lyckats skapa efter halva matchen, hoppas Karlin har några ess i rockärmen.
Just nu är det närmre 3 -0 än 2-1, tyvärr.🙈
Kommentera

Silly:

Jobbiga returer från Tikkanen
Kommentera

Confusius:
Det är riktigt hett i Kristianstad,
Där kommer det spåra ur i kväll.
Domarna har det tufft där!
Kommentera