1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507148 inlägg · 4104 ämnen

Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år

« · 415042 · » Till forumet

Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
knaskamilla: Det är alltid härligt med lite gammaldags och skön nepotism.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Jag orkade aldrig räkna ut när Hedin skrev det där tvåårskontraktet med det där finska laget. Det har gått ut, alltså?
Kommentera

knaskamilla: Nä, det kan det ju inte ha gjort. Det var ju inför förra säsongen som han drog över. Så jag förstår inte alls, men det kanske är några speciella regler vid lockout eller nåt, vad vet jag.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Haha. Undrar om Pierre själv har koll på var han får spela?
Kommentera

knaskamilla: Hedin har ett år kvar på sitt kontrakt med Jokerit och jag fattar inte hur han kan vara aktuell för MODO. Varför skulle Jokerit släppa han? Har ingen aning om hur många spelare från NHL som Jokerit tänker ta in men backsidan kanske är fylld? Släpper de verkligen han till MODO utan att få något tillbaka eller skickar MODO Janne Öberg i byte?
Kommentera

knaskamilla: Jag tror iaf det blir en väldans baksmälla för MODO om det plötsligt lockouten upphör efter 10 omgångar. Bye bye slutspel. Och kvalserien here we come.
Kommentera

Martin S: Snyggjanne får nog inrätta sig på spel i allsvenskan.
Kommentera

Det kostar bara 2 miljoner att försäkra alla nio spelare. Min gissning är att ett företag går in och betalar den summan innan måndag nästa vecka.

Hur kan Anders E vara aktuell för NHL kontrakt om det blir lockout?

Varför ska Peter lämna besked på onsdag då avtalet går ut natten mellan onsdag och torsdag?

Vilken klubb kommer MODO att låna ut spelare till? Sundsvall eller Björklöven? Vore läge för de Allsvenska klubbarna att ringa MODO och fråga om det inte är dags för något farmarlagsavtal.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Ja, det känns verkligen inte särskilt lustigt, detta. Säg att de signar Näslund, Sedinarna, Susse, Weinis och Ante av de lockoutade spelarna. Det är ganska många som försvinner på en gång om lockouten löser sig, det! Usch.

Martin:

Haha. Ja, Pierre och Snyggjanne är ju verkligen likvärdiga på backen.
Kommentera

AudibleGiraffe: Sundström och Sedins skrev nya kontrakt i sommar. Inte omöjligt att de lyckas föra in en klausul som innebär att de får stanna i Sverige hela säsongen även om NHL kommer igång tidigare.
Kommentera

knaskamilla: Anta att man signar tar hem dom nio spelare det står om.

Då ser det ut nåt sånt här eventuellt:

Niklas Sundström - Peter Forsberg - Markus Näslund
Daniel Sedin - Henrik Sedin - Mattias Weinhandl
Andreas Salomonsson - Per Svartvadet - Alexander Steen
Joakim Lindström - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg
Magnus Hedlund

(utlån en djävla bunt)

Mattias Timander - Anders Eriksson
Tobias Enström - Pierre Hedin
Hans Jonsson - Jesper Damgaard
Oscar Hedman

Utlån några stycken.

Katastrof faktiskt.
Kommentera

Martin S: Det tror jag ju knappast, du är för härlig optimist :)
Kommentera

AudibleGiraffe:

Antag gärna att Foppa redan är klar för MoDo för hela säsongen, tycker jag... ;)
Kommentera

AudibleGiraffe: Varför kunde inte ÖSK hålla sig kvar i Allsvenskan? Hade nästan varit läge för dom att gå upp i Elitserien.....
Kommentera

knaskamilla: Jupp, det kan man göra. Anta att Timander också stannar hela säsongen. Det blir ändå otroliga luckor och så ska man kasta tillbaka spelare från allsvenskan. Nja.. Jag tror inte alltför mycket på det här. Max 3-4 spelare utan kontrakt.
Kommentera

Martin S:

Jag tror att ÖSK var för kassa för allsvenskan, helt enkelt. Men kanske framförallt är Övik för litet för ett lag i ES och ett lag i allsvenskan...
Kommentera

AudibleGiraffe:

Problemet är ju vilka! Vilka skulle du välja? Antar man att Timander stannar hela säsongen borde ju Ante vara en av dem, med tanke på att backsidan kanske inte ser jättestark ut.
Kommentera

knaskamilla: Om Ante och Timmy kommer, behöver vi verkligen Muir då eller kommer det kontraktet att upplösas?
Kommentera

Martin S:
Frågan är väl: Behöver vi verkligen Jansson och Viklund i år?
Kommentera

Icing-Ove: Ska någon ur backtruppen petas bort så är mitt val ganska enkelt mellan dessa båda spelare.
Kommentera

Ok, kan tänka mig att Weinhandl tvekar till att lira gratis då han "bara" har tjänat ihop $900,000. Ja, risken kanske finns att han väljer Timrå eller HV71 då. Men denna lön på 900.000 dollars är ju ändå 10 årslöner i elitserien, så jag är lite kluven :-)
Kommentera

Icing-Ove: Tror chansen att Weinhandl ska kunna spela i TIK är minimal. Timrå har redan nog med att täcka försäkringskostnaderna för Zetterberg och ev. Modin. I skrivande stund är det inte klart att nån av dessa spelar. Har TIK enbart råd med en torde det ju stå rätt klart vem det blir..
Kommentera

Timander verkar vara klar, enligt Philadelphias General Manager, för Modo Hockey, under hela säsongen. Som man har trott ett tag...

"One Flyers defenseman, Mattias Timander, has already signed with a team in Sweden, and Clarke said he'll remain there for a full season"
Kommentera

Nikki: Låt oss hoppas. Det börjar ju bränna nu.
Kommentera

Nikki:

Presskonferens imorgon, Foppa och Timander presenteras som nyförvärv. Det är nog det mest sannolika.
Kommentera

Nikki: Goda nyheter...
Kommentera

knaskamilla: Tid, plats?
Kommentera

knaskamilla: Man börjar nästan fundera lite över din källa till självsäkerhet. Har du tagit en öl med Foppa själv kanske?
Kommentera

Frisco:

Jag gissar på 13.00, Kempehallen. Vad tror du?

NuMo:

Joru, så skulle det kunna vara.
Kommentera

Frisco: Klockan är strax efter tjugo minuter över tio på kvällen och platsen är "vid datorn". Duger det?
Kommentera

knaskamilla:

Rättar mig själv. Blev just varse att jag hade hoppat över en dag i min livsplanering. I övermorgon, menade jag.
Kommentera

knaskamilla: Ivrig, någon?? ;)
Kommentera

knaskamilla: Seriöst nu. Vilken dag, vilken tid och vilken plats är det presskonferens?
Kommentera

Frisco:

Jag testar att gissa igen: torsdag, 13.00, Kempehallen. Sådär. Det är min gissning.

Dream Team:

Världen är galen för tillfället.
Kommentera

knaskamilla: Tja, det känns nog ändå lite mindre galet i världen utanför Örnsköldsvik, där jag bor.. dock kan jag förstå vad era galenskaper består i.. ;)
Kommentera

Dream Team:

En stor del av mina är ångest inför att köra till Näsåker och tillbaka imorgon eftermiddag samt hinna tvätta kläder - samtidigt. Ja, sen var det något med några idrottsmän och någon sandhög också.
Kommentera

knaskamilla: Om nån VET när presskonferensen kommer att äga rum så för gud skull skriv det här.
Kommentera

knaskamilla: Ingen fara. De "Rosa bussarna" som gör resot bl.a. till Afrika, ger tips om hur man skall göra. Ställ en tunnna med vatten på taket på bilen, lägg däri kläder och tvättmedel. Efter halva färden så byter du till en annan tunna som du har sköljvatten i, däri blir kläderna sköljda. Därefter tar du klädnypor och hänger upp kläderna på klädstrecket, som du naturligtvis har monterat på talet till bilen. Vips! Kläderna är rena och torra.
Kommentera

Salle:

Jag tror inte att någon som VET något om den är reggad på SpS, faktiskt... =) (Möjligtvis herr webradio, iofs...)

NuMo:

Tack! Vilket supertips! Nu känns det genast mycket bättre.
Kommentera

Salle: Äh, hörrödu, sansa dig nu. Det är inte bra för dig att äta så mycket likörgodis på arbetstid, du blir alldeles för uppspelt.
Du kan få låna några böcker av mig så ska du se att du somnar eller blir snudd på apatisk...
Kommentera

ÄR det en presskonferens imorgon? Eller spekulerar ni?
Kommentera

YaQoP:

Förmodligen inte. Jag var dagvill. Däremot är jag nästan beredd att sätta pengar på att det är en sådan på torsdag.
Kommentera

knaskamilla:

Allright.

Vore kul med en omröstning här inne över hur många som hoppas på en lockout.
Kommentera

YaQoP:

En sådan omröstning som redan funnits i ungefär alla andra gästböcker på SpS? Hmm... ;)
Kommentera

knaskamilla: Själv vill jag se en omröstning om hur många som tror på det där ryktet att Kent Forsberg ska träna MoDo.
Själv tror jag att det blir Mattias Karlin.
Kommentera

NuMo: Precis. Eller som dom gjorde på Ostiniefararen som reste mellan Göteborg och Asien för några hundra år sen. För att hålla kläderna "rena", så lät dom tvätta byken i en blandning av havsvatten och urin (besättningens, alltså). Sedan skedde sköljningen i enbart havsvatten. Rent? Förmodligen. Fräscht? Tja, mera tveksamt det, kanske. Speciellt då man låg ute ett halvår eller mer.. ;)
Kommentera

Paddan:

Ska Skägget träna MoDo? Jag hörde att han skulle ta över efter Hardy, som de kommer att sparka imorgon.
Kommentera

knaskamilla: Jo, jag vet att det låter knepigt. Ungefär lika knepigt som att en thailändare som spelat i holländska ligan i ishockey skrivit kontrakt med Frölunda.
Kommentera

knaskamilla:

Precis en sån, fast en enbart för Modoiter, det resultatet vore kul att se.

Inte för att bara modoiter kommer rösta men ändå, man kan ju lägga in det i frågan kanske, eller använda "jag är en idiot" som sista alternativ.
Kommentera

Paddan: Hur många gånger har vi inte sagt åt dig att hålla dig borta från Frölundas styrelserum när de skriver kontrakt med spelare. Fast det kontrakt som du pratar om är det som gäller under september månad antar jag. Det ska nog mycket till innan den välkända Likit Andersson står på Scandinaviums is eller Kempehallens is eller Cloetta Centers is.

Däremot kan det vara så att en viss Dragan kommer att stångas framför motståndarnas bur. Stor, svår att flytta på och med ett spelsinne som ...tja lämnar en del att önska.
Kommentera

« · 415042 · »