1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Nattens NHL

« · 266766 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
Sahlander:

Jag har ingen aaaaning om vem som tipsade om den...
Kommentera

Portello:

NJ som lag sett är oerhört tråkigt och man skulle nästan kunna tro att det var Lasse Falk som tränade och stod för det taktiska. Det är ruskigt utstuderat 1-3-1 som gäller. Klart tråkigaste laget i NHL. I år har NJ vunnit 16 matcher där man själva gjort två mål eller mindre. Nytt uselt rekord. I fjolårets Stanley Cup mot Carolina, vann Carolina matchserien med 4-2 trots att man bara gjorde 9 mål sammanlagt.
Kommentera

knaskamilla: Det är ju samma koppling som härom natten när ni vill ha MoDo-anknytningar på alla matchkommentarer av mig...
Kommer inte ihåg vem som tipsa om den... Var det du Knas?
Den som jag dömde till kvark-nivå...
Kommentera

Deas:

Efter att ha sett på i stort sett all NHL som visats och följt det mycket noga så är jag nog benägen att hålla med honom. Gretzky fick inte en tackling under de sista 8-10 säsongerna han gjorde. Lemieux har fått mer tacklingar än Gretzky men man ser ALDRIG att han blir behandlad på samma sätt som Foppa. Du har aldrig sett Mario bli nedtryckt, fasthållen och behandlad som Foppa blir. Visst, han får en del tacklingar men Mario får aldrig den där stenhårda smällen med en armbåge mot huvudet eller med klubban i ansiktet som Foppa och en del andra storstjärnor får.

Vad det gäller Foppa och att skylla sig själv är det hans spelstil. Det är inte just det att Foppa får extra mycket stryk som han vill säga utan snarare att Mario och Wayne aldrig fick samma behandling som Foppa får nu.
Kommentera

knaskamilla:

Oh, jaaa. Men vad gör man inte för att få skriva lite om NHL i MODO:s GB?
Kommentera

poffa:

Du fick till en bra MoDo-koppling på Dahlén där, måste jag säga!
Kommentera

Deas: Håller med. Tacklingar i mittzonen är meningslösa, speciellt om Foppa gör dem.
Kommentera

poffa: Jag tycker han är ute och cyklar då det gäller tacklingsfrågan. Gretzky kan jag hålla med om men Lemieux har tagit mycket stryk genom åren. Dessutom får ju Foppa skylla sig själv litegran de gånger han delar ut meningslösa tacklingar i anfallszon.

*väntar på ramaskriet*
Kommentera

poffa: Har inte mycket över för NJ men en jag gillar i laget är deras målvakt Brodeur . Vilken plock han gjorde igår på PJ skott.
Kommentera

I nattens( och kvällens) NHL är en match färdigspelad.

Det är New Jersey som borta slog Boston med 3-0 och leder serien med lika mycket. Den andra matchen i natt är Edmonton som hemma tar emot Dallas. Den serien står 1-1 och matchen har börjat för ett par minuter sedan. Inga MODO-iter som spelar men Tommy Salo vaktar kassen och Ulf Dahlén (som för ett par år sedan var på väg till MODO enligt rykten) spelar i Dallas.
Kommentera

Frisco: *morr*
Kommentera

ZZZZZZZ z Z z Z z z zZ Z z
Kommentera

Ibland så är Mats Olsson på Expressen riktigt bra som skribent. De flesta av er har säkert redan läst den men jag lägger in den ändå. Dessutom bifogar jag den "vackra" karikatyr som man gjort på Foppa.
Kommentera

poffa:

Han heter ju Pavol inte Pavel men det spelar ingen roll för nu är matchen slut. Den slutar 2-1 till Canucks och det är nu lika på 1 i matchserien.

Därmed tackar jag för mig och tar mig själv ett par timmars sömn. Gonatt Världen.
Kommentera

poffa:

2-1 nu i PP med 55 sekunde kvar av tredje. Målskytt Pavel Demitra.
Kommentera

NuMountain:

Ja det gör vi. Fortfarande 2-0 med fem minuter kvar att spela av tredje perioden. Dan Cloutier gjorde enligt kommentatorerna alldeles nyss årets räddning. Hela arenan genljöd då pibliken skanderade "Clout, Clout, Clout..."
Kommentera

poffa: Nä nu ska jag snarka ett par timmar. Du är en klippa poffa. Vi hörs.
Kommentera

poffa: Rätt.

2 2 18:54 VAN E. JOVANOVSKI (1) M. NASLUND (1) T. BERTUZZI (1)
Kommentera

poffa:

2-0 till Canucks i PP. Målskytt var om jag hörde det rätt Ed Jovanovski. Framspelad av Markus Näslund och Todd Bertuzzi.
Kommentera

NuMountain:

Enligt kommentatorerna var det en onödig utvisning då Canucks var i PP.
Kommentera

poffa: mACKAN HAR VARIT UTVISAD EN GÅNG. sPÄNNANDE.

Hmm? Caps.
Kommentera

NuMountain:

Jag ser det i Luleås GB...:)
Kommentera

poffa: Hon verkar ha sovit hela kvällen och natten. Hur hade hon tänkt att HS skulle leva vidare utan hennes sätt att skapa konflikter om ditten och datten? Själv går jag inte iland med den uppgiften med tanke på hur diplomatisk och förstående jag är för andras åsiker. Debatt? Bah!
Kommentera

NuMountain:

Äh, hon sover säkert. Hon som har så mycket ansvar och plikter, du vet.
Kommentera

poffa: Skulle jag ironisera över onda knän? Har jag inte ont i knät själv? Nä, sånt får knas hålla på med.
Kommentera

poffa:

Första perioden slut. Vancouver leder fortfarande med 1-0. Markus får ganska mycket kritik för att han inte spelar tillräckligt bra. Han är dock bättre i denna match än han var i förra. Då kallade Vancouvers kommentatorer hans spel för "the worst I've seen him play since he came to Vancouver".
Kommentera

NuMountain:

Som tur är så har jag inte sådana plikter. Inte vad jag vet i alla fall.

Jag anar viss ironi i ditt prat om mitt knä. Vill du på något sätt antyda att jag av ren lathet skulle missa träningen för NHL-hockey? I så fall har du FEL. Jag har nämligen inte missat en enda söndagsträning ännu denna säsong.
Kommentera

poffa: Självklart har du ont i knät. Vilken himla otur att du skulle halka när du skulle vinka. Vilken tur att det är NHL i morgon också, precis samtidigt när nu har det du kallar för ansvarsfull plikt. (Jag gav nyss välling till en av mina plikter förresten.)
Kommentera

NuMountain:

Visst har jag ansvar, men på helgerna har jag sparsamt med ansvar och kan ta mig vissa friheter. Morgondagens enda måste är inte förrän 21.00 då jag måste träna innebandy eller skylla på mitt onda knä och sitta hemma i soffan och se på NHL. Tro nu inte att mitt knä är något påhitt. Jag har faktiskt ont efter att jag halkade på väg hem från innebandyn i fredags. Efter jag sagt hej till Frisco och sorken så råkade jag halka och i försöket att hålla sig i lodrätt läge så vred jag knät och det knakade till.
Kommentera

NuMountain: Tar bort ett a i första ansvara.
Kommentera

poffa: Det märks att du inte har något ansvara att ansvara för.
Kommentera

NuMountain:

Eftersom det är morgon så känns det som onödigt att gå och lägga sig. Bättra att lyssna på matchen och se dagen gry utanför fönstret. Senare idag kan man då gå ut och sätta sig i det förhoppningsvis fina vädret och må gott. Blir det dåligt väder får man helt enkelt ligga inne på soffan och sova en stund.
Kommentera

poffa: Upptäcker till min förfäran att det är morgon. Man kanske skulle gå och lägga sig. Hur kunde jag glömma bort mig så?
Kommentera

Sahlander:

Jag tar härmed över stafettpinnen och passar på att meddela att Canucks tar ledningen med 1-0 i PP. Målskytt var Trent Klatt. Passade gjorde Sami Salo och Daniel Sedin.
Kommentera

Tillbaka till den rätta tråden...

Detroit-Anaheim 2-3. Anaheim 2-0 i matcher.

Colorado-Minnesota 3-2. 1-1 i matcher.

Tampa Bay-Washington 3-6. Washington 2-0 i matcher.

Ottawa-New York Islanders 3-0. 1-1 i matcher.

Kvar är:
Vancouver-St. Louis som börjar om ca 15min. Överlåter kommentering till Poffa om han kan hålla sig vaken.

Över & Ut.
Kommentera

Sahlander: Jag gissar på att den blandannat innhåller Red Bull, Tranbärsjuice och Finlandia Tranbärsvodka.
Kommentera

Frisco: Vad är en Mika Häkkinen? Kosken & Castrol 10W-40???
Kommentera

Sahlander:
Olearys Övik bjöd på Mika Hakkinen 6 cl 62:- 50 cl Norrlands Export i flaska 32:- Colorado - Minnesota 3-2.
Kommentera

Kvällens resultat:

Detroit-Anaheim 2-3. Anaheim 2-0 i matcher.
2 BORTA-vinster i Joe Louis Arena. STORT. Påhlsson 1 ass.

Colorado-Minnesota 3-2. 1-1 i matcher.
Peter 1 ass. Den var snygg men Hinotes bakomryggenpass från bakom mål in till Willsie var matchens snyggaste.

Tampa Bay-Washington 3-6 Washington 2-0 i matcher.
Nylander 1+1.

Jonsson8: Jag vet inte vart dina stats kommer ifrån men jag tror det var en "2-Minute Bench Penalty for Too Many Men on the Ice Served by Andrew Brunette" som blivit ihopblandat med "Wes Walz : 2 Minutes for Diving" på något sett.

Stats från ESPN.
Kommentera

Jonsson8:
Kanske herr webmaster var lite stressad. Rätt snabb uppdatering vad jag vet. Nu funkar inte min webbradio iaf...sucka
Kommentera

Hur går detta till, kolla här:

FIRST PERIOD -- Scoring: 1, Colorado, Milan Hejduk 2 (power play)
(Derek Morris, Joe Sakic), 4:22. 2, Minnesota, Wes Walz 2
(shorthanded) (Darby Hendrickson), 8:09. 3, Colorado, Greg De Vries 1
(Peter Forsberg, Milan Hejduk), 14:41. Penalties: P Forsberg, Col
(roughing), 3:22; F Kuba, Min (roughing), 3:22; M Gaborik, Min
(hooking), 3:39; J Stevenson, Min (goalie interference), 6:15; Bench,
Min (too many men served by A Brunette), 9:08; W Walz, Min (diving
served by A Brunette), 12:49; B Battaglia, Col (interference), 12:49;
B Marchment, Col (goalie interference), 16:09; R Park, Min (cross
checking), 20:00.

Det jag undrar över är Walz utvisning efter 12:49. Diving served by A Brunette? Han behöver inte sitta av den själv? Har sett ganska många exempel på "served by" utvisningar där en annan spelare sitter av en utvisning åt någon annan (förutom målvakterna då). Nån som vet "what's up with that"???
Kommentera

MartinSedin: Nog tror jag att Anaheim kan vinna någon fler match , men i längden tror jag att Detriot är för starka för dom.
Kommentera

Portello: Då har Forsberg också gjort sin första poäng i detta års slutspel. 2-1 till Colorado. Detroit ligger fortfarande under med 1-0. Ska Anaheim skrälla?
Kommentera

Så har Påhlsson gjort poäng för Anaheim. Även Nylander har fixat ett assist .
Kommentera

Sahlander: Tack,tack. Blir intressant och se om lagen som förlorade i match ett kan kvittera idag.
Hoppas att det görs många svenskpoäng.Själv så hoppas jag såklart mest på Holmström.
Kommentera

Portello: Jorå...
Detroit-Anaheim 21.00
Colorado-Minnesota 21.00 (21.05 C+ zap)
Tampa Bay-Washington 21.00
Ottawa-New York Islanders 01.00
Vancouver-St. Louis 04.00
Kommentera

Sahlander: Har du koll när de andra matcherna startar ikväll/natt?
Kommentera

I väntan på Kvällen clou (30min)...
Kommentera

Jonsson8:

Nä, det är INTE väntan på att Stanley Cup skall färdigspelas. Betänk att Leksand gjort klart med Tommy Westlund från Carolina. En av anledningarna kan ju vara att man verkligen åtlydit reglerna och inte diskuterat kontrakt förrän nu. Man kanske till och med väntar tills spelarna kommer hem till Sverige för sin semester.

Den anledning jag hoppas på är att man vill göra lite teater av det hela och få presentera ett helt knippe med spelare samtidigt. Tänker att MODO kallar till presskonferens för att presentera Salle, Svarten, Haakana och Hasse J som nyförvärv inför nästa säsong. Wow!
Kommentera

Wewillwintoday: Du sa följande igår (för att friska upp minnet eftersom det blivit så många inlägg sedan dess)...

"poffa: Ryktet med Hasse J har förekommit
i tidningen Ångermanland. Där stod det att MODO skall ha erbjudit honom ett flerårskontrakt. Bengan Hedin dementerade däremot uppgifterna i samma artikel eftersom det är inte tillåtet att diskutera kontrakt förrän säsongen är över i NHL."

Vad är det som gäller egentligen, säsongen är ju redan över för alla lag som inte gick till slutspel (däribland både Pittsburgh och Svartvadets Atlanta), är det inte fritt fram att diskutera kontrakt med spelare från dessa lag? Eller måste man vänta tills en Stanley Cup-segrare är utsedd (något som skulle kännas otroligt ologiskt om så är fallet)?
Kommentera

« · 266766 · »