1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Nattens NHL

« · 266845 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
knaskamilla: Naturligtvis inte. Foppas ord är din lag såklart.
Kommentera

Portello:

Naturligtvis. För det kan ju inte ha att göra med att jag tycker att Trocadero är gott, eller sådär.
Kommentera

knaskamilla: Så bara för att Foppa tycker så är det rätt eller?
Kommentera

Portello:

Tvinga mig inte att räkna upp dem... Jag håller dock på Foppa - Trocadero ska det vara!
Kommentera

NuMountain: Poffa sa att Foppa inte var den enda som blev hårt åtgången i nhl. Jag litar på honom. Det gnälls till east och west i nhl. Jag jämför alla med alla så att det blir rättvist.
Kommentera

knaskamilla: Vad säger du människa? Du har inte smakat många läskeblasker du ...
Kommentera

MartinS:

För till protokollet att jag tycker att Portello är en av de äckligaste läskedryckerna som finns. (Portello: det här är inget personangrepp, jag tycker verkligen inte att du är äcklig! ;))
Kommentera

poffa: Jo, sorkar går i ide. Inte över sommren dock. Denna sork går aldrig i ide.
Kommentera

Eftersom vi pratar om en gnällspik så kan jag ju ge er ett litet länktips till Denver Posts artikel om Forsberg i dagens nummer. Se länktips.
Kommentera

sorken: Men relativt sett så gnäller man mer över det när man blir utsatt för det än när man inte blir det. Eftersom man in NHL kommit på att det inte går att stoppa Foppa med justa metoder så gör man det med brutalt spel.

Man kan inte jämföra en som inte gnäller för något som inte sker, som inte får ske och som inte heller blir utsatt, med en som gnäller för samma sak som blir utsatt för det som inte får finnas, men finns och sker ändå. Då blir det ju orättvist.
Kommentera

sorken: Japp. Måste ju göra det när ingen annan har förståndet till det ;)
Kommentera

sorken:

Ta bort det lilla accenttecknet så det blir ide och svara igen.
Kommentera

knaskamilla: Jag vet! Ingen fattar storheten med Trocadero och Portello, alla bara dricker imperialistisk syntetdryck. Och hejar på fel lag dessutom...

Men vädret är underbart.
Kommentera

Portello: Snacka om att marknadsföra sig själv =)
Kommentera

Portello:

Nu förstår jag varför du är dålig på personangrepp... ;)
Kommentera

MartinS:

Du bor i fel landsdel!
Kommentera

poffa: En och annan bra idé har väl denna sork kläckt. Det måste erkännas.
Kommentera

sorken: Portello är inget komplement. Det är det enda rätta.
Kommentera

sorken: Portello e *mums*, svårt att hitta bara... :(
Kommentera

sorken:

Går inte sorkar i idé de också?
Kommentera

NuMountain: >>>"...det brutala spelet".

Huvudet på spiken.
Kommentera

knaskamilla: Inte så illa, nej. Han har ju även redan tagit en stark ståndpunkt genom att kalla sig Portello. Denna dryck ses ju ofta som ett fullgott komplement till Trocadero.
Kommentera

knaskamilla: Usch vad elak du var nu . Säga att jag är dålig på saker och ting. Personangrepp kallar jag det!
Kommentera

sorken: Vad är det han gnäller över då, som jag har missat? Skador och det brutala spelet är det jag hanr uppmärksammat.
Kommentera

poffa: Ser jag ut som en Björn?
Kommentera

sorken:

Portello är ju här! Han är visserligen inte särskilt bra på personangrepp och pajkastning, men ett av tre är väl inte så dåligt?
Kommentera

sorken:

Var modig, ta ett sabbatsår.
Kommentera

NuMountain: Nej, men det är inte heller bara skadorna han gnäller över.

4 mot 1, jag känner mig omringad. Om ändå några Lulesupportrar (nämner inga namn eftersom jag inte gillar att nämna namn) var här och kunde hjälpa mig med lite personangrepp, pajkastning mm. Nej, tillbaka till tentaplugget. Eller ska jag kanske slicka mina sår? =)
Kommentera

knaskamilla: Det är nog så att man lätt skadar sig på Ö-vik.
Kommentera

NuMountain:

Ojdå. Ja, nu när du säger det - jag har faktiskt skadat mig fler gånger när jag varit i Övik än när jag varit i Härnösand. Fast det beror iofs på om man menar Öviks kommun, eller Övik som stad.
Kommentera

knaskamilla: Kanske "i" Ö-vik. Jag skadade mig en gång när jag var i Ö-vik.
Kommentera

poffa: Lol. Modig? Ja du har rätt. Det var rätt modigt gjort. Jag beundrar Foppa i allt han gör, men (ja, det kom ett men) han har en tendens att vara en gnällspik, som NuMo skrev.
Kommentera

Lumber Jack:

Oj, oj, oj. Vad ska jag slänga in mer? "är från", kanske? Eller ska jag ta bort "som" och bara lägga till "från"? Jag minns inte alls hur jag tänkte...
Kommentera

knaskamilla:

Folk som Ö-vik? Är man ett enda kollektivt fysiskt område. Jag känner flera Ö-vikingar som jag uppfattar som individer, men jag kan ju ha fel.
Kommentera

sorken: Som jag sa tidigare. Det är inte på grund av det justa spelet som skadorna har kommit.
Kommentera

NuMountain: Tänkte skriva något om sabbatsåret igen och om att får man någon att sluta spela hockey ett tag måste man ju ha stoppat den personen. Fast sabbatsåret hade jag ju inte med att göra så det låter jag bli =)
Kommentera

sorken:

Jag har aldrig sagt att han är den enda som blir hårt åtgången. Ett annat exempel är Derian Hatcher som trots sin storhet har fått massor med smällar och som pga det varit borta i ett helt år. Men han var inte MODIG nog att ta ett sabbatsår. En annan är Lindros som efter sex hjärnskakningar på 18 månader inte heller fattade vad det gällde och spelar trots det. Han hade varit mycket bättre om han lyssnat på kroppen efter två eller tre hjärnskakningar och tagit ordentligt med vila för att återhämta sig.

Foppa har varit så bra som han varit i år tack vare att han hade modet att stiga åt sidan i ett år "slicka sina sår".
Kommentera

sorken:

Som av en slump var det en artikel om just det där med att folk som Övik skadar sig mer än andra i ÖA idag. Jag har inte orkat läsa igenom den, men där hittar du kanske svaret? ;)

För övrigt kanske det är så att Foppa är den smarte spelaren, som tar ett sabbatsår när han känner att hans kropp fått för mycket stryk - i stället för att fortsätta spela och kanske råka bli hockeyinvalid på köpet.
Kommentera

sorken: Sabbatsår eller inte. Vem har med det att göra? Saken är den att man inte behöver ta andra spelare så hårt. De är nämligen stoppbara, det är inte Foppa.
Kommentera

poffa: >>>Då var han rent hämndlysten, nu ger han bara igen då han är riktigt förbannad.

Jaha, och vad är det som säger att han inte blir riktigt förbannad när han får en smäll? Det skulle jag bli. Det skulle nog du också Mr Matchstraff =)

Ok, jag håller med om att tacklingarna han fått, som renderat i skador, inte riktigt ligger på hans nivå. Men han kan väl ändå inte vara den enda spelare som blir hårt åtgången. Ändå är det han som måste ta sabbatsår och slicka sina sår.
Kommentera

sorken:

Visst kan han göra en del fula saker han också, men jämför inte de saker han gör nu med vad han höll på med i MODO då han fortfarande var bara barnet i sinnet. Då var han rent hämndlysten, nu ger han bara igen då han är riktigt förbannad.

Graden av våld som han ger och tar kan heller inte jämföras.
Kommentera

NuMountain: Yep. "Wake up and smell the roses".
Kommentera

sorken: Ja, han får nog börja lära sig det. Konstigt att han inte har tänkt på det förut gnällspiken.
Kommentera

poffa: Foppa är en porslinsgubbe. Vad jag vet så kan han rätt så mycket fula knep själv. Han är också mycket för att ge igen. Det såg man inte minst när han spelade i MoDo. Om "öga för ett öga..." är hans motto får han kanske lära sig att ta lite stryk själv också.
Kommentera

Portello:

Två anledningar skulle jag säga. Den ena är att den stryk han tar mest är framför mål och sällan är våld mot huvudet eller armbågstacklingar eller knätacklingar mm. Den andra anledningen är att han har satt på sig sina hembyggda specialskydd som tar de smällar han får framför mål. Han har ju ett extra "njurbälte" som skyddar mot tacklingar i ryggslutet och under armarna och han har fotbollsbenskydd på vaderna för att inte få så ont av alla slashingar mot vaderna.

Men den stora skillnaden är att han tar ett annat sorts stryk än vad Foppa gör. Mer stryk, men ändå mildare.
Kommentera

Portello: Det beror nog på att Holmström nästan bara får smällar mellan benen. Företrädesvis av målvakter som håller på med Myllysotyg. En och annan crosschecking på örat får han väl iofs. av någon back emellanåt, mest hela tiden.
Kommentera

poffa: Fast jag funderar ändå lite på vad Deas menade att han skulle skylla sig själv för. Mig veterligen så beror ingen betydande mängd av Foppas skador på juste spel. Speciellt inte på klockrena tacklingar i mittzon.
Kommentera

poffa: En spelare som får mest stryk i NHL måste nästan vara Holmström. Otroligt att han inte är mer skadad än vad han är.
Kommentera

NuMountain:

Nää, justa tacklingar i mittzon skall INTE rendera i grov misshandel oavsett vem det gäller. Men tyvärr så blundar NHL för det här trots att man vill ha ett öppnare spel och mer mål i matcherna.
Kommentera

poffa: Så justa tacklingar i mittzonen är inte skäl nog att få handleder och anklar sönderslagen av klubbor, eller huvudet manglat av stenhårda armbågar? Det tycker jag. Foppa får skylla sig själv. Vill han bli vänligt behandlad få han gå över till att kasta dart eller något.
Kommentera

« · 266845 · »