1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Nattens NHL

« · 266957 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
NuMountain: Låter lite som Dylan eller? Roligt att det finns fler än jag här på HS med riktigt bra musiksmak.
Kommentera

NuMountain: Faktiskt inte? Var rätt skoj att få höra de få orden i texten som innehöll någon form av "ismaskin."

"Isen ligger blank och fin för den har spolats med en ismaskin"

Ja vad säger man om detta nurå? Ett gäng glada Amatörer som inte ens nämner Zamboni i sin usla sång - sämstigt rent ut sagt.
Kommentera

Deas: HAHA.. humor.
Kommentera

Det är jobbigt att prata i det här forumet :) Fick bläddra till sida 3 för att hitta svaret på det inlägg jag skrev innan jag gick hemifrån vid 11 tiden :)
Kommentera

poffa: "Du har aldrig sett Mario bli nedtryckt, fasthållen och behandlad som Foppa blir."

Nähä, jag har väl sett fel då.

Du glömde spearad...det blev Lemiux kraftigt två gånger mot washington i slutspelet för två säsonger sen. Till exempel...
Kommentera

NuMountain:

Har på mig glasöronen och tankar för fullt.
Kommentera

poffa: Läs den här. Men kom ihåg att sätta på dig glasöronen. (Som Småland brukar uttrycka det.)
Kommentera

NuMountain: Intresseflagga på den.
Kommentera

Frisco: Jag antar att Mike har den i sitt arkiv för länge sen.
Kommentera

poffa: en låt bara för dig. Och andra.
Kommentera

NuMountain: Jag insinuerar, om jag ska tala klarspråk, att det är texter som i den här låten, som vi MoDoratorer tvingas ta ställning till hela tiden.
Kommentera

Lumber Jack:

Ja och prefekter är långt ifrån perfekta.
Kommentera

NuMountain:

Insiminuerar du att vi skulle var bondar (ja, jag vet att det heter bönder men bondar låter roligare) hela bunten?
Kommentera

poffa:

Ingen (förutom Foppa) är perfekt. Däremot finns det prefekter.
Kommentera

poffa: Ähh! Just nu skjuter vi ju från höften med våra dyngrepar. Hillbillys och Rednexar. Här får ni en stämningshöjar låt.
Kommentera

Lumber Jack:

Jo, naturligtvis. Så pinsamt av mig. Hur kunde jag blanda ihop de två? Jag skyller allt på trötthet.
Kommentera

poffa:

"Ett annat exempel är Derian Hatcher som trots sin storhet har fått massor med smällar och som pga det varit borta i ett helt år."

Hmm, jag vet inte om jag riktigt håller med dig där. Min bror upplyste mig om att han endast missat fyra matcher de senaste tre åren. Det är inte Pronger du fiskar efter?
Kommentera

Frisco:

Förmodligen. Men skulle våra kära MODOratorer gå efter det, så skulle nog merparten av de inlägg som skrivits i denna GB försvinna.
Kommentera

poffa: Det mesta skrivet den senaste timmen kan man nog slänga bort.
Kommentera

NuMountain:

Hallå där! Är det inte sånt där som du skall MODO-rera bort, LJ??
Kommentera

knaskamilla: Världfenomenaljätte menar du?
Kommentera

knaskamilla:

Nu är det nära. Du hade bara ett t för mycket.
Kommentera

NuMountain:

Värst vad du var snabb idag då. Det är till att vara på sitt allra elakaste humör, märker jag.
Kommentera

NuMountain:

Sluta mobba poffa nu. Han är faktiskt världsfenomenaltjättebäst (eller något sådant).
Kommentera

poffa: Ja, det är nog ingen ide ändå.
Kommentera

NuMountain:

Sluta apa efter mina inlägg i NHL-gästboken!
Kommentera

Lumber Jack:

Instämmer. Det enda det visiret inte döljde var hans drak-andedräkt.
Kommentera

knaskamilla: Stavning är aldrig sekundärt i det svenska språket. Snart står vi här som ointellektuella fjortonåringar.
Kommentera

NuMountain:

Stavas det inte Fleury?
Kommentera

poffa: Precis så tänkte jag när jag såg honom med det skyddet (om regnet och drunknandet alltså). Sedan uppmärksammade jag att det var hål i det och pustade ut.

Målvakter har ju hjälm/mask på sig när det regnar skott på mål =)
Kommentera

Lumber Jack: Stavar han namnet så? Det kommer jag aldrig att lära mig, det låter baklänges.
Kommentera

sorken & NuMountain:

Jag tänkte faktiskt på det, men jag tycker inte att det behöver vara samma sak. Poffa tänkte t.ex. inte på att han skrev idé i stället för ide, men han är ju inte osmart för det.
Kommentera

poffa:

Ingen har haft ett mer ändamålsenligt visir än Flurey. Ett tonat för att inte de rödsprängda bakfylleögonen skulle synas allt för väl. Den grabben hade tänkt till.
Kommentera

sorken:

Sudden skulle kunna knäcka extra som grävskopa med det skydd han har nu. Man får hoppas att det inte regnar för mycket i alla fall för då finns risken att han druknar. Varför man nu skulle ha hjälmen på sig då det regnar vet jag dock inget om.
Kommentera

sorken: Nu håller jag med dig. Knas tänkte inte på det.
Kommentera

knaskamilla: Att inte tänka kallar jag för osmart. =)
Kommentera

NuMountain:

Det kanske inte beror på att de inte är smarta, utan bara på att de inte tänker på att tänka på att man kan få vissa sorters skador?
Kommentera

NuMountain: Som Z eller menar du?
Kommentera

NuMountain: Glasögon menar jag ju.
Kommentera

sorken: jag vet inte, men NHL spelare är ju inte så smarta så det spelar ingen roll. Generellt kan man säga att NHL-spelare sätter på sig skydden som ska skydda från skador, efter man har fått skadan. Ungefär som att skaffa sig glasgon efter att man har fått båda ögonen utstuckna.
Kommentera

NuMountain:

Inte Bröderna Sedin i alla fall, för de står alldeles tysta nere i hörnet och därifrån kan ingen göra mål eller göra sitt gnäll hört.
Kommentera

NuMountain: Trevligt att du håller med.

Kan man kalla Suddens "Hannibal-skydd" för visir?
Kommentera

sorken: Jag har inte själv sagt att han är den enda, men jag är övertygad om att han är en av de som är värst drabbad. Det finns liksom ingen anledning att stoppa spelare med ojusta medel om det inte behövs, som med nästan alla andra spelare i NHL. Sen så gäller det ju vem man jämför gnällighet med. Eric Lindros har ju sjungit ut ganska mycket om sina skador, hans bror, som var en medioker spelare har tom. lagt av pga av några småsmällar. Mario själv tog ju sabbatsår bara för lita cancer och sen tyckte han att det var mycket brutalare spel när han kom tillbaks. Han ville väl att man skulle ta hänsyn till att han hade varit sjuk, och det gjorde man, både från spelarhåll och domarhåll. Lille Fleury super ju hellre än han spelar superhockey, det tycker jag är kärringaktigt. Nuförtiden använder alla fega NHL-spelare hjälm, det lär visst finnas regler om det tom. En del dristar sig även att använda visir efter småskador i ansiktet. Renberg och Sudden t.ex. Jo, visst finns det många fega, pjokiga och gnälliga spelare i NHL om man tänker efter.
Kommentera

poffa: Varför skulle jag se det som personangrepp? Klart ni får tycka det om ni vill.
Kommentera

knaskamilla:

Grattis.
Kommentera

poffa:

HA! Jag hann först.
Kommentera

Portello:

Du skrev lite fel där. Poffas ord är din lag skulle det ju stå.
Kommentera

Portello:

Jag som trodde att poffas ord var min lag! Tur att det inte var så, för jag håller inte alltid med honom...
Kommentera

knaskamilla: Enligt en gammal förliden släkting till mig smakar Trocadero, och jag citerar: "Bränt celluloid dockskalla". Jag är bunden att hålla med.
Kommentera

För att klargöra detta. Portello är otroligt gott. Men man kan fördricka sig på det. Trocadero är ännu godare och det bli man aldrig less på.

Så Trocadero gäller 29 luncher av 30 och Portello kan man dricka en gång.

Se nu inte detta som personangrepp, Portello.
Kommentera

« · 266957 · »