1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506671 inlägg · 4103 ämnen

Nattens NHL

« · 242411 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
NuMountain:

I canucksmatchen? Nä, inte ett skit i stort sett. Vancouver hade ett PP där 2xSedin lekte lite men inte fick till det riktigt. Lindgren har blivit skadad med en "upper torso injury" och kommer inte tillbaka i matchen.
Kommentera

poffa:

Sundin skadar någon allvarligt? Var på toa och har inte hört det, vad var det, vem och hur gick det till?
Kommentera

poffa:

"legal hit" enligt kommentatorerna, verkar ha fått en smäll när huvudet slår i isen. Spelaren ifråga är Brad May.
Kommentera

poffa:

Weinhandl fortsätter med att göra poäng. Sitt andra mål för i natt och därmed 2+1 hittills. Min gissning är att han är "star player of the game"
Kommentera

Sahlander:
Håber ikke skaden er alt for alvorlig, for hvis Foppa kan holde formen sæsonen ud, så er han, i mine øjne, en legitim Hart-Trophy-kandidat
Kommentera

Aben:

Om du/ni inte redan läst det så finns det en liten artikel på ESPN. Följ mitt länktips.
Kommentera

poffa:

Modoproffsen verkar verkligen ha hittat rätt i form och lag nu. Näslund och Foppa överlägsna förstås. Sundström har hittat rätt igen. Påhlsson likaså och nu Weinhandl. Fantastiskt egentligen. Timander har väl en bättre säsong än någonsin kanske. Hasse Jonsson fungerar också bra. Sedinarna kommer så smått och som helhet får de nog en godkänd säsong tillslut. Framförallt Henrik.

Negativt för Svartvadet och Salle. Men de ska ju ändå hem så det är bästa att de anpassar sig efter ES kanske. ;)

Har jag glömt någon poffa?
Kommentera

NuMountain:

Det skulle väl vara Anders Eriksson som harvar i farmarligan. Men han gör ju DET bra i alla fall och har som mest spelat 44 minuter under en match (5 minuters förlängning). Det är speltid kan man ju säga.

Sedan räknar ju jag in Franta i MODO-skaran. Han går det väl kanske inte tokbra för, men han får ju spela ganska mycket i sitt Atlanta.
Kommentera

Har jag räknat rätt så:

Weinhandl har: 38 matcher 6 mål 15 ass. 21 p. (0,55 p/match)
Zetterberg har: 68 matcher 18 mål 18 ass. 36 p. (0,53 p/ match)

Jämt så det förslår. Zetterberg har ju tagit en plats I Detroit vilket är imponerande.Samtidigt blir det ju lite gratis när man får understöd av världsstjärnor. (eller är det tvärtom?) Men Weinhandl tvingas harva i ett halvuselt lag och skapar ändå så pass med poäng, vilket är imponerande det med.
Kommentera

NuMountain:

Att kalla Islanders för ett halvuselt lag är väl lite missvisande. Detroit är ju klart bättre men å andra sidan så är de ju klart bättre än i stort sett alla lag. Islanders har ju ett bra lag på papperet med många härliga spelare.
Kommentera

poffa:

Länktipset i det förra går till en artikel om Foppas skada på nhl.com.

Påhlssons dag kunde väl börjat bättre. Utvisad och Rhoenix gör mål.
Kommentera

Näslund missar öppet mål efter fint spel av Sedinarna. Har han börjat tänka på den där förbenade poängligan för mycket tro?
Kommentera

Canucks förlorar med 1-0 mot Toronto. Illa för Näslund som verkligen hade chansen att rycka i poängligan. Mario, Foppa och Nazzy poänglösa i kväll/natt. Är detta öppningen för Thornton?
Kommentera

poffa: Nu spelar man ju inte på papperet som du vet. I NHL är man på gränsen till slutspel allt som oftast. Det var väl åttiotalet som var deras bästa tid.
Kommentera

NuMountain:

Inför den här säsongen hade jag Islanders ordentligt högt i Eastern. Nu har det väl inte riktigt funkat men visst fasen borde de nå "The hunt for Stanleys Cup".
Kommentera

poffa: Det borde dom, men de blir ett lätt byte för de riktiga vargarna. Nu ska man sova i alla fall. ZZZz zZZ zzZZZz z
Kommentera

poffa tittar med längtande blick bort mot sängen. Den ser ut att vara rejält skön och han funderar på att gå och lägga sig. Efter att ha konsulterat ESPN:s NHL-sida så ser han att de återstående matcherna egentligen bara är av akademiskt intresse och bestämmer sig därför för att sova. Han reser sig från stolen, slår av skärmen och sträcker lite på sig. Känner att det finns risk för kramp i baksidan av låret och går som en slagen gammal man till sängen där han försiktigt lägger sig och är så gott som sovande redan innan hans huvud träffar kuden.

Sedan studsar han till med ett ryck, stiger upp och går tillbaka till datorn. Slår på skärmen och knappar lite på tangentbordet. Sedan börjar han om från början igen, med ett undantag... Han lär inte vakna förrän söndagen har närmat sig halvtid.

Gonatt!!
Kommentera

Ja, så har Marian Hossa indhentet Näslund...1 scoring i nattens match indtil videre....42 mål hver har de...
Kommentera

Aben:
Virker som om Colorado har det svært uden Foppa...bare 16 skud på mål og ca. 10 mins tilbage af matchen...ikke normal Colorado-stil ville jeg mene......
Kommentera

Aben:
Tja, og der tabte Avs...en ny Northwest division titel bliver svær at nå nu...de skal vel nærmest vinde resten af kampene nu...håber Peter F er klar snart....

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Kommentera

Aben:
Nu har også Bertuzzi indhentet Näslund...virker som om Näslund helt har glemt hvordan man scorer mål, bare 1 mål i ni kampe...
Kommentera

Aben: Äsch han sparar bara på krutet till en viktigare säsong, ni vet alla vilken... ;)
Kommentera

Jaha, så var det då dags för match mellan Vancouver Canucks och St. Louis Blues. Förhoppningsvis kan Macke bryta sin negativa trend och göra ett par mål. Han har just nu 8 mål kvar till drömgränsen 50 mål och 7 poäng till 100 poängsvallen.

8 mål i natt och han har klarat båda.
Kommentera

Weinhandl spelar också i natt med sitt Islanders. Man möter Toronto och ligger för tillfället under med 1-0. Frågan är om Islanders inför nästa säsong kommer att flytta upp Weinis i andra eller första kedjan eller om man kommer att byta bort honom. Man har fortfarande inte gett honom klartecken att köpa lägenhet och det tyder på att man inte bestämt sig ännu.
Kommentera

poffa: Mackes usla form håler i sig. Inte en poäng så långt ögat kan nå. Med tanke på hur pålitlig han varit under säsongen, skulle man kunna tro att det gått prestige i att inte bry sig om poängligan. Nä, nu får han ta och sluta fundera på det där.
Kommentera

NuMountain: Det verkar som att Macke vill invänta spelarna bakom honom så att det blir spännande sista omgångar. Thornton är 3p efter nu. Synd bara att Foppa blev skadad annars hade han knaprat in. Men är han tillbaka redan inatt så är inte 5p nån omöjlighet att ta in. Fast inte alla poäng på en match då... det är ju lite för mycket begärt :)

1. Markus Naslund Van 74 42 51 93 22 0 11 1 50 256 4
2. Joe Thornton Bos 68 34 56 90 12 2 4 0 101 181 7
3. Peter Forsberg Col 65 25 63 88 7 0 2 0 62 146 39
4. Todd Bertuzzi Van 74 42 45 87 21 0 6 1 138 216 0
4. Mario Lemieux Pit 62 28 59 87 14 0 4 0 43 221 -23

Notera Lemieux's finfina plusminus. -23
Foppa ligger på +39 :)

Bertuzzi, Hossa, Näslund. Alla har gjort 42 mål. Vem vinner?
Jag tippar faktiskt att Bertuzzi går om Näslund i målligan, men Macke kan fortfarande vinna poängligan.
Kommentera

Hvad sker der lige med Owen Nolan...han har vel hamret den ene puck ind efter den anden efter sit trade fra SJ til TO...gad vide hvad han kunne have gjort over en hel sæson, hvis han havde været i Toronto fra sæsonstart...eller er det bare nytænding?
Kommentera

Här sitter man och är orolig för att nattens match på C+ kanske inte blir av. Typiskt att det skall vara ett så infernaliskt oväder över Denver just då Colorado skall visas på C+. Enligt rapporter är skolor, flygplatser och vägar i området helt stängda. Man tycker att de som har så nära till Klippiga Bergen borde förutse sådana hära saker bättre. Just nu liknar det Malmö med 5 centimeter pudersnö. Fullständigt kaos.
Kommentera

poffa:

Så var det då bestämt. NHL skjuter upp nattens match mellan Avs och Sharks till i morgon istället. Vad C+ sätter in i stället vet jag inte ännu.
Kommentera

Natten har nu nästan hunnit bli morgon och lååångt borta på västkusten i Kanada så spelar ett helt gäng före detta MODO-iter just nu mot Washington. Mitt i första perioden är ställningen fortfarande 0-0. Kommentatorerna vill verkligen se att Näslund kommer igång och gör minst ett par poäng. Samtidigt passar man på att berömma hans före detta lagkamrat som i går gjorde 5 assist.

I övrigt så kan man se att Detroit förlorade med 4-0 mot Nashville.

Ooops, Bertuzzi gjorde just 1-0 i PP. Inga svenskpoäng på det målet. Assisten till Jovanovski och Morrison.
Kommentera

Näslund har tagit tillbaka ledningen i poängligan, 1 mål och 1 ass i natt.

Snygg intervjue med Foppa i pausen på NHL-matchen i går kväll. Den sänds i repris i dag måndag på canal+ blå.
Kommentera

NuMo:

Vad fanken är det här, ska inte du rapportera om att Foppa har gjort mål och sådär...?
Kommentera

knaskamilla: vem fan bryr sig om de´?
Kommentera

Pettzon:

På fråga A svarar jag: förmodligen ganska många, och så tillägger jag: det är ingen som tvingar dig att läsa i MoDos gb. Har du lite att göra?? Tips isf: sov.
Kommentera

knaskamilla: Eftersom jag av någon konstig anledning inte kan lyssna på webradion i natt så haar jag knapphändiga uppgifter. lite har dock slunkit igenom.

Buffalo-Colorado 1-1

1st Prd: Col - (Pp) Peter Forsberg 26 (Derek Morris, Rob Blake) 19:05
Kommentera

NuMountain:

Fint. Eftersom jag är så trött lyckades jag inte få fram mer än att Foppa gjort mål, typ.
Kommentera

NuMountain:
Er der noget galt med din computer siden du ikke kan høre webradio??? Det fungerer nemlig fint her...
Kommentera

Aben:

NuMos dator borde förmodligen ha pensionerats för ett par år sedan.
Kommentera

Aben: Det mesta fungerar inte just nu. Nu vet jag vad jag ska sysselsätta mig med i morgon.
Kommentera

Aben: Det står 2-2 nu, men var foppa inblandad i det senaste?
Kommentera

NuMountain:

01:00 Buffalo Sabres Colorado Avalanche 2-2 Pågår
(1-1)
1-0 M. Afinogenov (18)
2-1 J. Patrick (21)
1-1 P. Forsberg (19)
2-2 P. Forsberg (35)
Kommentera

knaskamilla: Hahahaha!
Kommentera

NuMountain:

Det kanske hade varit värt det att lyssna på matchradion?

15:03 COL P. FORSBERG (27) B. MARCHMENT (12)
Kommentera

knaskamilla: jag laddar desperat ner sensaste mediaplayern. men det är nog inte det som är felet. Datorn har fått för sig att radioljud är farligt.
Kommentera

NuMountain:

Äh, du och Aben kan ju sitta här och skriva er igenom matchen... Det verkar som att Foppa har två skott på mål hittills. Hyfsad utdelning isf.
Kommentera

knaskamilla: Det finns ingen anledninga att skjuta skott utanför mål. Då är det bättre att göra assist på de skotten.
Kommentera

knaskamilla, NuMo: Kommentatorerne virkede ret "ekstatiske" over Foppas andet mål...virkede som et mål som han helt selv skabte...
Kommentera

NuMountain:
Du laver en C:format måske????
Kommentera

Aben: Det är inte så lätt som det verkar. Men jag får eperimentera i morgon.
Kommentera

NuMountain:
Har du prøvet at sparke lidt til den???...det plejer at virke på min....
Kommentera

« · 242411 · »