1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507581 inlägg · 4105 ämnen

Nattens NHL

« · 250763 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
NuMountain:

Varsågod, här får du ett x av mig: x. Använd det var du vill. I övrigt ville jag bara säga att du har rätt ang. skotten.
Kommentera

knaskamilla: Antar att jag har stavat fek på något ord, eftersom du är så pretantiös. Jo, jag såg nog att det blev ett fel igen. Jäntonge!

Aben: Om jag sparkar till min dator nu så ramlar hårddiskar och andra saker ner i datorn eller på golvet. Jag har balanserat upp den så fint på böcker, kartongskivor och annat.
Kommentera

NuMountain:

Jag som inte ens kommenterade ditt överflödiga a...

Nej, nu orkar jag inte vänta på fler mål av Foppa - nu går jag och lägger mig. Gonatt (till Aben också)!
Kommentera

knaskamilla: Här får du väl ett "e" i stället då.
Kommentera

NuMountain:
Det lyder næsten som et arkitektonisk mesterværk du har stablet på benene der....og i dette øjeblik har Hejduk scoret sit 43. mål i denne sæson...snart passerer han vel også Näslund....
Kommentera

Jävrar. Nu gjorde Hejduk mål utan att Foppa var inblandad. Det kan inte ha hänt ofta.
Kommentera

NuMountain:
Det gode er dog at Thornton ikke har point i Bostons kamp endnu....så indtil videre har Foppa og Thornton stadig samme antal point...
Kommentera

Aben: Jag tror att Forsberg gör ett hat-trick i kväll.
Kommentera

NuMountain:
Gode chancer for det nu iaf...Dumont har fået 2+2 for en hghi-stick
Kommentera

Aben:
Detr er en ting jeg aldrig lærer at holde af....reklamepauser i ishockey....
Kommentera

Aben: Ett amerikanskt påfund som spridit sig som en löpeld över hela världen. Regler om nedsläpp inom fem sekunder annars blir det lagstraff. Vi ska bara vänta på att reklamen är över först.
Kommentera

Aben:
En anden dårligt ting: Viasat Sport der har reklamepauser i et formel 1-løb, man misser jo en masse action...i det mindste så holder ishockeykampen også pause, mens der er reklamer...gad vide hvordan det ville se ud hvis et f-1 løb også skulle holde pause hver gang viasat viste reklamer...
Kommentera

NuMountain:
Hmmm...så burde man spille 4 mod 4 umiddelbart efter hver reklamepause pga udvisninger til begge hold....
Kommentera

NuMountain:
Nu er jeg en færdig mand...godnat der.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Kommentera

NuMountain: Du skulle ALDRIG nämnt hat-trick: DITT FEL DITT FEL DITT FEL!!! ;-))
Aben: Du är inte inkallad till Fronten,ännu??
Kommentera

Zigge:
Y-fronten? varmfronten? västfronten?

Var det inte i Borlänge som de hade vissa problem på västfronten? Talades väl om förbud om jag inte minns fel.
Kommentera

Zigge:

Äh, det var säkert mitt fel. Jag borde inte ha gått och lagt mig förrän matchen var över.
Kommentera

knaskamilla: Jag tar på mig allt. Det är min uppgift som MoDorator, att avlasta alla andra modoister.
Kommentera

NuMountain:

Jaha...okej, men då så. Det känns bra. Jag mailar över de skolarbeten jag borde göra nu också, då?
Kommentera

knaskamilla: Självklart. Inga problem för mig.
Kommentera

NuMountain:

Jag kom just på att det inte finns något att maila över, eftersom jag inte har börjat på mina arbeten än. Synd.
Kommentera

knaskamilla: Nu försöker du bara att komma undan.
Kommentera

knaskamilla: Härnösand!! och jag som nyss gick förbi med ett gäng smågangsters och vinkade vid nykterhetslokalen.
Kommentera

Frisco:

Ooops... Var det någon som vinkade tillbaka? De är ganska så snälla, de andra som jobbar där.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror inte nån såg oss=( Nej dags att jobbe. HEJA..
Kommentera

Frisco:

Jag lovar att vinka tillbaka nästa gång ni går förbi.
Kommentera

Frisco: "Jobbe"? Hehehehe!
Kommentera

En del fotografen lyckas bättre än andra. En del har bara tur.
Kommentera

NuMountain:

Har du väldigt lite att göra?
Kommentera

knaskamilla: Vad menar du?
Kommentera

NuMountain:

Jag menar: varför sitter du och tittar på bilder som är mer än ett år gamla, just nu?
Kommentera

knaskamilla: Letade efter nya bilder, men hittade bara gamla. Nya skall komma inom kort står det. Kort, det verkar vara kort om tid att lägga ut nya kort.
Kommentera

NuMountain:

Man får vänta länge om man vill se nytt på den där sidan...
Kommentera

knaskamilla: Under tiden kunde jag inte låta bli att lägga ut bilden på mästerfotografen själv.
Kommentera

NuMountain:

Var det där verkligen en bild på mästerfotografen? Det såg ut som en gruppbild. En bild på en grupp som var korkade nog att gå till Scandinavium, i det där vädret, när vissa andra tog spårvagnen.
Kommentera

knaskamilla: Inte vet jag. Det kanske var en bild av mästerfotografen. Jag tyckte att den var ovanligt lyckad i alla fall. En sådan bild som jag skulle vilja ha haft på mig själv, men det gick ju inte.
Kommentera

NuMountain:

Med tanke på dina multipla personligheter så är det kanske inte någon omöjlighet att ta en sådan bild som föreställer dig.
Kommentera

knaskamilla:
Förstår inte varför man skulle vilja stå ute i snöstormen när det verkar finnas en lokal med gott öl alldeles bakom personerna på bilden.

Jäklar, famlade tydligen i blindo nu igen och råkade tända MoDo-lampan...
Kommentera

Paddan:

Tja. Man kanske ville se matchen live?
Kommentera

knaskamilla:
Äsch, sånt där lajv är väl väldigt överskattat.
Tacka vet jag en match på TV4 med Robert Perlskog.
Har man riktig tur så hittar ljudteknikern inte rätt bland ljudreglagen utan ställer upp ljudet på mikrofonen i båset på max och sänker ljudet från kommentatorerna till en viskning.
Kommentera

Paddan:

Ja, eller också kan man titta på C+. Aldrig får man vara med om så spännande kameravinklar som där!
Kommentera

knaskamilla:
Jomenvisst, särskilt på de där PPV-matcherna.
Tror aldrig jag pendlat så mycket mellan belåtenhet, förvåning och förtvivlan som under sändningarna från Scandinavium.
Verkar vara väldigt svårt att följa puckuschlingen med kameran och det brukar också dyka upp nya namn lite nu och då på spelarna från kommentatorerna.
Kommentera

Lulepaddan: Förstår att du tycker det var onödigt att ta sig från Stars and Stripes (Kross Irakinspirerad?) för att se två lag där inget var Luleå.

På tal om Borlänge. Där är de lite speciella. Det började med att Stockholmare och Sydlänningar kom över Tunaslätten för att invadera Borlänge men då stod Tunhukarna upp som riktiga män och sa på halvnorrländska - VI FLYTT INT.
Kommentera

Paddan:

PPV, ja. Du har rätt. Det var speciellt dem jag syftade på. Alldeles för långsamma kameramän (eller kameror?) och kass bildproducent. Kan det bli roligare?
Kommentera

Frisco:
Hade jag råkat vara i Gbg vid den tiden hade det väl inte varit helt omöjligt att jag kanske ändå sett matchen.
De har trots allt inte hunnit plocka bort MoDo från hela hjärnan än så länge. Finns nog "risk" att jag tvingas ha kvar mina MoDo-sympatier även i fortsättningen!
Kommentera

knaskamilla:
Det vete sjutton. Det är klart, man skulle nog småle lite grann ifall MoDo skulle vinna SM-guld de tre närmsta säsongerna under Lars Janssons ledning och med Svarten som en av dirigenterna.
Då väntar jag bara på kommentatorsparet Peppe Eng och Lasse Kinch, borde kunna bli antingen riktigt stor humor eller fruktansvärt tragiskt...
Kommentera

NuMountain:

Båda fotograferna som (hittills) huserar på den här gästboken satt på en spårvagn när den där bilden togs. F.ö. tror jag att det är väldigt få MoDo-fotografer som innehar ngn bortareplica. Men annars skulle jag också vilja ha lyckade bilder i en större utsträckning, mina alster verkar bara bli refuserade på den där sidan iaf.
Kommentera

Paddan: Driv ICKE med folk i krig-förande land!! Du kan snart ha en Saddam-anhängare, eller tvärtom, vid Din dörr i Bjästa! De vet, var Du bor! Om de strider i Y-front vet jag ej, vad säger Aben?
Kommentera

Björn VII: Möjligen kan personen i bortareplikan härstamma från Härnäsandshållet.
Kommentera

Frisco:

Det är heller inte helt omöjligt att killen med flaggan gör det, skulle jag vilja säga.
Kommentera

« · 250763 · »