1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507739 inlägg · 4105 ämnen

Nattens NHL

« · 264297 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
Aben:

Gonatt.
Kommentera

Näslund fri men Osgood lyckas rädda på något sätt.
Kommentera

poffa: 3:e p startar... Go Avs Go!
Kommentera

Sahlander:

Vancouvers kommentatorer säger att Näslund hanterar pucken som en nervös rookie just nu. Låter inte bra.
Kommentera

poffa: Det-Ana till en 3:e OT
Kommentera

poffa:

Jaha. Detroit och Anaheim verkar försöka slå rekord. Man är åtminstonde på god väg. Man har nu spelat FEM (5) perioder och ställningen är 1-1.
Kommentera

poffa:

Sitter och tittar lite på speltider i matchen mellan Detroit och Anaheim. Lidström har spelat mest i Detroit med 40:49 av 100 möjliga. Han är dock inte värst på isen. Keith Carney i Anaheim har 43:29. Niklas Hävelid har spelat 40:48.
Kommentera

poffa:

Första perioden slut i Vancouver. St Louis leder med 2-0. Näslund har enligt kommetatorerna inte spelat så här dåligt under de senaste tre åren. Han har tappat pucken två gånger i mittzon och båda gångerna har han reparerat sitt misstag med att ta en utvisning för tripping.
Kommentera

poffa: 4-1... med mindre än 4 min kvar. Anaheim vinner i 3:e OT.
Alla topp 4-rankade förlorar den 1:a matchen...
Kommentera

Sahlander: 4-2... Hejduk 17.01...
Kommentera

Sahlander:

Inte säkert. Vancouver har trots allt två perioder på sig att vända.
Kommentera

poffa: Ok jag trodde dom menade totalt...
Kommentera

Sahlander:

Ingen poäng av Samme i maratonmatchen, dock fick Hävelid en assist på det avgörande målet.
Kommentera

Sahlander: Alltså inte bara Western division
Kommentera

Sahlander:

Colorado förlorar. Nu får vi hoppas att Vancouver lyckas vända mot St Louis så vi får glädjas åt åtminstonde någonting i natt.
Kommentera

Sahlander: TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT Och matchen är slut
skott 40-27 men målen 2-4...
Kommentera

Sahlander:

Verkar dock som om det också är kört. Tkachuk gör 3-0 i PP efter en och en halv minut i andra.
Kommentera

Sahlander: God Morgon... Nu går jag och hälsar på kudden.
Kommentera

Sahlander:

Vekling...:)
Kommentera

poffa:

4-0 nu till St Louis efter 2 perioder och nu orkar inte ens jag att sitta uppe och hoppas längre. Efter 21 timmar i vaket tillstånd och utan några som helst framgångar för de våra så tänker jag nu uppsöka kudden för en skön stunds vila.
Kommentera

poffa:

Till slut slutade natten spektakel med att Colorado, Detroit, Vancouver och Tampa Bay förlorade. Inte ens en liten ynka MODO-poäng än så länge.

Roligare var dock att surfa in på hockeymagasinet och se att de har Hasse Jonsson som rykte till MODO. Vad vet de som ingen annan vet? Vet de förresten någonting, eller är detta bara ett lösryckt rykte som inte har någon som helst sanning i sig? Frågorna hopar sig, mysteriet tätnar.
Kommentera

poffa: Blev ju inte så många svenskpoäng öht. Sundin gjorde två ass, Renberg ett mål, Nylander ett mål, Hävelid ett ass samt Holmström ett ass. Totalt 6 pts på fördelat på fem svenskar. Bättre kan di svenske.
Kommentera

poffa: Ryktet med Hasse J har förekommit
i tidningen Ångermanland. Där stod det att MODO skall ha erbjudit honom ett flerårskontrakt. Bengan Hedin dementerade däremot uppgifterna i samma artikel eftersom det är inte tillåtet att diskutera kontrakt förrän säsongen är över i NHL.

Vad jag har hört, har det inte gått allt för bra för Hasse i år, och
det finns risk att han erbjuds nytt kontrakt. Då lär ju han vilja komma hem...
Kommentera

Wewillwintoday:

Jo, det har ju gått mindre bra för Hasse den gågna säsongen. Frågan är om han får något nytt kontrakt med Pittsburgh. Men med tanke på att de gjort sig av med i stort sett alla dyra och bra spelare så lär de få nöja sig med de spelare som de får.

Om Hasse INTE får kontrakt med Penguins så tror jag knappast att något annat lag vill ha honom. Detta kan ju vara en positiv sak om man tittar rent egoistiskt på saken. Det borde nämligen betyda att Hasse vänder hemåt igen.

2000:e inlägget. Där ser man. Knappt 2000 inlägg efter "tommainläggsposterskan" knaskamilla.
Kommentera

poffa: De kommer inte signa Hasse igen. Han har öppet kritiserats av media, lagledning och andra spelare. Om det är rätt att göra så kan ju diskuteras men så är det....
Kommentera

Deas:

Å andra sidan är det knappt att Penguins får ihop ett lag och de får nog nöja sig med det de får i ett par år framöver.
Kommentera

Deas: Har han öppet kritiserats av andra spelare? Det låter riktigtbrutalt. Kan det verkligen stämma?
Kommentera

NuMountain: Kommentatorer har gjort det flera ggr. (Har läst om det och hört det själv två ggr då jag sett på highlights). Bl,a Lemieux pratade om hur vissa gjorde stora misstag och inte höll måttet, då var det bland andra Hasse som pekades ut mellan raderna.

Det var nån artikel om Hasses problem på Pittsburgh Post Gazette också...Öppet kanske var klantigt uttryckt av mig. Tvivlar på att någon sagt "Hans was terrible tonight"
Kommentera

poffa:

Usch vad kallt det är här i betongtrummorna, förstår inte varför de var tvungna att väcka mig och kalla ut mig på tjänstgöring, är ju hur många år som helst kvar innan jag riskerar att bli överkörd av något tåg på Botniabanan.

Med det tempo på inläggsproduktionen som du och Sahlander höll inatt så är du nog uppe i fyratusen inlägg innan Stanley Cup slutspelet är färdigspelat!

Blir det någon tårta för att fira denna magiska milstolpe?
Kommentera

Paddan:

Nä, en slät kopp kaffe kanske och en banan men inte blir det någon tårta i alla fall.
Kommentera

Jag tycker det är väldigt svårt att bedöma Hans J och vilken nivå han befinner sig på. Han har verkligen inte sett speciellt stabil ut i år de ggr jag sett honom, frågan är om han ens är bättre än när han spelade i Modo. Självklart skulle han dock konkurrera ut backarna som finns i Modo nu, även Hedin (i den form han visade i slutet).

Däremot tror jag Anders Eriksson skulle lyckas bättre i Modo-dräkten. han har bra intentioner i sitt spel men klarar inte av NHL-tempot, vilket gör att han blir en rejäl säkerhetsrisk. Men i ES-tempo skulel det funka mycket bättre.
Kommentera

Punkk:

Hasse J är en så pass intelligent back att han utan tvekan skulle placera sig bland de absolut bästa backarna i hela ES. Eriksson med sin storlek skulle säkert också vara nyttig men tittar man rent all-round så är Hasse den bättre backen enligt mig.
Kommentera

Punkk: Själv har jag ALLTID ansett AE vara en STOR säkerhetsrisk! Jag förstod aldrig hur han kunde få NHL-erbjudande, men det var väl början på 'den stora dammsugningen', när Karlin for över, då förstod man...nästan.
Jag tyckte att Timander va betydligt klokare i sitt spel, men han har ju hamnat i kylan, så idag vet jag inte.
Men jag TROR Hasse J o Timmander skulle dominera i MODO, OM...
Kommentera

Zigge:

"Själv har jag ALLTID ansett AE vara en STOR säkerhetsrisk!"

:-) Jodå, jag vet att han "bränt sina broar" hos många.

Det var trist att varken Timander elller Weinis fick chansen när slutspelet började. Islanders verkar matcha sina "allstar" topp-fyra backar väldigt hårt och sen får Martinek och Cairns byten hellre än Timander.
Kommentera

Zigge: Anders & Mattias for ju innan Hasse och hade väl "over there" i 4-5 år när Karlin fick chansen.

Torontos webradio-kommentatorer undrade under slutspelet ifjol varför inte AE fått chansen tidigare under säsongen. Då (i några matcher mot Ottawa) var han defensivt hur bra som helst och spelade mycket. Han fick chansen då pga många skador i Toronto.
Så Han kan spela hockey och vore en förstärkning för vilket ES-lag som helst.
Kommentera

poffa: Retas inte för mycket över tominläggen för både du och knaskamilla (hon med det långa kortnamnet) använder tomrader i början av varje svarinlägg.
Kommentera

Frisco:

Det gör faktiskt scim också. I alla fall gjorde han det när det bara var han, jag och poffa här.
Kommentera

knaskamilla: Mäts inläggen i längd också eller?
Kommentera

Frisco:

Det vet jag inte. Fråga westerlind och Björn, jag har för mig att de hade en diskussion om det där tidigare.
Kommentera

Man ser betydligt snabbare vem inlägget är adresserat till:Frisco.
Kommentera

Här var det dött värre! Men det skall det nog bli skillnad på ett tag åtminstone...

New Jersey-Boston 2-1 efter 1:a. NJ:Friesen, Rafalski. BB:Murray.

Philadelphia-Toronto 2-0 efter 1:a. PF:Gagne,Roenick
Kommentera

Sahlander: Hej. Du är hjärtligt välkommen. Det är som du sa dött här. Det ska bli sloj att höra alla dina Modovinklade inslag om NHL.
Kommentera

NuMountain: Sloj?!?!?!?

Det kan nog bli svårt att få nån MoDovinkling på nånting ikväll då det är "fel" lag som spelar, men jag kanske kan krysta till något nångång...
Kommentera

Sahlander: Jag litar på att du inte för in debatten i någon allmän "NHL"-debatt. Faan, vi har ju en gästbok för det som jag inte får konkurrera med.
Kommentera

Sahlander: Har inte Sundin spelat i Quebeck? Det får väl i så fall anses som lite MoDovinklat.
Kommentera

NuMountain:

Jag undrar: räknas det som debatt om man är ensam också?
Kommentera

Och hipp happ är vi framme i mitten av 2:a perioden... ESPN-sidan var inte riktigt uppdaterad tydligen.

New Jersey-Boston 2-1 efter 8 min i 2:a.
NJ:Friesen, Rafalski. BB:Murray.

Philadelphia-Toronto 3-1 efter 8 min i 2:a. PF:Gagne,Recchi,Roenick. TML:Mogilny.

Dallas-Edmonton startar 3.00
Kommentera

knaskamilla: monolog menar du... Men en sån blir väl debatt för dig för visst var du lite schizofren i morse eller hur var det... ;-)
Kommentera

Sahlander:
Ska det vara så svårt att hitta något MoDo-relaterat?
Jag säger Salle, Timander, Foppa och Kaberle så har vi väl i varje fall täckt fyra av sex lag...
Kommentera

mike66: lite... På Molekylnivå då eller...

NuMo: Här skall vi inte göra nåt i nån annan GB inte...
Du skulle ha sett statistiken från i natt. Jag & Poffa stod väl för 80% av hela HS inlägg och MoDo GB för +90%
Kommentera

« · 264297 · »