1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

NHL

« · 1166498 · » Till forumet

Sv: NHL
Lumber Jack:
Hedman drömde om NHL och har nu skrivit ett kontrakt, det blir väl ett drömkontrakt eller ?
Kommentera

Lite om aftonbladet artikeln. Nu är ju 900.000$ inte maxlönen för bara ett andraval i draften, 900k är ju maxlönen för en rookie överhuvudtaget. Det där med garanterade bonusar har jag svårt att köpa. En bonus kan väl knappast vara garanterad, om Hedman skulle spela hela säsongen i AHL så har jag mycket svårt att se att han skulle få dessa 2.6 miljoner.

När det gäller avtal så har väl både nhl och nhlpa klausuler när det gäller bonusar. Jag tror tex inte du får skriva in en bonus på 10M$ om spelaren spelar en match tex.
Kommentera

Poffa: Hur kan man kalla ett kontrakt där 75 % av lönen är bunden till bonusar för ett drömkontrakt och sedan inte redovisa vilka dessa är? Tror dom han får jobb på en svensk bank eller?
Kommentera

Hedman skriver drömkontrakt. Aftonbladet avslöjar.
Kommentera

Icing-Ove:

Men herregud, vilka påsar under ögonen på Victor. Undrar om han firat födelsedagen för hårt.
Kommentera

Icing-Ove: Och den matchen kan tydligen ses på justin.tv
Kommentera

TSN-intervju med Hedman och Tavares inför deras möte:
Kommentera

Dragan 2k:
Måste säga att Loui Eriksson är lite underskattad i Sverige. 17 mål hittills i NHL, grymt bra. Har han ens gjort en seniorlandskamp?
Kommentera

I NHL har man mod (?) och ryggrad nog att kritisera eller till och med håna sina välbetalda spelare när de underpresterar. när får vi se detta fenomen i Sveriges viktigaste lag? För det skulle behövas, känns det som.
Kommentera

Hawerchuk:Lovad flera förstärkningar. Hehe. Undrar om Sundin fått höra det förut:-)
Kommentera

Bad_Brett: Jag vet inte om de har släppt alla detaljer runt kontraktet än, men det spekuleras väl om att de kommer att ha kring 2 miljoner dollar kvar att spendera, och att Sundin ska ha blivit lovad fler förstärkningar innan deadline.
Kommentera

Hawerchuk:

Ja, troligtvis är det så... och visst har de väl fortfarande plats under lönetaket för ytterligare förstärkningar?
Kommentera

Bad_Brett: Jag med, men hans chanser till en Stanley är ju betydligt bättre i Canucks.
Kommentera

NuMo:

Oj, jag trodde faktiskt att han skulle hamna i Rangers, men roligt för Sedinarna.
Kommentera

NuMo: Mål Jocke verkar ha fått en bra start.
Kommentera

Gidde: Översta kommentaren, vilken jag hört tidigare, är faktiskt bättre än serien.
Kommentera

hellge: Jag minns att man skojade om att isländska ungar begärde veckopengen i Dollar på 70-talet för att inflationen var så hög på krónan.

Men med tanke på hur dollar går nu så undrar man ju hur kidsen gör. :-)

Kommentera

Wayne Gresky:

Det är värre i Elbonia!

;-)
Kommentera

Wayne Gresky:

Exakt, under rubriken: "Jobb som vi inte vill ha" har idag kommit till prismärkare på ICA Kvantum i Harare
Kommentera

hellge: Det det hela innebär är att priserna i snitt fördubblades varje timme. Så om en limpa kostade 100 kronor klockan 12, så skulle den gå för ett par kronor mer en minut senare. Jag tycker mest synd om de som jobbar med att märka om varorna i äffärerna.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag var tvungen att googla på saken.

11.250.000 % var inflationen i Zimbabwe den 19 augusti. Elva miljoner tvåhudrafemtiotusen procent! Och vi knorrar när den går över 3 %. 11 miljoner. Det innebär att det är stor skillnad på om man köper en limpa klockan 12.00 eller 12.01.
Kommentera

NuMo: Höhö!
Kommentera

Wayne Gresky: I allehandan på nätet så ligger just nu rubriken

- Enström fick jättek... - som den mest lästa artikeln.

Spännande.
Kommentera

hellge: Det återstår att se vad dollarn är värd när kontraktet är färdigspelat. I nuläget är det bara sedelpressarna i Zimbabwe som går varmare än de i USA...
Kommentera

hellge: Lite investeringar i bankaktier så är han ekonomiskt oberoende innan han flyttar hem och avslutar karriären med halvdussinet säsonger. Det ser vi fram emot.
Kommentera

100 jävla miljoner för vår guldmakare. Helt enormt som sagt. Undra om jag gillar hans passning till Kuusela som blev 1-1 i 7:e avgörande bättre eller hans slagskott borta mot Timrå i förlängningen i den 3:e kvarten? I det jag menar var den bästa hockeymatch jag har sett.

Tobbe regerar

Tänk en sån utveckling han har haft, så här skrev jag om honom för knappt 4 år sedan, tänk så fel man kan ha:

"Tobias Enström - Nu var han petad sist eller? Men detta kommer inte göra någon skillnad förutsatt att han inte börjar spela på ett annat sätt. Jag tror att han fortfarande kan ha möjlighet att gå tillbaka till sitt spela han hade för två år sedan. Gör han inte det föreslår jag att de säljer honom. Som han spelar nu gör han mer skada än nytta. "

svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=65939&a=779835

svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=65939&a=785840
Kommentera

Poffa: Jävligt kul för Tobbe hoppas det går bra för han. Grattis
Kommentera

Jag kapar denna tråd.

Tobias Enström, den lille talangen, har skrivit på ett nytt kontrakt med Atlanta. Kontraktet sträcker sig över 4 år och är värt 15 miljoner dollar. Inte illa för en pojkspoling från HKH.

Kommentera

Poffa: Eller Ed Belfours nedvarvning?
Kommentera

Läste följande på NHL-bloggen på AB:

" Vi frågar Enström om vi kan använda hans namn för att komma in på Atlanta-klubbarna.
– Då blir ni bara utslängda, svarar han."

Låter som att Tobi snappat upp en del av Svartens mediaträning.
Kommentera

Lumber Jack: Atlanta har ändå överasskat mig den här säsongen.... Ja menar att dom är bättre en jag trodde.
Kommentera

Poffa: Det gick tungt för Atlanta mot Buffalo härom natten, 1-10 i baken. Tobbes statistik var ändock smickrande med en speltid om 20.06 och + 1!
Kommentera

Salle: Och matchen slutade 3-2 till Red Wings efter straffar. Zäta var den ende som satte en straff. Men Näslund firade 1000 med att göra ett mål och Henrik Sedin hade 1+1 i matchen.

Även Atlanta förlorade på straffar, 3-2 mot Montreal. Enström hade 21.07 i speltid, ovanligt lite för Tobbe. Men det berodde på att han i andra perioden endast gjorde 3 byten. Anledningen var att han fick en tuff, småful tackling bakom eget mål. Tacklingen träffade mot huvudet och slog av Enström hjälmen. Tobbe åkte långsamt till båset, gick sedan direkt ut till omklädningsrummet men kom tillbaka senare i matchen.
Kommentera

Paddan: NHL-match nummer 1000 för Markus Näslund inatt.

Tyvärr så blir det inte så mycket hyllningar då han inte jubilerar hemma i Vancouver utan har ett tufft bortamöte i Joe Louis Arena, Detroit.
Kommentera

Poffa: Här snackar vi tröjauktion. 5 dagar kvar på auktionen av Sidney Crosbys tröja som han bar i årets Winter Classic. Den kan bli din för den låga summan av tjugoentusensjuhundrafyrtio dollar. Fyndpris!
Kommentera

Nä, 5 timmars sömn, lite knappt. Sedan ska man se San José - Vancouver. Får väl se om O-kedjan får spela tillsammans eller om Näslund får fortsätta med Jason Jaffray.
Kommentera

Inatt 01.30 kan de som har tillgång till C+ Sport 1 se Tobbe spela. Atlanta mot Carolina och nummer 39 i Atlanta lär få hur mycket speltid som helst.
Kommentera

Inatt gick det ganska bra för Jocke Lindström. Ett mål, ett assist och +2 i Bluejackets vinstmatch (4-3 mot Kings)

"At 12:21 of the first period, Lindstrom passed the puck into the slot from the left boards and Fedorov beat Aubin to the stick side with a 25-foot wrist shot along the ice.

Willsie tied it just 13 seconds after the first intermission."

"Lindstrom regained the lead for Columbus just 76 seconds later, beating Aubin high to the stick side with a 15-foot wrist shot from the left circle."
Kommentera

Wayne Gresky: För att ha varit stor poängplockare i AHL hittills denna säsong så har då Jocke Lindström inte direkt övertygat nu när han blivit uppkallad till Columbus. Fyra minuters speltid i förra matchen, och i nattens match var han healthy scratch.

Enström har också tydligen gått hårt åt julbordet, de senaste två matcherna ligger speltiden bara på ungefär 23-24 minuter per match... latjävel... ;)
Kommentera

Salle: Det där förde in mig på en riktig nostalgitripp och vad hittar jag om inte ett avsnitt med vår favoritko Bo. Det heter Djurgården, men det låter mer som Färjestad.

www.youtube.com/watch?v=4QmoFCeDKvQ&feature=related

www.youtube.com/watch?v=teUWfzceCkw
Kommentera

Paddan:
[url=www.wadenius.com/cds/Kalles_Kl.m3u]Mitt i stan bor en kille
som heter Kalle
och Kalle har ett träd.
Som han kallar sitt eget
han ligger däruppe
och drömmer och fantiserar
om allt möjligt och om Emma.
Emma finns bara i fantasin
men hon är fin tycker Kalle.

Under trädet sitter morfar
och läser tidningen.
Morfar tycker om att läsa
om allt nytt som har hänt.
Men Kalle han gillar
att mest ligga stilla
i toppen och sakta gungas av vinden.[/url]

Osså videon. [url=
www.youtube.com/watch?v=baB8oBAoqcg]Kalles Klätterträd[/url]
Kommentera

Poffa: "den matchen där Tobbe gjorde ett assist, spelade 28:46 och fick enormt med beröm."

Hmm, inte kan du väl mena han med gummiklubban? Han kan ju aldrig bli något, och NHL finns ju bara i fantasin.
Eller var det Emma som bara fanns i fantasin... tänker Kalle...
Kommentera

Poffa: Jag rekommenderar dig att bara se de 28:46 som Tobbe..Tobbe... Tobbe! tobbe... Tobbe! är med i. Resten är skit.
Kommentera

Julskinkan är griljerad. Julklapparna jag köpt är inslagna. Julölen är god.

Så jag sitter och slötittar på reprisen av Atlanta - Ottawa från i natt. Ni vet, den matchen där Tobbe gjorde ett assist, spelade 28:46 och fick enormt med beröm.
Kommentera

Poffa:

Respect...
Kommentera

Kommer ni ihåg den där lille speedige backen som spelade i MODO? Länge var han retad för sitt fladderskott men sista säsongen minns jag ett par riktiga stänkare. Han hette något på T i förnamn.

Han har i alla fall gått rätt bra sedan han lämnade MODO, sägs det. Rykten gör gällande att han hade 28.16 i istid i nattens förlustmatch och att han hade ett assist.

På de 29 matcherna han spelat, då laget är 14-15-1 (W-L-OTL)Har han följande stats:

ATOI: 23.34 (mest i laget)
+/-: +10 (delad första plats med Hävelid, trean har +4)

- Enström är delad 4 i poängligan för rookies, bäst bland backarna.
- Mest istid av alla rookies, nästan två minuter mer än tvåan i snitt.
- Bäst +/- av alla rookies, Alexander Edler är tvåa.

Inte illa för en Nordingrå-pajk som är knappt en tvärhand hög.
Kommentera

Jag fortsätter att rapportera om Enström och hans framfart i NHL. I natt mötte hans Atlanta New York Rangers och vann med 4-2. Inga poäng från Enström men han spelade +2 och hade mest istid av alla utespelare i Atlanta, närmare bestämt 22:31. Endast Rozival i Rangers hade mer istid sett till båda lagen.

Dessutom får Tobbe fortsatt mängder med beröm. Hörde nyss på NHL Recap där man beskrev Enström som en av de rookie-backar som visat mest spelsinne på många år. Till och med de gjorde jämförelser med Lidström. Man berömde skridskoåkningen, så klart.

Kul att det går bra för Enström.
Kommentera

Poffa: Jag var inne på din linje där med bytet men hade jag inte haft så mycket grus i ögonen så hade jag ju sett detta strax under och fattat att nåt var fel.
12:18David Legwand: 2 Minutes for Interference of Brendan Morrison
Kommentera

« · 1166498 · »